Recenze
Mazda 5 Sport 2.3L 114kW
Technické info
Přezdívka auta Mazdice Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2260 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 201 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 112 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
KOUPĚ -
Auto jsme koupili v půli července 2007 v USA v prodejně Rosenthal Mazda Arlington, VA. Byla to naše druhá koupě nového vozu tady a tak jsme už věděli, že smlouvat se dá, ba musí. Sice je to akce na celé odpoledne, předává si vás jeden manažer s druhým, ale za pár tisíc dolarů to stojí. Byli jsme se podívat už u třetího prodejce, takže předváděcí jízdy už jsme měli dvě za sebou a věděli jsme, že tohle auto chceme. A v Arlingtonu ho měli v krásně modré barvě (strato blue) na skladě. Většinou je tady mají ve stříbrné a šedé a když si auto objednáte, už se nedá moc smlouvat. Tak jsme se svezli a řekli si - jo!
A pak to vypadá asi tak : Na okně prodávaného auta je prodejní, tzv. MSRP cena, v našem případě 18 390 dolarů (V USA se udává na internetu cena auta, za kterou ji dealer kupuje od továrny /invoice price/a k tomu se připočte dovozné, náklady na dopravu a skladování. Z toho vyplyne MSRP cena, ke které ale ještě připočítávají federální daň a místní daň a ještě něco a neustále se vám snaží těmito položkami navíc motat hlavu. Jako že se s tím nedá nic dělat, je to místní poplatek a přes to vlak nejede. Ale každý prodejce dostane každý rok od výrobce tím výhodnější cenu, čím víc vozů prodá. Takže někdy je schopný jít i pod MSRP cenu, zvlášť když je to velký prodejce. A Mazdy5 se teď moc dobře neprodávaly v modelu Sport, tj. ruční řazení, to jsme věděli od výjimečně pravdomluvného prodejce z Baltimoru, říkal, že Mazda chtěla udělat velkou akci a dovezla moc aut s ručním řazením, takže se jich rád zbaví za slušnou cenu, ale měl na skladě jen stříbrné a jednu šedivou...tak jsme si věřili.) Když jsme kývli,že máme o auto zájem, přinesli nám na papírku cenu 18 390 plus bla bla bla : asi 19 900. A my : ne, představovali bychom si nižší cenu, manažer odešel, přišel jiný. A zase : Jsem rád, že jste si vybrali naši Mazdu, tak si to bod po bodu proberem, mohli bychom snížit to dovozné...zase chvíli čaroval propiskou s poplatky a daněmi a příplatky a pak dvakrát podtrhl cifru asi o 1000 dolarů nižší...No abych nezdržoval, nakonec si přisedl šéf dealerů, připlešatělý usměvavý Žid, s tím jsme si pokecali o naší cestě po Izraeli před osmi lety a nakonec se shodli na pěkné sumě 17 000 dolarů. Ale ještě jsme těsně před podpisem smlouvy vytáhli náš poslední trumf - internetovou slevu 300 dolarů na všechny Mazdy 5,6 a 7 přímo od výrobce. Chvíli se tvářili překvapeně, jako že to vidí poprvé v životě, ale nakonec nám ještě 100 dolarů slevili navíc, protože ještě chvíli kouzlili s výší všech těch příplatků - poplatků.
Konečná cena: 16 600 dolarů + daň/5 až 9 procent podle státu/. Ale tady jsou levnější všechna auta, Mazda není žádná výjimka.
POPIS, VÝBAVA -
Sport je ta nejjednodušší výbava, takže nemáme mlhovky, žádné střešní okno, dešťový senzor, ani automatickou klimatizaci, jen manuální. Chybí měření vnější teploty a kontrola poklesu tlaku v pneumatikách za jízdy. Ale ani jsme po tom netoužili, cena byla rozhodující.
Sport tady má 17 palcová hliníková kola a pneu Toyo, AM/FM/CD se 4mi reprobednami, centrální zamykání a startování na klíč, oproti českým benzíňákům má tempomat. Americká verze je jen šestimístná, ta sedmá sedačka se tu nevede. Na tu by se průměrný Američan nevešel. Sedačky nejsou ani tvrdé ani měkké a mají vyšší boční vedení i ve druhé řadě. (Ve třetí už ne...) Auto má ABS,EBD a brzdový asistent.
Kromě čelních airbagů má 5tka i boční airbagy po celé délce vozu - až k 5. a 6. sedačce. Jestli se nepletu, tak v crash testech je ve své třídě nejbezpečnější. Kotoučové brzdy vepředu i vzadu, světla halogenová. Výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant taky. Zajímavé je, že víko kufru se zvedne asi do výšky 185 cm, ale když zlehka zatlačíte nahoru, zvedne se ještě tak o 10 až 15 čísel výš. Čili tato druhá poloha pátých dveří je na mě jako stavěná, při mých 190cm se nemusím ohýbat.
A co mě překvapilo snad nejvíc - auto se dá nastartovat jen se sešlápnutým pedálem spojky. I když máte neutrál a nedržíte spojku, auto ani neškytne.
Délka - 4 505 mm
Šířka - 1 755 mm
Výška - 1 665 mm i se střešními lištami
Rozvor - 2 750 mm
Rozchod
vpředu - 1 530 mm
vzadu - 1 520 mm
Zavazadlový prostor 112l, sklopená 3. řada 426l, sklopená 2. řada 857l.
Silné stránky
Krásné auto a solidní jízdní vlastnosti. Posuvné dveře. Bezpečné. Z auta je výborný výhled, což je pro mne důležité. Mám totiž 190 cm a extrémně dlouhá záda. Takže když čelní sklo končí příliš nízko, nevidím na semafory. V našem Golfu Variant jsem se bouchal do hlavy a na semafory koukal střešním okýnkem. Moje žena má 174 cm a stejně dlouhé nohy jako já. Takže já pořád někde 16 cm přečnívám. Hlavové opěrky ve většině aut mám pod krkem, což není moc bezpečné, ani příjemné. V Pětce je to dobré. Na druhé řadě sedadel mám dokonce ještě víc prostoru než vepředu a ve třetí řadě už se dotýkám jemně stropu. Což je jinak u mě norma. Pro kolena je ve třetí řadě místo, jen když se první dvě řady uskrovní, ale pak to jde. Pro kamarády normálního vzrůstu nebo děti naprosto v pohodě. Při obsazení všech míst je samozřejmě nutné batožinu poskládat na střechu. I plně obsazené auto jede svižně.
Ač je to diskutabilní, dávám jako silnou stránku manuální řazení, protože po několika letech řízení aut jen s automatem si manuál hrozně užívám. Řazení je krátké, jasné, jen jde ještě malinko ztuha, ale to se prý po pár tisících zlepší./Přesně po pár tisících, t.j. 2 000 mil, je to v pohodě...a po 7 000 mílích je řazení tak poddajné, že můžu řadit dvěma prsty, tak víc by to měknout nemuselo..../A musím znovu připomenout, že druhé posuvné dveře odvedou rodině s dětmi velikou práci. Kdo má malé děcko a často vyndavá a nandavá dětskou sedačku dozadu a děti na ně....není nad dokonalý přístup. A dítě při vystupování vidí na obě strany.
Ač mám averzi ke všem marketingovým tahům ve smyslu udělali jsme to pro vás, mysleli jsme jen na vás, tak s filozofií zoom - zoom se u Mazdy trefili. Jestli to nevíte, tak to má označovat ten zvuk co vydávají malí kluci, co si hrajou s autíčkama: Zúúúúúúúúúm, zůůůůůůůům....
Jízdní vlastnosti - jsou, řekl bych, příjemné... Auto má těžiště výše posazené, takže několik ostrých serpentin, kdy jsem na to šlápnul, projelo jistě, ale já na sedadle trochu plaval, takže se mi stáhly půlky a já zase rychle ubral plyn.....řízení je malinko přeposilované, takže na dálnici jsem si chvilku musel zvykat, že auto reaguje na každé pohnutí volantem....a parkování je pohodička, rejd dostatečný.
PŘIHLÁŠENÍ NA ČESKÉ ZNAČKY A NUTNÉ ÚPRAVY
Po té, co jsme se na začátku dubna 2008 vrátili do Čech, přišla nám kontejnerem na konci května i Mazda. Během června absolvovala změření technických parametrů u firmy TUV za 19 200 Kč. A to
-změření výkonu na brzdě - 117kW
-změření emisí
-změření hlučnosti
-změření optiky světlometů pro udělení výjimky
-text žádosti o výjimky na zasklení světlometů i kabiny
na pásy
na sklápění světel
Do předních světlometů jsem si musel nechat navrtat dírky do v americe zaslepených vnitřních reflektůrků a zavést bílé světlo obrysových světel /v USA jsou oranžová, svítí blinkry.../
Pod zadní nárazník jsem musel nechat upevnit zadní mlhové světlo /je vidět na fotkách zezadu.../ a vlevo pod volant byl namontován spínač.
Pak jsem toto lejstro společně s kupní smlouvou musel donést na Ministerstvo dopravy, to mi do 10 dnů udělilo výjimky k provozu a já mohl udělat technickou prohlídku vozidla, při které projdu klasickým STKčkem a zároveň mi vyrobí pravý veliký evropský techničák
No a nakonec jsem čekal na značky, na jednu klasickou dopředu - je lepší než americká, protože nezasahuje přes mřížku nasávání k chladiči... a tu dozadu s "americkým" čtvercovým rozměrem.
Všechno to bylo suma sumárum 32 000 Kč. Buržoaznější značky jako je třeba Mercedes nebo Subaru mají tzv. globální techničák, který vám platí i v Evropě a vyhnete se státní technické zkušebně.
Takže od července 2008 je Mazda provozovaná v Evropě.
Slabé stránky
-Nedá se vyndat zadní ani střední řada sedadel, jen sklopit. Tudíž zabírají místo, když chce člověk převážet opravdu rozměrný náklad.
-Nedá se zcela sklopit pravé přední sedadlo - /hodí se při přepravování extra dlouhých předmětů.../
-Topení a chlazení je jenom vepředu, ale to se nedá nic dělat, já jsem jenom rozmazlený naším předchozím autem, Hondou Odyssey.
-Mírně přeposilováno.
-Odezva od kol - žádný zázrak. Dají se jet i okresky ostrou jízdou, ale řízení nijak netuhne, zatáčky téměř v ruce necítíte, je to taková krabička rychlá.
-Vyšší spotřeba ve městě, kolem 10 litrů.
-Omezovač rychlosti na 195 km/hod.
-Interiér. Dodává se pouze v černé, takže v teplejších krajích a v létě všude se uzavřené auto rychle zahřeje.
-Plasty jsou všude tvrzené a nevypadají ani příliš luxusně, zvláště tam, kde jsou ve větší ploše.(Posuvné dveře, zadní dveře zavazadlového prostoru.)Je ale pravda, že palubní deska vypadá moc dobře a jediné místo kde je měkčený plast je opěrka loktů ve dveřích řidiče a spolujezdce, takže přesně tam, kde ho člověk potřebuje.
-Po třech měsících používání musím připsat další slabou stránku. Nosím celé léto kraťasy se suchými zipy vzadu na kapsách...a už jsem si slušně odřel sedačku řidiče. Takže látka, ač vypadá bytelně, sucháče nesnáší....(((((
-Univerzální pneu TOYO. V américe docela fungovaly, ale v silném dešti a na sněhu jim to pěkně klouže, po první české zimě je jasné, že příští zima je na "klasických" zimních pneu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Když jsem na fóru četl o problémech s poloosami, tak doufám, že je to jen problém starších vozů...
Dnes 22.8.07 mi někdo na parkovišti u supermarketu políbil přední levý blatník. Není ani škrábnutý, ale promáčklina je to slušná. Já jsem byl chvíli neslušný.
Nový nárazník nás nakonec stál 250 USD, je to nejnižší možná spoluúčast na naší pojistce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ukecali jsme nižší cenu než jsme doufali a pořád se na nás usmívali jako na drahého zákazníka....))))
Doplňuji 22.8.07, že prodejce sice udělal cenu, ale po 5 týdnech není schopen najít originální techničák od auta a píše do Japonska o nový. Bez technického průkazu nám nevydají značky, takže jsme dostali další papírové nouzové na další měsíc....
Tak 29.8. dorazil z Japonska nový techničák, Japonci jsou rychlíci! Budou plechový značky...))))!!!
18.9. Auto je dospělé, má plechové značky.
P.S.
24.9. 2007 -Tak jsme cestu do Pennsylvanie zvládli za 9.28L/100km. Trochu jsme spěchali, takže jsme jeli 15 mil přes limit, okolo 80mil/hod, t.j. asi 130km/hod. Pri teto rychlosti motor točí plus mínus 3800 otáček/min, 6tý rychlostní stupeň by neškodil, ale tady jsme v Americe, že.
25.9. Tak jsme po cestě zpátky nespěchali, jeli jsme kolem 75 mil/hod, z kopců neutrál a ejhle!!! Motor si už sednul.....spotřeba 7,21L/100km!!!!!!!!!Přepočítal jsem to dvakrát a je to tak! Musím se pochválit, jsem asi eko-řidič.
Novinky v recenzi
Vítězem fotosoutěže za listopad 2011 je Švihák!
Gratuluji!!!!!
Vítězem květnové fotosoutěže se stal -
White label! Gratuluji garantuji!!!!)))
Vítězem březnové fotosoutěže se stal white label
společně se zipem2016. Gratuluji!!!
Plecháče na Mazdici
Tak jsem dnes poprvé po 3 a půl letém používání Mazdy nasadil zimní plechové disky 16 palců a obul jim pneu Bridgestone Blizzak LM30 205/55 R 16 91 H. Dosud jsem jezdil na univerzálech Toyo, které byly velikým kompromisem, ale přece je nehodím do koše. Takže od letošního července v létě letní, v zimě zimní.)))) Fotky jsou ve fotogalerii.
14.10. 2010 jsem přidal několik dokumentárních fotek z Bruselu
s automobilovou tématikou. Třeba to někoho zaujme. Jinak Škodovek tu je jako máku, dokonce i policejní Škodu Fabia combi jsem tu viděl....ale i policejní Toyotu Prius.)))
Mazdice oslavila 3tí rok v naší rodině,
tak je třeba něco doplnit. V červnu jsem definitivně došoupal po 62 000 najetých kilometrech univerzály TOYO a přezul na letní MICHELIN pilot sport. Teď v červenci /63 000 km/ přišla na řadu výměna zadních tlumičů za KAYABA 551105, Mazdy5 mají tuto slabost, že po 50 000 odjetých kilometrech po českých asfaltkách zadní tlumiče odcházejí do věčných lovišť. A když už Mazdu v servisu měli, ještě jsem dal udělat diagnostiku dat, seřídit geometrii a opravit zadní mlhové světlo. Vše za baťovských 8 995 Kč. Takže zatáčky zase projíždíme jako zamlada!
Trocha drobného servisu:
30.1. Jsem musel měnit i levou žárovku, výměna je oproti pravé trochu komplikovanější díky dvěma krycím plastům , které je třeba odšroubovat.
15.3. Jsem si utrhnul přimrzlou gumičku stěrače, takže jsem v Mazdě ve Stodůlkách koupil nové gumičky na přední stěrače, 502 Kč za 2ks. Výměna trvala 5 minut.)))
Oprava spojky na Mazdici
proběhla v Tygr centru, Tuklaty 186, 31. 8. 2009. Několik posledních dní naše milá spojka dávala vědět, že se blíží její oprava. Cesta do servisu na její posouzení byla cestou poslední. Spojka definitivně odešla po 45 000 najetých kilometrech, neboli 28 000 mil, půl kilometru před tuklatským servisem. Poslední kousek Mazda absolvovala potupně na laně.
Oprava stála:
spojková sada 8 400 Kč
olej převodový 764,4 Kč
práce 4 410 Kč
DPH 2 579 Kč
celkem 16 155 Kč
Tak se asi budu muset naučit dávat meziplyny a pár kilometrů nová spojka vydrží. Ve fotogalerii jsou dvě fotečky.
Tak první závada na naší Mazdě5.
Po dvou letech praskla pravá halogenová žárovka v klopených světlech, 55W. Koupil jsem v auto palace Spořilov novou za 172Kč a vyměnil ji. Ještě, že to bylo pravé světlo, tam jenom překáží hrdlo pro tekutinu do ostřikovačů, u levého se musí odmontovat vedení chlazení k baterce.(((
Dneska jsem byl svědkem nehody na D1,
asi 100 km před Prahou jsem jel v levém pruhu za Kiou Rio, které praskla pravá zadní pneumatika. S autem to házelo doleva, doprava, zdálo se, že by to mohl řidič vybrat, ale přetočil to příliš doprava, čumák narazil do vedle jedoucího tiráku, zrovna v místě, kde mezi přední a zadní nápravou má železnou profil, no znáte to,ne? Otočilo ho to čumákem do protisměru, udělal hodiny a zastavil se v levém pruhu. Pneumatika z něho lítala, sklo z okýnek, plasty ze světel....přidal jsem pár fotek, co se může zčistajasna stát.
Přidal jsem několik fotek
z ostrova Krk - Chorvatsko.)
spotřeba na okreskách
Tak jsem najezdil 23.6. a 24.6 na okreskách v okolí Jilemnice a Jičína 130 km se spotřebou 7.7 l/100km. Slušné.
Spotřeba ve městě
Tak po dlouhé jsem si spočítal spotřebu na jednu nádrž a vyšla mi 11.3l/100 km. To není ani nijak oslńující, ani nijak špatné. Kdo někdy jezdil po Vídni od semaforu k semaforu, dá mi za pravdu. A jinde jsme poslední měsíc nebyli.
Sraz s uživatelem Krkovičkou
Dneska proběhl minisrazík s uživatelem Krkovičkou v příjemném prostředí restaurace Schottenhof, Amundenstrasse 5, Wien. Poprvé jsem řídil naftu s turbem, tak mám zážitek. Krkovička si Mazdy moc neužil, protože začalo sněžit jak z protrhlé peřiny a na univerzálech Toyo se z Mazdy v těchto podmínkách stávají sáňky. Alespoň jsem v celku dorazil domů, po cestě jsem viděl krásné BMW čumáčkem obmotané kolem sloupu. Majitelka v něm seděla a smutně na tu spoušť hleděla....
OD 7.7.2008 je Mazda ne českých značkách.Přihlášení mi trvalo měsíc a půl a stálo mě asi 32 000 Kč.
V červenci změřen výkon auta na brzdě. Přesně 117kW při 6500 otáčkách za min.
Kdo chce vidět pár mých videí, ať si v You Tube zadá Poustni a má je tam. Aktuálně je přidáno video z japonského testu MPVček, Mazda 5 zvítězila, jen jí pořád v Japonsku říkají Mazda Premacy....))))
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda 5 Sport 2.3L 114kW
- Z kopcov neutrál... 24.02.2020 10:41 Gabo1
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 10.06.2012 11:39 woody-alien
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 10.06.2012 09:12 Poustnik
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 20:36 Ronault.
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 13:25 Poustnik
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 11:40 Ronault.
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 02:34 white label
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 01:48 Poustnik
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 01:18 white label
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 09.06.2012 00:41 Poustnik
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 08.06.2012 01:51 white label
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 08.06.2012 00:21 Ronault.
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 08.06.2012 00:19 woody-alien
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 23:56 Ronault.
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 23:40 woody-alien
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 22:52 white label
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 22:09 Ronault.
- Re: PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 21:08 Mates81
- PORAĎTE MI! Prodávám auto 07.06.2012 20:52 Poustnik
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 19.01.2012 17:09 Poustnik
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 19.01.2012 13:54 matii
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 19.01.2012 08:12 Mireon
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 19.01.2012 00:17 Poustnik
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 19.01.2012 00:11 Ronault.
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 23:56 Poustnik
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 23:07 white label
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 22:12 Brandon Walsh
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 21:53 Mates81
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 21:44 Ronault.
- Re: Poraďte mi! Co místo Mazdy 5? Co místo Peugeota 207? 18.01.2012 21:42 Ronault.
Další vozy Mazda 5
-
Mazda 5 (2007) Majitel: Shr3k
Přidáno: 2.7.2008 509 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2009 69 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: radekbr
Přidáno: 6.6.2013 19 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Mazda 5 (2007) Majitel: TomášC
Přidáno: 26.8.2008 1410 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.3.2011 510 Majitel 9.40 Uživatelé