Recenze
Ford Scorpio 2.9 V6 12V Ghia Executive
Technické info
Přezdívka auta Ford Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2933 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 228 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13
Popis vozu
Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych napsal stručnou recenzi na Ford Scorpio které vlastním od září 2008.
Těchto vozů jsem měl už několik, včetně odsuzovaného "klauna" nebo-li mk2. Bohužel jeho pověst se u mě potvrdila.Ale tento kousek u mě jediný zůstal, čtěte dál a dozvíte se proč:)
Auto jsem koupil za krásnou cenu od pána, který ho měl rád a staral se o něj. Auto bylo pravidelně servisováno v servisu Ford Charouz, pouze originálními díly a mám k němu veškeré účtenky, které jsou v hodnotě přes 40 tisíc a doklady včetně švýcarského techničáku, dokladu o koupi ve Švýcarsku a doklady o přestavbě, což si myslím, že tolik dokladu je u tak starého auta docela rarita.Mám také svoji servisní knihu, do které píšu veškeré investice, od šroubku po plechařinu.
Dovezeno do ČR bylo v devadesátých letech a zde legálně přestavěno na české doklady.Přeskočím historii modelu, protože je zřejmě všem známá a pokud ne, na internetu je víc než dost informací.:)
Nyní konkrétně k mému vozu:
Auto je z roku 1988 a má najeto poctivých 180 000km, barva s kódem V6 neboli Strato Silber 1056.
Motor je nesmrtelný šestiválec do V s obsahem necelé tři litry, přesněji 2933ccm s výkonem 107kw s katalyzátorem
Převodovka je automatická čtyřstupňová s overdrive, typ A4LD, řadí sametově, jelikož je po repasi ve značkovém servisu.
Výbava je maximální bez jediného možného příplatku, jedná se totiž o model Ghia Executive který byl pouze s V6 a automatem.Vzhledem k tomu, že né každý ví co znamená "maximalní možná výbava" ,trochu jirozepíšu:
Samosvorný diferenciál, servo,el.dvoupolohový šíbr,el. kožený vyhřívaný křesla,zadní el.sedačky!, systém udržování světlé výšky, elektrická okna 4x, el. zrcátka+vyhřívaná,centrál, vyhřívané čelní okno a vyhřívané ostřikovače,tempomat,klima s vnitřním okruhem,palubní počítač,hodiny a kalendář s teploměrem a stopkama, kontrola všech žárovek, stav kapalin, litá 15'kola, 4x čtecí lampičky, osvětlení prostoru pro nohy 4x,lampičky po otevření dveří a další drobnosti na které jsem určitě zapomněl.
Na auto kterému je 25 let to jde, nemyslíte?:)
Karoserie je v provedení "liftback", podle mě typ karoserie naprosto typický pro Scorpio, ale sedan je elegantnější.
Po technické stránce je auto absolutně spolehlivé a nikde mě nenechal.
Motor běží hezky, neztrácí se olej ani voda. Olej v automatu je čistý a bez pachu spáleniny a bez šupinek.Od repase najeto 30tis km.
Zkrátka technicky je bez problému.
Interiér v krásném původním stavu.
Ford Scorpio má prostornou pětidvéřovou karoserii o délce 4669mm a šířce 1760mm.Kufr sice nepatří mezi největší, ale vzhledem k výklopným pátým dveřím je docela i praktický, zvlášť když sklopíte zadní sedačky a vznikne vám rovná plocha. Vevnitř je prostoru doslova přebytek. Když otevřete dveře, objeví se před váma černý zachovalý interiér s rozměrnými křesly, ve kterých se cítíte jako doma v obýváku.V zimě jistě oceníte výhřev sedaček, ale i výhřev ostřikovačů a zrcátek.Jakmile si sednete za volant, nastavíte elektricky sedačku, zrcátka a volant ve dvou osách, dýchne na vás duch 80tých let, hned jak se podíváte na archaickou přístrojovku a palubní desku.Klasické táhla topení už dnes prostě neuvidíte.
Nyní jste připraveni a startujete. Motor po pár převaleních ochotně naskočí a vy slyšíte zvuk šestiválce.Často také slyšíte po otočení klíčkem na druhou polohu pípání palubního počítače, který vám sděluje, že máte dojezd 80km a méně.Toto auto totiž musíte častěji tankovat.Spotřeba se na dálkové jízdy u mě drží kolem 9-12 litrů, v ucpané Praze pak klidně až 15 litrů.Zařadíte na klikaté kulise ve stylu mercedesu stupeň "D" a po mírném nahrbení se auto po puštění brzdového pedálu rozjede.Při rozjíždění si říkáte jak je v autě ticho a jak převodovka sametově řadí. Cestující, které jsem kdy vozil si nikdy nestěžovali na nedostatek místa a pohodlí, zvlášť na zadních sedačkách, které jsou opravdu velmi pohodlné a jeich opěradla jsou elektricky seřizovatelná.
Jelikož má vůz zadní náhon, tak je potřeba dávat na kluzké vozovce pozor, ale pokud jezdíte normálně poznáte jeho přednosti.Při brzdění oceníte čtyři kotoučové brzdy.V případě nouze i ABS, který bylo jako první na světě ve standartu právě v modelu Scorpio.
Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale nijak oslnivé.Ve městě je automatická převodovka velice příjemná a to jen podtrhne komfort, který Scorpio i po takových letech nabízí.
Na dálnici se cítí nejlépe, předpisových 130km/h docílíte velmi rychle a auto je stále tiché a klidné. Maximální rychlost je oficiálně kolem 200km/h. Přiznejme si, že toto auto není zrovna z těch nejpružnějších a nejvýkonějších a tak poklidná jízda je ideální. Holt je pryč doba aut s velkým motorem, vysokou spotřebou a nízkým výkonem.
Rád bych podotknul, že na tomto autě VŠE funguje, jak elektronika tak i technika!
Vzhledem k tomu, že Scorpio nikdy nepatřilo mezi nejúspěšnější a nejoblíbenější, je cena jak aut samotných, tak náhradních dílů velice nízká. Myslím, že každý kdo první generaci Scorpia měl, si zavzpomíná a dost možná "zamáčkne slzu", jak měl jedno z nejlepších a nejméně doceněných aut své doby, doby kdy se proháněly po silnicích ještě poctivá a bezpochyby kvalitní auta, kde se nehledělo tak na spotřebu a "zelené" emise, ale i na antikorozní ochranu, jejíž kvatlity je Scorpio důkazem.
V té době byl nejdůležitější komfort, kvalita, trvanlivost a výjimečnost.
Kdo chcete za málo peněz zajímavé auto do budoucna, Scorpio je dobrá volba. Ale pospěšte si! Kvůli ekovýpalnému, ekologii a stavu těchto aut jich je málo a v hezkém stavu jako šafránu.A to bohužel už i v domácím Německu:(
Silné stránky
Doložená historie.
Nový lak a karoserie bez koroze.
Výbava, interier jako nový
Maximální spolehlivost a komfort.
Prostor vzadu je bezkonkurenční! Ani Mercedes S neměl tolik místa.
Levné díly a pořizovací cena.
Neokoukané a dnes téměř raritní auto.
Zvuk V6
Slabé stránky
Téměř se už auta v dobrém stavu nedají sehnat.
Na dnešní dobu vysoká spotřeba.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem nemám.S lakovnou, kde se dělal lak a vyvaření ano.Mohu doporučit.
Co jde si dělám sám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl velice slušný a ochotný, domluva na ceně, rychlé jednání + kopec náhradních dílů.
Jak šel čas
Sem budu doplňovat info co se nově dělá:
září 2008 - koupě
léto 2009 - vyvaření atd.
listopad 2009 - nový nárazník, zrcátka z auta r. 1990 (jiná)
od 13.12.2009 je garážované a ježděné pouze o víkendech
jaro 2010 - doklady v depozitu
léto 2010 - nové přední+zadní brzdy, nový olej+voda,přetěsněný motor,nová čidla, palec+víčka rozdělovače atd.
jaro 2011 - přední náprava
jaro 2013 - vyvaření a nový lak v originálním odstínu
plán léto 2013 ?: TK+ME,POV,vyndat z depozitu,repas přední nápravy
Další vozy Ford Scorpio
-
Ford Scorpio (1987) Majitel: MenInFord
Přidáno: 10.2.2010 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Giorgos
Přidáno: 29.9.2010 118 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1992) Majitel: hadXR
Přidáno: 10.8.2007 2310 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2009 89 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Midlosek
Přidáno: 10.7.2007 189 Majitel 9.18 Uživatelé