Recenze
Technické info
Přezdívka auta Astra Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:15680 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Co předcházelo pořízení Astry:
Po novém autě jsem již pokukoval nějaký ten pátek asi cca 2roky a již jsem věděl, že to musí být kombík (rodinný stav si to žádal ), kritéria, které jsem měl, byly-> max. 3roky staré, max. najeto do 50.000 km, cenový limit (440.000,-) a samozřejmě od autorizovaného prodejce.
Měl jsem v celku velký rozptyl aut o kterých jsem uvažoval (byl jsem nahlodán myšlenkou vyzkoušet i jinou značku než jen Opel), počínaje Astrou J ST, Octávií kombi, Peugeotem 508 SW, Zafirou, Seatem Leonem ST a Astrou K ST .
Nakonec po všech úvahách, zkušebních jízdách a pročítání všeho možného vyhrála u mně právě posledně zmiňovaná Astra K ST 1.6 CDTI INNOVATION.
Proč právě Astra :
Astra mě opravdu oslovila nejvíce ze všech vyzkoušených aut…vyhrál u mě její design (interiér, exteriér); jízdní vlastnosti; intuitivní, rychlý, přehledný infoteinment; velikost kufru; úsporný, svižný a tichý motor; nájezd km v den koupě byl 12.060km a rok výroby 11/2016.
Musím taky přiznat, že důležitou roli hrálo i to, že značku Opel mám opravdu rád (je to mé již 3 auto této značky) a nikdy jsem na tyto auta nemohl říct ani slovo nespokojenosti (spolehlivost, pohodlí a ve všech směrech bezproblémovost).
Před koupí:
Po prvním usednutí do auta jsem byl opravdu mile překvapen vzdušností, prostorností interiéru, bohatou výbavou, ergonomií ovládacích prvků, prostorem na předních a zadních sedadlech, velikost kufru a celkovým jízdním projevem – motor je opravdu svižný, úsporný a tichý….
Během testovací jízdy, Astra na mě udělala nejlepší dojem ze všech testovaných aut o kterých jsem přemýšlel a proto bylo rozhodnuto a ke koupi došlo 11/2017.
Technické parametry auta:
Technické údaje
Opel Astra K 1.6 CDTi Innovation
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1598ccm
Výkon: 100kW(136k) 3500 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/2000-2250 ot./min.
Max. rychlost: 215 km/h (odskoušeno v reálu)
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba – kombinovaná: 5,6 l /100 km – dostat se pod 5l je opravdu reálné
Objem pal. nádrže: 48 l
Délka/šířka/výška: 4370/1809/1485 mm
Rozvor: 2662 mm
Zavazadelník: 540l / 1630l
Pohotovostní hmotnost: 1350 kg
Motor:
nemá s Astrou sebemenší potíž a vždy má dostatek síly a Nm jsou vždy znatelné pro bezpečné předjíždění.
Zátah motoru je již od nějakých cca 1.500 ot./min. zcela lineární a tudíž zrychlování se nezastaví ani po překročení 4.000 ot./min, navíc je motor velmi kultivovaný a po zahřátí i velmi tichý.
Dobrou zprávou je také to, že Opel nezabil tento motor zbytečně dlouhým zpřevodováním a při rychlosti 160 km/h na šestý převodový stupeň motor točí 3.000 ot./min.
Spotřeba je také velmi příjemná, na jednu nádrž (48litrů) dojedu okolo 880km a jezdím zcela normálně (nejsem žádný eko. fetišista, který jen plynový pedál lechtá). Věřím, že pokud bych začal opravdu jezdit v EKO modu, tak nebude problém se dostat s AVG pod 5l/100km- odskoušeno jízda po dálnici na tempomat na vzdálenost 200km (rychlost 100km/h – AVG spotřeba 4,5l/100km), ale tento styl šouravé jízdy není nic pro mě (pokud je to možné raději se pohybuju okolo 130km/h)…
Interiér:
Interiér je velmi příjemný (nejen na pohled, ale i na dotek), použité materiály jsou kvalitní a dílenské zpracování je také na velmi dobré úrovni (nikde nic nevrže, nikde nic nedrnčí, neskřípe, nikde nejsou žádné nesouměrnosti v lícování).
Ergonomie interiéru:
vše je tam, kde má být (ovládací prvky klimatizace - jsou ve výšce tak akorát, když mám ruku na řadící páce -> dosáhnu na všechny ovládací prvky bez přesunutí ruky); ovládání dotykového displeje včetně odezvy na příkaz -> displej je v ideální výšce a samotný HW je hodně rychlý; ovládací prvky na volantu a její ergonomie -> z mého pohledu není co vytknout, ovládací páčky blinkrů, stěračů, pal.počítače -> za mě super.
Sedadla a prostor v interiéru :
Přední sedadla jsou výškově, sklonově a pneumaticky – bederka – ovládané. Na sedadlech se velmi pohodlně sedí a ani po 1000km na jeden zátah záda nebolí . Na zadních místech je hodně místa pro nohy (já měřím 178cm a mám celkem dlouhé nohy a můžu říct, že když si přední sedák posunu, tam kde potřebuju pro své pohodlí, tak na zadních sedadlech je stále dostatek místa pro kolena dalších dospělých lidí.
Kufr:
Kufr má perfektních 540l v základu, po sklopení sedaček je to až 1630l.
Po otevření zadního víka, hrana kufru není ani vysoko ani nízko, je prostě tak akorát a do kufru se velmi pohodlně nakládá.
Výbava:
INNOVATION
Do úplné max. výbavy co je možné mít, chybí:
-LED (Metrix – toho trochu lituju, že auto tyhle světla nemají, rodiče je mají na Astře a je to pecka).
-Navigace
-Sedadla ARG
-Střešní okno
-El. Spuštění zadních sedadel
Silné stránky
+ Vyváženost designu
+ Lehká konstrukce (oproti minulé generaci)
+ Ovladatelnost automobilu
+ Lehkost jízdního projevu
+ Motor (živý, úsporný, tichý)
+ Přesné řazení v krátkých drahách
+ Výbava – ve verzi INNOVATION (velmi bohatá)
+ Audio soustava (výkon)
+OnStar (vynikající služba)
+ Opel Interteinment
+ Velikost kufru
Slabé stránky
- Hluk od kol ve vysokých rychlostech
- Velmi citlivé parkovací čidla
- Střešní ližiny – jsou pouze jen jako designový prvek
- Zadní roletka v kufru (když je zima, např.-5°C, tak se velmi letargicky roluje…), tohle to opravdu nevychytali.
- V kufru není žádný háček pro zavěšení např. nákupních tašek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis Opel je opravdu drahý za garanční prohlídku + výměnu oleje a filtrů byla cena 5000,-
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Opel Milan Král (České Budějovice).
Mohu jen doporučit....vstřícnost, ochota, profesionalita...
Novinky v recenzi
Co chystám
Originální kola (která jsou na autě nyní), zůstanou zimní a letní budou 18".
Možná něco takového... uvidíme...
- http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/konfigurator/opel/opel-astra-bk/sports-tourer/18/#?color=6f665d&brand=borbet&type=borbet-cw1-black&id=36241&page=2
- http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/konfigurator/opel/opel-astra-bk/sports-tourer/18/#?color=6f665d&brand=alutec&type=alutec-ikenu-graphit&id=25595967&page=2
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Astra
- Re: Re: Re: Re: astra 30.01.2018 16:01 PlumJelinek
- Re: astra 18.01.2018 13:59 QQ077
- astra 15.01.2018 13:43 palix
- Re: Re: Re: astra 14.01.2018 00:02 mixle
- Re: Re: Re: astra 09.01.2018 19:21 PlumJelinek
- Re: astra 09.01.2018 18:38 QQ077
- Re: Re: astra 09.01.2018 18:25 QQ077
- Re: astra 09.01.2018 15:34 PlumJelinek
- astra 09.01.2018 15:14 dadasada
- Re: Re: Re: astra se povedla 08.01.2018 21:36 QQ077
- Re: Re: astra se povedla 08.01.2018 17:05 Verny_2013
- Re: astra se povedla 08.01.2018 16:24 QQ077
- astra se povedla 08.01.2018 15:03 Verny_2013
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2017) Majitel: Papír1
Přidáno: 18.9.2020 199 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.2.2010 12110 Majitel 9.87 Uživatelé