Recenze
Ford Scorpio
Technické info
Přezdívka auta Scorpio, Scorpi, Mrňousek Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Po dlouhém váhání jsem se nakonec rozhodl přidat svého věrného kamaráda. Tento vozík určite nebude adeptem na nejvyšší bodové umístnění - vždyť to také není žádný atraktivní supersport a ani k tomuto účelu nebyl stvořen. Když jsem jezdil ještě jako obchodník byl jsem postavem před fakt - buď si koupím staré firemní auto Škoda Favorit za nehorázné peníze, nebo si koupím jiný vůz. Každopádně se šetří a musím mít auto svoje. Začal jsem tedy pátrání po všech okolních bazarech. Potřeboval jsem vůz dost velký, kam by se vešlo všechno zboží, robustní - musí být denně pripraven a hlavně nenápadný - nesmí zloděje ani lákat, natož aby tušili co veze, nejlépe značky Ford. V bazaru téměř hned za domem bylo jedno zachovale vyhlížející Scorpio, ale nechtěl jsem se ukvapit a patrání šlo dál ještě několik měsíců. To co jsem však nalezl v dalších bazarech byly drahé a zubožené vraky obvykle evidentně poskládané z více vozů, nebo po těžších haváriích. Takže jsem prošel mnoho variant až jsem se nakonec vrátil k té první - prostě si na mně počkal. Scorpi už měl také své za sebou, ale jinak byl ve velmi - dobrém stavu. Za celou dobu co tam stál pod ním nebyla ani kapka oleje, naskočil ihned, při zkušební jízdě šel jako hodinky, žádné zavrzání a při prodeji mi byly dodány i faktury poměrně pečlivé péče předchozího majitele.
Výbava:
- posilovač řízení
- centrál
- manuální šíbr
- ekektrická zrcátka
- elektrická přední okna
dále jsou dodělány:
- čtecí bodové lampičky vpředu i vzadu
- variabilní cyklovač stěračů, při té příležitosti zjištěno, že se zadní stěrač zapíná sám na zpátečku
- elektrické otvírání kufru z místa řidiče
- boční blikače v bočních zrcátkách
- anatomická řadící páka - jabloňové dřevo, vlastní výroba
- noční osvětlení pod palubní deskou
- osvětlení pro nohy při otevření dveří
- halogenové osvětlení (nyní LED) zavazadlového prostoru
- dřevěný dekor interiéru
Silné stránky
Pohodlí a prostor - těžko se dá srovnávat s jinými vozy i když jim může hrát do ruky luxusní výbava
Robustnost - někdo mu říká tank, někdo koráb - každopádně takovou plechařinu už dneska dávno auta nemají - onehdy si to na mně vykoušel i jeden TIRák, který do mne nacouval - nic nerozbil, jen trochu vyrovnal čelo a světla Scorpika - za pár minut srovnáno.
Ticho - všude kolem vás jsou tlusté koberce a izolace - při stovce neslyšíte prakticky nic, než otevřete okno. Izolace má navíc i tu vlastnost, že se vnitřek moc nezahřívá, takže když ho nenecháte ráno vypéct, tak tam tu teplotu + - udržíte i bez klimy až do večera.
Věrnost - pokud už vůbec byla nějaká závada, tak mi to Scorpi naznačil dlouho dopředu ale hlavně - vžycky mně dovezl až domů.
Design - vše pro ladnost tvarů. Možná je to pro někoho blbost, ale integrovat anténu do vyhřívání zadního skla jen proto, aby nikde neprudila anténa, to už dneska nikoho nenapadne.
Ovládání vyvážení audiosestavy - provádí se malou páčičkou na palubní desce pod volantem, tedy žádné hledání v menu a ladění levá, pravá, přední, zadní - vše je hned a bez hledání.
kufr - jednou chtěl kamarád nějaké dřevo a když jsme ho vyndavali z kufru do jeho vozíku, měl tedy velké problémy, kam ho nacpat - a to ještě musím připomenout, že i při tomto zatížení a výrazné změně těžiště se auto chovalo zcela normálně a předvídatelně.
Slabé stránky
Asi koroze - při jeho letech a stávající údržbě by asi nemělo být co vyčítat. Holt karosář nejsem, dnes už je stav vážný. Pro fordy je typické od předku k B sloupku OK a dál dozadu nic moc - no tady také zadní blatníky KO prahy také až hluboko do podlahy.
Podélná stabilita - koráb se vždycky kolíbá - typicky americké pružení. Někomu to vadí, někomu ne.
Lanko spojky - je špatně konstrukčně vedené a prostě občas praskne.
Mně zatím prasklo jen jednou a jak se sluší na věrného kamaráda - několik hodin popojíždění v zacpané Praze a poslední křižovatka na cestě domů už nešla. No co tak vypnout motor, zařadit, rozjet se na startér no a už jedu domů kde je i Ford servis - není to věrný kamarád který jen tak nezradí?
Zadní pohon - normálně je s ním spíše legrace a zábava a určitě nemalou měrou přispívá k pohodlí při jízdě, ale v zimě to tedy stojí za to. Určitě to není auto do hor, bez řádné zátěže v kufru ani ránu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
spravováno různě, dle aktuálního bydliště, nebo v servisech Scorpia clubu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Malý autobazar, ochotný a důvěryhodný
dlouhodobý spánek
V současné době již jezdí Scorpi jen zřídka. Manželka se s ním již bojí a já s ním občas vyjedu abych ho provětral, ale již jen opatrně. Rozhodnutí je však jasné - opravy sice asi ne - na to není prostor(volná garáž), finance ani lidé. Poslední dobou je to hlavně bitva o Scorpio s myším táborem. Ale tento věrný kamarád bude obnoven výměnou za zachovalejší kus, snad to bude co nejdříve
Novinky v recenzi
Stýská se mi
Scorpi už dlouho spí. Značky má schované. Po dlouhé době si do něj zase sednu. Nostalgicky ho pohladím, otočím klíčkem a nechám pumpu nasát benzín - tetnokrát už to trvá docela dlouho. Slabá baterka už má jen sílu aby sotva jednou otočila motorem - a už běží. Ach jo - není tohle věrný kamarád? Nechám ho chvíli běžet, doplním tlak v pneumatikách a přez noc připojím nabíječku. Tak tedy dobrou noc, snad zase brzy....
zkouška provozu
tak tu máme oblevu, sníh pomalu taje, tak jdem probudit Mrňouska.
Už příchod byl tedy šok - stoupnu na hromádku sněhu před autem, propadnu se a jsem - voda je až nad kotníky. No to je tedy hezký. Obejdu Mrňouska, ten je na tom znatelně lépe. Zkusím nastartovat a - nojo už se také těší na jaro. Nechám chvilku běžet a pak zase dobrou noc, brzy přijdu...
chtěl by novou baterii
máme oblevu, tak je tu opět opět zkouška startu. Mrňousek má problém o kterém dávno vím - nemá baterii. Ta stará byla již total dead, tak jsem si v práci našel dvě vyřazené, menší a větší. Malá po nabití sotva udrží 10,5 V a jen trochu točí, jinak nic. Větší udrží něco kolem 11ti V. Mrňousek je úžasný. Motor se neotočí ani jednou a už vrčí. Ach jo Mrňousku, kdybych mohl, tak bych Ti pořídil krásnou vyhřívanou dílničku a to by ses měl. Doufám, že i tak bude znovuzrození věrného a chápavého kamaráda co nejdříve - slibuji!
osvobození
včera jsem Scorpina vyprošťoval ze sněhového sevření, byly to dobré tři hodiny práce, přesun snad 3 metráků sněhu. Baterku jsem dal na dvě hodiny na nabiječku a co by jste čekali, že bude dělat, když stál od začátku zimy pod sněhem? Škyt, škyt, bubliky a vrrr. Jojo stará dobrá práce.
Přidat názorDiskuse: Ford Scorpio
- Scorpio 21.09.2014 14:55 Ales007
- Scorpio Cosworth 11.02.2010 14:18 MenInFord
- Re: Nazdar 11.02.2010 14:07 MenInFord
- Re: Nazdar 11.02.2010 13:59 Chobot
- Re: Nazdar 11.02.2010 13:55 Gianluigi
- Re: Re: Škopek 11.02.2010 13:53 Gianluigi
- Re: Škopek 11.02.2010 10:34 MenInFord
- 2 litr 11.02.2010 10:30 MenInFord
- Nazdar 11.02.2010 10:16 Chobot
- Škopek 11.02.2010 09:57 Gianluigi
- Re: obchodnické auto 11.02.2010 01:16 FRPE
- obchodnické auto 10.02.2010 21:04 MenInFord
- Vítej 10.02.2010 20:12 FRPE
Další vozy Ford Scorpio
-
Ford Scorpio (1988) Majitel: ultrafan
Přidáno: 16.8.2013 510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Giorgos
Přidáno: 29.9.2010 118 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1992) Majitel: hadXR
Přidáno: 10.8.2007 2310 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2009 89 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Midlosek
Přidáno: 10.7.2007 189 Majitel 9.18 Uživatelé