Recenze
Technické info
Přezdívka auta Rover 45 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Je mi 19 a jsem celkem fanda do aut,dlouho sem si šetřil na vlastní vůz,po tomto létu kdy jsem si vydělal dost peněz a prodané motorce,se mi konečně naskytlo dostatek prostředků pro koupi auta,ale nastala otázka jakého?Chtěl jsem hlavně diesel,kvůli výkonu a spotřebě,trochu větší kufr a klimatizaci...výběr se tedy zúžil,cena kolem 150000 by měla stačit na dost slušné auto,ale ouha za 150000 kolem roku 2000 toho moc pěkného nekoupíte,hlavně v "dechtu",nechtěl jsem nic z koncernu VW,chtěl jsem něco,co jen tak někdo nemá a kvalitu...už můj otec byl vždy na něco "jiného",začínali jsme na Mazdě 626,626 kombi,později to byla Honda accord a pak se naskytla volba Rovera 620ti,o kterém jsme toho do té doby moc nevěděli(až po zjišťování informací jsme zjistili,že to je přesně ono-podvozek Hondy,kvalita Hondy,bezkonkurenční motor Rover a to celé v luxusním kabátu za super cenu,bezvadné auto,bohužel přišel čas kdy už prostě auto zestárlo a muselo ho nahradit nové,ne že by nefungovalo,ale zestárlo,velice těžko jsme se loučili,ale už poslušně slouží někomu jinému.Přišlo nové-opět Angličan,ale tentokrát to už chce 4x4 padlo rozhodnutí a LAND ROVER FREELANDER 2,0TD At. je náš.Dneska už to chce nejméně 2 auta do rodiny,takže ROVER 25 to jistí,a teď přicházím na řadu já,přiznám se,že je jasné,že preferuji Rovera,ale jiným značkám jsem se nebránil Honda civic,Mazda 323f,Nissan Almera,všechno pěkná auta ale...Honda dražší a stará,Mazda-něco jí chybí... a Nissan v sedanu ještě s naftou se špatně shání,po přečtení všech recenzí jsem usoudil,že ROVER 45 je přeci jen nejlepší volba a už jsem nic neřešil.Sháněl jsem a sháněl,čekal a čekal až se nějaký pěkný vyskytne,trvalo to asi dva měsíce,těchto Roveru zrovna moc není,ale zase máte jistotu,že vám ho jen tak někdo rychle nevyfoukne...Až jednoho dne se objevil-modrá metalíza,najeto 130000km,r.v.2000,dovoz DE,téměr plná výbava(4xairbag,vyhř.sedačky,ostřikovače světel,mlhovky,6xrepro,vše v el.)byl to on...
Silné stránky
Podvozek Hondy,není co řešit,ojedinělý design,moc povedený,podle většího bratra Rovera 75,prestiž-chromy,motor-nezničitelný turbodehet
Slabé stránky
Rover 45 doplácí na to,že to je přeci jen starší koncepce Hondy civic,takže postrádá prvky moderní výbavy(myslím tím ASR,ESP,počítač,aut.klima)měl to být jen přechodový model před zcela novým nástupcem.Na druhou stranu má zase něco jiného,co se u ostatních tolik nevidí...jinak vadí snad jen hluk ve vyšších rychlostech
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vůz je dovezen z Německa,po 1 majiteli,ale ten se k němu nechval tak jak by si Rovřík zasloužil,jen na laku je vidět,že o něj bylo dobře postaráno,jinak co se týká vnitřku tam to moc neřešil,ušpiněný,ohmataný,mastný,ale nekuřák,kufr to odnesl více,nejen,že byl špinavý ale i poškrábané čalounění,špína se dá vyčist,ale se škrábanci se neudělá nic.Jinak co se závad týče mysleli jsme,že odešla spojka,při pořádném sešlápnutí plynu klouzla,ale naštěstí se ukázalo,že bylo jen přirezlé táhlo spojky,které zabraňovalo plnému záběru,dal jsem vyměnit uhlíky ve startéru,je to divné,že ve 130000km odešly,asi bude utočíno,ikdyž nám v bazaru tvrdili,že oni se v něm nehrabali,snad je prý možné,že ho utočili už v Německu...a vyměnil jsem jednu žárovku ve středním tunelu a stírače
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Naprostá spokojenost,prohlídka auta,projetí,zaplacení a hurá domů,nebylo co řešit,pokoušeli jsme se zjistit zdali má auto něco utočíno ale tvrdili že oni s ním určitě nic nedělali snad je možné že v Neměcku,jenže to už nikdo nikdy nezjistí nezbývá nic jiného než jen věřit ikdyž se to na spojkovém pedálu nezdá,jinak musím zaklepat že nebyla zatím žádná závada...
Můj první tuning
Koupil jsem kit přímého sání za 3000,hlavně kvůli zvuku,s vyšším výkonem jsem ani nepočítal.Stálo to za to,je to opravdu paráda,když uslyšíte jak si turbo pěkně nasává a už můžete čekat co přijde... a zdá se mi že jde i lépe do otáček,jestli to před tím jen nebylo zaneseným filtrem.Dal jsem lepší ozvučení a polepy na zadní okno
Novinky v recenzi
Fotky určitě dodám,nejdříve ale musim nějaké vyrobit:-)
Další vozy značky Rover
-
Rover řada 600 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.7.2007 1039 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Rover Mini (1997) Majitel: krum
Přidáno: 9.5.2012 129 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Rover řada 100 (1997) Majitel: Ondřej Šámal
Přidáno: 23.1.2008 2649 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Rover řada 400 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.4.2007 1419 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Rover řada 200 (1994) Majitel: kotzitzaq
Přidáno: 27.11.2014 310 Majitel 9.78 Uživatelé