Recenze
Škoda Felicia 1.6 Laurin & Klement
Technické info
Přezdívka auta Laurinek Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Škoda Felicia 1.6 combi
-limitovaná edice Laurin & Klement
-motor zážehový osmiventilový čtyřválec o objemu 1598ccm, výkonu 55kW (75 HP) a krotícím momentu 135 Nm
-vyrobeno 12/1995
Na inzerát týhle Feldy jsem koukal už hodně dlouho a ve chvíli, když se v dubnu blížily mé osmnácté narozeniny, s tím i řidičský průkaz a možnost koupě auta byla již aktuální (mít vlastní auto byl můj první sen :)) začal jsem si zjišťovat co a jak... Auto stálo na bazaru v Plzni (už docela dlouho vzhledem k přemrštěné ceně) kam jsem vyrazil s kamarádem autobusem, auto prohlédli a asi hodinu čekali na zaměstnance bazaru, abych ho mohl projet, ukecat slevu a říct své ANO :)
Auto mělo nalítáno necelejch 135tis. (pokud nebylo po dovozu stočený, tak je to podle mě vcelku krásná hodnota) a překvapením mi bylo když jsem zjistil že jsem první majitel v ČR - auto bylo dovezeno z Německa. Jediný na co jsem byl při koupi upozorněn, bylo že je potřeba vyměnit olej a rozvody, jinak je prý auto naprosto bez investic a ve výborném stavu. Navíc dovozce sliboval půlroční záruku, jenže nezaplatil téměř nic (brzké poruchy - motorek stěračů, řachtající homokloub, upadlý výfuk, ind. cívka ad...) měl jsem s nim dost telefonátů na toto téma, a jediný co slíbil byly ty stěrače, které stejně nezaplatil...
Design, karoserie
Hodně lidí se mnou asi nebude souhlasit, ale myslím že design Felicie je vcelku nadčasový a mě osobně se líbí třebá víc než Fabia. Přecejenom pořád ještě neni Felda jako Felda a rád bych aby ta moje nezapadala mezi desetitisíce obyč základovek :) Co se týče karoserie tak byla v dobrym stavu, bylo vidět že původní majitel o ni pečoval, i když se asi nejednalo o profi opravy, na první pohled nic, ale při bližším ohledání je vidět že byla místy přestříkaná (zadní lemy, nové páté dveře apod...) Auto mi servisuje kamarád, se kterým jsem sestavil plán nejbližších oprav a úprav :) kde kosmetika bude po zimě, tak jsem zvědavej jak to do tý doby bude vypadat. Měl bych potom laku asi věnovat nějakou údržbu v podobě častějšího mytí, nějaký leštěnky apod... Vzhledem k tomu že mi Feldu koncem srpna nějakej umělec na předek naboural, tak jsem se rozhodl že při příležitosti opravy předek předělám na facelift (kapota, maska-typ gril, světla), jenže co jsem sehnal díly v L&K barvě, tak jsou již prodaný, takže z toho nic nebude...
L&K Exkluzivita
Laurin&Klement je u posledních modelů označení pro vrcholnou výbavu, které se na Felicii vyznačovalo zejm. pohodlnými koženými sedačkami a speciální modro-zeleno-fialovou barvou pouze pro tento model. Dále mělo ve standartní výbavě proti běžným, seriovým modelům také ABS, Střešní okno a nárazníky lakované v barvě karoserie, což mi připadá u starého modelu jako velké plus.
Jízdní vlastnosti
Tak tady tak trochu nevím, jak začít... Není moc aut, kterých jsem kdy řídil, ani v tom nejsem žádný expert, ale... Z jízdy mam většinou velmi dobrý pocit, s autem jsem si velmi jistý, vím co si už můžu dovolit a co ne, zatím mě ještě nikdy nenechalo ve štychu. Podle kamaráda co jezdí vrchy má jízdní vlastnosti dobré, že závoďák to neni (pochopitelně :D), ale jinak že nevidí žádný zásadní problém (já mam akorát občas pocit že trochu plave...). Stejně tak kamarád ze servisu říkal že na Felicii 1.6 jezdí velmi dobře, což mě velmi potěšilo. Občasné mírné zatlačení do sedaček je velmi příjemný pocit pro sportovněji založeného řidiče. Představa chipu a sportovního filtru je zajímavá :) Každopádně, ve městě neni problém se na padesátce držet se zařazenou čtyřkou a jet mírně pod 2tis. otáček, při výjezdu z obce při podřazení za tři se krásně chytne a vcelku rychle atakuje stovku, kde potom na pět točí kolem 3tis. a při 130-140 už je to kolem 3,5-4tis. což už mi pak přijde už docela dost (otáčky) a je to znát i na spotřebě. Cca od 140 už je velmi znát aerodynamický hluk od karoserie, který je při delší cestě už docela nepříjemný. Zatím maximálka co jsem s tim jel je tachometrových 175 kmh, při cca 5,3tis., člověk sice vůbec neztrácí kontrolu nad autem, ale kapka nejistoty a plno adrenalinu už koluje krví :) Do 160 jede vcelku ochotně, pak už ztrácí dech, ale vzhledem k tomu že maximálka je jen o kousek výš, tak to je velmi krásný. Obecně vzato jsem s chováním auta a hlavně s motorem velmi spokojen (když si vzpomenu že jsem původně chtěl Alfu s výkonem nějakejch 85-100 kW, tak nevím co bych s tim dělal :D samozřejmě, hodí se určitě při předjíždění, ale mít maximálku nad 200 na našich silnicích fakt neni potřeba...). I s Felicií se dá zažít krásně sportovní a zároveň dynamická jízda :) A co se spotřeby týče, tak jsem velmi spokojen, průměr někde kolem 6,5l je velmi fajn. Jak již tady někdo na fóru psal, když přišlápnu 1.3, tak řve a nejede, ale 1.6 jde krásně za plynem, což mohu potvrdit. Občas jezdím s tátovou 1.3 BMM 50kW a to auto absolutně odmítá se pohybovat, což bude částečně zapříčiněno asi i technickým stavem, který neni zrovna ideální...
Interier, vnitřní prostor
Silné stránky
+Exkluzivita edice L&K
+Relativně silný a pružný motor s širokým záběrem kroutícího momentu
+Až překvapivě příjemné a přesné řazení
+Prostorný interier + velký zavazadlový prostor
+Nízká spotřeba
+Nízké ceny za ND, často jednoduché a rychlé práce
+Na Felicii naprosto luxusní výbava
+ABS - nejednou jsem za něj byl rád :)
Slabé stránky
-Absence posilovače řízení - na parkovišti je na mě docela vtipný pohled :D
-Absence klimatizace
-Korodování karoserie
-Špatně se shání díly v barvě karoserie
-Odkládací plochy v interieru (pouze na středovém tunelu a ve dveřích)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
K autu jsem dostal komplet servisní knížku z Německa, kde poslední záznam je při 116 600km. Záznamy předtím celkem poctivě, nějaké faktury z oprav apod. Moc jsem si ale nepočetl, bez slovníku nedám německy ani slovo :D Byly nedávno měněny tlumiče, komplet přední brzdy (na zadní jsem nekoukal, nevim...), ale co mě překvapilo, že byly např. původní čepy. Jinak v srpnu 2010 mě někdo naboural na předek (maska, kapota), viníka bohužel neznám, oprava bude na vlastní náklady. Zaparkováno a před autem bylo asi 6m místa, takže asbsolutně nechápu. Jinak zatím asi nejméně příjemná záležitost se mi stala v Prostějově, když auto najednou přestalo startovat. Neděle dopoledne a já potřeboval odjet do Prahy... Nakonec se mi podařilo přes centrálu ÚAMK sehnat přímo v Prostějově automechanika (jeho výjezd a služby jsem měl hrazený pojišťovnou), který přijel a zjistil že nehází jiskru. Výměna indukční cívky mě nakonec vyšla na 1670,-. Co se servisu týče, ten mi dělá kamarád, takže nemám problém a vcelku i za levný peníz... Má i techniku na lakování, což využiju asi na jaře...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno na začátku dubna 2010 v autobazaru v Plzni, kde jsme nejprve čekali na zaměstnance skoro hodinu. Mírně vytočení, jsme si po jejich příchodu nechali auto předvést, mohl jsem si ho projet, kde se mě i mému kamarádovi, který měl na auto mrknout a případně zpátky řídit, zdálo vše vporádku. Informací se nám ale moc nedostalo, jenom že auto je z německa, a kromě oleje a rozvodů je na něm vše vpořádku, není potřeba nic měnit nebo opravovat. Zkrátka že nemá žádné další investice. Navíc ještě slibovali půlroční záruku na vady. A jak to dopadlo? S panem Šťástkou, který na něj záruku sliboval a který byl dovozcem tohoto vozidla byla celkem slušná a vstřícná domluva, byl ochoten se dohodnout na nějakém proplacení záruky, že je mu to líto apod... Každopádně, když jsme se dohodli na určité částce a já řekl že mu fakturu pošlu na e-mail, tak od té doby nezvedá telefony, na e-maily neodpovída, prostě vůbec nekomunikuje. Jednoduše auta dovezená přes pana Šťástku nedoporučuji!!
Výbava, investice...
Výbava:
2xAirbag
ABS
Dálkově ovládané centrální zamykání
Alarm
Imobilizér
Otáčkoměr
Přední mlhovky
Zadní mlhovky
Střešní okno
Tónování skel
Vyhřívané zadní okno
Hagusy
Nárazníky v barvě karoserie
Zrcátka v barvě karoserie
Rozpěra tlumičů
Dělená zadní sedadla
Kožené čalounění sedaček + výplní dveří
Kožený paket - volant, řadící páka, ruční brzda
Original koberečky Laurin & Klement
Vyhřívané přední sedačky
4xel. ovládáná okna
El. ovládáná vyhřívaná zrcátka
Signalizace rozsvícených světel
Original rádio Blaupunk + 4 sériové repro
Investice, opravy, úpravy:
500,- Motorek stěraču (orig. vrak.)
300,- Vzduchový filtr
200,- Olejový filtr
500,- Motorový olej polosynt. 10W40 Paramo
2600,- Výměna čepů řízení, čepů ramen (TRW); manžeta LP poloosy; geometrie; opravené otvírání 5 dveří + práce
1670,- Indukční cívka (výjezd technika přes ÚAMK hrazen pojišťovnou)
800,- PP Homokloub + práce
100,- Nemrznoucí směs do ostřikovačů
----- Zprovoznění alarmu a a dálk. ovládání centrálu
----- Čištění škrtící klapky
1200,- Dálničná známka 2011
Další výdaje:
500,- Pokuta + 1bod - vyhrazený jízdní pruh (MP)
500,- Pokuta - vyhrazené parkovací stání (MP)
1650,- Odtah - čištění ulic (MP)(marodil jsem)
Měšťáci stále a pořád :-D
Nutnost oprav:
Rozvody + vodní pumpa (nutnost, již 145tis. km)
Střední + zadní díl výfuku (zadní díl sem někde urval)
Drážkový řemen (píská až hráza)
Brzdové prasátko LZ (občas mírně teče)
Dále výhledově:
LP Homokloub
Stěrače
Vystříkání dutin (před zimou)
Kit. + přestříkání (nejen) zadních lemů (po zimě)
14" original L&K kola, nebo 15" nějaké neorig.
Nové el. stahovačky oken
Chip + sportovní vzduch. filtr
Komplet nový přední brzdy - kotouče (Brembo), destičky (Fri-tech), pístky, možná třmeny...
Tlumiče Sachs
Facelift maska (pravděpodobně po tom ťukanci)
Odhlučnění motor. prostoru
Ideálně někdy do budoucna z něčeho kuchnout posilovač + klimu :)
Komplet celolak? Možná tak až budu výdělečně činný :D
Novinky v recenzi
Paráda!! Konečně se mi povedlo sehnat kapotu, masku a nárazník v barvě L&K, takže se vyhnu drahýmu lakování :) V pátek jedu vyzvednout ;)
147220 km
Tak silvestr vpohodě a v klídku strávený v Prostějově, návrat do Prahy 2.1. přes Vysočinu, protože jsem jel vyzvednout sestru z chalupy a potom co jsem sjel ze státovky, tak asi po 5km bylo namrznuto a já to v mírné zatáčce poslal do příkopu... Mě ani spolujezdci se nic nestalo, odnesl to (snad) akorát jen nárazník... Uvidim, až to dám u kamráda na zvedák jestli vpohodě všechno i na podvozku, protože jsem dost blbě vzal krajnici... No prostě jsem si vydělal, peníze na dohled asi až na konci února :( Foto brzy...
Tak o krásném prodlouženém víkendu jsem se konečně dostal na chalupu a vzhledem k tomu že jsem měl chvíli času, tak jsem se rozhodl, že se pokusim nějak provizorně vyklepat tu masku. Protože jsem měl omezené možnosti nářadí, tak se mi to nepovedlo ani odstrojit. Místo toho jsem se ale pustil do číštění škrtící klapky. Celou ji vyndat jsem si netroufl (a ani jsem nechtěl, protože jsem příští den potřeboval odjet do Prostějova a stejně i tak jsem to dodělával s pomocí baterky v zubech :D), ale odmontoval jsem jenom filtrbox a trubku sání vedoucí od něj, abych se k tomu dostal alepoň z vrchu. Myslím že se mi ale povedlo i tak ji vyčistit docela slušně, výsledek je parádní. Za studena už konečně nechcípá, nijak nekolísá, zvýšily se volnoběžné otáčky, takže se s tím teď i krásně a jednoduše rozjíždí a mam pocit že jde možná i trochu líp za plynem. Možná bude chvíli trvat než se to krapet ustálí, ale veškeré problémy s klapkou spojeny jsou vyřešeny :) Omlouvám se za mizernou kvalitu fotek, většinu z těch ostatních mam focenejch na 10mpx foťák s kvalitní optikou, ale bohužel tentokrát zůstal v Praze a po ruce jsem měl jenom mobil...
Tak po dnešních dvou telefonátech to vypadá, že bych mohl mít komplet servo (řízení, čerpadlo, tlak. hadice, tlak. nádobka...) za krásný dva tisíce :) Tak jen ještě zjistím, jak je to s náklady na vestavbu a jestli kolem toho budou kromě delšího drážk. řemenu ještě nějaké další výdaje. Pak se uvidí, ale vypadá to celkem nadějně ;) P.S.: Přístí víkend bude snad nějaký nový foto...
Tak konečně jsem se předminulý víkend dostal na chalupu a měl chvíli čas se autu věnovat. Konečně zprovozněno dálk. ovládání centrálu a alarmu. Téměř nikdo nebyl schopen mi říct proč nejde, po dlouhém hledání jsem zjistil že byl jenom vypnutý a já nevěděl kde zapnout :D A výměna pojistky k ventilátoru topení - záležitost na dvě minuty ;) Brzy doufám !konečně! přijdou z práce nějaké peníze a bude možnost opravit tu masku, udělat rozvody, pumpu, řemen, vyčistit klapku... Možná že zbyde i na origo kola ;) P.S.: Podařilo se mi sehnat díly na posilovač, tak přemýšlím, jestli do toho jít ;)
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé