Recenze

10 Majitel

Ford Scorpio

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Scorpio, foto 0 Ford Scorpio, foto 1 Ford Scorpio, foto 2 Ford Scorpio, foto 3 Ford Scorpio, foto 4 Ford Scorpio, foto 5 Ford Scorpio, foto 6 Ford Scorpio, foto 7
Ford Scorpio, foto 8 Ford Scorpio, foto 9 Ford Scorpio, foto 10 Ford Scorpio, foto 11 Ford Scorpio, foto 12 Ford Scorpio, foto 13 Ford Scorpio, foto 14 Ford Scorpio, foto 15 Ford Scorpio, foto 16 Ford Scorpio, foto 17 Ford Scorpio, foto 18 Ford Scorpio, foto 19 Ford Scorpio, foto 20 Ford Scorpio, foto 21 Ford Scorpio, foto 22 Ford Scorpio, foto 23 Ford Scorpio, foto 24 Ford Scorpio, foto 25 Ford Scorpio, foto 26 Ford Scorpio, foto 27 Ford Scorpio, foto 28 Ford Scorpio, foto 30 Ford Scorpio, foto 31 Ford Scorpio, foto 32 Ford Scorpio, foto 33 Ford Scorpio, foto 34 Ford Scorpio, foto 35 Ford Scorpio, foto 36 Ford Scorpio, foto 37 Ford Scorpio, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Scorpio, Scorpi, Mrňousek Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Po dlouhém váhání jsem se nakonec rozhodl přidat svého věrného kamaráda. Tento vozík určite nebude adeptem na nejvyšší bodové umístnění - vždyť to také není žádný atraktivní supersport a ani k tomuto účelu nebyl stvořen. Když jsem jezdil ještě jako obchodník byl jsem postavem před fakt - buď si koupím staré firemní auto Škoda Favorit za nehorázné peníze, nebo si koupím jiný vůz. Každopádně se šetří a musím mít auto svoje. Začal jsem tedy pátrání po všech okolních bazarech. Potřeboval jsem vůz dost velký, kam by se vešlo všechno zboží, robustní - musí být denně pripraven a hlavně nenápadný - nesmí zloděje ani lákat, natož aby tušili co veze, nejlépe značky Ford. V bazaru téměř hned za domem bylo jedno zachovale vyhlížející Scorpio, ale nechtěl jsem se ukvapit a patrání šlo dál ještě několik měsíců. To co jsem však nalezl v dalších bazarech byly drahé a zubožené vraky obvykle evidentně poskládané z více vozů, nebo po těžších haváriích. Takže jsem prošel mnoho variant až jsem se nakonec vrátil k té první - prostě si na mně počkal. Scorpi už měl také své za sebou, ale jinak byl ve velmi - dobrém stavu. Za celou dobu co tam stál pod ním nebyla ani kapka oleje, naskočil ihned, při zkušební jízdě šel jako hodinky, žádné zavrzání a při prodeji mi byly dodány i faktury poměrně pečlivé péče předchozího majitele.

Výbava:
- posilovač řízení
- centrál
- manuální šíbr
- ekektrická zrcátka
- elektrická přední okna

dále jsou dodělány:
- čtecí bodové lampičky vpředu i vzadu
- variabilní cyklovač stěračů, při té příležitosti zjištěno, že se zadní stěrač zapíná sám na zpátečku
- elektrické otvírání kufru z místa řidiče
- boční blikače v bočních zrcátkách
- anatomická řadící páka - jabloňové dřevo, vlastní výroba
- noční osvětlení pod palubní deskou
- osvětlení pro nohy při otevření dveří
- halogenové osvětlení (nyní LED) zavazadlového prostoru
- dřevěný dekor interiéru

Silné stránky

Pohodlí a prostor - těžko se dá srovnávat s jinými vozy i když jim může hrát do ruky luxusní výbava
Robustnost - někdo mu říká tank, někdo koráb - každopádně takovou plechařinu už dneska dávno auta nemají - onehdy si to na mně vykoušel i jeden TIRák, který do mne nacouval - nic nerozbil, jen trochu vyrovnal čelo a světla Scorpika - za pár minut srovnáno.
Ticho - všude kolem vás jsou tlusté koberce a izolace - při stovce neslyšíte prakticky nic, než otevřete okno. Izolace má navíc i tu vlastnost, že se vnitřek moc nezahřívá, takže když ho nenecháte ráno vypéct, tak tam tu teplotu + - udržíte i bez klimy až do večera.
Věrnost - pokud už vůbec byla nějaká závada, tak mi to Scorpi naznačil dlouho dopředu ale hlavně - vžycky mně dovezl až domů.
Design - vše pro ladnost tvarů. Možná je to pro někoho blbost, ale integrovat anténu do vyhřívání zadního skla jen proto, aby nikde neprudila anténa, to už dneska nikoho nenapadne.
Ovládání vyvážení audiosestavy - provádí se malou páčičkou na palubní desce pod volantem, tedy žádné hledání v menu a ladění levá, pravá, přední, zadní - vše je hned a bez hledání.
kufr - jednou chtěl kamarád nějaké dřevo a když jsme ho vyndavali z kufru do jeho vozíku, měl tedy velké problémy, kam ho nacpat - a to ještě musím připomenout, že i při tomto zatížení a výrazné změně těžiště se auto chovalo zcela normálně a předvídatelně.

Slabé stránky

Asi koroze - při jeho letech a stávající údržbě by asi nemělo být co vyčítat. Holt karosář nejsem, dnes už je stav vážný. Pro fordy je typické od předku k B sloupku OK a dál dozadu nic moc - no tady také zadní blatníky KO prahy také až hluboko do podlahy.
Podélná stabilita - koráb se vždycky kolíbá - typicky americké pružení. Někomu to vadí, někomu ne.
Lanko spojky - je špatně konstrukčně vedené a prostě občas praskne.
Mně zatím prasklo jen jednou a jak se sluší na věrného kamaráda - několik hodin popojíždění v zacpané Praze a poslední křižovatka na cestě domů už nešla. No co tak vypnout motor, zařadit, rozjet se na startér no a už jedu domů kde je i Ford servis - není to věrný kamarád který jen tak nezradí?
Zadní pohon - normálně je s ním spíše legrace a zábava a určitě nemalou měrou přispívá k pohodlí při jízdě, ale v zimě to tedy stojí za to. Určitě to není auto do hor, bez řádné zátěže v kufru ani ránu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

spravováno různě, dle aktuálního bydliště, nebo v servisech Scorpia clubu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Malý autobazar, ochotný a důvěryhodný

dlouhodobý spánek

V současné době již jezdí Scorpi jen zřídka. Manželka se s ním již bojí a já s ním občas vyjedu abych ho provětral, ale již jen opatrně. Rozhodnutí je však jasné - opravy sice asi ne - na to není prostor(volná garáž), finance ani lidé. Poslední dobou je to hlavně bitva o Scorpio s myším táborem. Ale tento věrný kamarád bude obnoven výměnou za zachovalejší kus, snad to bude co nejdříve

 

Novinky v recenzi

11.7.2011 17:02

Stýská se mi

Scorpi už dlouho spí. Značky má schované. Po dlouhé době si do něj zase sednu. Nostalgicky ho pohladím, otočím klíčkem a nechám pumpu nasát benzín - tetnokrát už to trvá docela dlouho. Slabá baterka už má jen sílu aby sotva jednou otočila motorem - a už běží. Ach jo - není tohle věrný kamarád? Nechám ho chvíli běžet, doplním tlak v pneumatikách a přez noc připojím nabíječku. Tak tedy dobrou noc, snad zase brzy....

24.2.2010 17:48

zkouška provozu

tak tu máme oblevu, sníh pomalu taje, tak jdem probudit Mrňouska.
Už příchod byl tedy šok - stoupnu na hromádku sněhu před autem, propadnu se a jsem - voda je až nad kotníky. No to je tedy hezký. Obejdu Mrňouska, ten je na tom znatelně lépe. Zkusím nastartovat a - nojo už se také těší na jaro. Nechám chvilku běžet a pak zase dobrou noc, brzy přijdu...

21.2.2010 18:33

chtěl by novou baterii

máme oblevu, tak je tu opět opět zkouška startu. Mrňousek má problém o kterém dávno vím - nemá baterii. Ta stará byla již total dead, tak jsem si v práci našel dvě vyřazené, menší a větší. Malá po nabití sotva udrží 10,5 V a jen trochu točí, jinak nic. Větší udrží něco kolem 11ti V. Mrňousek je úžasný. Motor se neotočí ani jednou a už vrčí. Ach jo Mrňousku, kdybych mohl, tak bych Ti pořídil krásnou vyhřívanou dílničku a to by ses měl. Doufám, že i tak bude znovuzrození věrného a chápavého kamaráda co nejdříve - slibuji!

10.2.2010 21:41

osvobození

včera jsem Scorpina vyprošťoval ze sněhového sevření, byly to dobré tři hodiny práce, přesun snad 3 metráků sněhu. Baterku jsem dal na dvě hodiny na nabiječku a co by jste čekali, že bude dělat, když stál od začátku zimy pod sněhem? Škyt, škyt, bubliky a vrrr. Jojo stará dobrá práce.


Další vozy Ford Scorpio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mně nezradil, já věřím jemu, on věří mně - forever

praktičnost
10

náklady nízké, odvozitelnost čehokoliv téměř neomezená - co dodat

prostornost
10

Když neslyšíte lidi vzadu o čem se baví, není to tím, že by byl v autě takový hluk

jízdní vlastnosti
8

Je to velké, je to zěžké - kdo to nerespektuje se zlou se potáže. Pro normálního uživatele absolutní komfort, jen si do zatáček trochu víc najíždět, je trochu delší než Fobie

jízdní komfort
10

někdy si připadám jako řidič Feratu - hlavně jet jet jet kamkoliv až do poslední kapky krve

provozní náklady
10

Záleží na normě - na údržbu v super stavu by to asi bylo dost. Na udržení v provozu téměř nulové.

náhradní díly
10

No nové těžko - jsou - ale na luxusní limuzínu, no a na vrakovištích, webech a dále není problém - vžyť to není japonec, že?

výkon motoru
10

2,0L je spíš méně, ale stálý převod a převodovka dělají své - nechybí mi jedinný koník a tah je už od spoda

spotřeba
9

je to velké auto a kdo má těžkou nohu může ho to sežrat. Ale když máte limuzínu a jedete jako s limuzímou, pak je překvapivě v pohodě

hlučnost motoru
10

je slyšet jen do doby než tam dáte pětku, pak už jen ticho

kvalita sedadel
10

no taková křesla doma nemám. Těžko hledat pohodlnější

brzdy
10

ABS by mělo být, ale není, každopádně při krizovém brždění čtyři tlusté čáry a auto jelo tam kam jsem chtěl já.

zavazadlový prostor
10

Boeing 747 přistání povoleno - no zatím jsem nevezl nic co by se nevešlo






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…