Recenze

MauS (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Felicia 1.6 Laurin & Klement

9.14 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Laurinek Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Škoda Felicia 1.6 combi
-limitovaná edice Laurin & Klement
-motor zážehový osmiventilový čtyřválec o objemu 1598ccm, výkonu 55kW (75 HP) a krotícím momentu 135 Nm
-vyrobeno 12/1995

Na inzerát týhle Feldy jsem koukal už hodně dlouho a ve chvíli, když se v dubnu blížily mé osmnácté narozeniny, s tím i řidičský průkaz a možnost koupě auta byla již aktuální (mít vlastní auto byl můj první sen :)) začal jsem si zjišťovat co a jak... Auto stálo na bazaru v Plzni (už docela dlouho vzhledem k přemrštěné ceně) kam jsem vyrazil s kamarádem autobusem, auto prohlédli a asi hodinu čekali na zaměstnance bazaru, abych ho mohl projet, ukecat slevu a říct své ANO :)

Auto mělo nalítáno necelejch 135tis. (pokud nebylo po dovozu stočený, tak je to podle mě vcelku krásná hodnota) a překvapením mi bylo když jsem zjistil že jsem první majitel v ČR - auto bylo dovezeno z Německa. Jediný na co jsem byl při koupi upozorněn, bylo že je potřeba vyměnit olej a rozvody, jinak je prý auto naprosto bez investic a ve výborném stavu. Navíc dovozce sliboval půlroční záruku, jenže nezaplatil téměř nic (brzké poruchy - motorek stěračů, řachtající homokloub, upadlý výfuk, ind. cívka ad...) měl jsem s nim dost telefonátů na toto téma, a jediný co slíbil byly ty stěrače, které stejně nezaplatil...

Design, karoserie
Hodně lidí se mnou asi nebude souhlasit, ale myslím že design Felicie je vcelku nadčasový a mě osobně se líbí třebá víc než Fabia. Přecejenom pořád ještě neni Felda jako Felda a rád bych aby ta moje nezapadala mezi desetitisíce obyč základovek :) Co se týče karoserie tak byla v dobrym stavu, bylo vidět že původní majitel o ni pečoval, i když se asi nejednalo o profi opravy, na první pohled nic, ale při bližším ohledání je vidět že byla místy přestříkaná (zadní lemy, nové páté dveře apod...) Auto mi servisuje kamarád, se kterým jsem sestavil plán nejbližších oprav a úprav :) kde kosmetika bude po zimě, tak jsem zvědavej jak to do tý doby bude vypadat. Měl bych potom laku asi věnovat nějakou údržbu v podobě častějšího mytí, nějaký leštěnky apod... Vzhledem k tomu že mi Feldu koncem srpna nějakej umělec na předek naboural, tak jsem se rozhodl že při příležitosti opravy předek předělám na facelift (kapota, maska-typ gril, světla), jenže co jsem sehnal díly v L&K barvě, tak jsou již prodaný, takže z toho nic nebude...

L&K Exkluzivita
Laurin&Klement je u posledních modelů označení pro vrcholnou výbavu, které se na Felicii vyznačovalo zejm. pohodlnými koženými sedačkami a speciální modro-zeleno-fialovou barvou pouze pro tento model. Dále mělo ve standartní výbavě proti běžným, seriovým modelům také ABS, Střešní okno a nárazníky lakované v barvě karoserie, což mi připadá u starého modelu jako velké plus.

Jízdní vlastnosti
Tak tady tak trochu nevím, jak začít... Není moc aut, kterých jsem kdy řídil, ani v tom nejsem žádný expert, ale... Z jízdy mam většinou velmi dobrý pocit, s autem jsem si velmi jistý, vím co si už můžu dovolit a co ne, zatím mě ještě nikdy nenechalo ve štychu. Podle kamaráda co jezdí vrchy má jízdní vlastnosti dobré, že závoďák to neni (pochopitelně :D), ale jinak že nevidí žádný zásadní problém (já mam akorát občas pocit že trochu plave...). Stejně tak kamarád ze servisu říkal že na Felicii 1.6 jezdí velmi dobře, což mě velmi potěšilo. Občasné mírné zatlačení do sedaček je velmi příjemný pocit pro sportovněji založeného řidiče. Představa chipu a sportovního filtru je zajímavá :) Každopádně, ve městě neni problém se na padesátce držet se zařazenou čtyřkou a jet mírně pod 2tis. otáček, při výjezdu z obce při podřazení za tři se krásně chytne a vcelku rychle atakuje stovku, kde potom na pět točí kolem 3tis. a při 130-140 už je to kolem 3,5-4tis. což už mi pak přijde už docela dost (otáčky) a je to znát i na spotřebě. Cca od 140 už je velmi znát aerodynamický hluk od karoserie, který je při delší cestě už docela nepříjemný. Zatím maximálka co jsem s tim jel je tachometrových 175 kmh, při cca 5,3tis., člověk sice vůbec neztrácí kontrolu nad autem, ale kapka nejistoty a plno adrenalinu už koluje krví :) Do 160 jede vcelku ochotně, pak už ztrácí dech, ale vzhledem k tomu že maximálka je jen o kousek výš, tak to je velmi krásný. Obecně vzato jsem s chováním auta a hlavně s motorem velmi spokojen (když si vzpomenu že jsem původně chtěl Alfu s výkonem nějakejch 85-100 kW, tak nevím co bych s tim dělal :D samozřejmě, hodí se určitě při předjíždění, ale mít maximálku nad 200 na našich silnicích fakt neni potřeba...). I s Felicií se dá zažít krásně sportovní a zároveň dynamická jízda :) A co se spotřeby týče, tak jsem velmi spokojen, průměr někde kolem 6,5l je velmi fajn. Jak již tady někdo na fóru psal, když přišlápnu 1.3, tak řve a nejede, ale 1.6 jde krásně za plynem, což mohu potvrdit. Občas jezdím s tátovou 1.3 BMM 50kW a to auto absolutně odmítá se pohybovat, což bude částečně zapříčiněno asi i technickým stavem, který neni zrovna ideální...

Interier, vnitřní prostor

Silné stránky

+Exkluzivita edice L&K
+Relativně silný a pružný motor s širokým záběrem kroutícího momentu
+Až překvapivě příjemné a přesné řazení
+Prostorný interier + velký zavazadlový prostor
+Nízká spotřeba
+Nízké ceny za ND, často jednoduché a rychlé práce
+Na Felicii naprosto luxusní výbava
+ABS - nejednou jsem za něj byl rád :)

Slabé stránky

-Absence posilovače řízení - na parkovišti je na mě docela vtipný pohled :D
-Absence klimatizace
-Korodování karoserie
-Špatně se shání díly v barvě karoserie
-Odkládací plochy v interieru (pouze na středovém tunelu a ve dveřích)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

K autu jsem dostal komplet servisní knížku z Německa, kde poslední záznam je při 116 600km. Záznamy předtím celkem poctivě, nějaké faktury z oprav apod. Moc jsem si ale nepočetl, bez slovníku nedám německy ani slovo :D Byly nedávno měněny tlumiče, komplet přední brzdy (na zadní jsem nekoukal, nevim...), ale co mě překvapilo, že byly např. původní čepy. Jinak v srpnu 2010 mě někdo naboural na předek (maska, kapota), viníka bohužel neznám, oprava bude na vlastní náklady. Zaparkováno a před autem bylo asi 6m místa, takže asbsolutně nechápu. Jinak zatím asi nejméně příjemná záležitost se mi stala v Prostějově, když auto najednou přestalo startovat. Neděle dopoledne a já potřeboval odjet do Prahy... Nakonec se mi podařilo přes centrálu ÚAMK sehnat přímo v Prostějově automechanika (jeho výjezd a služby jsem měl hrazený pojišťovnou), který přijel a zjistil že nehází jiskru. Výměna indukční cívky mě nakonec vyšla na 1670,-. Co se servisu týče, ten mi dělá kamarád, takže nemám problém a vcelku i za levný peníz... Má i techniku na lakování, což využiju asi na jaře...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno na začátku dubna 2010 v autobazaru v Plzni, kde jsme nejprve čekali na zaměstnance skoro hodinu. Mírně vytočení, jsme si po jejich příchodu nechali auto předvést, mohl jsem si ho projet, kde se mě i mému kamarádovi, který měl na auto mrknout a případně zpátky řídit, zdálo vše vporádku. Informací se nám ale moc nedostalo, jenom že auto je z německa, a kromě oleje a rozvodů je na něm vše vpořádku, není potřeba nic měnit nebo opravovat. Zkrátka že nemá žádné další investice. Navíc ještě slibovali půlroční záruku na vady. A jak to dopadlo? S panem Šťástkou, který na něj záruku sliboval a který byl dovozcem tohoto vozidla byla celkem slušná a vstřícná domluva, byl ochoten se dohodnout na nějakém proplacení záruky, že je mu to líto apod... Každopádně, když jsme se dohodli na určité částce a já řekl že mu fakturu pošlu na e-mail, tak od té doby nezvedá telefony, na e-maily neodpovída, prostě vůbec nekomunikuje. Jednoduše auta dovezená přes pana Šťástku nedoporučuji!!

Výbava, investice...

Výbava:

2xAirbag
ABS
Dálkově ovládané centrální zamykání
Alarm
Imobilizér
Otáčkoměr
Přední mlhovky
Zadní mlhovky
Střešní okno
Tónování skel
Vyhřívané zadní okno
Hagusy
Nárazníky v barvě karoserie
Zrcátka v barvě karoserie
Rozpěra tlumičů
Dělená zadní sedadla
Kožené čalounění sedaček + výplní dveří
Kožený paket - volant, řadící páka, ruční brzda
Original koberečky Laurin & Klement
Vyhřívané přední sedačky
4xel. ovládáná okna
El. ovládáná vyhřívaná zrcátka
Signalizace rozsvícených světel
Original rádio Blaupunk + 4 sériové repro

Investice, opravy, úpravy:

500,- Motorek stěraču (orig. vrak.)
300,- Vzduchový filtr
200,- Olejový filtr
500,- Motorový olej polosynt. 10W40 Paramo
2600,- Výměna čepů řízení, čepů ramen (TRW); manžeta LP poloosy; geometrie; opravené otvírání 5 dveří + práce
1670,- Indukční cívka (výjezd technika přes ÚAMK hrazen pojišťovnou)
800,- PP Homokloub + práce
100,- Nemrznoucí směs do ostřikovačů
----- Zprovoznění alarmu a a dálk. ovládání centrálu
----- Čištění škrtící klapky
1200,- Dálničná známka 2011

Další výdaje:

500,- Pokuta + 1bod - vyhrazený jízdní pruh (MP)
500,- Pokuta - vyhrazené parkovací stání (MP)
1650,- Odtah - čištění ulic (MP)(marodil jsem)

Měšťáci stále a pořád :-D

Nutnost oprav:

Rozvody + vodní pumpa (nutnost, již 145tis. km)
Střední + zadní díl výfuku (zadní díl sem někde urval)
Drážkový řemen (píská až hráza)
Brzdové prasátko LZ (občas mírně teče)

Dále výhledově:

LP Homokloub
Stěrače
Vystříkání dutin (před zimou)
Kit. + přestříkání (nejen) zadních lemů (po zimě)
14" original L&K kola, nebo 15" nějaké neorig.
Nové el. stahovačky oken
Chip + sportovní vzduch. filtr
Komplet nový přední brzdy - kotouče (Brembo), destičky (Fri-tech), pístky, možná třmeny...
Tlumiče Sachs
Facelift maska (pravděpodobně po tom ťukanci)
Odhlučnění motor. prostoru
Ideálně někdy do budoucna z něčeho kuchnout posilovač + klimu :)
Komplet celolak? Možná tak až budu výdělečně činný :D

 

Novinky v recenzi

27.4.2011 15:58

Paráda!! Konečně se mi povedlo sehnat kapotu, masku a nárazník v barvě L&K, takže se vyhnu drahýmu lakování :) V pátek jedu vyzvednout ;)

3.1.2011 21:47

147220 km

Tak silvestr vpohodě a v klídku strávený v Prostějově, návrat do Prahy 2.1. přes Vysočinu, protože jsem jel vyzvednout sestru z chalupy a potom co jsem sjel ze státovky, tak asi po 5km bylo namrznuto a já to v mírné zatáčce poslal do příkopu... Mě ani spolujezdci se nic nestalo, odnesl to (snad) akorát jen nárazník... Uvidim, až to dám u kamráda na zvedák jestli vpohodě všechno i na podvozku, protože jsem dost blbě vzal krajnici... No prostě jsem si vydělal, peníze na dohled asi až na konci února :( Foto brzy...

1.11.2010 16:35

Tak o krásném prodlouženém víkendu jsem se konečně dostal na chalupu a vzhledem k tomu že jsem měl chvíli času, tak jsem se rozhodl, že se pokusim nějak provizorně vyklepat tu masku. Protože jsem měl omezené možnosti nářadí, tak se mi to nepovedlo ani odstrojit. Místo toho jsem se ale pustil do číštění škrtící klapky. Celou ji vyndat jsem si netroufl (a ani jsem nechtěl, protože jsem příští den potřeboval odjet do Prostějova a stejně i tak jsem to dodělával s pomocí baterky v zubech :D), ale odmontoval jsem jenom filtrbox a trubku sání vedoucí od něj, abych se k tomu dostal alepoň z vrchu. Myslím že se mi ale povedlo i tak ji vyčistit docela slušně, výsledek je parádní. Za studena už konečně nechcípá, nijak nekolísá, zvýšily se volnoběžné otáčky, takže se s tím teď i krásně a jednoduše rozjíždí a mam pocit že jde možná i trochu líp za plynem. Možná bude chvíli trvat než se to krapet ustálí, ale veškeré problémy s klapkou spojeny jsou vyřešeny :) Omlouvám se za mizernou kvalitu fotek, většinu z těch ostatních mam focenejch na 10mpx foťák s kvalitní optikou, ale bohužel tentokrát zůstal v Praze a po ruce jsem měl jenom mobil...

15.10.2010 18:44

Tak po dnešních dvou telefonátech to vypadá, že bych mohl mít komplet servo (řízení, čerpadlo, tlak. hadice, tlak. nádobka...) za krásný dva tisíce :) Tak jen ještě zjistím, jak je to s náklady na vestavbu a jestli kolem toho budou kromě delšího drážk. řemenu ještě nějaké další výdaje. Pak se uvidí, ale vypadá to celkem nadějně ;) P.S.: Přístí víkend bude snad nějaký nový foto...

14.10.2010 21:22

Tak konečně jsem se předminulý víkend dostal na chalupu a měl chvíli čas se autu věnovat. Konečně zprovozněno dálk. ovládání centrálu a alarmu. Téměř nikdo nebyl schopen mi říct proč nejde, po dlouhém hledání jsem zjistil že byl jenom vypnutý a já nevěděl kde zapnout :D A výměna pojistky k ventilátoru topení - záležitost na dvě minuty ;) Brzy doufám !konečně! přijdou z práce nějaké peníze a bude možnost opravit tu masku, udělat rozvody, pumpu, řemen, vyčistit klapku... Možná že zbyde i na origo kola ;) P.S.: Podařilo se mi sehnat díly na posilovač, tak přemýšlím, jestli do toho jít ;)
Moje spotřeba


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za poslední rok mě zaskočilo jedině když jsem píchnul a pak se mi hever rozpadl v ruce :D

praktičnost
9

Zavazadlový prostor má 447l - do něj dostanu prakticky co chci a po sklopení sedaček je prostor obrovskej. Bod dolu jenom za absenci přihrádky u spolujezdce...

prostornost
10

Výborná - kufr obrovskej a v interieru místa všude dost dokonce i na zadních sedačkách.

jízdní vlastnosti
9

Na felicii výborné, jde krásně za plynem, v zatáčkách drží skvěle, nekroutí se... Bod dolu jen za tlumiče.

jízdní komfort
7

Podle mě celkem příjemné, jediný co mi chybí je posilovač řízení a klimatizace. Bude to chtít vyměnit tlumiče - hrůza. Vyšší hlučnost v interieru...

provozní náklady
9

Na 15 let starý, benzinový auto a můj styl jízdy, je 6,5 - 7l víc než dobrý!! Provozní kapaliny, občasné mytí a takové věci nepočítám...

náhradní díly
9

Až na nějaké vyjímky, vše za hubičku a jako bonus - leccos si udělá i laik sám na zahradě.

výkon motoru
9

Mohl by mít víc, hodilo by se zejm. na předjíždění, ale i tak se dají protočit kola i na dvojku.

spotřeba
9

Většinou se držim do 7l komb., zvládnul bych i míň, ale musel bych se hodně snažit...

hlučnost motoru
8

Nad cca 4tis. otáček už docela řve, ale jinak velmi příjemný zvuk 1,6-tky. Dobudoucna by to ale chtělo asi nějaké odhlučnění.

kvalita sedadel
10

Záda z toho vůbec nebolej, přijemný jak na popojíždění po městě, tak i na delší cesty, ocenil bych ale trochu větší boční vedení. Kůže velmi příjemná na dotek, nepopraskaná, výhřev se za chladnějšího počasí docela hodí.

brzdy
8

Na běžné ježdění naprosto stačí. Akorát přestalo fungovat ABS, zatím nevím co se stalo...

zavazadlový prostor
10

447l normálně, krásnejch 1366l po sklopení zadních sedaček. Navíc prostory v bocích auta (povinná výbava, nářadí, hadry a nějaký další blbiny se vejdou bez problému...) Nemam si na co stěžovat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…