Recenze
Škoda Fabia Classic plus
Technické info
Přezdívka auta Fabča Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:131000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 12 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 / 53 * kroutící moment [Nm]: 112 / 118 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.9 / 14.9 * maximální rychlost [km/h]: 162 / 175 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6 / 5.3 *
Popis vozu
Popis auta- Jelikož na náš Forman z roku 1992 začal dosluhovat, začal jsem přemýšlet o novém autě. Po dlouhém rozmýšlení si vlastně koupit za auto, jsme měl příležitost se svézt Škodou Fabia 1.4 MPI, jakmile jsem se svezl,okamžitě mi bylo jasná že moje nové auto bude jedině Fabie. V roce 2003 začala škodovka dělat motor 1,2HTP 47Kw a mě na něm zaujalo nízké povinné ručení a spotřeba a tak jsem 29.4.2003 vydal do autosalonu Auto Klasik, na testovací jízdu. Ujmul se mě zavalitý, ale příjemný prodejce který mě vzal na jak do města tak na letiště, kde jsem mohl vyzkoušet naplno vlastnosti motoru. Jelikož měl v té době Škodovka problém s prodejem, nabídl mi prodejce k autu zdarma: El.ovládané přední okna, pneumatiky 185/60 R-14,mlhovky a zámek převodovky. Týden jsem rozhodoval a rozmýšlel jsem barvu a výbavu. Dne 2.5 k tomu došlu dojel jsem do autosalonu Fabii objednat. Do kupní smlouvy mi napsali, že auto přijde do 6 týdnů ale protože se ve Škodovce neměli co dělat,tak po 3 týdnech mi prodejce zavolal, ať si pro ni přijedu.
Výbava: k již zmiňované výbavě zdarma jsem si ještě objednal: hagusy,odkládací schránky pod sedačky, rádio, zástěrky dozadu a lišty na dveře proti odření. Ještě jsem rozmýšlel nad K
klimatizací a tempomatem, ale za klimatizaci chtěli (hříšných) 33 000Kč a tempomat jsem po chvíli rozhodovaní považoval za zbytečný, tak jsem si ani jedno nekoupil a dodnes toho u klimatizace rozhodnutí lituju.
Interiér: je příjemnej, dobře udělanej, funkční i poslepu by se to auto dalo ovládat a dobře se čistí. Velikost je na třídu malých aut dobrá, 4 lidi se vejdou do auta perfektně, ale běda když jich jede 5 anebo cestující vzadu mají víc jak 180cm.
Jízdní vlastnosti: jízdní vlastnosti jsou perfektní,auto je dostatečně tuhé, nedotáčivé je až při vyšších rychlostech nebo při hodně ostrém manévru. Na stabilitě vozu se také hodně projevily pneumatiky 185/14, protože oproti 165/14 je auto mnohem více stabilnější a čitelnější.
Motor: ačkoliv je sice jen 1.2 se 47 kw tak má dobrý tah a hlavně když se dostane nad 3000ot/min tak motor jde dobře do otáček a svůj „tah“ končí lehce nad 5500ot/min. Jinak motor jde vytočit až do 6250ot/min kde ho chytne omezovač. Výkon 47Kw a 112Nm nebylo málo, auto se dalo bezproblémů dostat až na tachometrovích 180Km/h, ale jednou jsem viděl reklamu na firmu Sportmotor (www.sportmotor.cz)která provádí chiptuning na koncernové vozy, tak jsem neváhal a objednal jsem se. Chip mi udělali za hodinu a výsledek byl opravdu znát ze 47Kw na 53kw a ze 112Nm na 118Nm s lepšim průběhem a spotřeba šla dolu občas i o půl litru a maximální rychlost se zvedla od 10Km/h.
Převodovka: je přesná ale převody jsou dost krátké:
Při 100Km/h na 5 –3100Ot/min
Při130Km/h na 5 –4100Ot/min
Při180Km/h na 5- 5500ot/min.
Jinak je ok.
Spotřeba: spotřeba se drží na rozumné hranici do 6l/100Km, pouze 1x jsem měl průměrnou spotřebu 7 l/100km a to bylo do Itálie s lyžema na střeše a plnym autem báglů, ale rekord bylo ve 3 lidech do Chorvatska s věcma na 10 dní za 4.9l/100km s průměrnou rychlostí 95Km/h.
Závady: v 25.000Km začali klepat tyčky stabilizátorů (typická závada škodovek-opravenu v záruce)a ve 130.000km odešla zapalovací cívka na 1. válci (typická bolest všech HTP a colkově většiny aut s přímím zapalováním), a pak už to bylo jen opotřebení materiálu: ve 80.000 výměna předních destiček, ve 100.000 Km výměna silentbloku na přední nápravě (500Kč)a ve 115.000 Km ložisko na levém přednim kole (2800Kč).
Závěr: na autě mám právě 131.000Km, autem jsem projeli přes půlku Evropy. Fabču mi jednou nabourali a to hned v září 2003. Naštěstí to nebylo nějak vážný: čekal jsem před bazénem a vedle mě couval chlap v Mazdě a odřel mi celý levý blok, auto bylo měsíc v servisu,ale povedlo se jim to opravit pořádně a není vůbec poznat.
12.12.2010-Dneska jsem postavil auto před dům, ale jelikož tam byl led, tak se auto neudrželo na ručce a se zablokovanými koly se rozjelo, rozrazilo vrata a nabouralo do přístřešku na auto a rozbilo ho. Auto stálo dost ošklivě zašprajcovaný pod garaží (s otevřenou kapotou)ale kupodivu se autu skro nic nestalo, jenom promáčklej blatník a trochu zkroucená kapota.
P.S.:Auto neni moje, recenzi psal táta.
Silné stránky
-spotřeba,síla motoru(na svůj objem)
-prostornost(když jedou 4lidi)
-jízdní vlastnosti
-kvalita, spolehlivost, dostupnost dílů, cena
-obratnost
-servisní síť
Slabé stránky
-zpřevodování( na dálnici chybí 6 neboo trochu delší 5)
-prostor pro 5 lidí
-spotřeba rapidně vzrůstá při rychlostech od 150Km/h
-místo vzadu pro cestující kteří jsou vyšší jak 180cm
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu se jezdí jen garančky, pokud je potřeba udělaj garačku na počkání.Velká spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
DObré služby, hned od mě chtěl odkoupit auto na protiúčet, dal mi výbavu zadarmo. Bohužel firma Auto Klasik už neexistuje a zůstala jen Firma Auta Tábor která byla s firmou Auto Klasik spojená.
Fotky dodám v nejbližší době.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé