Recenze
BMW řada 3 328i
Technické info
Přezdívka auta brambora Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2793 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 236 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Moje původní vozítko Audi A3 1.8T http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=100782 mě jaksi začala nudit a to jak předním náhonem, tak výkonem(holt s jídlem roste chuť). Po zvážení zdali se pustit do vetší úpravy motoru a dostat audinku na něakej 260+ kobylek sem se rozhodl, že bude opravdu rozumnější audinku prodat a koupit si auto s poháněnou zadní nápravou a obdobným výkonem. Měl jsem štěstí, že audinka šla do dobrých rukou. S majitelem jsem stále v kontaktu a z audinky je nadšený a je vidět, že se o ní stará.
V době, kdy jsem se rozhodl audinku prodat jsem už měl jasno jaké auto chci místo ní. Už když jsem si kupoval audinku tak jsem přemýšlel nad tím koupit si nějaké 6ti válcové BMW modelu E36 (sice je starší ale mě se líbí asi nejvíc) ale v tu dobu jsem neměl žádnou vetší zkušenost se silnějšímy auty a tím spíš s poháněnou zadní nápravou, takže jsem si koupil audinku. Nyní už nějaké ty zkušenosti jsou a to jak se silnějšímy auty tak s poháněnou zadní nápravou mám (neříkám že jsem něakej Schumacher ale už jsem se toho tak nebál). Během rozhodování jakou motorizaci si zvolit mi velmi pomáhal můj kamarád Julius, který už nespočet BMW E36 měl a pár jich i upravil. Potřebuji auto, se kterým budu moct jezdit denně do práce, takže to nemůže být úplně nenažraná bestie, zároveň jsem chtěl slušný výkon (sprinty, občas okruh atd.) ať se taky občas pořádně svezu. Tím pádem jsme ihned vyloučili 320 a vzhledem ke spotřebě tak i 325. Zůstávali varianty 323 a 328 a vzhledem k tomu, že Julius a další můj kamarád Balík mě utvrdili v tom ať si vyberu tu silnější variantu tedy 2,8. Julius už mě rovnou lakal na úpravy těchto motorů a rozdával svoje zkušenosti z německé scény.
Modelová řada byla vybraná a nyní se cěkalo až se moje audinka prodá aby se mohlo jet pro nějakou E36 328 do Německa. Julius se tešil až budu mít také 328 jako má on a už jsme vymýslěli co vše v motoru vylepšíme a jak tam naženeme další koníky. Julius se ale vzhledem k rodině musel rozhodnout dát svojí E36 k prodeji i když se jednalo o sedan tak pro něj jrho manželku a malou dcerku byla již E36 malá. V ten moment se mi naskytla veliká příležitost vzit si auto za krásné peníze od kamaráda.
V listopadu si pro mojí audinku dojel již zmiňovaný kupec a já se nemohl dočkat až si pojedu do Německa pro Juliosovo E36. Julius chtěl ještě předtím než jsem si měl pro auto přijet vyměnit spojku ale co bůh nechtěl krom spojky mu bylo navrženo ať se vymění o dvojhmota a tím pádem se moje čekání na auto rapidně protáhlo.
Pro auto jsem si nakonec vzhledem k tomu, že jsem byl už neskutečně nedočkavej a hlavně víc jak 14dní bez bez jakéhokoli auta (obtížná doprava do práce kór v zimě) jel jedno úterý navečer. Jeli jsme raději ve 4 lidech aby cestou zpátky měl každý spolujezdce Kodemiho dieselovou Felicií (tímto mu chci ještě jednou poděkovat). Než jsme vyrazili tak jsme při tankování před dlouhou cestou z Teplic do Norimberka narazila na jednoho kamioňáka, který si pře Vánocema chtěl přivydělat, takže jsme měli cestu podstatně levnější :D. Vyráželi jsme z Teplic kolem 7 hodiny večerní a vzhledem k počasí jsme do Norimberka dorazili kolem půl 12. Zde jsme si u Juliuse doma trošku odpočinuli dali si kafe nějaké to cukrový od jeho ženy a před půl 1 jsme se v domnění, že nás čeká poklidná cesta domů vyrazili. Co nás čekalo cestou zpátky jsme nečekali. Tak velikou vánici jsem na silnici nezažil !!! Pro mě to bylo o to horší, že jsme jel po hodně dlouhé době se zadokolkou a hlavně poprvé na sněhu !!! Můžu říct byl sem v pěkném stresu abych se mi náhodou někde nesvezl zadek auta a já se neopřel o svodidla. Dobrou hodinu jsme byli nuceni jet po německé dalnici max 70km/h rychlostí. Jakmile jsme vánicí projeli tak jsme na to trošku šlápli ať se nějak rozumně vrátíme domů, protože druhý den jsme všichni šli do práce. Nevěřil jsem vlastním očím, když i ve 170km/h se felicie stále držela předemnou. Domů jsme dorazili v pořádku a celý ale času jsme ztratili mnoho a já usínal po prvních pár driftíkách u nás za barákem na kaufladnském parkovišti cca v půl 6 ráno :D.
Celou cestu jsem si autíčko ale nemohl vynachválit a do teď jsem z něj maximálně unešenej a to jak po vzhledové stránce, tak po stránce jízdních vlastností výkonu a krásném zvuku 6ti válce.
Silné stránky
výborný a na svůj výkon usporný a hlavně spolehlivý motor
zadní náhon
i po těch letech co má vůz za sebou se za ním lidé otáčí
Slabé stránky
Špatná antikorozní ochrana
Horší svítivost předních světel
v serii slabší audisoustava
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím mi odesly zapalovaci moduly (3)
čidlo na snímání otáček klikové hřidele
čidlo ABS na levém zadním kolem
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 328i
- bafo 25.02.2013 14:00 shade741
- Uprava vykonu 11.12.2012 09:34 Masa31
- Re: bouračka 22.11.2012 12:55 Masa31
- bouračka 08.11.2012 19:53 Parda71 (BMWfans)
- Re: E36 05.11.2012 15:09 Parda71 (BMWfans)
- Re: E36 04.11.2012 13:35 Masa31
- E36 01.11.2012 19:59 Parda71 (BMWfans)
- E36 :yes: 01.11.2012 18:27
- hmmm 31.10.2012 20:13 BigBang
- BMW je BMW 31.10.2012 14:43 bobot78
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé