Recenze

Shr3k (muž 49 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 5 2.0 MZR-CD Active

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 108× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 5, foto 1 Mazda 5, foto 2 Mazda 5, foto 3 Mazda 5, foto 4 Mazda 5, foto 5 Mazda 5, foto 6 Mazda 5, foto 7 Mazda 5, foto 8
Mazda 5, foto 9 Mazda 5, foto 10 Mazda 5, foto 11 Mazda 5, foto 12 Mazda 5, foto 13 Mazda 5, foto 14 Mazda 5, foto 15 Mazda 5, foto 16 Mazda 5, foto 17 Mazda 5, foto 18 Mazda 5, foto 19 Mazda 5, foto 20 Mazda 5, foto 21 Mazda 5, foto 22 Mazda 5, foto 23 Mazda 5, foto 24 Mazda 5, foto 25 Mazda 5, foto 26 Mazda 5, foto 27 Mazda 5, foto 28 Mazda 5, foto 29 Mazda 5, foto 30 Mazda 5, foto 31 Mazda 5, foto 32 Mazda 5, foto 33 Mazda 5, foto 34 Mazda 5, foto 35 Mazda 5, foto 36 Mazda 5, foto 37 Mazda 5, foto 38 Mazda 5, foto 39 Mazda 5, foto 40 Mazda 5, foto 41 Mazda 5, foto 42 Mazda 5, foto 43 Mazda 5, foto 44 Mazda 5, foto 45 Mazda 5, foto 46 Mazda 5, foto 47 Mazda 5, foto 48 Mazda 5, foto 49 Mazda 5, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 5 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:31000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 538 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Takže je to druhá nová Mazda, kterou jsem po předchozím dieselovém sedanu Mazda3 pořídil a celkově třetí Mazda, kterou jsem za 15 let své řidičské kariéry stačil mimo jiná auta sedlat. Zdá se, že jsem s mazdami zatím spokojen, i když mému velikostně, výkonově i co se spotřeby paliva týče optimálnímu autu (BMW 535d Touring) jsou samozřejmě na hony vzdáleny. I když s letošním nástupem reformy podnikání a povinností pětiletých odpisů se i pětkové bávo s tím úžasným šestiválcem přiblížilo mým reálným a únosným možnostem, tak ještě trochu váhám…

Váhám nad čím? Hned zkraje musím říct, že tuto Mazdu5 s dieselovým 105 kW motorem a v maximální výbavě jsem pořídil s čistě pragmatických důvodů. Auto jsem s ohledem na mé povolání potřeboval prakticky vzápětí po prodeji trojky a volba Mazdy5 byla asi jediná možná (pokud jsem chtěl zůstat u stejné značky). Původně jsem uvažoval o Mazdě 6 s MPS motorem, nicméně roční kilometráž v podobě 35 000 (placená z vlastních prostředků) a časté dálniční přesuny mě přesvědčily, že chtě nechtě budu muset opět vzít nějaký diesel. Zkrátka jsem potřeboval něco většího, kde si budu moci natáhnout nohy (o tom dále) a co mě, případně moji drahou polovičku přepraví pohodlně a rychle (pokud je to bezpečné, tak s tempomatem na 150 GPS), zapnutou klimatizací a s průměrnou spotřebou do 7 litrů na delší vzdálenosti nejen po naší zemi, ale i po Evropě. Mým druhým argumentem byla účelnost investice. Počítal jsem totiž, že jakmile přijde v letošním roce na trh nová Mazda6, ta stará půjde s cenou hodně dolů. A protože jsem nehodlal vyhodit do vzduchu přes milión za staré MPSo, abych ho za 3 až 4 roky s obrovskou ztrátou coby ojetinu prodal, pětka byla jasnou volbou.

Hmm, MPVčko, to bude pěkný vopruz, říkal jsem si po zkušenostech se dvěmi různě starými Sharany mého nejlepšího kámoše Ládi hned na začátku. A okamžitě s prodejcem řešil možnosti upravení auta k obrazu mému. Sedačky jsou na můj vkus i potřeby nahečmané u sebe, dobré leda tak pro maličké Japonce. Anžto mám tu čest odvádět státu každé tři měsíce 19 % mého zisku, putovala třetí řada sedaček do sklepa a z auta se udělal pětimístný náklaďák. No pětimístný. Prostřední sedačka v druhé řadě je stejně nouzovka, takže dejme tomu, že Mazda5 v mém provedení umožňuje pohodlný přesun čtyř dospělých osob, přičemž kupodivu vzadu je víc místa než vpředu (všechny sedačky v autě jsou posunuty v pojezdech úplně dozadu). Mně to ovšem nestačí. I když je posez na MPVčko relativně nízký, nohy si prostě natáhnout nemůžu a po delší jízdě je mám jak ze dřeva. Proto taky nerad lítám letadlem – vzdálenosti sedaček v ekonomické třídě prostě nejsou dimenzované na délku mé stehenní kosti a business třída je jaksi mimo mé možnosti. Takže za to má u mě Mazda5 mínus. Když má někdo přes 190 a delší hnáty, není to žádná hitparáda.

Z tohoto důvodu považuju mé současné auto jen za jakousi přestupní stanici. Jakmile bude k dispozici lepší dieselová motorizace (první japonský diesel se vstřikovacím tlakem 2000 barů - 2.2 137 kW/188 k a 400 Nm, inovace stávajícího motoru 2.0, rozvod řetězem, do výroby 10/2008) do aktuálního kombíku Mazda6, rád bych přestoupil. Samozřejmě člověk přijde o prostor nad hlavou, o tu obrovskou kabinu, o pohodlný nástup, ale zase si v šestce člověk může posunout sedačku až na doraz a natáhnout pěkně nohy daleko před sebe. Co na tom, že se za něj skoro nikdo nevejde - nikoho vzadu nevozím. Když to samé udělám v současné pětce, vzadu je místa i pro dlouhány jak v Superbu, ale já furt strádám jak řidič autobusu... :-(

Ačkoliv je Mazda5 dočasná, nezabránilo mi to ovšem hned zkraje auto maličko „vytunit“, to abych v práci nedělal ostudu se sériovkou. A aby to lépe nejen vypadalo, ale i lépe jelo a sedělo. Na popis se mrkněte dole, tady nemá cenu rozvádět proč a jak.

Jo a pokud vás zajímá proč fádní stříbrná, tak to je poslední prodaná nakřečkovaná skladovka Active7 s tímto motorem - před změnou výbav na TX, GT a nevýhodné GTA. Mohl jsem vzít o 80 tis. dražší GTA se zabudovanou navigací bez pořádné mapy, audiosystémem s harddiskem a couvací kamerou, nicméně k čemu, když jsem to všechno chtěl vzápětí vyoperovat, že? A vůbec, barva přeci nejezdí... :-)

Silné stránky

Někdo jiný může Mazdu5 považovat za relativně prostorné auto. V konkurenci MPV v nižší střední třídě, jako je Opel Zafira apod určitě ano. Silnou stránkou je jistě design – aerodynamická silueta auta klínového tvaru s nízkou přídí a výraznými liniemi stoupajícími od masky chladiče (s aeropaketem je to ten „okřídlený“ Mazda design), posuvné dveře a výborné jízdní vlastnosti, které jdou ještě vylepšit montáží sportovního podvozku (nic pro chalupáře). Mazda5 je 4555 mm dlouhá a 1755 mm široká, při výšce 1615 mm (1665 mm se střešními lištami) a velkorysém rozvoru 2750 mm prodloužené podvozkové platformy Ford C1 (Focus II/Mazda3/Volvo V40/50) s MacPhersony s obrovskými kapalinovými silentbloky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu (s oddělenými pružinami pod podlahou).

U této konkrétní motorizace je i skvělý motor a brzdy (jiné motory jsou na můj vkus slabé a nebo moc žerou). 105 kW, 360 Nm (stále, žádný overboost) u tohoto konkrétního dvoulitru, motor má nenáročný SOHC rozvod (MZR-CD nemá hydraulická zdvihátka a vůle se seřizuje zpravidla až po 100 000 km), vstřikování Denso s pracovním tlakem 1600 barů a bezúdržbový filtr pevných částic jako standard. Motor je velmi tichý jak v kabině, tak i venku, navíc při volnoběhu funguje speciální škrtící klapka, která značně eliminuje typické klapání dieselu v nízkých otáčkách. Šestistupňová převodovka je dobře odstupňovaná, na šestku točí při 160 km/h GPS motor 3000 ot/min. Brzdy jsou patřičně dimenzované (300mm kotouče vpředu i vzadu), s plynulým nárůstem brzdného účinku.

Slabé stránky

Na můj vkus vysoký hluk od zadních podběhů, který bylo nutné eliminovat dodatečným tlumením Dynamat Xtreme a DynaLiner. Nedostačující kvalita vestavěného audio systému, byla rovněž eliminována, jak je mým zvykem. Poslední a největší výtka se nese k uspořádání interiéru a jeho variabilitě – přední sedačky by mohly mít větší rozsah nastavení, zejména možnost posunutí dozadu je nedostatečná. Navíc když si chcete dát sedačku nahoru, musíte zapumpovat a jedete nejen nahoru, ale zároveň šikmo dopředu. Sedáky podprdelníky by také mohly být delší, aby podepíraly stehna. Ke kvalitě potahů, tvarování opěradla zad a zadním sedačkám, které jsou velmi variabilní (možnost různého sklápění, vyklápění stolku, opěrky ruky atd.), viz. připojené video, nemám jinak výhrad. Co se týče interiéru, lepší a odolnější materiály namísto stříbrně lakovaných plastů by neškodily (třeba pravý hliník atp.).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez problémů. Jelikož jsem tak trochu insider, vím, že Mazda5 má několik much, které se zpravidla řeší už před předáním (geometrie zadní nápravy, software v ŘJ), nebo v rámci pozdějších kontrol (kontrola dotažení šroubu na držáku převodovky a kontrola upevnění intercooleru).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné, Tomáše Kadlčíka ze zlínského autosalónu Mazda doporučím s klidným srdcem všem, je to rozený obchodník s dlouhou praxí u Mazdy. A fanoušek značky. Navíc, pokud budete chtít zařídit na vaši novou Mazdu nějaké cetky a tretky (asi spíš ne), LEDky, kola ve správném rozměru, navigaci, video, audio nebo nějaký podobný tuning - seženeme, zařídíme... Osobně preferujeme kvalitu, takže vám hned rozmluvíme vaše vyhlédnuté alustary, borbety, ronaly i alessia, pochromované hliníkové bláto z Číny i nepasující lamináty od Hinsbergera nevyjímaje. :-)

Úpravy a tuning

Nejvyšší výbavu Active jsem vzal samozřejmě nejen kvůli všem komfortním prvkům (xenony, bezklíčový vstup atd.), které nabízí už v základu, ale taky kvůli pohlednému aeropaketu (přední a zadní nárazník, maska, prahy a stříška), který má v ceně a není nutné jej dokupovat. Ten jsem vizuálně vylepšil už jen nerezovou lištou, která chrání zadní nárazník před poškrábáním. Místo zástěrek, které bohužel nejdou v případě aeropaketu namontovat, jsem si nechal v exponovaných místech nalepit tlustou ochrannou fólii 3M Carshield, kterou doporučuji všem. Za cenu malého zohyzdění auta (na fotkách ani není vidět) přežije váš lak i zimní radovánky našich silničářů, natož pak suplování silničních válců (oblíbené opravy: zalej asfaltem, plácni na to drť a oni to plátci silniční a spotřební daně už zaválcují). No, a když už jsem byl u fóliolepičské firmy, přední okna dostaly decentní fólie přesně na povolené hranici propustnosti, aby tak nějak vykompenzovaly v sérii zatmavená zadní skla výbavy Active. Tolik asi k zevnějšku.

Motor zůstane kvůli filtru pevných částic chiptuningem nepoznamenaný (filtr se při mém dynamickém stylu jízdy regeneruje zhruba jednou za 50 km a ještě s ním nebyl problém) a auto s ním s přehledem dosáhne 200 km/h podle GPS (a když se dlouho rozjede, tak i víc). K tomu filtru ještě - pozor na to, když Mazdu s tímto motorem provozujete na krátké vzdálenosti, kdy se nestačí filtr vypálit a cyklus regenerace se stále startuje znova a znova, může dojít k naředění a znehodnocení olejové náplně motoru nespálenou naftou (pro zvýšení teploty hoření se nepoužívá dolévané aditivum jako třeba u 1.6 dieselu, ale regulace předvstřiku). Proto jsem se rozhodl, že chiptuning radši ne, ať je sazí ke spálení ve filtru co nejméně. Tak jsem aspoň vykompenzoval nedostatek invence japonských konstruktérů a kapotu osadil plynovými vzpěrami z Taiwanu (přece jen, ojeté bávo 325tds, které jsem měl před deseti lety, tuto fičuru mělo), odkud taky pocházejí čiré LED blikače (libí se mi teda víc, než ta originální staniolová zadní světla ala Lexus z aeropaketu, ale co už…).

Obavy z houpavého podvozku ala Láďův Sharan vykompenzoval slušný podvozek, který se charakteristikou neliší od trojky, navíc vylepšený o 30mm nižší pružiny Eibach s progresivním účinkem (originální příslušenství Mazda). A kdyby mi náhodou auto zůstalo déle, než plánuji, a sériové tlumiče už nestačily s dechem pružinám, léty praxe osvědčená značka Koni Sport nebo nové Koni FSD to jistí. 18“ kola ASA AR1 Black šířky 8 palců se ukázaly snad nejen dobrou estetickou volbou, ale i jako docela pevné disky, které úspěšně přežily už nejeden výmol. Za ty peníze myslím super volba (na rozdíl od mých minulých 18“ OZ na trojce). Původní 17“ kola jsem hned na podzim svlékl a obul do zimních Continentalů.

Co se týče interiéru, jak jsem už psal i u minulého auta, mám asi nějaké divné uši, ale kvalita sériových audio systémů Mazda je hrozná (asi tak jako u jiných aut). Nic nevylepšují ani do nebe vynášené BOSE zesilovače a subwoofery, nadrátované na původním rádiu u lepších výbav Mazdy. BOSE je na běžný poslech dostačující, ale rychle najdete jeho limity: v nízkých hlasitostech moc basů, které při vyšší hlasitosti nestačí, miniaturní výšky, které cinkají leda tak nějaké činely, ale na sólokytaru už nemají.

S tím, že původní systém půjde z auta ven, jsem byl už smířen dopředu, proto jsem ani neobjednával k rádiu žádné moduly (6CD changer atp.) navíc. Místo toho Mazda dodala 2DIN rámeček, já dodal materiál Alpine, s kamarádem jsme rozdělali skoro celý interiér a zadrátovali tam něco normálního (DVD s připojením na iPod, couvací kamera a Bluetooth handsfree, adaptér na tlačítka volantu), co tam už zůstane navěky, plus něco lepšího, co si asi někdy v budoucnu vezmu zase s sebou do nějakého jiného auta (150W RMS komponentní reproduktory vpředu i vzadu s pořádnými 25mm hedvábnými kalotami, 500W RMS placatý subwoofer a 2 miniaturní digitální zesilovače s odpovídajícím výkonem, zvukový procesor s optickým kabelem). Samozřejmostí je i přiměřené zabezpečení auta alarmem a pagerem, ale to asi nemusím rozvádět.

Ve dveřích, pod zadními plasty a na podlaze jsou použity samolepící tlumící materiály Dynamat, což je americká značka, která vyrábí nevídané věci a kterou vřele doporučuju. Xtreme není žádný asfalt nebo butylkaučuk, ale nepáchnoucí a neroztékající se butyl s ochrannou hliníkovou fólií a výborně tlumí vibrace plechových částí, hlavně když se jedná o velké plochy. Pěnovka Dynaliner pak působí jako účinná hluková clona. Jo a mám rád pěkné koberce, takže jsou v autě hozeny ty s dlouhým vlasem a vyšitými logy Mazda 5.

 

Novinky v recenzi

15.4.2009 19:22

a je z toho zpátky autobus

Dnes jsme udělali upgrade a to doslova, originální (zimní) disky dostaly letní pneu a z Mazdy se montáží originálních pružin stal nefalšovaný autobus. Doufám, že nové majitelce bude dlouho a dobře sloužit.

22.8.2008 00:00

Mazdu jsem dal do inzerátu, rád bych ho výhledově prodal resp. převedl leasing a vyměnil za kombíka. Kdyby měl někdo zájem, kontakt na mne tu je.

11.11.2007 00:00

nové zimní pneumatiky Continental TS810 225/45/17

1.10.2007 00:00

výměna reproduktorů a tlumení/odhlučnění auta

1.9.2007 00:00

první delší cesta na dovolenou a hned 3000 km

18.8.2007 00:00

výměna rádia Alpine, montáž handsfree, adaptéru PAC na tlačítka volantu

17.8.2007 00:00

lepení fólií

15.8.2007 00:00

auto pořízeno, montáž 18" kol s pneu 225/40/18 a příslušenství Mazda

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mazda 5 2.0 MZR-CD Active

Další vozy Mazda 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

žádný problém

praktičnost
9

přední sedačky by mohly mít lepší rozsah nastavení

prostornost
8

v rámci možností myslím dobré, palubka možná moc zasahuje do interiéru

jízdní vlastnosti
10

výborné, vztaženo k tomu, jak by mělo podle mých představ MPV jezdit, myslím že rovnocenný ekvivalent o třídu vyššího S-Maxu

jízdní komfort
8

samozřejmě na 18" a se sportovními pružinami je auto tvrdší, ale se 17" je to akorát

provozní náklady
8

nafta - odpovídající čelní ploše a dosahovaným průměrným rychlostem, olej nežere (v městském režimu, což není můj případ, díky DPF spíš přibývá :o)), náplň do ostřikovačů

náhradní díly
10

nebyly potřeba

výkon motoru
8

je jasné, že toho není nikdy dost a takový 2.2 MZR-CD 137 kW/400 Nm, který se začne montovat do 6, CX-7 a taky i pětky by byl lepší

spotřeba
8

to samé co spotřeba - viz provozní náklady

hlučnost motoru
9

naftový čtyřválec s přímým vstřikem jen těžko může být tišší - i řadově umístěný BMW má po vytočení hrubší zvuk

kvalita sedadel
6

delší sedáky vpředu by neškodily, jinak bez výhrad

brzdy
9

naprosto odpovídající

zavazadlový prostor
8

po vyhození nepotřebné třetí řady sedaček velký, jinak je místa málo






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…