Recenze
Renault Fluence 1,6 16V 110 k
Technické info
Přezdívka auta Jonáš Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 496 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Auto jako kráva! :oD
Po zimě 2009/2010 jsem se rozhodl, že potřebuji nový vůz - pohodlný a bezpečný. Nejsem sice příznivec elektroniky ve vozech, uznávám však, že tam některé pomocné vychytávky nejsou zbytečné a svou úlohu plní. Přes Fiaty Bravo a Lineu jsem se s malým škobrtnutím o Kiu cee'd, nějakou tu Hondu, Mazdu a Toyotu a také několik kousků od Citroënu pomalu dostával k vozům, které bych skutečně chtěl. Především jsem chtěl tvarově dospělé vozidlo, tedy sedan, a to takový, aby byl prostorný především uvnitř, ale také v zavazadelníku. Nakonec jsem všechny možné tipy zredukoval na tři vozítka - Renault Fluence 1,6, Chevrolet Cruze 1,8 a Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6. Z této trojice však k mému překvapení velmi rychle vypadlo Mitsubishi. Čímž se začal dlouhý a náročný duševní zápas při výběru mezi zbylými dvěma kandidáty...
Rovnou přiznávám, že motoricky mě zprvu zaujal Cruze, který měl opravdu chuť točit, i nezaběhaný. U surového Fluence působí rozjezdy trochu nejistě. Ve vozech jsem jel několikrát a poměrně brzy se začalo ukazovat, kudy se asi budu v dalším výběru ubírat. Chevrolet Cruze je krásné vozidlo, které mě oslovilo motorem, tichem a bezpečností. Má také velice vydařený vzhled a parádní palubní desku. Když jsem však poprvé usedl do Fluence, přišlo mi, že rozdíl mezi oběma auty je opravdu obrovský. V pojetí i zaměření, následně i v jednotlivých vlastnostech.
Fluence je jako stvořený pro pohodlné křižování krajiny bez většího ohledu na stav vozovky - působí komfortně, svého řidiče přímo hýčká, ulehčuje mu mnoho práce (tím narážím na kartu hands-free), motor je tichý, má ekonomický provoz (podobné tratě s nezaběhanými motory vedou ke spotřebě u Cruze kolem 9 l/100 km a u Fluence k 7 l/100 km) a pro pohodlnou jízdu je plně postačující (nezdá se to, ale umí s tím "tankem" hnout). Libůstkou je pak 3D Sound by Arkamys, doplněný vstupy AUX a USB a bezdrátovou technologií Bluetooth. Po několika projížďkách bylo rozhodnuto - Fluence vítězí na plné čáře.
Jedna starost ubyla a přibylo hned několik dalších. Předně motorizace, ale tam to bylo celkem jasné, benzínové motory a jejich chování mi vyhovují. Pak interiér - luxusní světlý, nebo elegantní a uklidňující tmavý, v němž lépe vyniknou chromované doplňky? Nakonec rozhodly kromě jiných hledisek dva detaily - na světlém provedení se mi nelíbilo množství černých doplňků, které tam jakoby ani nepatří (jako už by se s jejich převedením do světlé barvy nechtěl výrobce zabývat), a nemožnost koupit auto bez navigace, kterou po stránce vzhledové navrhoval patrně nějaký psychotik, kterému nedošlo, že k oblým tvarům celého vozu se takové monstrum nehodí, a který asi neměl ani ponětí, že po většinu času člověk navigaci nepotřebuje a vadí mu tedy, v nesklopném provedení, že ho toto zařízení neustále ozařuje. Navíc vlastním garminovskou přenosnou navigaci, kterou mohu použít v autě, na kole i při pěších túrách. Zvolil jsem tedy černý interiér a k němu začal vybírat barvu, aby auto hezky ladilo. Po měsíci a půl jsem nakonec ke svému údivu došel k popelavě béžové barvě, která autu "naozaj pristane" a nyní mi ji každý s vážným pokyvováním hlavou pochvaluje. Z toho mám radost, že se to tak povedlo.
Pak už jsem si pouze vybral různé doplňky - s těžkým srdcem se rozloučil se střešním okénkem, které v tomto voze trochu ztrácí smysl a je jen dalším zbytečným otvorem dovnitř, ale naopak si nakonec proti svému původnímu rozhodnutí přece jen objednal xenony, za něž jsem nyní opravdu rád.
Po tomto "porodu" jsem nechal auto zadat do výroby a na dva a půl měsíce upadl do nepříjemné čekací letargie... kořeněné jen nekončící nejistotou, jestli jsem se rozhodl pro dobrou barvu.
Rozhodl. :o) Když jsem auto viděl poprvé, srdce mi zaplesalo a z dospělého člověka se stal "malej Jarda", který ani nemohl dospat chvíle, kdy bude moci auto převzít a KONEČNĚ se v něm svézt. Ta chvíle nastala o týden dřív, než bylo plánováno, a mně tak byl ušetřen týden těžkých horeček a agonických stavů, protože déle už bych to se zdravým rozumem neustál.
Koncem září jsem se sešel s prodejcem, stručně jsme si popovídali, několikrát si povyměňovali podpisy, protože u nového vozu je jistá pravděpodobnost, že se s prodejcem dlouho neuvidíme, a pak přišla ta velká chvíle. Usedl jsem do vozu, dotkl se startovacího tlačíka a "vyplul"...
Nebudu to dlouze rozvádět. Prostě jsem se až po uši zamiloval a z Jonáše mám opravdu velkou radost. A nejen já - dobře slouží i zbytku rodiny. Kurnik šopa, lidi, to je opravdu pořádný kus auta!
Mohl bych o něm psát ještě dlouho, ale musím se omluvit. Venku je hezky a Jonáš tam jen tak nečinně postává... (a mně se v kapse nervózně chvěje karta) :oD
Někdy na viděnou, já vyrážím!
Silné stránky
Pohodlí - to je něco, co si plně uvědomuji při každém otevření či zavření vozu, při každém vsednutí, při každé jízdě, ani po dlouhé cestě skoro nevím, že jsem řídil; prostornost - zcela jasná výhoda tohohle vozu; komfort - dýchá na vás v mnou zvolené verzi ze všech koutů; velmi povedené řazení - rychlosti krásně a s jistotou zapadají; automatická klimatizace - je opravdu velmi dobrá; 3D Sound by Arkamys - tohle se někomu opravdu povedlo; hands-free karta Renault - slintám blahem, je to přece jen dobrý vynález, ačkoli jsem měl za to, že mi klasický klíček možná bude chybět; celkový vzhled - svým omamným dojmem si získává mnoho obdivovatelů.
Slabé stránky
Středové výdechy klimatizace na palubní desce nemají manuální zavírání. Nejsem si jistý, jestli jde ZCELA zavřít průduch do schránky před spolujezdcem. Přerušované rozjezdy (jednička - plyn: táhne v pořádku - ubrání - znovu plyn: v tuhle chvíli táhne velmi slabě, jako by ho najednou něco brzdilo), což zatím přisuzuji surovému motoru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Šlo o maličkost - nehřál mi jeden proužek výhřevu zadního skla. Auto si nechali u Freiberga přes noc a opravili pomocí opravné sady. Ode mne jim stačil jen podpis. Od té doby vše pracuje, jak má.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Freiberg, Radimova, Praha 6 - zkušenosti zatím velmi dobré.
Dojmy, zkušenosti známých, zajímavosti aj.
Mám to auto rád...
Zatím každý, koho jsem vezl, si svezení velice pochvaloval a téměř všichni, kteří auto viděli naživo, mi chválí i barevnou kombinaci, což mě neobyčejně těší, protože jsem nad tím strávil skoro čtvrt roku, než jsem se s konečnou platností rozhodl.
Arkamys srdnatě a bez zardění oblažuje všechny lidské pasažéry. :oD
Automatický režim stěračů mě proti očekávání neobyčejně mile překvapil - paráda. Ale v zimě by si to mohlo odpustit dodatečné jedno setření skla po chvilce klidu (to už je to totiž bez vody a pouze to rozmaže špínu).
Umístění zvedáku a především klíče na kola je dost nelogické, před jeho vyndáním je třeba odšroubovat a vyjmout i rezervu. práce se zvedákem nevyžaduje Bivojovy svaly, ale trvá velmi dlouho.
Ačkoli je to opravdu velký vůz, zvládám s ním už i podélné parkování. :o) Při rozhlížení na křižovatkách mi občas vadí béčkový sloupek.
Ticho a prostornost - to jsou dvě synonyma pro fluence.
DLOUHODOBĚJŠÍ PRŮMĚRNÁ ZIMNÍ SPOTŘEBA:
7,4 l/100 km při poměru 1:1:3 (město, okreska, dálnice)
To je skvělé!
* * * * * * *
26. V. 2011 - Dodržuji sice předpisy, což znamená, že se po ČR pohybuji do tachometrových 140 km/h, ale autíčko už nijak nešetřím. Motor je velice živý (asi i živější než u mnou testovaného vozu Chevrolet Cruze) a jsem s ním spokojený, občas ho při dálničním rozjezdu pořádně protočím (až po omezovač). A při tom všem stále zůstává spotřeba se sedmnáctipalcovými koly a permanentně zapnutou klimatizací a poměrem tras město : okresky : dálnice 25 : 20 : 55 pod 7,4 l/100 km.
* * * * * * *
Studené starty v mrazech:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=88&t=41932&p=556882#p556882
* * * * * * *
Snímky z prvního českého srazu fluenců:
http://geolka.rajce.idnes.cz/1._SRAZ_RENAULT_Fluence/
Novinky v recenzi
30 000 km
S naprostou spokojeností a s velkým pohodlím najeto prvních 30 000 km. To auto miluju!
(potvrzuji, že je vhodné i k rodinnému cestování, bez potíží odveze tři dospělé lidi a dva menší psy se všemi příslušnými zavazadly a velkou kovovou skládací klecí na světovou výstavu do dalekého Salcburku a zase zpátky, navíc s vynikající spotřebou 7,1 l/100 km)
13. VI. 2012 - první garanční prohlídka
Absolvoval jsem první garanční prohlídku doplněnou o mytí vozu a čištění interiéru. Vůz je samozřejmě v pořádku. Cena byla celkem vysoká a hodně nad tím přemýšlím, poněvadž kromě výměny oleje (nyní tam mám patrně velmi dobrý Castrol 5W-40) podle mne skoro nic neudělali. Na druhou stranu je to ale jediný výdaj kromě benzínu a ostřikovačů za dva roky provozu. Byl jsem na Praze 6 a stálo mě to 6300,- Kč, do kterých se počítá i základní mytí vozu (nikoli interiér). Celkově jsem ale spokojený, i s přístupem.
10 000 km
Dnes jsme s Jonášem oslavili prvních 10 000 km. Auto mi dělá jen radost - jsem rád, že jsem ho koupil.
2. IV. 2011
Jonáš dostal zpátky své krásné letní botky. A také je to znát - na pohled i při jízdě. Po koupi jsem je měl na voze jen asi měsíc a téměř jsem nejezdil, tudíž jsem přehazoval opět svépomocí, bez nutnosti vyvažování.
S autem jsem velice spokojený. Už ani při parkování příliš nepřemýšlím (zvykl jsem si na rozměry vozu), městské popojíždění už nás také nezlobí jako dřív a spotřeba je velmi příjemná.
Pohodlné svezení...
ZKUŠENOSTI S ZIMNÍM PROVOZEM
KLADY:
Krásně startuje i za velkého mrazu, což se ostatně u benzínového motoru očekává. --- Neuvěřitelně rychle "odmrazuje". --- ESP pracuje, jak má, a hodně toho vychytá. --- ABS na sněhu pracuje velmi dobře. --- Automatické stírání je dobře nastavené.
VLASTNOST BEZ PŘÍVLASTKU:
Stěrače. Stírání je opravdu zvláštní kapitola. Automatika je velice dobře nastavená a má možnost korekce. Za deště je vše skvělé, až nečekaně skvělé, za sněhu také, jen někdy se to nechá zmást, ale za mrazu stěrač typu AERO v horní části skla trochu hůř stírá (jako by dobře nepřiléhal ke sklu); a když jede člověk dlouho mrazivou nocí... usazuje se na nich a mrzne voda stékající po skle. A k tomu má ostřikovač mírné zpoždění a továrně je tryskami nastavený na výšku asi 2 cm od spodního okraje skla, tudíž je nutno si ho upravit. Ostřikovače předních světel pracují o poznání lépe.
ZÁPORY:
Umístění nádobky pro ostřikovače a odečítání množství kapaliny. Je to trochu jako s palivovou nádrží u trabantu a obrazně "nevíte dne, ani hodiny". V nádobce je trubička sloužící coby odměřovací pipeta - musíte nahoře ucpat dírku, vytáhnout trubičku a odečíst množství kapaliny. Ale zkuste si to opakovaně při -22 °C. :oD Doplňování kapaliny je ještě obtížnější - otvor je příliš zapuštěný do motoru a kolem není žádné místo, tak musíte lít kapalinu z výšky. Pomáhá jen lití po již zmíněné trubičce. Než jsem na to přišel, pěkně jsem si zaneřádil motorový prostor.
CELKOVĚ jsem ale s zimním provozem velice spokojený a až na tu nádobku a případně stírání předního skla za mrazu je zimní provoz velice pohodlný a bezpotížný.
20. XI. 2010
Poprvé přezuto do zimních botek (zatím bez nutnosti vyvážení, tudíž svépomocí). V souvislosti s tím vyzkoušen zvedák a jeho umístění ve voze. Auto je v podstatě zaběhané, už mohu zkoušet, co umí motor ve vyšších otáčkách. Olej v motoru je zatím zcela průzračný.
(Renault mi nebyl schopný sehnat originální plechová kola, pneumatiky a kryty, proto jsem si vše včetně šroubů pro plechová kola /jiný kónus/ pořídil u společnosti PNEUnet.cz, jejíž jednání bylo tak nezvykle seriózní, že mě to až zarazilo. Vřele doporučuji!)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Fluence 1,6 16V 110 k
- Odp.: Fluence 25.11.2012 23:43 Psychobolos
- Fluence 11.09.2012 22:58 Avantime
- Re: Xenony 07.03.2012 19:31 mirastr
- Re: Xenony 07.03.2012 19:29 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 07.03.2012 19:28 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Xenony 07.03.2012 18:29 mirastr
- Xenony 07.03.2012 18:26 Psychobolos
- Re: Re: Re: Xenony 07.03.2012 14:46 Ronault.
- Re: Re: Xenony 07.03.2012 12:47 mirastr
- Re: Xenony 07.03.2012 12:41 Ronault.
- Xenony 07.03.2012 08:45 mirastr
- Odp.: Rozšiřovací podložky 03.12.2011 15:54 Psychobolos
- Rozšiřovací podložky 20.11.2011 19:09 Mirrae24
- Re: Bridgestone 27.09.2011 22:08 Bud
- Bridgestone 27.09.2011 19:39 Psychobolos
- Pneumatiky na zimu. 26.09.2011 22:25 ikolinko
- Re: Re: Re: Najeto 8500 km... 10.06.2011 12:52 Psychobolos
- Re: Re: Najeto 8500 km... 10.06.2011 00:49 Ronault.
- Re: Najeto 8500 km... 09.06.2011 23:17 ikolinko
- Najeto 8500 km... 09.06.2011 12:01 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Re: Výber farby. 12.04.2011 19:12 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Výber farby. 12.04.2011 18:21 ikolinko
- Re: Re: Re: Výber farby. 09.04.2011 13:24 Psychobolos
- Re: Re: Výber farby. 08.04.2011 09:24 ikolinko
- Re: Výber farby. 05.04.2011 19:23 Psychobolos
- Výber farby. 05.04.2011 17:23 ikolinko
- Tatra 603 06.01.2011 10:47 Bud
- Renault (y) 30.11.2010 17:43 mvdr
- Re: Ahoj! 30.11.2010 17:33 Psychobolos
- Ahoj! 30.11.2010 17:27 mvdr
Další vozy Renault Fluence
-
Renault Fluence (2010) Majitel: IceMan.X
Přidáno: 7.9.2010 8310 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 8810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Fluence (2014) Majitel: dadasada
Přidáno: 6.6.2014 919 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Renault Fluence (2013) Majitel: Mika
Přidáno: 30.12.2019 210 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.2.2011 310 Majitel 8.00 Uživatelé