Recenze
Technické info
Přezdívka auta pětka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:22000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Na jaře začal pomalu dosluhovat náš Peugeot 406 kombi a začali jsme se intenzinvně poohlížet po novém dopravním prostředku. Než jsme si vybrali naši mazdu, rozhodovali jsme se jestli jít do nového kombi nižší střední třídy (octavia, focus, ceed, astra, ...) nebo cestou cca roční ojetiny nejlépe japonského kombi střední třídy (407, M6, accord, avensis) a MPV (tady vlastně byla akceptovatelná jen M5 nebo corolla verso).
Základními požadavky byly:
- nafta - ne z ek. hlediska, ale pro ten subjektivní pocit z ježdění s pružným nafťákem. Tím rozhodně nikomu neberu opojný pocit z vytočeného benzíňáku.
- nejlépe 6ti kvalt
- automatická klima,
- slušná bezpečnostní výbava (min 4x airbagy, abs, esp, isofix)
Po vyhodnocení nabídek především německých prodejců nám jako nejvýhodnější vyšla cesta předváděcího vozo do jednoho roku a cca 20tis km, když za cenu nového kombi nižší střední třídy dostanete sice trochu ojetý, ale podstatně větší "kus auta". Vzhledem k tomu, že M6 i accord letos přišli s novými modely a dá se čekat pokles cen starších modelů, padlo konečné rozhodnutí vybírat jen z MPV. Tedy M5 nebo verso.
Pro M5 nakonec rozhodla určitá zkušenost s tímto vozem (otec má M5 1,8 b), subjektivně povedenější design především interiéru a zadní šoupací dveře. V ostatním považuji tyto vozy za rovnocenné.
Auto jsem kupoval v březnu u německého prodejce mazdy s datem první registrace 1.7.2007, s 9500km na tachometru, se základní výbavou + 7 sedaček (nevyužiju, ale nebudu je vyhazovat) a autoklimou.
Před letní sezónou jsem sundal původní 15ˇliťáky s GY UG7 a na hradil 16´ s Dunlop Sp Fastresponse (především na mokru perfektní).
4.12.2009
Najeto 50tis. km a jednoznačně převládají pozitivní zkušenosti. Kromě absolvování ročních prohlídek jen jezdím, leju naftu + další kapaliny. Stručně závady 0, slovy "nula", prostě za 50tis km provozu nic nic nic. Nepočítám výměnu žárovek (u každeho světla jedna). Pod stromeček si nadělím kulatá led světla, tak odpadne i toto.
Jak roste potomek roste výhoda zadních posuvných a rozměrných dveří. Žádné manévrování s dítětem v náručí mezi stojícími auty a otevřenými klasickými dveřmi, žádné ohýbání zad a podobně.
Nedobrým nápadem se ukázala volba letních pneu. Jízdní vlastnosti výborné, výdrž výborná, komfort valení po sjeti na cca 50%tragédie. Nevím jestli najdu odvahu je tam nechat i do další sezóny nebo přezuju. Naopak ve všech ohledech jsou skvělé původní zimáky GY UG7.
Rovněž přetrvává spokojenost s celkovým požitkem z jízdy. Veškeré komtonenty (motor, převodovka, naladění) považuji na české silnici a moje potřeby optimálně sladěné a cestování s prázdným i naloženým autem si užívám.
Doufejme, že i dalších min 50tis km bude probíhat stejně.
květen 2012
Najeto 100 000 km a spokojenost nadále trvá. Vyskytly se samozřejmě i drobné nepříjemnosti, které se ale již daly celkem očekávat a některý spotřební materiál si vyžádal výměnu.
V 55 tis. klasika vyteklé zadní tlumiče, výměna za sachs, od té doby klid, přední kupodivu drží.
V 60tis. špatná funkce ruční brzdy, takže nestejně sjeté zadní brzdové destičky, takže jejich výměna.
V 90 tis se o slovo přihlásil filtr pevných částic. Zima + zřejmě natankovaná nafta + nahromaděné krátké jízdy. Naštěstí stačilo "domácí vypálení" - rychle na dálnici a drbat a drbat.
V 95tis. měněny silenbloky na stabilizátorech přední nápravy.
Pak už jen pravidelné roční výměny žárovek i přes používání dokoupeného denního LED svícení.
Shora uvedené nepovažuji za nic výjimečného, takže naprostá spokojenost s trvajícím požitkem z ježdění. Jízdní vlastnosti v této třídě srovnatelné se S-maxem a pak dlouho nic,
spotřeba se ustálila na 6,5-7 l, po výměně Dunlopek za B Touranza se i dost snížil hluk pronikající do kabiny.
A nakonec přetrvávající nadšení ze zadních šoupaček - prostě nepřekonatelné řešení.
Silné stránky
- na MPV velmi povedený design,
- praktičnost, když pominu dnes běžných 7 sedaček a jejich různé posouvání sklápění atd, tak především zadní dveře nemají chybu a kdo to v praxi nevyzkoušel, nepochopí,
- záruky a předpokládaná spolehlivost,
- pro mě odpovídající naledění podvozku, který je dostatečně komfortní na české silnice, ale přitom dostatečně stabilní,
- dostatečně výkonný a perfektně pružný motor 2,0 MZR-D se 105 kW ve spojení s přesnou a dobře odstupňovanou 6st převodovkou. Cestování po něm. dálnicích rychlostí kolem 160 nemá chybu.
Slabé stránky
- spotřeba - byl jsem s 2,0 hdi zvyklý na něco jiného, ale vzhledem k hmotnosti vozu, čelní ploše a stylu ježdění se 7-7,5 l dá akceptovat,
- odhlučnění interiéru - odhlučnění předních podběhů by mohlo být určitě lepší,
- nelogičnost některých ovládacích prvků - hlavně neustálé přepínání teploty na displai mohli soudruzi z Japonska vyřešit líp,
- brzdy brzdy brzdy - mám sice jen 15´verzi, ale i v 16´to je slabota.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Bez problému. Když pominu očekávané chování a přístup, tak musím zmínit zbourání mýtu o drahotě provozu (servisu) japonských vozů. Myslím, že 5300 kč za roční prohlídku, včetně drahého oleje (filtr pevných částic), filtru atd je stejně jako u Oktávky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jen ty nejlepší. Vekerá korespondence e-mailem, odhlášení v německu provedli bez požadavku na zálohu, jen na základě e-mailové objednávky. Auto připraveno v dohodnutý den a čas a v perfektním stavu.
Přidat názorDiskuse: Mazda 5
- Re: Re: Re: Kola 30.04.2009 16:29 TomášC
- Re: Re: Kola 30.04.2009 08:23
- Re: Kola 30.04.2009 07:59 TomášC
- Kola 19.03.2009 12:27
- Re: Vitam te do klubu! 27.08.2008 07:20 TomášC
- Re: spravna volba 27.08.2008 07:12 TomášC
- Re: Mazda 5 27.08.2008 02:45 Poustnik
- Vitam te do klubu! 27.08.2008 02:37 Poustnik
- spravna volba 26.08.2008 23:25
- Re: Re: Mazda 5 26.08.2008 16:27 David Silver
- a 26.08.2008 15:38 chetoos
- fotky 26.08.2008 14:20 TomášC
- Re: Mazda 5 26.08.2008 14:13 TomášC
- Mazda 5 26.08.2008 13:32 David Silver
Další vozy Mazda 5
-
Mazda 5 (2007) Majitel: Shr3k
Přidáno: 2.7.2008 509 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 5 (2007) Majitel: Poustnik
Přidáno: 1.8.2007 14098 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2009 69 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: radekbr
Přidáno: 6.6.2013 19 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Mazda 5 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.3.2011 510 Majitel 9.40 Uživatelé