Recenze
Ford Scorpio 2.9i GL
Technické info
Přezdívka auta Shkopek Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2933 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 228 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Tak vzhledem k tomu, že moje Sierra podstupuje renovaci sem se rozhodl koupit další auto. No abych řek pravdu tak "rozhodl" neni správný slovo, řikal sem si že renovaci prečkám bez auta, že aspoň ušetřim nějakou tu korunu, ale druhej den potom co sem odvez Sierru do servisu mě začlo štvát že nemam čím jezdit, takze sem sed k internetu a začal prohledávat inzeráty.
Pořadně sem nevěděl co koupit, chtěl sem něco se slušnym výkonem a komfortem za rozumnou cenu, nejdřív sem uvažoval o BMW E34 (525i nebo vyšší) nebo o SAABu 9000 Turbo, pak sem si ale rikal (a to i kuli nedostatku zbozi) že bych mohl koupit neco uspornyho, ale samozřejme ne línýho nebo nudnýho. Logicky padla volba na Ford Sierra s motorem DOHC. Bohuzel sem taky narazil na to že nebyla k sehnani zadna Sierra DOHC jaká by se mi líbyla (tedy sedan, šíbr, el. okna).
Tak sem si říkal:"a co Scorpio?". Zacal sem tedy hledat, chtel sem urcitě sedan, motor 2.9 (2.9 24V bych se samosebou nebranil) a dobrou výbavu. Mejm požadavkům odpovidal pouze jeden inzerát tak sem na nej zavolal a hned na druhý den sem si domluvil s majitelem sraz abych se na něl kouknul a i kdyz sem na aute nasel pár drobnejch zavad tak sem s nim hned odjel.
Moje Scorpio má karoserii sedan, motor V6 2.9L EFi 12V, automatickou převodovku, pohon zadních kol a výbava je myslím "GL".
Scorpio mě hned dostalo tim jak je pohodlný a to moje první cesta v něm byla po dlaždicový silnici, podvozek perfektně filtruje všechny nerovnosti, auto se maximalně lechce zhoupne a o přejetí kanálu nebo díry se člověk doví akorat tichym zvukem. Jen pro příklad když sem jel se Scorpiem prvně přes Letnou tak sem si eště před ní řikal že teď se uvidí jak je pohodlný, když sem dojel asi na Vypich tak sem si uvědomil že už sem Letnou přejel a ani o tom nevim. Navíc má Scorpio obrovský komfortni sedačky (možna by se hodilo říct spíš křesla ve ktrejch si člověk najde dobrou pozici na řízení. Mezi sedadly je velká loketní opěrka a výplň dveří je taky dobře tvarovaná na opření ruky (často nevim kterou mam řídit a kterou mam mít opřenou). V interieru je navíc při zavřenejch oknech ticho jak v hrobě a to i při dálničních rychlostech. Tohle auto me začína učit jezdit se zavřenýma oknama dřiv sem po každym nastoupení do auta (pokud nemrzlo nabo silně nepršelo) hned otvíral okna a šíbr, ted (pokud neni horko-klimatizace není naplněná) jezdim se zavřenýma oknama a často i s vypnutým radiem a vychutnavam si ticho a komfort Scorpia. Navic tu je spusta komfortních prvků výbavy jako automat a tempomat díky kterejm si člověk na cestě výborně odpočine. Ale na předních sedadlech komfort nekončí, vzadu je auto taky velice pohodlný. Jednou sem nechal řídit kamaráda abych vyzkoušel i jízdu vzadu a připadal sem si jak Rockefeler:) Nejen ze je zadni lavice (tohle označní tu zní až urážlivě, je to spíš taková pohovka) pohodlná téměř jak přední sedadla (má i loketní a hlavové opěrky), ale prostoru je na rozdávání jak nad hlavou tak na nohy, měřím zhruba 180cm a i když bylo sedadlo přede mnou uplně vzadu tak sem se kolenama nedotýkal opěradla.
Přes všechen komfort mě překvapilo jak ma Scorpio dobrý jízdní vlastnosti, když v autě jedete ani si to neuvědomíte protože komfort hodně maskuje rychlost ale při pohledu na tachometr sem často překvapenej jak rychle sem to tu zatačku projel. Navic sou jizdní vlastnosti nezáludý a za normálních podmínek začiná auto směřovat k lehký nedotáčívostí. Na mokru se zase clověk na opuštěnym místě vyblbne driftovánim:) A navic všechno jistěj silný kotoučový brzby na všech kolech (v předu chlazený) a vybavený ABS. Brzdnej učinek je velice dobrej a brzdy nejsou preposilovaný a daj se dobře dávkovat jak sou na tom z vadnutim zatim nevim.
Motor 2.9 má výbornej zátah od spodu a při normalní jízdě netočí přes 2500 RPM. Automat sice otupuje jeho výkony ale na cestování a svižněší projížku to stačí. To vše navíc podporovaný krásným zvukem V6:). Převodovka je čtyřstupňová takže sou rychlosti dlouhý (jednička se da vytáhnout až do 80kmh) takže mam čas si vychutnat zátah. Samozřejmě spotřeba odpovída objemu a v průměru se pohybuje kolem 12 litrů na sto km.
Co všechno se vejde do kufru sem zatim nevyzkoušel, ale vzhledem k tomu ze kdyz ho otevřete tak je problém se natahnout pro redmět kterej se zatoulal na druhej konec tak se tam vejde asi hodně věcí (piva:).
Výbava (jak sem psal asi verze "GL"):
Centrál
Přední el. okna (u řidiče automatický stahování)
El. zrcátka
Manuální klimatizace
El. vyhřívání zadního i předniho okna
Zadní i přední mlhovky
Palubní počítač
Checkcontrol
Tempomat
Cyklovač stěračů
Výškově stavitelný sedadlo řidiče s nastavitelnou tuhostí opěradla
4x hlavové opěrky
Loketní opěrka vpředu i vzadu
Výškově a podélně nastavitelný volant
Nastavení osvětlení přístrojů
Výškově nastavitelný přední bezpečnostní pásy
Dřevěný obložení
Radio Blaupunkt San Diego MP35 se čtyřma reprákama a anténou itegrovanou do čelního okna
Hliníková kola 15'
ABS
Ešte bych tu rád uvedl par technických informaci, protže se sám setkávam s problemem že ani na stránkach fandů určitýho vozu člověk nenajde tech. informace což mě štve a pokusim se to tu aspon trocu napravit. Takze tady to je:
Ford Scorpio Sedan 2.9 EFi Automat (iterní označení: DE-1)
Karoserie:
Ocelová samonosná
3-prostorový 4-dveřový 5-ti místný sedan
Délka 4744mm, šířka 1766mm, výška 1450mm, rozvor 2761mm
Pohotovostní hmotnost: 1440 kG
Motor:
Uložen vpředu podélně
Ford V6 Cologne
Vodou chlazený, vidlicový šestivalec s rozevřením řad válců 60 stupňů, rozvodem OHV, dvěma ventily na válec a elektronickým vstřikováním Bosch L-Jetronic a katalyzatorem.
Objem: 2933 cm3
Kompresní poměr: 9.5:1
Vrtání, zdvih: 93mm, 72mm
Výkon: 107kW, 145HP @ 5500RPM
Točivý moment: 228NM @ 3000RPM
Převodovka:
A4LD
Čtyřstupňová automatická, stalý převod diferencialu: 3.46:1
Podvozek:
Nezavislé zavěšení všech kol
Přední náprava: McPherson
Zadní náprava: ramena s diagonalnímy osamy kývání
Brzdy:
Kotučové na všech kolech na předních chlazené, vybavené ABS
Kola a pneumatiky:
Hliníková 15 palcu, pneu 195/65 R15
Silné stránky
Komfort luxusního vozu, maximalní pohodlí pro čtyři cestující. Výborný sedačky vpředu i vzadu.
Dodré jízdní vlasnosti a nezáludný chování vozu. Perfektní brzdy.
Obrovskej zavazadlovej prostor s užitečnéjma přihrádkama po stranách. Při skolpení sedaček vznikne rovná plocha.
Perfektni rejd, i kdyz meři dost pres 4.5m otočí se skoro na místě.
Bezpečnost sice to je auto z doby před airbagy a systémů varujících před vyjetím z pruhu ale je kolem vas pořádná hromada oceli.
Spolehlivej a odolnej motor, řetězovej rozvod.
70-ti litrová nádrž poskytuje slušnej dojezd téměř 600km.
Dobrá výbava.
Design, podle mě krásný auto (to je ale věc názoru).
ZVUK!
V roce 1986 získalo Scorpio titul "Car Of The Year" a "Top Car"
Slabé stránky
Vyšši spotřeba okolo 12L v půměru.
Povinné ručení taky neni nejlevnější.
Špatně umístěna skřínka s pojistkamy a relé pod kapotu pod celním sklem - může do ní zatýkat voda a spůsobit potíže s elektroistalací.
Při parkování v praze teprve poznáte jak je Scorpio velký, navic kuli tomu že je zadní okno umístěno výš než ostatní (vypada to skvěle, takze sem vlastně rád že to tak je) je výhled dozadu zhoršený a není vidět konec auta.
Zadní okna nelze stáhnout uplně dolu.
Můj kousek nemá šíbr:(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto sem koupil s těmihle závadami:
Občas se neroztočil startér jen to tak cvaklo, ale když sem chvily počkal tak to šlo, což bylo zpusobeno špatnou baterkou. Po výměně baterky je to OK. - Tak tohle nejak furt řešim.
Nefunguje klimatizace, prej je jenom nenaplněná tak nevim.
Rozbitý tlacítko stahovaní okna u spolujezdce. - Vyřešeno stačil kontaktol.
Nefunkční osvětlení palubního počítače. Jenom tam chybi žarovky bohužel když sem to zjíštoval tak se mi nějak povedlo znefunkčnít osvětlení všech přístrojů:( - Taky opraveno i kdž ani nevim jak:)
Koroze zadních lemů.
Předek kapoty je bouchlej.
V servisu sem byl jednou s tim startérem takze je zatim brzo hodnotit...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Scorpio sem kupoval od soukromé osoby přes inzerat na internetu a zatim neni duvod ke stížnostem.
Automat
Mam ale dotaz ohledne automatu, je to moje prvni auto s automatem takže s tím nemam zkušenosti.
Překvapilo mě že i když dam plnej plyn tak se motor nevytáčí až k max. výkonu řadí zhruba v 4200RPM coz je 1300 pod max výkonem, navic vzhledem k tomu že rychlosti sou opravdu dlouhý tak po přeřazení otačky spadnou zhruba na 2000RPM coz je 1000 pod max krouťákem a je to znát. Když sem zkusil uzamknout jednicku a pak dvojku a vytocil sem motor k 5500RPM tak byl v akceleraci takovej rozdil že bych řek že řídím jíný auto.
Chtěl bych se tedy zeptat jestli existuje este jinej zpusob jak motor vytočit. Nebo jestli se dá to uzamykání rychloctí použít pro "sportovní jízdu". Hlavně mě zajímá jestli se ím převodovka nepoškozuje.
Za každou dobrou radu předem děkuju.
-Problém vyřešen - porucha byla mezi pedalem a sedadlem:)-
A jěště poznámka:
V kolonce "zrychleni 0-100" udávám pouze odhad znám totiž udaj pouze pro manuál což je 9.4s
Novinky v recenzi
PRODÁNO
Tak dne 2.10.2008 jsem toto Scorpio prodal.
Důvodem byla koupě Scorpia 24V Cosworth.
Přidal sem par novejch fotek kdyz uz nam napad ten snih:)
A eště nějaký z Milovic.
Tak ten problem s tim ze to netocilo pres 4200 RPM je vyresen. Vcera sem totiz zjistil ze na zhruba posledni centimetr chodu plynu je potreba na ten pedal zatlacit o dost silnejc takze tam se teprve nachazi opravdovej "Full Throttle" a prevodovka radi v 5200RPM coz je fakt rozdil a Shkopek jede o dost rychlejc (na dvojku vytahnu 130 km/h) a navic je i ochotnejsi ke kickdownu.
Přidal sem pár novejch fotek...
Přidat názorDiskuse: Ford Scorpio 2.9i GL
- 2.8 09.01.2009 16:59
- Re: My měli 10.01.2008 15:40 hadXR
- Re: Re: My měli 10.01.2008 08:59 Chobot
- Re: My měli 09.01.2008 22:52 hadXR
- Re: Re: My měli 09.01.2008 11:46 Chobot
- Re: My měli 06.01.2008 19:22 hadXR
- My měli 30.12.2007 11:29 Chobot
- Re: S tou spojkou ti tady 13.09.2007 10:51 hadXR
- S tou spojkou ti tady 12.09.2007 17:12 Poustnik
- Re: 10b 25.08.2007 21:42 hadXR
- Re: Re: 10b 25.08.2007 21:15
- Re: 10b 22.08.2007 21:04 hadXR
- Re: Re: 10b 20.08.2007 17:25
- Re: Re: 10b 20.08.2007 15:01
- Re: 10b 17.08.2007 23:59 hadXR
- Re: Re: 10b 17.08.2007 14:50
- 10b 12.08.2007 12:02 mirastr
- Re: Re: 10b 12.08.2007 03:34 kostey
- Re: Re: super kara 12.08.2007 03:32 kostey
- Re: 10b 11.08.2007 20:29 hadXR
- 10b 11.08.2007 11:10 wikinko
- Re: super kara 11.08.2007 00:18 hadXR
- super kara 10.08.2007 23:01 kostey
Další vozy Ford Scorpio
-
Ford Scorpio (1988) Majitel: ultrafan
Přidáno: 16.8.2013 510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1987) Majitel: MenInFord
Přidáno: 10.2.2010 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Giorgos
Přidáno: 29.9.2010 118 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2009 89 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Ford Scorpio (1991) Majitel: Midlosek
Přidáno: 10.7.2007 189 Majitel 9.18 Uživatelé