Recenze
Škoda Fabia 16V 1.6 / 77 kW Sport
Technické info
Přezdívka auta blackhawk Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:173000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Koupeno jako nové 20.12.2007 za 411 060 Kc u autorizovaného prodejce Škoda. Barva: Černá metalíza. Garážováno.
Silné stránky
Ideální pro jízdy na okreskách. Prvních 120 tisíc s výjimkami mimo dálnice. Poté půl na půl. Při obyčejné jízdě (tzn. v obcích do 60 a mimo obec do 100km/h) není žádný problém na delší trasy udržet spotřebu na 6l/100km. Samozřejmě v zimě se spotřeba pohyhuje na 6.5l/100km.
Není-li auto plně naloženo, má i potřebný zátah a umí v rámcích možností i rychle vystartovat. Na trojku se dá jet i cca 130km/h.
Na německé dálnici (2017) vyzkoušeno 200 km/h, dle GPS 193 km/h. Ačkoliv se kufr může zdát malý, zatím vždy postačil. Na letních gumách skvěle drží v zatáčkách a auto se celkově vůbec chová mnohem jistěji - 16ti palcové mu evidentně nejen prospívají na vzhledu, ale přidávají velice i na jízdních vlastnostech. Za celých sedm let a těch pár dní navíc se neobjevily v podstatě žádné zásadní problémy a auto vždy jelo a poslouchalo přesně tak, jak mělo. I základní reprosystém hraje na velice slušné úrovni. Výbornou manévrovatelnost pak podporuje i servomotor, pomocí něhož lze volant ovládat snad i malíčkem.
Slabé stránky
Síla motoru je adekvátní v závislosti na počtu pasažérů - jsou-li více než tři, motor už není tolik živý. Chybí 6. převodový stupeň na dálnice - při 130km/h spotřeba již radikálně stoupá. Při 140 km/h si je schopné vzít i 10l/100km. V kombinované jízdě za posledních dálnice/okresky půl na půl je průměrná spotřeba 7l/100km.Zároveň odhlučnění v těchto rychlostech již není ideálně vyřešeno. Jako nevýhodu lze brát i trošku tužší podvozek (díky motorizaci/výbavě Sport) a také po těch kilometrech větší hluk při otevírání/zavírání dveří. Pro estetické fajnšmekry je vzhled interiéru také nepěkný - na jedné straně je (škodovácky) střízlivý, na druhé plastový a nudný.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Motorový olej+filtr oleje:
Vždy po 15 000km nebo po 1 roce (bez výjimky)
------------------------------------------------
Výměna oleje:
1. po 45 000km
2. po 90 000km
3. po 105 000km
------------------------------------------------
Servis brzdové kapaliny:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Brzdová kapalina:
1. po 30 000km
2. po 60 000km
3. po 90 000km
------------------------------------------------
Nástavec filtru:
1. po 30 000km
2. po 90 000km
------------------------------------------------
Svíčka: po 60 000km
------------------------------------------------
Vložka čističe vzduchu: po 60 000km
------------------------------------------------
Čistič klimatizace: po 75 000km
------------------------------------------------
Brzdové obložení přední + kotouč brzdový: po 90 000km
------------------------------------------------
Kotouč brzdový zadní + destičky + zarážka : po 105 000km
------------------------------------------------
Nová autobaterie+akumulátor+seřízení geometrie:
po 109 000km
------------------------------------------------
V podstatě všechny tyto údaje jsou běžnou údržbou auta, která byla provedena při pravidelných kontrolách. Drobnosti jako výměny žárovek, apod. nepočítám.
------------------------------------------------
(menší) havárie:
- Hned zpočátku (2008) byl trochu naražen zadní nárazník (důchodce + nedostatečná vzdálenost) - byl vyměněn kompletně za nový.
- Zadní dveře jedno zlé auto, co nedalo přednost, trochu promáčklo. (2011) Ale opravdu jen trošku, je to vyklepané tak, že normální (moje) oko to nepozná
- U jezdce práh ze spodu mírně promáčknut kvůli vyjíždění z parkovacího místa (2016). Nastříkáno, žádný velký problém
- Pár menších škrábanců, ale tomu se za ty roky člověk nevyhne:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo na každé pravidelné prohlídce ve značkovém servisu Škoda. Po 105 000km sem toto auto odkoupil od rodičů za 105 000Kč (kamarád mi dělal přibližný odhad ceny vozidla, cena prodejní se pohybovala v podstatě za to co jsem to nakoupil, takže dobrý obchod:) A hlavně jsem znal každý kilometr auta od začátku.
Novinky v recenzi
Výměna autobaterie
No..to je tak, když si říkáte, že když tuhle zimu baterka ještě zvládne, tak to v létě ještě dokope a vy ji koupíte až na zimu další. Je pravdou pravdoucí, že jsem si ji chtěl změřit od kamaráda, ale slovo nedalo slovo a i když jsme spolu x krát byli, já prachsprostě zapomněl. Ale auto nadále šlapalo jako hodinky když na začátku února (už bylo relativně teplo a já si říkal, tak zima za náma, pohoda!) jsem šel k autu s obvyklým cílem - 140km jízdou tam k nám do kopců. Auto stálo (chudák venku) asi určitě již něco přes týden (nemocnému by se mi špatně jezdilo) a už na mě čekalo jako imigrant na azyl. Sednu, připoutám se, otočím klíčkem a...krásně nastartovalo (ostatně jako vždycky). Toš si říkám, pohoda veliká. Čekám na přítelkyni, abychom mohli vyrazit, nabrat spolujízdou další mladé uvědomělé lidi a tak vůbec. Uvědomělí lidé měli čekat asi 3-4km od našeho startovního bodu, dojel jsem jakoby nic a on nikde nikdo. Říkám si, to nevadí - počkáme. A jak jsem tak nějak už si navykl v podobných případech, automaticky jsem vypnul motor. No prostě jsem udělal věc, kterou jsem udělat neměl. Ale na druhou stranu to bylo možná i dobře, protože jakmile milá slečna dorazila, kufry si nabalila a já chtěl nastartovat, dozvěděl jsem se, že výměna autobaterie je věc, která by se odkládat neměla. Nu což, trapas jak sviňa, kabely jsem samozřejmě neměl, tak když motor nechytl ani po všech možně nemožných tricích, jsem začal obvolávat známé o kabely. Naštěstí jeden kamarád mi potvrdil, že přijet může, tak za neustálého omlouvání (teď už 2 slečnám a mé přítelkyně) jsem vlastní silou odtlačil auto do pozice ve které bylo nabíjení-schopné a zůstal raději už venku. Čekal na spásu v podobě kabelů. Byl v tom jen malý háček. Kamarád kabely neměl, ale byl tak hodný, že mi je šel i koupit! Minuta od minuty (u)běhla a my už na místě stáli asi dobrých 45 minut - ano, nechtěli byste být v mé kůži.. kdybychom aspoň nevezli ty dvě milé duše! To si pak jen říkáte, jak naschvál, milionkrát jedete, nikdy se vám nic nestane a pak najednou bum. V tu chvíli už jsem začal v duchu trošku prskat a s vědomím, že už tady musí každou minutku být, jsem otevřel kapotu. Trvalo asi přesně tak minutu a půl, když (mně) neznámý chlap z ničeho nic zastavil s otázkou, potřebujete pomoct? Po mé odpovědi, že zda-li by čirou náhodou neměl startovací kabely, tak bychom byli velmi vděční, se mu rozzářili očka, vyprovodil ženu s nákupem do pryč a ke mně okamžitě zajel. Auto bylo během minuty nastartované, já šťasten, že dobří lidé ještě existují a zároveň rozčílen, že mě otevřít kapotu nenapadlo dřív. Jediné dilema které přede mnou ještě bylo, mám-li čekat na kamaráda z kabely, ale vzhledem k tomu, že všechny ženštiny už se na mě neúprosně koukali kdy pojedem, jsem se mu aspoň se slibem předplaceného piva omluvil a tím jsem mohl završit večer, kdy jsem se cítil jako vůl snad před každým a nejvíc sám před sebou. No zvedli jsme kotvy, úspěšně odjeli/dojeli. Vím, že noc na to byl mráz jak cip, ale baterka se jízdou natolik probrala (čti nabila), že jsem ráno v pohodě nastartoval a okamžitě jel do servisu ji vyměnit (měl jsem v plánu i seřízení geometrie, tak se to alespoň spojilo). Servisák se na mě akorát škaredě podíval, když zjistil, že ta baterka tam je ta originální už přes sedm let, já se v duchu zasmál a šel jsem si po svém. Inu což, doufám, že na dalších sedm let mám zase klid!
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé