Recenze
Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k
Technické info
Přezdívka auta Béďa Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 496 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Zdravím Vás,
chtěl bych se s Vámi podělit o zážitky a zkušenosti s vozem Renault Fluence. Třeba to některým z Vás pomuže při rozhodování.
Úvod
Již delší dobu jsem přemýšlel o koupi novějšího auta, procházel jsem na internetu inzeráty, bazary atd. Chtěl jsem spíše ojeté auto než úplně nové. Ale v listopadu 2009 si kamarád koupil nového Renault Megane Grandtour III a to byl ten zlomový okamžik pro mě že nové auto, ta vůně, ten pocit. Renaulty se mi vždy hodně líbili, ale nebyla to podmínka. A tak jsem začal prohlížet internet, Renautl, Škoda, Opel, Ford, Honda atd... Nechtěl jsem nové auto na zimu, takže jsem s výběrem nespěchal. Protože jsem spíše na auta s karoserii sedan, tak mi zůstaly jako favorité Thálie, Cruze, a nesedan Oktavie. A na přelomu roku se to stalo, reklama na Fluence, hned jsem zjištoval jak to s autem je a koncem ledna se na něj jel podívat do Prahy – Zličín. Auto mě uchvátilo. Po návratu domů a studiu jsem vyloučil Oktavii a Thálii, zůstal Cruze a Fluence, v Chevroletu jsem jel, u Cruze se mi více líbil interier, u Fluence exterier. Nakonec rozhodl prostor a jízdní komfort a také spotřeba. Chtěl jsem pohodlné auto na klidné ježdění, ne „tvrdou lavici“ se sportovnějšími sedačkami a podvozkem. A bylo rozhodnuto, vítězí Fluence.
Objednání a předání
Před objednáním vozu jsem si nechal udělat nabídky z více autosalonů, vymyslel jsem si k autu pár drobností navíc, samozřejmě metaliza, zahrádku, zástěrky, Defend a pár dalších drobností. Po porovnání nabídek sem si vybral, domluvil se s prodejcem a vyrazil, nutno dodat že jsem ještě němel vybranou barvu, favorité byly černá a stříbrná a možná červená. U prodejce měli k vidění černého a stříbrného Fluence. Nakonec vyhrála ta světlejší. Takže jsme to sepsali a vůz byl objednán začátkem dubna, předpokládaný termín dodání konec července. Vůz nakonec přišel o měsíc dříve, v salonu na něm dodělali pár drobností a začátekem července jsem pro něj vyrazil. Předání proběhlo v naprostém pořádku, prodejce vše vysvětlil, ukázal, předvedl, na otázky bez problému odpovědel. Trvalo to něco lehce přes hodinu, už jsem se nemohl dočkat první jízdy, ještě podepsat nějaké papíry a po chvíli konečně vyrážím k domovu.
Řízení a spotřeba
V první chvíli mě zaskočila necitlivost a prodleva plynového pedálu (u předváděčky to nebylo), která ovšem asi po 2000km zmizela, řízení je pohodlné, jde hodně z lehka, což mě problém nedělá (jako vetšině redaktorů v časopisech, a ani mi nepřijde že by se vůz v zatáčkách nakláněl tak jako jsem to četl v každé recenzi na tento vůz). Řazení jde pěkně, je přesně, plně mi vyhovuje akorát ze začátku mi chyběla 6ka, hlavně tedy na dálnici. Ovšem rodiče si na podzim přivezli nového Renaulta Scenika se stejným motorem ale se 6ti st. převodovkou. Od té doby mi nevadí že mám "jen" 5 rychlostí, u Scenika se musí o poznání častěji řadit a při 120 na dálnici je rozdíl v otáčkách minimální - rozdíl něco lehce přes 200 otáček (myšleno že Fluence jede 120km/hod na pátý stupěn a Scenik na šestý). Jízdní komfort je také výborný, auto je celkově tichounké, motor také poměrně v pohodě co se hluku týká, pouze ve vyšších otáčkách je motor výrazněji slyšet. Výkon motoru je pro mě také dostačující. Ohledně spotřeby, tam jsem také spokojen, jezdím průměr 6,6 – 7l/100km se zapnutou klimatizací, 60% mimo, 20% dálnice, 20% město.
Prostornost a pohodlí
A ted přejdeme do interiéru, hlavně tedy k pohodlí a prostornosti, tam si taktéž nemohu stěžovat, měřím 2 metry a v autě se cítím krásně pohodlně a za mě si ještě bez větších problému sedne kamarád který má cca 180cm, akorát trochu škrtal vlasy o svažující se střechy, a to jsem zvyklí sedět za volantem velmi pohodlně a v případě potřeby se mohu uskromnit, takže místa vzadu si myslím je dostatek. Sedačky pohodlné, volan i řadící páka pěkne padnou do ruky. Klimatizace je pěkně tichounká a účinná stejně tak jako funkce super rychlého odmlžení skel. Na ovládání rádia pod volantem jsem si zvykl rychle, stejně i na ovládání tempomatu na volantu (přidávání a ubírání rychlosti na levé straně volantu a obnovení navolené rychlosti a vypnutí tempomatu na pravé straně volantu), akorát nechápu, proč přepínání (úplné zapínání a vypínání) tempomatu a omezovače rychlosti je u ruční brzdy a ne někde lépe dosažitelné, ideální místo dle mého by bylo dát stejnou kolíbku jako na ovládání palubního počítače na páčce stěračů z čela(viz fotogalerie), tak tempomat/omezovač dát na páčku světel a ukazatelů změny směru jízdy také z čela páčky. Tempomat se nemusí vypínat pouze tlačítkem O na volantu, ale také sešlápnutím spojky nebo přibrzděním tak jako u jiných aut. Světelný senzor nevyužiji, deštový senzor je dobrá věc, stačí si trochu pohrát s nastavením a vychytat to a nemusíte se o stěrače starat vůbec. Volant je seřiditelný v obou osách. Co se týká odkládacích prostorů tak si myslím že na tom Fluence není také zle, ale mohlo by to být lepší, praktická je chlazená schránka u spolujezdce, ovšem s 1,5l petkou asi bude problém tam dostat (ale nezkoušel jsem to), naopak nevychytali vyklápěcí skřínku na brýle ve stropě u vnitřního zpětného zrcádka, brýle se tam prostě nevejdou at děláte co děláte. Také bohužel neodložité dva kelímky, jsou tam sice dvě místa na ně, ale do toho předního ten kelímek prostě nedostanete. Celkové uspořádnání interiéru si myslím je logické a ovládací prvky jsou v dobrém dosahu pro řidiče, ke zpracovaní a k použitým materiálům nemám žádnou připomínku. Kufr velký, akorát by mohlo být více háčků na pověšení tašek a nějaká zavírací přihrádka na taštičku s povinou výbavou. Ramena od víka zavazadlového prostoru neřeším. Praktická je plnohodnotná rezerva na 15“ plechovém disku. Protože jsem vášnivý cyklista, tak auto typu sedan není úplně to ideální, ale mě se prostě líbí a tak jsem přikoupil originál střešní příčníky abych mohl svého Cubíka převážet na střeše. První montáž dala trochu zabrat, ale pak když člověk už ví co a jak, tak to jde samo.
Výbava
Auto je v této cenové relaci výborně vybaveno, troufám si říci že lépe vybavené nové auto těchto rozměrů za takové peníze neseženete. Přední mlhové světlomety, litá 16" kola, chromové doplňky, dvouzonové klimatizace, parkovací, světelný a deštový senzor, volant seřiditelný v obou směrech, dělená zadní sedadla, tempomat a omezovač rychlosti, kožené doplňky a matný chrom v interiéru, palubní počítač, Hands-free karta Renault - odejdete, auto se zamkne, přijdete, vemete za kliku, auto se odemkne, také je možnost odemčení pouze kufru, nebo rozsvícení světel zmáčknutím tlačítka na kartě nebo přitažením páčky dálkových světel k sobě, světla sami po navolené době zhasnou a je toho ještě více ... "standardní výbava vypsáná níže"
Závěr
Zatím jsem s autem maximálně spokojen a nelituji jeho koupě, kdo chce auto na pohodlné jezdění s bohatou výbavou a za dobré peníze, tak by o Fluenci měl určitě uvažovat. Takže asi tak.
Specifikace vozu vozu Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k:
Rozměry vozu:
Délka: 4618mm
Šířka 1809mm
Výška: 1479mm
Rozvor: 2702mm
Objem zavazadlového prostoru (l): 496
Rozměr zavazadlového prostoru (DxŠxV): 1010x1160x560mm
Kompletní seriová výbava:
ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, airbag pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy na předních sedadlech, hlavové airbagy, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, systém ISOFIX - příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech místech, tempomat s omezovačem rychlosti, nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří chromované, disky kol PROTEUS z lehké slitiny 16", Volant a hlavice řadicí páky v kůži, Hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, plnohodnotná rezerva, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, výdechy klimatizace pro zadní sedadla, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, elektrické ovládaní předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, parkovací senzory vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce chlazená, kapsy na zadní straně předních sedadel, radioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem.
Příplatková výbava:
Metaliza, přední + zadní zastěrky, Defend Lock, střešní příčníky.
Silné stránky
Motor
Vzhled
Klimatizace
Kvalitní zpracování
Poměr cena - výkon
Prostornost a pohodlí
Plnohodnotná rezerva
Celkové ovládání vozu
Roletky na zadních oknech
Ovládání rádia a tempomatu
Hands-free karta Renault - vychytaná věcička
Slabé stránky
Zapínání tempomatu
Neodloží se dva kelímky
Brýle se nevejdou do přihrádky na brýle
Horší čitelnost okénka palubního počítače + kontrolek u budíků za přímohé sluníčka
Jsou to drobnosti, které mě příliš netrápí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, a doufám že to tak dlouho zůstane.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto zakoupeno v AutoAvant Praha – Dáblice. S prodejcem maximální spokojenost, přijemné jednání, bezproblémová komunikace, dodržení termínu i s měsíčním předstihem, ochotní, dobré ceny, mohu doporučit.
V AutoAvant na podzim zakoupen další vůz, pro rodiče: Renault Scenik se stejným motorem a výbavou Exception - opět maximální spokojenost s prodejcem a celkovým přístupem.
V půlce února dodán další vůz z AutoAvant - tentokrát Dacia Duster 4x4 pro kamarádku, opět vše probíhalo v nejlepším pořádku a termín opět dodržen se 14ti denním předstihem.
Dodatečné detaily:
Dodatečně jsem nechal udělat černé folie na okna s atestem a černý pruh na přední okno. Koupeny plastové chromová podložka pro SPZ, po této zimě poletí do popelnice a už jsou v garáži připraveny kvalitní z nerez ocely v matném chromovém provedení.
Na letní sezonu jsou objednané AL kola RSW 331 antr. Až dorazí přidám fotky.
V interieru mám stálého pasažera - želvu Julču a žirafku Alču :-)
Novinky v recenzi
Supersport Nissan GTR - letiště Příbram
Zdravím všechny, vím že je to trochu mimo, ale chci se s Vámi podělit o zážitek se svezení v supersportu Nissan GTR. Zakoupil jsem si v akci půl hodinku řízení supersportu, po rezervaci a domluvě jsem se nemohl dočkat jízdy, nakonec jsem se přeci jen dočkal a jízda stála opravdu zato, 480 koní výkon, max. rychlost 315km/hod a zrychlení z 0-100 za 3,5 sekundy, vražedné parametry. Max. rychlosti jsem sice nedosáhl, protože je krátká startovací dráha na letišit, ale i tak 273km/hod. je už slušná rychlost. Chci jen říci a doporučit, že pokud Vás svezení v nějakém podobném autě láká a nemáte na to si ho pořídit, tak doporučiji využívat tyto akce. Opravdu to stojí zato. P.S.: Přidal jsem několik fotek do alba.
15 000 km
Zdravím, tak včera mi palubní počítač ukázal 15000 najetých kilometrů, průměrná spotřeba 6,9 - 7 L/100km, takže spokojenost jak se spotřebou, tak se vším ostatním, musím to zaklepat, snad to tak bude i nadále. Už jsem ale objevil dvě lehce odřená místa, naštěstí to není hluboké a je to vidět jen pod určitým ůhlem když svítí sluníčko. No už Béďovi taky bude rok... :-)
Přezuto
Tak mi přišla konečně letní kola RSW 331 Antr. Hned jsem musel zkusit jak budou Béďovi slušet, aspon jedno, nakonec jsem to přezul už komplet na letní a "zimáky" uklidil. Fotky přidány do galerie.
Rozbité zrcátko
Tak včera, tj. 23.2.2011 mě potkala nepřijemná událost, pravděpodobně nějaký neopatrný spoluobčan mi rozbil v Berouně na parkovišti kryt zrcátka na pravé straně. Zrcátko naštastí není jinak poškozeno, elektrické sklápění, nastavování, vyhřívání i blikna naštestí fungují. Takže štestí v neštěstí. Jentak pro info: kryt zrcátka vyjde cca 1200,-Kč a metalický lak na něj cca 300,-Kč. No ale co člověk nadělá, nic. :-( Foto níže.
Rozbité zrcátko |
Stření příčníky
Zdravím, po žadosti dole v komentářích zde přikládám odkaz na fotky střešních příčníků a jejich montáže.
Kdyby něco nebylo jasné nebo jste měli dotaz tak pište, pokusím se s tím něco udělat.
Střešní příčníky |
10 000 km
Dnes ukázal palubní počítač 10 000 najetých kilometrů, s autem maximální spokojenost, nikde nic neklepe, nevže, prostě vše funguje tak jak má, musím to zaklepat na železo :-). Dlouhodobá průměrná spotřeba dle počítače je 6,8L/100km benzínu.
Letní AL kola
Tak jsem Béďovi objednal na léto RSW 331 antr 16". 17" jsem zavrhl z důvody ceny pneu v rozměru který potřebuji. Tak snad mu budou slušet 16" také. :-)
Zimní pneu
Tak jsem pořídil zimní pneu Sava Eskimo HP 205/60/R16, fotografie přidány do alba.
Doplnění popisu a fotek
Doplněno pár písmenek v popisu + přidány další fotky ...
Fotky...
Přidány nové fotky, převážně interiér a detaily. Další fotky ještě budu přidávat.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Fluence Exception 1,6 16V 81 kW/110 k
- Re: New flu 27.08.2012 21:23 IceMan.X
- New flu 26.08.2012 18:34 Mirasr
- Re: RF 22.01.2012 18:56 IceMan.X
- RF 21.01.2012 17:52 Mirasr
- Re: Re: Re: Výběr a rozhodování 14.09.2011 21:36 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Cubík 14.08.2011 12:05 Revolte
- Re: Re: Re: Cubík 14.08.2011 11:27 Ronault.
- Re: Re: Cubík 14.08.2011 11:10 Revolte
- Re: Cubík 14.08.2011 10:09 IceMan.X
- Re: Cubík 13.08.2011 19:27 Ronault.
- Cubík 13.08.2011 16:15 Revolte
- Re: Konečně 12.08.2011 21:30 IceMan.X
- Konečně 11.08.2011 00:15
- Re: čekatel 21.07.2011 19:19 IceMan.X
- čekatel 21.07.2011 10:23
- Re: Re: Výběr a rozhodování 26.06.2011 13:02
- Re: Výběr a rozhodování 26.06.2011 10:14 IceMan.X
- Re: Zrcátko 26.06.2011 10:04 IceMan.X
- Re: Re: Výběr a rozhodování 25.06.2011 23:21
- Zrcátko 25.06.2011 22:14 Ronault.
- Re: Výběr a rozhodování 25.06.2011 20:07 IceMan.X
- Re: Výběr a rozhodování 24.06.2011 23:44 Poustnik
- Výběr a rozhodování 24.06.2011 23:29
- Re: otazky 03.05.2011 18:57 IceMan.X
- otazky 02.05.2011 10:22 Lio
- Zrcátko 24.02.2011 20:54 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zabeh 22.02.2011 23:15 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zabeh 22.02.2011 18:01 IceMan.X
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zabeh 22.02.2011 07:59 Psychobolos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zabeh 22.02.2011 07:54 Psychobolos
Další vozy Renault Fluence
-
Renault Fluence (2010) Majitel: Psychobolos
Přidáno: 13.7.2010 4810 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 8810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Fluence (2014) Majitel: dadasada
Přidáno: 6.6.2014 919 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Renault Fluence (2013) Majitel: Mika
Přidáno: 30.12.2019 210 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.2.2011 310 Majitel 8.00 Uživatelé