Recenze
Renault Fluence
Technické info
Přezdívka auta Fluenc Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:3700 palivo: nafta objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Po roce pročítání vašich recenzí, zda které vám děkuji, jsem se rozhodl, také podělit o zážitky s novým autem. Jak jsme vlastně dospěli ke Fluenci. Naše auto už začínalo dosluhovat, odešel posilovač, trysky byly na háku, čekaly by nás nové brzdy, technická apod. Tak jsem jednou z naštvání sedl do auta (zrovna mi odešel ten posilovač) a sjel jsem do Renaulta, podívat se, co mají.
Už předtím jsme nějak objeli autosalony, co nabízejí. Byli jsme ve Škodovce, Volkswagenu, Kie, Hyundai a Renaultu. Samozřejmě jsem měl namířeno asi jako každý „tuctový“ Čech na Oktávku, ale bohužel mě zarazila cena, za kterou se v současné době nabízí. Nevím, jak je to s nižšími výbavami apod., ale v té specifikaci co jsem si představoval, to byla docela raketa (alespoň 1.6 TDI a další vychytávky). Myslím, že to tenkrát vyšlo na zhruba 550 000 Kč, a to se nám fakt do auta dávat nechtělo. Přeci jen auto je nejhorší investice :-). O Volkswagenu ani nemluvím, líbil se mi tam Golf v kombíku, cena byla obdobná. Hyundai a Kia – taky jedině asi v combi i30 nebo Ceed. Poměrně taky zdražily, co si budeme povídat poptávka je větší, tak i cenu raisly :-).
Celkově má představa o autě byla, aby mě (nás) odvezlo z bodu A do bodu B – pohodlně, komfortně a hlavně se nebát, co se zase vysype. Ani jsem moc nepřemýšlel, jestli nějaký silný X slabý motor. Jasně nejdřív jsem přemýšlel o 2.0 TDI v Oktávce, ale zvítězil rozum. Tím myslím, budoucí náklady a náklady na pojištění auta. Dalším faktorem bylo, že jsem nechtěl vypadat, jak taťka od rodiny (nikdo se neuražte), tak jsme nakonec zavrhli kombi. Ze sedanů/liftbacků v současné době vycházela pouze ta Oktávka, Fluence a měl jsem v merku i Jettu, ale tu mi zde přestali nabízet, takže byly jen skladovky a za docela dost. Ještě jsem nezmínil Mazdu 3 – tu novou. Ta byla moc pěkná :-), ale zrovna se sem začala dovážet a do dneška tu není skoro žádná skladovka v dieslu.
Jak už jsem psal výše, zašel jsem do Renaultu, co tam mají a hned mi nabídli, jestli se nechci projet. Měli venku Fluence 1.5 dci. Tak proč ne že jo :-). Jízda se mi líbila, bylo to pohodlné i ten motor něco předvedl (ale žádný závoďák - s tím jsem to auta však nekupoval). Jak jsme dorazili, tak pán kouknul do PC, že jim zrovna má dorazit černá Fluence jako skladovka. Tak jsem odešel s plnou hlavou dojmů a s ceníkem, kolik tak ta sranda stojí. Za týden jsme si zavolali, že tam auto je, sjel jsem tam, vypadalo dobře (skoro plná palba), vše co jsem chtěl, tam bylo. Napsal mi znova ceník, za kolik by mi to dal (dal mi super slevu). Co si budeme povídat, vyšlo to výrazně levněji než u jiných autosalonů. Nabídl mi, že mi tam dá ještě senzory zdarma (brblal jsem, že jinde na netu už je mají Fluence z výroby), dále povinnou výbavu a gumové rohožky (taková kravina, ale oni je normálně nedávaj :D). Chvíli jsme o tom přemýšleli a nakonec to klaplo. Zaplatilo se a za dva dny už bylo doma, čekalo se jen na senzory a na nové zimní gumy (kupováno v prosinci 2013).
Ale už dost řečí, teď něco k autu. Když někdo řekne Renault, tak všichni Francouz – to je shit atd. Bohužel mnozí ani neví, že v dnešní době ty auta vyrábějí skoro se stejnými součástkami (úplně všechny ne). Než jsem koupil to auta, tak jsem byl náhodou v Boschi a měl nás tam na starosti manager kvality za Renault a Nissan (že by osud?). Zeptal jsem se tedy, jestli je v tom nějaký rozdíl, mezi těmi značkami aut, kvalitě apod. A on že ne, stejně se to vyrábí všechno tedy čerpadla atd, pro všechny stejné, že by se toho Renaultu nebál.
Co jsem tady na Auto.cz pročítal ty recenze – věnoval jsem se tomu tak rok, i u těch dražších aut se prostě něco po…. už hodně brzo od výroby. Je to smutný, ale je to tak. V současné době to honí na kvantitu a né na kvalitu. Není už ani pořádně záruka, že když si koupíte auto za milion, dva nebo tři nebo jen za 500 tisíc, že se nic nestane :-). S dalšími co jsem se tak bavil, tak někdo tu značku nemůže vystát, někdo je zase fanda, ale opraváři se prostě shodli, že buď trefíme na dobrý kus, nebo ne – jako i u ostatních aut. Je na to 5 let záruka, tak jsem to nějak nehrotil.
Ale teď už fakt k autu :-).
Pohodlí a jízda
Když jsem do toho poprvé sedl, tak jsem byl překvapen, kolik je tam prostoru (pro mě hlavně na nohy). Vzadu taky super, za mě si sedne člověk normálního vzrůstu úplně v pohodě (mám 193 cm). No prostě super. Limuzínka, jak ji tady v ulici říkají. Delší rozvor – lepší pohodlí, aspoň pro mě. Jízda je parádní. Auto hezky filtruje nerovnosti a prostě tak nějak plujete prostě Francouz – tohle oni umí. Více komfortu bylo na zimních 16´, teď v létě na 17´ je to horší, ale zase to líp s těma kolama vypadá :-). Jak už jsem psal, na závodění to není a to se pozná, i když říznete tu zatáčku tak nějak ostřeji. Auto sice poslechne, ale moc se mu nechce. Celkem mě baví ten proměnlivý posilovač, i když jsem si na to musel chvíli zvykat. Naprosto špica je bezklíčkový vstup a starty. Kdo má tak pochopí. Dá se na to hrozně rychle zvyknout a blbě se odvyká (což neplánuji). Karta někde vzadu v bundě, ale startujeme a jedem. Na kartu jsem si taky zvykl, je to taková odlišnost, ale proč ne. S tím jsem vybral i Fluence, Oktávku má každej :-).
Sedačky taky paráda zapadnete tam, jak do gauče, akorát nemají boční vedení, což mě trošku mrzelo, ale zase v normální jízdě to nepoznáte, jen když se víc rozjedete :-). Do pohodlí bych zařadil asi i kufr. Přístup je trošku horší – je to sedan –, ale já jsem věděl, co jsem si bral, takže si nemohu stěžovat, jen by se ty vzpěrný tyče mohly někam schovávat, trošku tam pak vadí, když se kufr zavře (ale i to jsem věděl). Takže za mě vpředu pohodlí a jízda super. Vzadu si zatím také nikdo nestěžoval (takže beru, že to je dobrý). Co je asi dobré zmínit, že vzadu je trochu méně místa na hlavu – hlavně pro vyšší osoby. Střecha se svažuje trochu rychleji než třeba v té Oktávce. Vypadá to auto sportovněji, ale na úkor toho místa, ale já vzadu nejezdím, takže je mi to fuk.
Koupili jsme výbavu s R-linkem. Musím říct, že jsem si na to zvykl rychle. Skoro televize před vámi, no paráda. Akorát v té navigaci se člověk trošku déle orientuje, než se to tam namačká apod. Jinak hudba je super – to byl důvod proč jsem R-link chtěl. Kvůli těm repro, né že bych musel tucat na celé město, ale sám pro sebe si prostě pustit pěknou muziku. Baví mě i zesilování hlasitosti při rychlé jízdě, taková kravinka ale potěší. Jediné co mě docela mrzelo, že do R-linku ve Fluenci, Koleosu a teď nevím, jestli Laguně nebo Scénicu neumožní R-link sledovat tu spotřebu, takový ty zelený lístky – máto jen Megan (bylo to myslím i v autosalonu/TV prima)!! Nějak jsem to nechápal a ani prodejce mi nedokázal říct, proč to ty dražší modely nemají.
Vůbec nemluvím o světelném a dešťovém senzoru – už ani nevím, kde se pouští světla, né to bych kecal :-). Klimatizace je normálně dvouzónová, takže už se nemusím ohlížet na ostatní, jestli jim je zima nebo teplo, ať si to nastaví sami.
Musím upřímně říct, jsem se bál toho digitálního displaye (tachometr), ale zvykl jsem si opět docela rychle a teď už to nevnímám. Říkal jsem si, že bych rád viděl, jak ta rafička letí nahoru, když zrychlíte, tady to hází jen čísla :D, ale to mi neva. Otáčkoměr je normálně rafičkou a líbí se mi víc, než v tom Meganu. Ten má ty čísla taková větší a méně těch mezistupňových čárek - pro mě to u Fluence vypadá elegantněji.
Motor
Tahle kapitola vás motorové nadšence bude asi zajímat nejvíc. No vybral jsem si ten slabší 1.5 dci s 81 kW (110 koní). Jako že by se mi nelíbil ten 1.6 dci, to říct nemohu, jen mě zarazilo, že ho ani v tom salonu žádný neměly na projížďku. Tak vlastně ani nemohu posuzovat rozdíl. Zatím mám najeto málo, tak se motor teprve zajíždí, předvést by se měl zhruba tak v 10 000 km. Zatím mohu říct, že jsem spokojen, když chci předjet, tak předjedu, když jedu eco, tak taky super :-). Jsem spokojen, vím, co jsem si vybral. Jinak turbo začíná kopat tak okolo 1800 otáček spíše asi 2000. Pak to pořádně jede – ale zatím to moc netočím :-). Spotřeba 6.1 l/100 kombinovaná. Jezdím teď ale více po městě (bohužel), ale to se spraví. Než jsem začal jezdit více město, tak byla spotřeba 5.8 l, a to to auto bylo úplně surový. Takže očekávám zlepšení. Co se týče řazení, no jako dobrý, ale myslel bych si, že by ty dráhy mohly být přesnější a trošku i kratší, ale zase pořád dokola není to sporták.
Pokud jste dočetli, až jsem, tak už je konec. Děkuji za váš čas. Jen abych to shrnul, tak je to pěkné, velké auto za dobré peníze. Někdo může namítat tou značkou, ale tím se rozhodit nenechám :-). Další problémy i radosti ukáže až čas – což doufám, že budou jen radosti. Postupně doplním i fotky a omlouvám se, pokud tam jsou v recenzi nějaké chyby – opravím.
Silné stránky
Pohodlí
Hudba
Bezklíček
Čidla
Když zamknu sklopí se zrcátka - mega výhoda v městě
atd. – vše jsem popsal nahoře :)
Slabé stránky
Ta spotřeba u R-linku
Když zamknu zrcátka se sklopí, ale okna se nezatáhnou
Variabilita kufru – ale to je malé mínus – to jsem věděl
Grafika palubního počítače, ale za ty prachy, co chtít :)
Design těch zadních výdechů klimatizace – mohli to nějak víc vyšperkovat :)
Malé nedostatky
- koukal jsem, tak u přední mlhovky ten chromový kryt není úplně dotažený, povolil se jízdou (ale jen trošku) – už jsem to nahlásil a vyřídíme to na garančce
Horší výhled vzad (jinak zrcátka jsou velká)- ale jsou tam naštěstí senzory
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné čeká mě to v prosinci
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Super přístup i komunikace. Musím říct, že jsem se asi dost naotravoval, ale vyplatilo se jim to. Měli hezké Vánoce :). Uvidíme, jak to bude s přístupem u garanček, ale prodej byl ok. I sleva byla solidní a další doplňky. Kupoval jsem u Autolinhart Borek v ČB.
Novinky v recenzi
Fluence už je prodaný :(
Zdravím, tak můj Fluence už jezdí někde na severu Čech. Přeji hodně štastných km novému majiteli.
Tím tahle recenze končí.
Prodej kol
neměl byste někdo zájem o sadu letních kol? sedí to na Renault Megan a Fluence. Kola jsou na obrázku.
Děkuji
Prodej
Dobrý den,
auto bude nabídnuto k prodeji. Pokud by někdo měl zájem nebo o někom věděl, budu rád za každého zájemce.
:)
světla
Tak jsem si to frčeli pěkně do Prahy na letiště a v garážích jsem zjistil, že nám nesvítí světla. Naštěstí byl cestou tam den, i když pršelo a já je raději zapnul v domnění, že makají. Bohužel se to po dobu naší dovolené neopravilo a cestu z Prahy do ČB jsme absolvovali na dálkových max. sklopených dolů. Opět nám přálo štěstí, byly 4 hodiny ráno.
Bylo mi divné, jakto že obě světla nestíví + parkovačky také na obou. Pojistky vyhozené nebyly. Následně se zjistilo, že obě H7 jsou v háji a parkovačky na tomhle autě nikdy nesvítí. Reguluje se to pomocí toho led pásku na denní svícení. Funguje tedy i jako parkovací žárovka. Ta ve světle nikdy nesvítila a svítit nebude. Pro mne nečekané zjištění, nikdy jsem si toho nevšiml. Nebyl tedy důvod. Toto byly po 5 letech první žárovky, co praskly.
Lehké postřehy
Přítelkyni včera večer před cestou do práce, jak to tak již bývá, odešla baterka v Oktávce (má jedničkovou Tdi).
Po dnešním celo-dopoledním shánění baterky po ČB jsem nakonec koupil Akumu 74h. Byla mi doporučena, že v současné době je lepší jak ta Varta. Varta prý není tak kvalitní, jak bývala. Nevím, co je na tom pravdy, toto byl můj první nákup baterky. Ten krámek tam je už cca 15 let, budí důvěru. Kolega z práce mi je také doporučil. Zároveň jsem ušetřil cca 250 Kč s firemní slevou.
Když jsem pak zpět dorazil do práce a koukl, za kolik je na netu mé srdce si postesklo, ale bylo jí třeba hned. Cena byla 2 200Kč, s tím, že jim tam musím dovézt i tu starou.
Mimo jiné v servisu kam to pojedu vyměnit, mají pouze Starline. Po pár přečtených recenzích jsem tuto značku zavrhl. Vyšla by na 2 300 Kč. Takže ještě hůře. Výměna by měla být za cca 160 Kč. Nemám na bytě žádné nářadí max. dva šroubováky. Navíc se moc nechci trápit s laděním věcí, které může ohrozit odpojení akumulátoru. Někde na diskuzích je, že musíte sladit okénka a já nevím, co ještě. Do teďka se mi nepovedlo, aby zase začalo fungovat dálkové ovládání. Měnil jsem baterii a pak i při dodržení postupu z návodu, to prostě nejde. Zkusím se na tom večer taky zeptat.
Jinak asi jsem stále pro myšlenku koupit si funglovku. Člověk to má od začátku, víc co kde je, co se s tím dělo, jak jsou všechny věci měněny, používány. Někde jsem to teď četl v recenzi na Dacii Lodgy. Majitel si raději koupil tohle, než ojetého C-Maxe. Asi to budu mít podobě, pokud nepřijde nějaká extra lákavá nabídka. Bratranec teď koupil od kolegyně z práce Toyotu Verso v naftě se 65 000 km za 80 000 Kč. To bych asi bral taky.
Druhý dnešní zajímavý postřeh. Ve firmě odešlo šéfovské BMW 740. Najeto cca 65 000 km. Do věčných mechanických lovišť odešla obě turba naráz. Prý to bude na záruku, tak jsem zvědav.
krátké zkušenosti x výběr
Měl jsem možnost si sjet teď do Prahy s Fabií 1.2. Tsi Monte Carlo.
Musím říct, že je to takové menší autíčko, ale někomu menšímu, než mě, může v klidu stačit. Hodnocení na prostornost Fábie jsou opravdu různé. Kolega má dvě děti a jeli do Chorvatska a říkal, že se krásně vešli (doma má starého Passata), druhý zase, že je to hrozně malé (má jedničkovou oktávku) a také dvě děti, že se tam prostě nevejdou. Já bych v tom přežil, ale domu pro sebe bych to nechtěl. Nabízeli z leasingu i odkup, ale nic pro mne. Nejlepší auta jsou služební, i když já ho nemám :(. Změnit práci???
Těšil jsem se na ten motor. Tsi se tady hodně promílá, ať už negativně nebo pozitivně a moc lidí v mém okolí ten motor nemá. Jako vždy po přesednutí z dieselů vás (mě) překvapí to ticho. Nepřestává mě to těšit. Ze začátku jsem to moc netočil, ale pár kopců ukázalo, že musím podražit a předjedu i tři auta. Furt jsem se ale nemohl sžít s tím zvukem, já nevím, takový sekačkový jako kdysi ten Auris. Možná jen můj pocit. Nejsem moc na benzín zvyklý, zrovna teď si zvykám na zvuky MHD autobusů. Příroda už tolik nepláče, i já jsem celkem spokojený, i když mi to řízení někdy chybí.
Chválím odhlučnění. Jel jsem asi 170 a slyšel jsem rádio i spolujezdce, kdyby tam byl. V tomhle směru velká pochvala. Ve Fluenci bych toho moc neslyšel (horší odhlučnění).
Horší je to se sedačkami. Vraceli jsme teď 22 aut z leasingu a některé mají takové fleky. No aniž by se na něco vylilo nebo tak, tak nesají pot a nechávají tam takovou tu mapu. Stalo se to u více aut. Jinak sedačka mě držela hezky, tedy hlavně stehna. Pravda je, že bych asi zničil to levé boční vedení, jak bych furt vysedával a nasedával. Jsem hold čahoun, sedím níže, takže víc zapadnu a musím víc vylézat.
V autosalonu jsem se zašel, jinak to ani nešlo, kouknout na nového Karoqa. Pro mě jako člověka 196 cm vysokého je to auta tak akorát velké. Jako krása to není, žádný designový výstřelek, taková škodovácká nuda. Jak tu někde psal Verny, tak jsem si sedl i dozadu a měl jsem opěrku v půlce hlavy.
Zkusil jsem i Spaceback a tam jsem měl opěrku vzadu opěrku na krku a hlavou jsem dřel o strop :(. Takže Rapida nee. Liftback tam neměli.
Po vyzkoušení všech těch SUV (Sportage,Tuscon,CX5), asi budu pošilhávat po nějakém MPV nebo SUV, až na to přijde čas. V současné finanční situaci ani ten nový Duster nevypadá taky špatně nebo Dokker. Hold ale budu muset přemluvit i přítelkyni, že musí jít rozum před srcem. Nejsem nějak ochoten, dávat do auta moc peněz. Možná se vejdeme i do Fluence, uvidíme. Ten momentálně vůbec nejezdí, tak jednou za 14 dní. Stojí v garáži, jak bydlím ve městě, tak ho vůbec nepotřebuji.
Uvažuji i o prodeji, dokud má nějakou cenu, ale nějaké auto potřebuji, takže je to začarovaný kruh.
Člověku se jinak zdá, že aut jezdí opravdu hodně, ale vyberte si mezi nimi. Všude něco
SUV:
CX5 – krásné auto, ale drahé
Tucson,Sportage – benzín jen 1.6 GDi, když turbo a automat tak 4x4
Karoq – drahý
Tiguan – drahý
Kadjar – není 1.2 tce málo na takové auto? Nesežralo by mě to?
Duster – nikdy jsem v něm neseděl, ani nejel, bez automatu, malá bezpečnost
Vitara – malinká, seděl jsem tam hrozně vysoko a nešlo to dolu, spíš pro menší vzrůst
Scross – v salonu neměli
Niro – to by se mi líbilo (automat, benzín, bez 4x4, dobrá spotřeba, relativně místa akorát), ale drahé jak láska k druhé polovičce. Lepší parkování ve městě. Vejde se tam ale normální kočár?
Quasqai – zase ta 1.2 turbo, bojím se spotřeby a mála výkonu. Trošku také teď podražil
Rav4 – vysoká cena
Ateca - :D
Kodiaq - :D
MPV
Carens – zase to GDI :( a není automat, možný kandidát
Scenic – není automat, bude 1.3 tce? ,možná větší sleva u dealera?, ale nemají automat v benzínu k projetí (v žádném autě, nemají tuhle specifikaci)
Zafira – možná moc velká, drahá
Dokker – cenově dostupný, ale žádné pohodlí (komfort) a bezpečnost taky nic moc
MPV od VW a Seatu jsou trošku více drahé, na ty ani nekoukám, možná ojetiny
Verso – viděl jsem pár modelů s těmi budíky na středu, to se mi teda velmi nelíbí, víc jsem se nepídil
Kombi
Megan kombi – sedím zase nízko, jinak se líbí (jen mě) u přítelkyně předsudky o značce
Octavka – drahá, možná pocitově až moc velká?, představuji si, že s tím já nebudu jezdit každý den
Ceed – 1.6 gdi s automatem za 8-9 – to je jak s Karoqem 1.5 tsi viz minulý test
i30 – přijde mi malá (hlavně vzadu), už jsem jí měl půjčenou
Astra – lehce dražší, ale možná by to šlo, četl jsem však recenze na ten 1.4, že nějak cuká
Leon – nevypadá špatně, líbil se mi, ale moc mi na něj nechtěli dát slevu
Auris – hybrid je drahý, jinak nic moc motory – i ten hybrid jede pomalu. Prodejce to popisoval jako 1.6 Valvetic – poptával jsem tehdy Corollu
Clio – možný kompromis, ale to už je zase jiná třída
Nějak jsem se po posledním nákupu auta namlsal, že za relativně rozumné peníze můžete mít vybavené auto a dostanete ještě slevu cca 14 %. Budu s tou ideou muset něco udělat, jinak si další auto v životě nevyberu.
Technická
Tak jsem absolvoval svou první technickou s Fluencem. Vše proběhlo OK. Jen by ti inženýři mohli přidat teplotu oleje do palubního PC. Při emisích to napíchl na diagnostiku, tak jsem tam viděl, že tam je 72 °C teplota oleje. Ujel jsem něco přes 20 km, než jsem tam šel. Tenhle ukazatel by se mi hodil vidět i normálně :).
U nás v ČB stojí technická 1 500 Kč (emise+STK), doufám, že u vás nějak podobně.
Zajímavá historika. Byl tam kolega s firemním Transporterem. Autu předním tam cpali hadr do výfuku a snažili se omezit zplodiny, asi nějaký kamarád :D (máme emise na dvě auta). Přišel na řadu kolega a povídají mu, že jen o chloupek neprošel. Odvolával se na pomoc hadru, ale marně, tento technik to tak prý nedělá, aneb s poctivostí nejdál dojdeš :).
Díky těmto týpkům mám filtr pevných částic, přiškrcený výkon atd.
Mělo by to být poctivé pro všechny!!
Ujel jsem už od poslední výměny oleje 15 táců, tak jsem si říkal, že olej zkusím vyměnit v našem místním servisu. Přeci jen se mi nechtělo jet do Krumlova a tady v ČB se mi z toho zvedá stále kufr.
Náš servis je taková malá rodinná dílna (otec+syn). Dřív jsem tam jezdil s Citroenem Saxo (první auto 1.5D).
Co ale stalo, nečekal snad nikdo. Z původně 25 minut bylo 145 minut. Olejový filtr prostě a jednoduše nešel ven.
Filtr sám o sobě je teda děsně špatně přístupný. Ze shora ho blokují asi 3 hadice, ze spodu to není o moc lepší.
Nešel povolit řetízkem ani takovým utahovákem (plechový utahovací pásek na filtry). V ČK Renaultu ho při poslední výměně tak dotáhli, že byl i návrh, že si tam s tím budu muset dojet. Mají na to speciální hlavu, což tady neměli. Jen univerzální náčiní.
Při povolování filtr praskl, takže bylo jasné, že mise musí pokračovat. Přišly na řadu dva druhy sekáčů, šroubovák atd. Prostě nic. Pak si všiml šroubku, který dokázal celý filtr i s objímkou vyndat ven. Na svěráku to pak velkýma kleštěma povolil (asi na třetí zatáhnutí) v autě by to prostě povolit nešlo, takovou pákou, tam nezatáhnete.
Do toho nám vyteklo trochu chladící kapaliny, to jsem myslel, že dostanu infarkt. Přeci jen hledat další závadu, bylo silně děsivé. Naštěstí to bylo jen z toho filtru – z objímky. Žádná hadice nepraskla ani nebyla proseknuta. Btw. tím sekáčem se tam nemohl dostat, takže se sekalo na různé způsoby, ale né prý na to místo, kde to povolí, i když podle toho povolování ve svěráku, bych řekl, že by to stejně nepomohlo.
Po celých dvou hodinách se dostáváme do finále. Filtr vyměněn vše zpět dotaženo, olej dolit, vzduchový filtr vyměněn. Blbé bylo, že mi i říkal, ať to tam nechám do rána, že zítra se na to znovu podívá (druhý infarktový stav). Docházely hold nápady . Naštěstí jsem i ten den odjel a nic z toho neteče.
On filtr dotáhl jen rukou, tím horkem se tam pak dopeče. Nevím, zda v servisu to ještě dotáhli nějakým klíčem nebo jak, ale museli, takhle prý utažený filtr tam hodně hodně hodně dlouho neměli (mají tam otoč, servisují auta i pro hlubocký autobazar).
Celková cena za tuhle srandu byla 840 Kč. Měl jsem od něj olejový filtr, vzduchový filtr a práci. Olej jsem měl vlastní.
Chtěl jsem se vás zeptat, je to dobrá cena? Nějak netuším, zda ano. Filtry jsem na netu našel cca oba za 140 Kč. Jinak za délku práce si asi neúčtoval. Měl to spočítané předtím, tím se vylučují ty dvě hodiny moření.
Quick news
V servisu měli pravdu. Baterku jsem měl na 80 %. Nabíjel jsem to v neděli a to jsem byl ve středu v Kutné Hoře (z ČB celkem 300 km) a v pátek koupat na Halámkách (z ČB celkem 100 km).
Koupil jsem CTEK MXS 5 a je to bomba věc. Líbí se mi tyhle technický věci ;-), tak by nebylo líto těch peněz (1 780 Kč).
Nedělní chill
Mám jen pár poznatků ke spotřebě. Ve stručnosti liší se mi spotřeba v autě a na spritmonitoru. Horší je, že auto má vyšší než by ve skutečnosti měla být. Což je dost divný.
Začal jsem to sledovat.
Spotřebováno: 9,2 litrů - nemizel ani jeden obdélník z měrky nádrže
Spotřebováno: 9,7 litrů - už zmizel
Spotřebováno: 11,2 litru - zmizel druhý
S tímhle nepoměrem jsem jel do servisu. Vyresetovali mi palubní PC a ubyl mi další obdélník. To jsem teda nečekal, čekal jsem, že přibude. Mám to prý teď testovat, tak uvidíme.
Jinak mi opravili parkovací senzory. Zlobí tam nějaký drátek a pak mi úplně vypnou. Minule to opravovali také oni (listopad 2016) a teď se to projevilo znovu. Dolili mi chladící kapalinu, měl jsem úplně na min (na mou žádost).
Jinak zajímavé zjištění. Četl jsem, že se barvy nemají míchat, ale on mi tam nalil něco modro - fialového (kanystr byl špinavý). Prý to takhle Renault má, že tyhle dvě barvy se můžou míchat.
Píchli mi také baterku na nabíječku, tak jsem měl trošku vybito. Prý alternátor je spíš na udržení stavu baterie né na nabití. Takže doporučení je jednou ročně, ať je to, jak je to, nechat to nabít.
Splašená koza
Napíšu jen krátké zkušenosti z půjčeného vozu na dva dny. Jako upřímně, je to celkem malé autíčko, čekal jsem ho prostornější.
Dal jsem si sedačku na mě dozadu, jestli si za mě sedne nějaké dítě případně malá sympatická slečna, tak asi jen tak tak. Týpek možná taky, ale nesmí být vysoký a mohutný. To panoramatické okno ubírá hodně místa nad hlavou. Vepředu je to v pořádku i s mojí výškou 194-6 jsem seděl pohodlně. Dozadu jsem si sedl jen se staženou střechou a i tak jsem měl 3 cm hlavy v té roletce. Kdyby byla zatažená, tak se nevejdu. O místě vzadu na kolena ani nemluvím. Tenhle problém mám skoro ve všech autech. Hold nejsem konfekční postava. Trošku jsem měl zapřené i pravé přední kolínku při řízení. Bylo tam tak nějak zaseknuté mezi dvě plastovými díly středového panelu.
Výbava byla Ult. T., takže všechny možné vychytávky. Hodně oceňuji hlídání mrtvého úhlu. Ze začátku jsem se lekl, který to zrcátko vlastně pípá, ale nakonec jsem si na to zvykl. Přijde mi, že to řeší na docela velkou vzdálenost. Vešel jsem se při předjíždění v pohodě, ale řvalo to jak ….. Ale naprosto nejbombovější věc jsou chlazené sedačky. Naprostý luxus -> zvlášť v těhdle teplotách. Je to takové pěkně osvěžující. To bych ocenil spíše než vyhřívané. Další parádní věc je AUTO HOLD. Na křižovatkách pohodlnost, jak se patří, i řidiči vzadu to ocení.
Jízda: měl jsem to na těch největších kolech, co tam mají. Komfort tedy takový nevím no. Na pohodlném asfaltu to jede pěkně. Pak vjedete na takový horší, tak je slyšet hluk od kol. Pak přejedete díru a ta vám tam bouchne. Určitě by to chtělo menší kola. Za mě hodnotím komfort rozpačitě. Stejný nebo podobný hluk mám od Fluence a to je Low cost odhlučnění z roku 2013. Za to řízení bylo dobré. Poznal jsem to hned na první zatáčce, jak jsem přesedl. Ten můj Fluence prostě nejde tak za tím volantem. To malá i30 jede hezky. Pěkně řízne zatáčku a drží stopičku. Nesmíte tam ale mít díru nebo nerovnost.
Motor: Z čeho jsem ale v rozpacích, je ten motor a převodovka. Měl jsem automat -> jak jinak x). Ta benzínová jedna-čtyřka turbo si s ním moc nerozumí nebo mě to aspoň přijde. Nazval bych to splašenou kozou.
Příklad: viz minulá novinka (ale tam to byla nafta, nebylo to tak znát). Dojíždíte na semafor. Máte stále dvojku, níž to prostě nejde, jedničku tam nehodí. Náhle se auto před vámi rozjede. Vaše auto trošku cukne, a pokud dáváte málo plynu, cuká pořád. Jakoby jste jezdili ve městě na jedničku bez spojky. Prostě to skáče a je to nekomfortní. Pokud dáte více plynu, musíte chvíli čekat, než se to rozmyslí. U mého auta se na dvojku rozjedu asi v pohodě, zvlášť když už se to auto hýbe, ale tady? Nechtělo by to poladit, aby to bylo plynulejší?! Ta jednička je tam v systému nastavená jako hodně krátká.
Příklad: potřebujete se z místa rychleji rozjet. Sešlápnete víc plyn a letíte jak blázen, až to zahrabe. Nebylo ani sešlápnuto na kick down. Čuměl jsem jak puk. Auta za mnou si musely říkat, co to je za vola. Pak třeba jedete klidněji a je to líné, jak to furt hodně řadí vysoko. Takže jakoukoli rychlejší reakci musíte řešit docela velký sešlápnutím. Jsem zvyklý jezdit více plynule.
Příklad: jedete 60 km/h po okresce (na šestku). Blíží se zatáčka, ubíráte plyn, náhle pak plyn přidáte a trošku škub. Jakoby netušila, co budu dělat. Přitom je dvoujspojková, takže by měla mít připraveno jednu nahoru a jednu dolu. Nakonec je jízda po okreskách pohodlnější než jízda ve městě. Přišlo mi to trošku jak 1.4 TSi s DSG (r.v. 2013), co máme v práci (i s tím zrychlením o odstavec výše).
Naopak co mě překvapilo, bylo zrychlení mimo město. Potřeboval jsem předjet autobus na rovince u Bavorovic. Cíleně jsem to prošlápl (měl jsem rychlost 65 km/h) a najednou to podkoplo a autobus jsem doslova přeletěl ani motorka, co předjížděla za mnou, mi nestačila. Ejhle bylo tam 140 km/h. Něco ten motůrek asi umět bude J, manuál by pro něj možná byl lepší.
Zkoušel jsem všechny tři režimy, z toho nejmíň ten EKO nesmysl. Ten SPORT aspoň motor trošku točí, ale taky hrozně cuká víc než NORMAL. Takže jsem stále jezdil na ten NORMAL. Podle mě nejlepší varianta.
Spotřeba za cca 190 km byla 7,4 l/100km. Hodně to srazila až klidná projížďka po okreskách. Jinak město a domu by bylo cca 8,5 l/100km. Auto mělo najeto 6 500 km.
Furt mám za to, že automat je hlavně do města a měl by poskytovat určité pohodlí. Bohužel tenhle motor s tou převodovkou škrtám z budoucích výběrů (ten litrový motor je prý ještě horší). To se mi spíš líbil jinak naladěný automat v kombinaci s tou 1.7 CRDi. Bylo to pohodlnější a né tak uskákané a zbrklé.
Kia Sportage 1.6 GDI, 1.7 CRDi, Kia Niro, Fabia 1.2 Tsi
Zdravím pánové (a dámy),
upřímně, nevím, co bych sem měl psát. Jen jezdím, tankuju a vržou mi sloupky. To že jsem si koupil nové stěrače a přezul, vás asi moc nezajímá. Přemýšlím teď o koupi kamery do auta. Ráno cestou do práce nebo občas i z práce předjíždí týpek, který by zasloužil přes hubu. V nepřehledné zatáčce si pěkně předjíždí (s Fábií) nehledě na lidské životy. Jestli máte doporučení na kvalitní, cenově dostupnou kameru, beru vše. Rád bych taky natočil jednu řidičku BMW X1, která jezdí každý den tu samou trasu a jezdí rychlostí 65-70 km/h, kde se dá jet v pohodě 85-90 km/h. Bohužel je v úseku, kde se jí nedá předjet a tak jezdíme standardně v koloně 5 -6 aut xD. Stejně bych to víc chtěl pro svou ochranu. Včera mi málem spadla jedna starší paní na kole pod auto.
Trochu se teď rozvášním o zkušenostech s vypůjčenými vozy. Pro ty, co si to jako já přetáhnou do wordu a pak čtou ráno v práci, potěším, je to delší x). Vaše recenze a aktualizace tady jsou pro mne dobrým zdrojem informací. Mám to raději než nějaké testy profi testérů.
Nějak mě zase chytlo, že je třeba nového auta. Nebaví mě řadit a tu naftu ve městě ničím. Díky kolegovi tady na auto.cz mám už zamluvenou i30 v benzínu v AT. Dostane se na mě řada asi po měsíci a půl. Jdu teď někdy v červnu. Obecně ta dvoudenní lhůta bude nějaká kratší. Nějak ve středu po práci si to vyzvednu a musím to vrátit v pátek dopoledne, což je podle mě největší blbost. Zkusím se s nimi domluvit, až budu na místě.
Na to konto jsem objevil, že dvoudenní test nabízí i Kia. Konkrétně na Sportage. Máme ve městě dva autosalony, tak jsem poptal oba x-).
V obou salonech super domluvena ohledně půjčení. Normálně si to můžete půjčit na celý víkend (zmátla mě ta Hyundai). Tudíž v pátek po práci si to vyzvednu a v pondělí po práci odevzdám. Oba dva mi v tomhle vyšli vstříc a vše v pohodě.
Auto Future -> Kia Sportage, 1.6 GDI, výbava Style, měla najeto 500 km, můj limit najetí 500 km – využito asi 200 km
Nejdřív jsem měl půjčenou Kiu Sportage 1.6 GDI. Zajímal mě hodně ten motor. Dříve se mi líbil ten benzínový Ceed (1.6 GDI AT), jenže nikde není k projetí a vůbec ne jako skladovka. Je to taková rarita. Jeden uživatel slíbil více info o tomhle autě, ale zatím se nedodal. Tudíž atmosféra byla jasná první volba. Nikdy jsem v tomhle motoru nejel.
Obecně Sportage se mi ze začátku moc nelíbila, přijde mi jako žába – hlavně zepředu. Hezčí mi připadá ten Tucson ze sesterské automobilky, ale ten je taky trošku dražší. Měřím 194-196 cm a musím říct, že už chápu, proč si ty lidi kupují SUV nebo Crossovery. Neměl jsem s tím předtím zkušenost nebo jen krátkodobou, když jsem s novou X5 jeli do Brna a já seděl vzadu. Už v Třeboni jsem myslel, že mi odumřou nohy. Zvláštní bylo, že ve Sportagi se mi i vzadu sedělo dobře.
Musím přiznat, že jsem se do toho typu vozidel zamiloval. Pohodlné nastupování (má výška, časté vystupování), pohodlná jízda, v noci vás nikdo neoslňuje, máte ovšem přehled, větší bezpečí, celkově větší pohodlí. Je fakt, že spolujezdec do té sedačky zapadl jak do tanku. Neměla ve výbavě výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (a asi se to ani nenabízí).
Trošku horší je to s parkováním. Nějaké podélné parkování ve městě nic moc. Každopádně ta kamera vzadu je nutností. Ty senzory jsou takový zvláštní. Neukazovali vzdálenost, jen podle síly tůtání. Vůbec se mi nelíbilo, že mám senzory na palubním počítači (kam není vidět, přes točící se volant) a kameru na displeji středového panelu. Člověk musí hlídat dvě zrcátka, kameru a senzory + další věci okolo. Kolega tvrdil, že kufr je docela malý – má dvě děti. Mě osobně to přijde v pohodě, ale zatím neřeším, kočárky atd. a mám sedan :). Takže každý kufr, který vidím celý otevřený je pro mě velký. Co se týče toho, tak jsem byl překvapen, jak jsou slyšet všechny zvuky z kufru do interiéru. Jezdím prakticky jen s tím svým autem, občas nějakým služebním, tak jsem převážně zvyklý na sedan (větší ticho z kufru - nešustící tašky, vrzající roletka apod.). Celkově ale bylo v autě pěkné ticho, ten motor skoro není slyšet, když ho nějak závratně netočíte. Na křižovatce to skoro vypadalo, že mám start/stop.
Vrátím se jen rychle k motoru. Když teď po nějaké době opadlo nadšení ze zkoušky nového vozu, musím říct, že nic moc. Klidná jízda byla v poho. Horší bylo, když se to člověk snažil trošku rozjet. Jen mě překvapilo, jak se pomalu vrací plyn. Vždycky při přeřazení se vracel hodně pomalu, takže to řvalo na neutrál, než jsem tam hodil další rychlost. To bych teda osobně nekous. Člověk je pak za debila. Zkoušel jsem i plyn pustit vteřinu před zařazením, ale stejně to moc nepomohlo. Za mě motor slabota, výkon nic moc, spotřeba asi na typ auta ušla, výhoda je nejspíš trvanlivost.
Týpek, co mi to půjčoval, o pomalu vracejícím se plynu věděl, takže asi normálka. Lepší by byl automat, ten by to zvládl sám a já to nemusel řešit. Ten se ale nabízí jen se 4x4, což je pro mě totální blbost. Jezdím často kratší trasy. Domov-práce 15 km, z toho většinu jedem 50 km/h viz příspěvek výše.
CB Auto -> Kia Sportage, 1.7 CRDi, výbava Style, měla najeto 2 500 km, můj limit najetí 300 km – využito asi 230 km
Další víkend jsem měl půjčenou 1.7 CRDi v A/T. Díky bohu, konečně automat. Na internetu ho sice nemají na výběr, ale lze si ho půjčit.
Auto už popisovat nebudu, byla to stejná výbava. Ten nafťák s automatem byl prostě těžší. Bylo to hodně znát i na jízdě. Ten benzín byl tak lehce svěží. Je to jasná věc, já vím, ale převážně jezdím s naftou, tak jsem vždycky z benzínu vedle, jaký je to rozdíl.
Automat je prostě parádní věc. Prostě je to tunning, kvůli kterému hlavně zvažuji nové auto. Někoho baví řadit, mě teda ne. Je to dáno asi profilem tras, které jezdím. Vybrat ale spolehlivý automat je docela výzva. Nemám na BMW – podle mě nejlepší automat. Přijde mi, že i něco vydrží (v práci bylo asi už 7 BMW aut a převodovky jsou OK). Dobrý je od Mazdy (CX-5), ale to jsme cenou auta někde jinde. Pak možná Honda, Toyota, to CVT vypadá na spolehlivost dobře, ale je to zvuk jak ze sekačky (T Auris 1.8 Hybrid). DSG nepovažuji za moc spolehlivý automat. Kolega v práci má 1.4 Tsi, 7-DSG a vůbec si to nechválí. Měl předtím 6-DSG v oleji a to bylo prý super.
Musím říct, že ta dvojspojka od Kii mi přijde lepší jak to DSG. Nevím, jak je to se spolehlivostí. Oni si udělali nějakou svojí a moc lidí sem recenze na to nepíše x-). Obecně automaty u vás moc nefrčí, škoda :(.
Při klidné jízdě to řadí hladce. Hází to tam rychlosti, až jsem se divil, že v 60 km/h už frčím na sedmičku. Podle mě to hrozně podtáčí ten motor, jen aby spotřeba bylo OK.
Na klidnou jízdu po městě jsem to nechával takhle, ale pak už po okreskách jsem dával SPORT. Řadilo to trošku výš, měl jsem lepší pocit, že tak neničím motor.
Asi pro někoho kdo jezdí častěji automatem, tak je to normální, ale mne překvapila prodleva při kick-downu. Trvalo to dobrou sekundu a kus, než se začalo něco dít. Čekal jsem plynulejší reakci, když už jsem ten plyn tlačil dolu. Osobně si myslím, že ta 1.7 CRDi není nic moc, když už naftu tak ten 2.0 CRDi. Spotřeba nebyla taky nějak extra nízká. Kia inzeruje, že automat spotřebu nezvyšuje, ale tak přeci nebudu jezdit 60 km/h na 7 a točit kolem 1 500 otáček nebo možná i míň. Docela často se mi povedlo automat nachytat na švestkách. Asi by se musel se mnou trošku sžít. Např. auto přede mnou začalo zrychlovat, pak zpomalilo a znovu zrychlilo. Ten automat docela cuknul, až jsem se lekl, jestli se něco nestalo. Občas takhle zazmatkoval, ale pokud jsem jel plynule, tak vše OK.
Co vám budu říkat, prostě SUV mě dostalo a automat jakbysmet (ten už ale delší dobu). Ten naftový motor už tak ne, ani vlastně ten benzín. Možná ta 1.6 T-GDI je lepší, ale bez automatu bych jí stejně nechtěl.
Spotřeby
Ohledně spotřeby ta nafta taky žádná sláva. S 1.6 GDI jsem jezdil v průměru za 7,6 l/100 km, dle palubního PC. Měla najeto asi 500 km, takže úplně nová. S 1.7 CRDi jsem jezdil za 8 l/100 km, dle palubního PC.
Auto Future x CB Auto
Zajímavé bylo srovnání autosalonů. Nechal jsem si ocenit svého Renaulta a v Auto-Future mi nabídli cenu o 25 000 Kč větší než v CB Auto. V CB jsem to auto i musel projíždět s tím týpkem, který nebyl úplně nejpříjemnější a pak mi ještě nabídl míň peněz. V Auto Future to prostě jen nafotili, prohlídli a bylo to.
V Auto-Future, konkrétně p. Tvrzický, měl ke mně super přístup. Auto mi předal, prošli jsme si to, koukli na něj a hned jsem jel. Přijel jsem ještě o dobrou hodinu dřív, než jsme byli domluveni původně, i tak měl vše připravené a hlavně čisté. Dokonce mě i při vracení svezl zpátky do práce.
To zase v CB Auto jsem nebyl tak nadšený. Byli jsme domluveni, že dorazím hned po práci. Prodejce tam nebyl, někde se prý zdržel. Druhý to se mnou vyřizoval asi 20 min (neměli nic připraveno). Auto jsme spolu ani neskoukli, zda tam jsou nějaké kazy nebo tak. Bylo i docela špinavé. Vzadu okopané sedačky apod. Proto mě pak pobavilo, že když jsem auto předával, tak to šel zkontrolovat. Jen jsem poznamenal, že nikdo mi to nepředal, ani jsme to předtím neprohlídli, takže teď trošku smolík, jestli něco najdou xD. Koukají hlavně na kola a dolní nárazníky, asi ví, že to parkování bývá občas problém.
Kia Niro
Co mě ale zaujalo, byla Kia Niro (v CB Auto jí měli). Bylo to přesně někdy mezi, co jsem chtěl. Automat, benzín, SUV (Crossover?). Nakonec jsme to i projeli. Musím říct, že se mi to líbilo, hezké, tiché, vybavené. Jako závoďák to není, ale tak kolikrát si člověk zazávodí oproti běžnému ježdění. Já ani teď moc závodit nemůžu, to mé auto se v zatáčkách hrozně houpe a nesedí. Jediné co je na tom extra smutné, je cena. Je docela vysoká, tedy pro mě. Navíc je to možná první hybrid od Kii, takže nejspíš počkám, až to vyzkouší jiní a pak uvidím (spolehlivost?). Prý se servisky pohybují do 6 000 Kč a na baterky a celé ústrojí je záruka 7 let – to my jen říkali. Kolega tady psal, že se tam sedí jak na židli, to mě osobně nepřišlo. Dal jsem si sedačku co nejvíc dolu a přišlo mi to OK. Pravda je, že jsem v tom jel chvíli.
Na to konto mi volali i z Auto Future, že by možná pro mě to Niro nebylo špatné x). Tenkrát ho měli postavené někde u cesty, tedy ne přímo na saloně. Nabízeli mi i zapůjčení, ale nechtěl jsem být zase za totálního vyžírku, tak jsem slušně odmítl. Přeci jen bylo to už hodně přes limit, co jsem za auto chtěl dát nebo doplatit oproti výkupní ceně.
Škoda Fabia, Monte Carlo, 1.2 Tsi 81Kw
A už končím, jen naposled. Měl jsem teď možnost si sjet naší firemní Fábií. Jako dlouho jsem neviděl auto v limitované edici, které má švihadla u zadních oken a nemáte ani automatické dovírání předních oken. Renault je sice Renault, ale nějaký komfort v rámci výbav to má.
Ten motor bych řekl, že není také žádná hrůza. Pro někoho kdo jezdí míň a klidněji úplně stačí. To že to je překilowatovaný je jasné, ale v dnešní době si už jiný cenově dostupný motor (ne downsize) skoro nekoupíte a aby auto vydrželo 250 000 km? To už snad ani nikdo nečeká :)). Plyn se mi jinak vracel rychle.
Jinak jsem ale z auta neměl špatný pocit. Je to takové lehké, malé autíčko. Divný je ten displej na středovém panelu. Ty tlačítka s displejem jsou tak divně natočený, že jsem musel i předklonit, abych na to dosáhl. Jsou hodně na ležato. Mě by tedy odradil ten vnitřní prostor a hlavně cena. Auto je sice líbivé, černá střecha, černé kola, červené prošití, ale to je asi tak všechno.
Suzuki
Docela často se mi teď stává, že potkám dvoubarevné Vitary. Vídám v nich hodně žen, ale v mém autě zase důchodců, takže předsudky nemám x).
Ze zvědavosti jsem tam zajel. Nabízí benzín v automatu a není to čtyřkolka a cena je taky slušná. Bohužel jsem byl docela překvapený, jak je to auto malé. Na fotkách a videích mi přišlo větší. Otlačil bych si v ní pravé koleno a sedí se tam na mě hodně vysoko. Já bych spíš potřeboval tam nějak zapadnout, jak do křesla ne jako na židli. Takže Vitaru jsem pak zavrhl, má sice automat a benzín – dokonce k projetí v ČB, je ale pro mne opravdu malé.
Spotřeba
úspěšně jsem se registroval na Sprintmonitoru. Ze začátku jsem se tomu bránil, ale nakonec to zkouším.
Divné mi přijde, že mi to hlásí menší spotřebu, než skutečně mám.
Palubní PC jede s 6,1 průměrnou spotřebovou a Sprint s 5,7 myslím.
Možná jsem tam něco blbě zadal, ale přijde mi to divný :D Spíše bych čekal, že auto bude mít nižší než skutečně
https://www.spritmonitor.de/en/detail/804682.html
Konec reklamace
Ahojte (jak používají naši moravští kolegové),
jak jsem psal v minulé novince, 10. května jsem auto předal k opravě. Jednalo se celkově o čtyři věci.
1) Vrzající sedačka řidiče
2) Vrzající přezka pásu u spolujezdce
3) Klepání ve sloupku u řidiče
4) Vrzání/klepání na pravé straně – sloupek, dveře nebo zadní dveře
Hned 10. května mi auto bylo předáno zpět
1) Sedačka promazána a do-utahována
2) Přezka kompletně vyměněna
3) Klepání prý vyřešeno
4) Klepání též vyřešeno
Jak už jsem jel z opravy, tak klepání je tu znova, ale jen ve sloupku u řidiče. Na druhé straně se to zdá být odstraněno. Přezka pásu díky bohu už nevrže. Sedadlo řidiče začalo vrzat asi kilometr za opravou. Ani mi nepůjčili náhradní auto, takže mě vezl do práce ten mechanik, což se taky tvářili hrozně naštvaně, že mě musí odvézt. No pro představu – autosalon je od mé práce asi dvě městskými a cca 40 minut času. Já na odvezení tlačil, protože jsem chtěl projet jednu uličku tady, kde to pěkně vrže. Taky jsme projeli, mechanik slyšel. Úkol splněn.
Druhý den telefonát, že stále je problém. Prý mám počkat do pondělí, přijde vedoucí servisu a ten to se mnou vyřeší.
Pondělí: musel jsem zase volat já, nikdo se mi neozýval. Prý mám auto přistavit, dostanu náhradní a budou na tom dělat. Převezme se si to vedoucí servisu. Projede to se mnou a vše vyřešíme.
Přijedu do salónu – místo vedoucí si to se mnou projel nějaký pán od pultíku (velké zklamání, čekal jsem lepší jednání). Vrzání a klepání jsme slyšeli (musel jsem ho znovu přesvědčovat). Budou na tom prý dělat – může to trvat i týden (to mi řekli až další den). Zajel jsem si tedy ještě pro nějaké věci do auta, nečekal jsem tak dlouho opravu. Chvíli jsem mluvil s tím pánem, co mi to montoval. No trošku to vypadalo, že vůbec netuší, co s tím mají dělat. Takže pro mě úleva - ironie.
Včera tzn. 19. 5. 2016 jsem si auto měl vyzvednout. Opět se mnou měl jednat vedoucí servisu, ale opět pověřil někoho jiného. Žádná slušnost. Přijdu k autu – z venku čisté, docela změna. Otevřu dveře řidiče a ten plast ve sloupku u řidiče je odchlípnutý – není přidělaný. Reklamuji to. Ten týpek na mě koukal jak puk s otázkou, že si tedy auto nepřevezmu? Prohlédl jsem zbytek auta a myslel jsem, že mě omejou. Všude bordel. Auto okopané, zadělané prachem z karosárny atd. Na všech stranách. Otlačené špinavé koleno od montérek v kastlíku před spolujezdcem. Špinavé prsty na dveřích řidiče. No prostě tragédie.
Chtěl jsem tedy mluvit s tím tajemným vedoucím, se kterým se jakoby furt mám setkávat. Tvář naprosto nasraná, já slušně poprosil, jestli může jít s námi, že to chci zkonzultovat. Prohlédl auto a řekl: „odvez to, ať to dodělají a pak to dej Pavlovi vyčistit vnitřek“. Víc bohužel nic. Já asi relativně naivní člověk jsem čekal, třeba promiňte nebo tak, ale bohužel. Šli jsme tedy auto projet kvůli hlavním závadám. Sedačka už nevrže – vyměnili celou spodní konstrukci a sloupek zatím po krátké jízdě také ne. Tak snad to vydrží.
Když jsme přijeli, čekal na nás vedoucí karosárny. Koukli jsme na sloupek a na bordel. Prý tedy nebude nějak zkoumat, jestli je to bordel můj nebo jejich. V tom mi trošku naběhla žíla. Vnitřek čistím sprejíky, speciálními hadříky atd. Takže puntlich. Tím jsem si byl naprosto jist, že takhle to určitě předtím nebylo. Přitom to bylo tak zřejmé, ach jo.
Oprava jinak byla pořád dokola, po vyjádření z Renaultu, kde o tom problému ví, je řešení odtáhnout airbag v horní části střechy. Prý za to může a odtažení stačí. Už mi to dělali napoprvé, ale vrátilo se to. Jiné řešení prý na to nemají.
Takže suma sumárum – nejhorší je to jednání. Asi by člověk kousnul to opravování atd., ale ty lidi. Všichni se tam tváří, neuvěřitelně naštvaně a neochotně. Už kvůli servisu, bych do toho znovu nešel. Proto ani firemní auto nenecháváme opravovat v CB Auto. Je to všude stejné. Nejhorší ale je, že ty lidé nejsou ani trošku prozíraví. Teď se u nás v práci rozhoduje, jak se obohatí nová firemní flotila, myslíte, že řeknu o Renault – Auto Borek?
Dne 20. 5. 2016 auto kompletně přebráno. Rozhodl jsem se tam jet rovnou v prac. době. Je tam ten pán, který mě má na starosti a s ním je nejlepší domluva. Bohužel není ochoten tam na mne čekat po pracovní době :(. Jinak mi na autě najeli cca 25 km, což je dost. Auto vyčištěno, i když se mi zdá, že je tam pár škrábanců navíc + ten plast, co včera neseděl, se tak nějak divně hýbe, ale snad to bude OK – ten je také poškrábán.
Info navíc – konstrukce sedačky prý stojí cca 30 000 Kč s daní. Jinak celá oprava byla zdarma, bohužel mi ale nedotankovali, já jim do auta musel.
Měl jsem půjčeného Fluence v benzínu bez turba – 5 rychlostí. Je to příjemně lehké autíčko, jen to hodně žere teda a vůbec to nejede. Palubní počítač ukazuje méně tak o 0,8 l jinou spotřebu paliva než jsem dotankoval.
Tak mám zatím jen pár novinek. Více po 10. květnu – to tam půjdu opravovat
První: sloupek z předchozí reklamace opět vrže.
Druhá: začal vrzat ten zapínák pásu. Prostě ta věc, do které zapnete pás – u spolujezdce. Hrozně to chrastí a vrže, když se tam ta přezka hýbe (při jízdě), btw. nic mi tam do toho nespadlo. Objednal jsem se tedy na servis (někdy v březnu). Prý mají plno, musím počkat až tři týdny, pak mě vezmou. Ptal jsem se, ať koukne, kolik by mě to stálo, že se to musí vyměnit. Prý to zkusí rozmontovat a vyčisti (je to prý drahé). Po třech týdnech -> zdrhnutí z práce o hodinu, jsem tam přijel a během pěti minut, mi řekli, že do toho pásu šahat nemohou, musí se to vyměnit (WTF?). Nic mě to stát nebude, platí to Renault v rámci záruky, ale že mě objednají až za další dva týdny. To už jsem se trošku nas.al. Přeci jen čekat, tak dlouho kvůli 5-ti minutám. No koho by to nepotěšilo.
Třetí: začaly mi vrzat dveře, sloupek nebo zadní dveře u spolujezdce (nevím, co z toho), když se rozjíždím. Jakoby se tam něco pohnulo směrem dozadu a pak to zavrzalo. Nevím, co se tam děje, ale je to dost otravné a slyšet po celém autě.
Čtvrtá: když už jsem tam byl, tak jsem jim říkal i o té vrzající sedačce. Prý to také rozeberou, tak uvidíme. Mám to nahrané v mobilu, jak to vrzalo, to se fakt nedalo. Důvod byl, že to nedělá pokaždé, takže nahrávka to jistila . Trošku čuměli, že to mám v mobilu, jsem asi prý jediný, ale fakt to bylo slyšet i z toho videa, takže nemohli nic dodat. Kdyby to šlo, uploadnu sem ty videa s poruchami, aby bylo vidět, že si nevymýšlím..
Suma sumárum mě čekají celkem velké opravy. Jsem zvědav, jestli mě to bude i něco stát. Každopádně jsem docela nešťasten a rozmrzelý. Radost z nového auta je skoro pryč. Jen jsem zdůraznil, že to chci udělat vše najednou, odmítám tam jezdit, jak mentál, kvůli 5-ti minutám.
Poprosil jsem jen, jestli by mě nehodili toho desátého do města. Zamrzelo mě, že nenabízejí ani odvoz do práce, když tam necháte auto. Ptal jsem se, a že v sedm ráno mám smůlu, až tak v půl osmé mě možná odvezou. Takže nic. Hlavně že je ten autosalon na úplném konci města, kde není naprosto nic. Náhradní auto mi nenabídli, tváří se, že to zvládnou za den. Navíc jsem si také uvědomil, že už jsem tam byl na dvou garančkách a dvou reklamacích a ani jednou mi neumyli auto (sad story).
Garančka, reklamace, Talisman, Megan
Zdravím všechno motoristy i ne-motoristy,
jako já tady každodenně dychtivě čtu recenze na vaše nová auta a novinky musím i já, konečně něco napsat.
Dlouho jsem nepsal žádnou novinku, tak to jdu napravit a trošku se rozepsat o mých zkušenostech s Renaultem. K dnešnímu dni jsem absolvoval jednu garanční prohlídku prosinec 2015 a právě dnes druhou reklamaci.
Nejprve prohlídka. Proběhla standardně a stála mě 2 373 Kč. Olej jsem se rozhodl tentokráte vzít vlastní. Na chvíli se mi i podařilo jednou dírou mezi regály nakouknout do dílny, kde bylo vidět mé auto. Mělo zvednutou kapotu a technik do něj právě lil můj olej. Trošku mě to uklidnilo, že tam nějaký ten olej fakt lijí a opravdu je to ten správný a můj. Co si budeme nalhávat v těch servisech je to fakt občas bída. Vyměnili mi tedy jen filtry a nějakou tu údržbu a jel jsem domů (čas přes dvě hoďky).
V současné době Renault Borek nenabízí, že byste těm mechanikům mohli dýchat na krk a koukat, co dělají. Nu škoda. Je by to asi nepotěšilo, ale mne ANO, přeci jen mám v tom autě prachy.
Teď k reklamaci. Co mě ustavičně dost trápilo, tak to byl ten sloupek, jak už jsem zde jednou psal. Začalo mi to zase klepat při přejetí nerovností. Pokud tedy nejezdíte jen po nějakých hezkých silnicích, tak je to dost slyšet. Naštvalo mě to, zkusil jsem ještě projet testovací parkoviště (u Makra v ČB), kde právě Renaulti testují vrzání, skřípění, klapání a bylo jasno. No nejdříve jsem to nahlásil tomu mému technikovi, on mi rovnou dal číslo na vedoucího karosárny, že tam má málo lidí, ať se domluvím s ním.
Mimo jiné jsem chtěl reklamovat ještě další věci, ale bohužel mi bylo řečeno, že tahle věc stačí a nebudou dělat další. Občas mi blikne nezapnutý pás, i když je zapnutý. Naposled před Pískem ve 130 km/h mi to začalo tůtat. Trvalo to asi jen 30 vteřin. Odpověď od technika, asi chybný kontakt a kručení rameny. No paráda. Pak mi píská sedačka u řidiče. Nahrál jsem to dokonce na mobil a je to dost slyšet. Prý nemám mít sedačku v nejnižší poloze. Dal jsem ji tedy výše, ale občas to pořád pískne, ale smůla, na to se také nedostali. Jo a pěkně mě štvou s aktualizací map. Úplně na to bodaj a občas ten výběr nejrychlejších tras je na pováženou. Trasa ČB – Plzeň – mě to vedlo přes Strakonice. Jel jsem pořád na Písek a trase se zkrátila i čas dojezdu se zmenšil. Všechny silnice navigace znala. Ještě to úplně SkyNet z Terminátora není.
Ten pán nejdřív netušil, proč se se mnou má domlouvat on, ale pak to zjistil. Jednalo se prý o druhou reklamaci, tak už to bylo na něm (normálně řeší škody, škodné události atd.). Dokonce mi i prásknul, že se to někomu ještě stalo. Opravili mu to a opět se mu to vrátilo -> přesně jako mě) Tím jsem se cítil trošku na koni. Do té doby mi přišlo, že si myslí, jaký jsem debil, co si to vymýšlím. Ejhle najednou jsem v tom nebyl sám. Jak jsem předával auto, hned za mnou přijel další Fluence, tak si říkám, že by to byl ten tajemný pán? Naťukávám ho lehkou konverzací o autě. Prý je spokojený má najeto 60 tkm a no problem. Jde jen vyměnit žárovku. Sakra, říkám si, mohl jsem mít spojence. Hned bych si vzal kontakt , né že by se mi líbil, ale jak se říká, ve dvou se to lépe táhne.
Termín byl domluven – středa 2.3.2016. Předal jsem auto. Dostal jsem náhradní Renault Megan 1.2 Tce. Už když jsem si zamlouval půjčení auta, tak jsem prosil, že to Clio s 1,6 fakt už nechci. Přivezl mi totálně zmrzlého Megana celého od sněhu. Týpek to nechal běžet před salonem, šli jsme sepsat papíry. Jdeme zpět k autu a stěrače jedou na maximu. Pán zapomněl vypnout aut. senzor :D. Trošku se divím, že tomu nevyhořel motůrek. Ledu tam bylo fakt dost. Ujedu pár metrů a koukám, že je zmrzlé i pravé zpětné zrcátko a nejde vyklopit. Ach jo, to jsou služby říkám si. Vystupuji a jdu to srovnat. Musím říct, co mě mile překvapilo, tak to byl motor. Pěkný zátah, hezky to jelo, tiché auto. Abych uvedl na pravou míru, já nikdy takhle dlouho benzínovým autem nejel. Naposled asi v autoškole. Nebyla to sice úplně nejvyšší výbava, ale stačilo mi to. Třeba pro nějakou slečnu v Cliu, ideální motor .
Napíšu to trošku v bodech, v čem se ten Megan liší od mého auta. Vynechám kouzlo poezie :
- Sedačky mají lepší boční vedení, aspoň mi to tedy přišlo. Já mám zase pohodlnější.
- Bezklíčkový vstup a start bez vložení karty – bez toho už bych se snad ani neobešel. Dokonce se mi stalo, že jsem před prací to auto zapomněl zamknout.
- StartxStop systém je taky dobrá sranda
- Megan měl i parkovací senzory, ale možná jsem koukal špatně, ale nikde mi to neukazovalo jakou vzdálenost na jakou stranu. Jen to pípalo. Takže bez senzorů už ani ránu.
- Megan lépe držel v zatáčkách. Méně se nakláněl, ale asi/možná to bude váhou toho auta. Mám diesel, tak je to trošku těžší. Mám také asi jinak naladěný podvozek. Fluence ho má z toho předchozího Meganu, i když tohle byl jen facelift, tak nevím, jestli tam dělali něco jiného než jen přední masku.
- Dešťový senzor mi přišel takový splašenější. Na první citlivost to lítalo jako blázen. Mě to funguje víc plynule.
- Kratší páčky od blinkrů. Mně se to líbilo, protože ve Fluenci mám páčku dlouhou a než zapnu dálkové nebo naopak vypnu, tak to většinou blbě přepnu (nebo včas nevypnu). Tady byla kratší vzdálenost přepnutí – podle mě efektivnější
- Trojblik u blinkrů – líbil by se mi, já ho nemám
- Motor: fakt jsem si ho oblíbil (v rámci možností). Plynulý zátah, jelo to rychle. Hlavně jak je to lehké, tak to více fičí. Nejsem si jist, když to naložíte, dáte tam děti, bágly, manželku (od toho je přece kombík), jak to pak jede. Pro mě samotného (jízda v jednom max. ve dvou) docela dobré. Asi je to dáno tím, že s benzínem nejezdím, o to víc jsem byl v šoku. Ticho na semaforech parádní. Přesednul jsem k sobě a nějak jsem chvíli pozoroval rozdíly. Jede to pomaleji (větší turbo kopanec) a je to hlučnější . Chtělo by to změnu, ale k tomu později.
- Vyšší spotřeba. Měl to někdo přede mnou a asi tomu udával dost čoud (prům. spotřeba 7,5 l/100 a průměrná rychlost 60 km/h, měřeno na vzdálenosti 150 km). Navíc motor měl jen 4 500 km. Možná se ještě zajede. Vůbec o benzínu skoro nic nevím .
- Jak je to vlastně s životností takového motor -> hodně kilowat malý obsah. Čekám na vaše recenze
- Za zmínku stojí i sound systém. Myslel jsem, že ten můj je slabší, přijde mi, že to vzadu moc nehraje. Mít ale jen přední repro, tak to by bylo docela znát. Teď už si svého soundu vážím víc . Ani nemluvě o rádio a tom malém display + přepínání stanic. Nějak jsem se nechal rozmazlit. V Cliu naopak ten dotykáč lepší jak u mě.
- Nemá cenu se bavit o kufru, to je jiná kategorie, ale zrovna nedávno jsem narazil, že jsem chtěl vézt lyže, ale frantíci mi neudělali díru vzadu v opěradle (jak se vyklopí opěrka). Přemýšlel jsem, že bych si jí udělal sám a dal tam nějaká dvířka z jiného auta, ale nějak jsem znejistěl ohledně provedení daného úkonu, tak jsem to odložil.
- Nevím, jak to přesně vyjádřit, ale ten Megan mi přišel takový svěžejší.
Dnes mi volali (3. 3. 2016), že je auto ready, tak zdrhám z práce a jedu pro fáro. Jedeme to projet. První díra dobrý, druhá dobrý, třetí hmm něco jsem slyšel. No říkám si, budu to ještě testovat a uvidíme, co bude dál. Evidentně on (technik) to neslyšel, ale nečekal jsem, že by to uslyšel, i kdyby to bylo. Tak jedu vesele s autem zase zpět do práce a při velké nerovnosti zase zvuk. Uvidíme, budu to zkoušet a snad to bude OK.
Jinak příčina byla prý v povoleném pásu u řidiče. Jak je tam ten jezdící sr.č na výšku pásu, byl prý nějak povolený a klepalo to tam. Tož celé vysvětlení tak strašné závady.
Navíc mi už bylo řečeno, že má krásná plnohodnotná dvouletá záruka (mám 5 let záruku) je fuč a že na tyto věci, už se to tak nevztahuje. Současnou opravu bychom prý měli hradit v tomto poměru 70% Renault a 30 % já. Co se týče té záruky, tak jsem se ptal, co už mi tedy neuhradí. Prý už stopro ne akumulátor, nějaké ty chromé lištičky atd. Motor prý ano. Oni samý prý pořádně neví, co si bude hradit zákazník, dokud to nezadají do kompu a tam jim to vyskočí. Jinými slovy mi chtěl říct, že bych měl být rád, že mi to opravili zadarmo a držet hubu, i když to reklamuji už podruhé. Když jsem to nějak spočetl (prý mě šetřili), ale zaplatil bych 2,3 hodin práce. Taxa na hoďku je něco přes 600 Kč/ hodina. Najeli mi s autem nějakých cca 9 km + tedy spotřeba nafty. Bohužel mi nedotankovali.
To mě přivádí k další myšlence, co když to půjdu vyreklamovat po třetí? Taky cítíte to vzrušení, že bych mohl vrátit auto? Já ano , ale zpět nohama na zem. Kdyby se nedej bože (díky bohu) povedlo, asi bych tam šel rovnou s právníkem. Nikdy jsem zatím neslyšel, že by se to někomu povedlo a jak to vlastně u auta provést? Přeci jen není to oblečení, elektronika apod.
Tím vyvstává otázku pro vás. Víte o někom, komu se to povedlo? Případně jak to udělat? Protokoly snad mám, ale pochybuji, že by se vzdali tak snadno.
Samozřejmě jsem hned v hlavě měl myšlenku, jak skáču a běžím happy ze salonu, že se mi to povedlo, ale hned vzápětí jsem si uvědomil, co si v dnešní době koupit za auto? Díky vám všem, kteří sem píšete a dáváte novinky, vím, že ty auta stojí za starou Belu. Není snad žádné, co by bylo úplně OK, ale co čekat v dnešní konzumní době. Nějaký ,,sexy,, sedan se moc nedělá a Oktávka je docela nuda (pro mě). Líbil se mi docela Peugeot 508, ale nikdy jsem v něm neseděl ani nejel. Možná to zkusím. Je to ale střední třída a ta je v mých očích spojena s více náklady a já jedu pořád stejnou filozofii. „Nechci žít pro auto, to ono musí sloužit mě.“ Má být také nový Fluence, ale že bych stejnou značku ?! Než ho ale udělají, zajede se, vychytají mouchy atd., to už možná budu potřebovat kombík (klep klep snad ne ). No nějak nevím. Každopádně k dalšímu tématu.
Nedalo mi to a šel jsem si sednout do Talismánka a Megana. Seděl jsem jen v Meganu sport. Parádní sedačky, ale jaká sranda je s ním na silnici opravdu nevím. Mají je zatím zavřené pouze vevnitř a to ve dvou provedeních - sport a obyč.
Vtipná a zároveň smutná historika se stala s Talismánkem. Jdu k autu, okukuji ho, ta černá mu fakt sluší, sedám si dovnitř. Okukuji ten Teslácký panel a připadá mi divné řešení dotykových tlačítek toho tabletu. Když dáte dotyková tlačítka na takhle matný povrch, lidé to se svými mastnými prsty osahají (vyleští), prostě se to vyhladí do hladka a je vidět takové vytlačené kolečko. Všiml jsem si toho i v nějakých testech. Možná jsem hnidopich, ale je to auto za milion.
Všiml si mě prodejce a přišel s nápaditou otázkou, jestli je nevyměníme (Fluence za Talismana). Říkám klidně, hned, dávám mu kartu, k mému úžasu se nechytl. Vystupuji, zavírám dveře a ony se nezavřou. Říkám si cože? Zkouším znova a ono fakt. Když s tím netřísknete, tak se dveře prostě nezavřou. Koukám na prodejce a on jen krčí rameny, že ty přední dveře to dělají. Zadní dveře jdou normálně, jen u řidiče a spolujezdce to nejde. Smutné a to bylo zrovna auto za ten zpropadený milion. To samé mimo jiné dělá i ten nový Megan. Zkoušel jsem takhle zavřít dveře i u Capturu a v pohodě. Řeknete si taková kravinka, ale zamrzí to. Hlavně za ty peníze, čekáte trošku větší pohodičku.
Ještě jsem se prodejci zmínil, že se mi vždycky líbil automat a ta 1.6 dci (než přišel Espace a Talisman v autosalonu neměli žádný automat (asi jen v benzínu Captur). Neměli ani 1,6 dci. Je to prostě na hlavu postavené. Aspoň jedno auto by mi stačilo. Jeden automat a jedna 1,6. Člověk si nemůže koupit to, co ani neví, jak funguje. Aspoň pro mě. Prostě to furt nechápu, v době kdy prodeje automatů jdou nahoru.
Nabízí mi, že by mě rád svezl, ale že sedadlo řidiče se u Talismana venku stojícího se zaseklo a je jen v té zadní pozici (byl malého vzrůstu). Mám prý přijít v pátek, že mne prý sveze, už to bude OK. Což mně suma sumárum pro tento den stačilo a odcházím zpět do práce, ale určitě se tam zastavím znovu a chci se svézt. Přišel jim tam teď nový bílý Talisman, tak ten snad bude fungovat.
Co bych ještě na závěr řekl. No už toho moc nevím, už tak je to dost dlouhé, ale byl jsem z toho tak mimo, že jsem musel hned tuhle novinku v práci napsat . Pokud jste dočetli až sem, tak jste stateční a kdybyste se náhodou stavili v ČB, tak dejte vědět. Odvaha se musí ocenit
cesta do Třebíče
Ahoj všem,
tento víkend se mi povedlo jet konečně delší trasu tentokráte do Třebíče. Musím říct, že jsem se snažil auto pořádně protáhnout a čeho si člověk nevšimne.
Zdálo se mi, že když jsem to točil od 2 000 otáče do cca 4 000, tak mi to tak 2x jakoby maličko škublo. Nevíte čím, by to mohlo být? Jedině mě napadl ten FAP, ale nevím no. Kdyby mě někdo podobný problém, tak povězte.
Limuzínka je parádní, jsem za ní rád. Pohodlná i to trošku jede. Zatím spokojenost až na pár věcí ;-)
Co mě však naštvalo, je aktualizace těch map v navigaci. To fakt člověk nevidí. Ta dálnice u Tábora už je tam možná 2 roky a furt to není v mapách. Celkově navi nic moc. U Třebíče byla objížďka a místo toho, aby vypočítala alternativu, když jsem po objížďce jel, tak mě furt otáčela až po delší době to pochopila. Kdyby to bylo někde ve městě, kde se musíte rozhodovat trochu rychleji než na rovné silnici, tak nevím nevím asi bych se ztratil :D. Stále však mám u sebe mojí Lumii a to je záruka kvality :). Tam se to aktualizuje pořád.
Konečný verdikt
Tak jsem to domluvil se servisem, kde už jsou na mě zjevně nasr..., za to že je buzeruji ohledně auta a servisu.
takže mám teď vrzání pozorovat, za jakého počasí to dělá a pak dát vědět. Jinak brzdy mi furt pískají i po jejich zásahu, k tomu se ani nevyjádřili. Doslova krčili rameny. Sem ten blbec asi já, co chce plně funkční auto.
Jinak se mi včera stala zajímavá věc. Totálně se zasekl R-link. Nemohl jsem zaboha měnit rádio, vlastně ani nešel zvuk. Nemohl jsem pustit flašku ani cd. Totální zásek. Nepomohlo nic. Tak jsem to zkusil zresetovat, furt nic. Dneska ráno nastartuji a jde to.. Ani nevím co na to říct :D
dal jsem fotku, co mi to hlásilo, když jsem chtěl přehodit stanici. Omlouvám se za kvalitu
zpátky z opravy
Tak jsem dnes dostal auto s tím, že je to OK. Jen mezi řečí, prý to projížděli. Nečekal jsem ale, že to bude 14 km trať, kde průměrná spotřeba byla 8,5 l/100. To mě docela nasralo, ale zjistil jsem to až, když jsem odjížděl. Nějak nemám rád, když mi něco šahá na auto :D.
Dojel jsem domů a klepání se ozývá znovu. Brzda vzadu opět hučí. Takže zítra mu volám a chci to dát do cajku. Jinak prý byly nějak hůře přibodované plechy. Vznikalo tam nějaké pnutí nebo co a to tam drnčelo.
Jsem zvědav, co mi zítra poví teda..
Renault Clio
Ahoj všem,
konečně jsem se odhodlal a dal auto do servisu ohledně těch vrzajících dílů. Trošku mě k tomu dohnalo i to, že v pravém zadním kole, když jsem brzdil, to trochu drhlo. Celkem jsem tam se třemi problémy. Vrzání někde kolem předního levého ventilátoru, vrzání ve sloupku hned za hlavou a drhnutí kola.
Vzal jsem si placené náhradní vozidlo, jelikož mi to nechtěli uhradit. Vybral jsem Clio. Je to novinka, prodává se, tak jsem to chtěl zkusit. Viděl jsem pár designových kousků a docela se mi líbilo. No původně jsem chtěl Captur v automatu, ale ten nedávají.
K samotnému autu. Líbí se mi ten trojblik u směrovek. Ten ve Fluenci nemám a docela mě to mrzí. Co se mi hodně líbí, je ten multimediální systém. To je fakt paráda. Display reaguje hned a je dobře vidět. Ten mi fakt padl do oka, možná je to tou spoluprácí s LG. Ten to co mám ve Fluenci je hrozně daleko. Takže tam nemůžete mačkat a vůbec využívat dotyk. Je to i trochu pomalejší než v Cliu. Pro dotyk se musíte dost natáhnout (mám sedačku trochu dál), já ho obecně užívám minimálně. Co dál. No číselné vyjádření spotřeby v Cliu je lepší, jak ta lítající čárka ve Fluenci. Navíc to Clio má palubní počítač v češtině. Nic to nemění, ale jen že progres je tam znát. V kufru se mi líbí, že ta nakládací hrana je rovná. Není tam žádný schod, což v některých combíkách není a já to vidím jako mínus. Bez hrany se to líbí více.
Co mi chybí, je ukazatel teploty vody. Volat jak je takový lesklý, tak se hrozně upatlá. Místa tam moc není a co mě nejvíc zarazilo je ten motor. Je to 1,2 16V. No řeknu Vám, to vůbec nejede. Než jsem si na to zvykl, to bylo teda. Žádná rychlost ani zrychlení. Myslel jsem si, že moje 1,5 dci je šunka, ale tohle je teda něco. Skoro mi přišlo, že nikoho nepřejedu ;-). Místa na zadních sedačkách taky moc místa není, ale co čekat. Určitě dávají trošku méně vybavený model, ale už jsem si trochu odvykl strkat tu kartu do zapalování. Je to pěkná otrava navíc i to ruční zamykání. Clio má i trochu jiné ovládání rádia pod volantem. Víc cool mi přijde u mě, ale zvykl bych si. Je to docela hlučný viz poslední fotka, kde jsem zkoušel rychlost. Té spotřeby si moc nevšímejte, ta tam byla jen v ten moment :D a pak už ne. Jo ještě jsem zapomněl. Pokud trochu zesílím rádio, tak v pravých předních dveří to trochu drnčí. Dělá to ten reprák. Nejspíš to budou basy. Mě to dělá taky, ale zatím jsem to objevil jen u jedné písničky a to u U2 - With or without you. V Cliu to dělalo normálně při poslechu rádia.
Přidal jsem pár fotek pro představu. Ještě jsem si dneska všiml, že asi ten Renault assistanc možná i funguje. Za tu dobu co jsem tam seděl, tak přitáhli nějakého Scénica model před tím faceliftem, co teď proběhl. Bavili se něco o tom, že musí teď vozit litr oleje v autě a pořád dolívat. Něco v souvislosti s tou automatickou park. brzdou. Nevím přesně, zachytil jsem jen kousek. ;-)
Kolegové/majitelé Fluence či jiného podobného Renaulta. Nemáte nějaký tip na střešní nosiče + rakev?
Příběh pokračuje
tak dnes konečně delší cesta, kdy jsem nezapomněl vynulovat tachometr se spotřebou a pěkně to změřit.
trasa: Týn nad Vltavou - Roudnice nad Labem a zpět
Kus dálnice kus okresky. Celkově ujeto 382 km se spotřebou 5,2 l /100 Km. Spotřeba se trošku snížila, jelikož jsme museli od Tábora je 50 km/h (důvod:sníh),
18,7 l paliva ukazuje palubní pc, že bylo spotřebováno..
Jsem z toho trošku zblej, že ani nevím, jestli je to ok nebo moc :D
První garanční prohlídka
Tak mám za sebou svou první garančku u Autoborek v ČB. Začátek byl trošku rozpačitý. Přijímací technik mě ze začátku vyděsil, proč tam vlastně jsem, že na první se chodí až po dvou letech (mé info bylo od prodejce buď v 30 tkm nebo v prvním roce). Nakonec zjistil, že to mám takto předepsané, tak jsme mohli pokračovat.
Měl jsem seznam věcí, které jsem chtěl reklamovat nebo aspoň prodiskutovat. Hlavní část byla ohledně vrzání a klepání. Bylo mi řečeno, že tam auto musím nechat alespoň dva dny (což znamená si půjčit náhradní). No musím říct, že ze mě trošku dělali blbce, jelikož vrzání je prý normální, na což jsem odvětil, že to není můj problém, ale jejich. Naštěstí tam byl i technik z dílny, se kterým jsme to probrali.
Jedno klepání mě teda extra štvalo, tak jsme to jeli projet, ale nestihl to opravit. Pískaly mi také brzdy, když se brzdí. To je taky prý můj problém, že mi je vyčistí, ale za moje prachy. No pískají už asi od 2 000 km a už jsem tam s tím byl, tak to asi pročistili zadarmo, ale i teď to trošku popískává.
Navigace a její aktualizace to je taky tragédie, přehráli software, ale žádná nic moc změna. Navíc prý ji musím aktualizovat tak za rok. Bohužel to už není v ceně.
No abych to nějak shrnul, moc jsem z toho nadšený nebyl. Následná garančka zahrnovala:
těsnění motoru -- 51 Kč
olejový filtr -- 358 Kč
olej Solaris RNX 5W30 - 1345,5 Kč (4,5l)
údržba vozidla - 708,5 Kč
Výměna pylového filtru -- 54,5 Kč (očistili a vrátili ho tam)
Celkem -- 3 046 Kč (což mě docela potěšilo)
Ptal jsem se, zda si příště musím vzít olej apod. Ptal jsem se také, zda budu zodpovědný za případné opravy v motorové části ( z důvodu mého oleje), prý že nebudu. Jen se to napíše do zakázky, že jsem si přinesl svůj a je to ok. No trošku tomu nevěřím, myslím, že by se pak vymlouvali.
Nevíte, zda platí, že v případě poruchy pro vás dojedou a vymění vám auto v rámci té 5-ti leté záruky? Jsem trošku nalomen, podle toho co mi bylo řečeno na začátku a co je teď.
Bavili jsme se i o spotřebě, že mi přijde nějak vyšší. Nic špatně nastaveno v motorové části nemám. Dávali to na diagnostiku – přehrávali mi software v navi. Trošku jsem se na to naštval a koupil Vervu. Přijde mi, že to jede líp, tak nějak svižněji (možná je to placebo efekt ). Ostatní se uvidí až tak po nějakém dotankování.
Spotřeba 2
Ahoj všem,
koukám, že už jsem sem dlouho nic nepsal. Vlastně ani není pořádně co. Nejvíc mě asi trápí ta spotřeba nebo ji nejvíce sleduji. Měl jsem průměr 5,8 l až 5,9 l. Dnes jsem to vynuloval a zkoušel jet do práce eko. Zvládl jsem to za 5,5 l (ani jsem netopil) , což považuji za rekord. Jelikož cesta do práce zatáčka sem a tam nahoru dolu a pak město. Žádná pěkná rovinka na tempomat. Mám asi těžší nohu. Hlavně jsem se snažil to trošku zajet, abych to nedusil. Dával jsem rychlejší rozjezdy a jsem to i více méně točil okolo 2 500 až 3 000 otáček. Kilometry se mi blíží magické hranici 10 000 km (zbývá asi 300 km). Tak jsem zvědav, co se pak bude dít.
Hlavně co mě nakoplo, že sem něco musím napsat je, že jsem nedávno viděl recenzi na Stremu v pořadu Meziplyn na nového Megana. Honza Koubek, jak si říká, měl ten samý motor co já. Zaujalo mě, co vlastně o tom autě a tomu motoru říkal. Byl to takový pohled jinak, co jsem nikde předtím moc neviděl – hlavně tedy ten motor, s ostatními tak nějak moc nesouhlasím, ale to je věc názoru.
Pravdu měl v tom, že na pořádný rozjezd je nutné přidat více plynu než možná s jinými motory. Pokud se s tímto smíříte, zajistíte si jistý stupeň akcelerace. Motor ožívá až tak kolem 2 000, pak kopne turbo a jede se. Mluvil také o tom, že mu to při rozjezdech chcípá – mě osobně to chcíplo asi tak 2x (je to asi o zvyku). To jen pro ty co to viděli. Vlastně měl ten kluk tak nějak pravdu. S tím motorem, zátahem, plynem se taky dost trápím, hlavně když chci předjíždět apod. Musím to hold více točit a jde to do spotřeby. Nejezdím nějak dálky nebo tak, když jedu delší vzdálenost, tak dávám tempovat – je to takové pohodlí s dobrou spotřebou.
Dávám za tohle vinu těm hloupým „dowsajzingům“ na-dimenzují malý motor a při každém přidání plynu aktuální spotřeba letí vzhůru.
Nějaká poruchy atd.: Nějak mi začíná něco klepat mezi okny u řidiče a sedadla za ním.
Nevím, jestli je to ve sloupku nebo okna o něco klepou, ale při přejezdu větší nerovnosti je to slyšet. Přemýšlím, jestli vydržím do garančky nebo tak dojedu v týdnu. Trošku se bojím, že nic nenajdou, sám pořádně nevím, kde to je. Těžko se to špioní, když řídíte . Kromě tohoto mám jen, pískací brzy, když se brzdí. Chvíli to bylo lepší, teď to nějak píská víc. No to bude asi všechno, zatím to šlape, jak má.
Chtěl jsem se taky zeptat, nemáte někdo zkušenosti s garančkami či servisem v Autolinhartu na Borku? Jdu tam v prosinci + řešení těch závad, jak to probíhá. Děkuji za info..
Ještě poslední: Pokud by někdo chtěl ode mne zlepšit hodnocení, tak mi to napište. Teď jsem se po delší době přihlásil a našel jsem dvě zprávy!! od jednoho nejmenovaného uživatele, který asi touží po samých 10 na svých autech :-D. Moc to nechápu, ale klidně napište.
Spotřeba
Jak jsme slíbil, píši vývoj spotřeby. Od té doby, co jsem psal tuto recenzi se spotřeba snížila o 0,2 l/100. V současné době tedy mám 5,9 l /100. Průměr je počítán zhruba ze 4000 km. Jeli jsem jednou na Lipno. To to spadlo na 6 (ze 6,1). O víkendu jsem dali výlet do Prahy -> do Ikey. No neřekl bych, že bych to nějak šetřil (ale podle předpisů). Spíše jsem čekal, jestli se nezvýší :-) (dálnice atd). Spotřebu jsem celou dobu sledoval a furt nic, ale dnes při cestě za ČB to spadlo na 5,9. Tak snad to bude ještě padat -> očekávám to.
Ještě zmíním, že jsme vezli krabici dlouhou 180 cm a vešla po sklopení jedné části sedaček. S prostorností zatím velká spokojenost.
Postřeh mám také ohledně navigace. Nevím, jak často se aktualizují ty mapy, ale zatím je to bída. Není tam vůbec ta nová dálnice kolem Tábora a pak některé obchvaty kolem Prahy (ty nové) viz nové foto.. Aktualizoval jsem to přes comp, než jsme jeli. Proběhla aktualizace, ale tyhle novinky tam nebyly. Naštěstí jsem to nekupoval kvůli navigaci. Mám Nokii a ta má perfektní navigaci Here Drive (to není reklama :))
Doplnění recenze
Co jsem si ještě tak vzpomněl, tak mě docela mrzí, že ten palubní počítač neumí počítat více tras a pro ně ty spotřeby. Počítá pouze jednu, což mi přijde takový dost oldschool, ale opět to asi nekoresponduje s tím, za kolik to auto bylo. Bohužel..
Navíc jsem dnes koupil parádní utěrku z mikrovláken na prach apod. Otřel jsem s tím auto zvenku i zevnitř a paráda. Za 40 Kč parádní koupě. Jinak ty mouchy mě pěkně štvou, naštěstí i ta utěrka má kousek, kterým to jde dobře odstranit.
Přidat názorDiskuse: Renault Fluence
- Re: Re: Re: Cena za servis 16.09.2017 14:28 Xylo
- Re: Re: Cena za servis 10.09.2017 11:46 dadasada
- Re: Cena za servis 09.09.2017 13:17 Xylo
- Cena za servis 08.09.2017 10:13 DanV
- Re: Další auto 27.06.2017 06:31 dadasada
- Další auto 20.06.2017 13:50 adamzprahy
- ak chces plynuly rozjazd odporucam Toyota s CVT 11.06.2017 22:36 Rasto
- Re: Zajímavé testy 05.06.2017 06:58 dadasada
- Zajímavé testy 03.06.2017 21:37 Verny_2013
- Re: spritmonitor 29.03.2017 21:18 Ronault.
- Re: spritmonitor 29.03.2017 19:23 dadasada
- spritmonitor 29.03.2017 18:52 Ronault.
- Re: reklamacie 25.05.2016 06:50 dadasada
- reklamacie 22.05.2016 11:46 Brandon Walsh
- Re: Filuta 04.03.2016 06:49 dadasada
- Filuta 03.03.2016 19:40 Ronault.
- Garančka - ňáky bordel v tom mají 16.06.2015 12:44 JaSuMrnus
- Re: Servis 18.03.2015 20:48 dadasada
- Servis 18.03.2015 19:34 mikys
- Re: Re: střešní box 17.03.2015 20:34 dadasada
- Re: střešní box 17.03.2015 20:33 dadasada
- Re: střešní box 17.03.2015 13:22 DanV
- střešní box 17.03.2015 11:59 roox
- perfektní! 17.03.2015 11:58 roox
- Re: Clio a 1,2 TCe 17.03.2015 06:49 dadasada
- Clio a 1,2 TCe 16.03.2015 22:30 Ronault.
- Re: Auta borek 24.12.2014 11:27 dadasada
- Auta borek 22.12.2014 23:03 rmt
- Re: Re: Spotřeba II 25.11.2014 09:27 Ronault.
- Re: Spotřeba II 25.11.2014 09:15 dadasada
Další vozy Renault Fluence
-
Renault Fluence (2010) Majitel: IceMan.X
Přidáno: 7.9.2010 8310 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: Psychobolos
Přidáno: 13.7.2010 4810 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 8810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Fluence (2013) Majitel: Mika
Přidáno: 30.12.2019 210 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.2.2011 310 Majitel 8.00 Uživatelé