Recenze
Škoda 120 Škoda 120 GLS
Technické info
Přezdívka auta Sršeň Rok výroby 1978 Koupeno ojeté najeto [km]:58000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 90 maximální rychlost [km/h]: 142 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Dne 28.12.1978 byla vyrobena v Automobilových závodech Kvasiny, odbyt a expedice č. 4 Škoda 120 GLS v barvě Slunenčí žluť 6142, která je zapsána v OTP v kolonce zvláštní výbava a zařízení. Prodána dne 15.01.1979 v Mototechně Brno 720512. Dne 17.01.1979 proběhla registrace 1.majitele (doktorem), který také obdržel protekční státní poznávací značku ZRB-44–04, která vozidlu zůstala dodnes.
22.08.1998 vozidlo zdědila dcera-doktorka z Brna-Medlánek.
Vozidlo 29.10.1999 převedla na babičku do Velké Bíteše, která vůz 05.03.2008 prodala starému pánovi z téhož města, který vozidlo znal již od jeho zakoupení, neboť se všichni majitelé vzájemně znali.
A jak jsem se k vozidlu následně dostal já?
Můj kamarád auto znal a jednoho dne se za majitelem vydal s tím, že kdyby to chtěl vyhodit do šrotu ať mu zavolá. Majitel o tom tenkrát neuvažoval. Pustil to z hlavy, když po dvou letech pán zavolal s tím, že potřebuje k doktorovi a na cesty do Brna auto, nejraději Felicii. Pokud mu pomůžeme vybrat zachovalý kus Škodovku nám přenechá. Nakonec padla volba na velice zacovalý Favorit LX z roku 1994 po 1.majiteli. Děda si Favorita koupil a nemůže si ho vynachválit jaké to je brko a Š 120 GLS sme si odvezli domů v neděli 05.06.2011. Byla ve stavu viz první fota tj. po velmi silném krupobití, dvou nehod neopatrných cyklistů a denodenních útoků místních vandalů, kteří na vůz házeli vytrhané karafiáty, ukopávali zrcátka apod. Lak několik let neleštěn, chromy neopečovávané, pouze částečně zatřené proti rezivění, 13palcová kola, plastová zrcátka s automatickým sklápěním při rychlostech nad 70km/h. Poslední majitel vozidlo od roku 2008 negarážoval, nemyl a využíval jako dopravní prostředek k doktorovi a zpět. Uvádí, že ročně najel až 5000km. Avšak všichni majitelé byli pečliví na funkčnost vozu, důsledně dodržovali předepsané úkony a servisní intervaly. Celkově vozidlo od roku 1979 najelo 54.000 km, neboť všichni předchozí uživatelé jezdili spíše svátečně.
Vozidlo je v původním stavu, např. motor ještě nebyl rozděláván, pouze sundaný karburátor. K vozu doložena servisní knížka a originál 20let staré náhradní díly.
OPRAVY:
Vozidlo pouze rozleštěno, vyčištěno a vyprány originál potahy kupované v roce 1979 s vozidlem. Nasazeny zpět přední mlhovky, přezuto na původní 14 palcová kola s poklicemi a obručemi, vráceno zatím pouze jedno chrom. zrcátko, výměna předních čepů a podtlakové hadice brzd, nová STK.
Silné stránky
Mezi silnš stránky Sršně je spolehlivost, momentálně kontroluji popř. dolévám olej, provozní kapaliny, a tankuji benzín, zatím jsme projeli dva Škoda srazy, jeden v Želivu a druhý v Doksech bez problému jsme obě trasy zvládli.
Jako další silné stránky patří nenáročnost na provoz a opravy. Dily ještě lze sehnat , nebo se stačí pozeptat kamaradů, kteří poklidí svoje garaže a pak vám napíšou že našli ještě nové díly na užovku.....
Dalším silným bodem je koncepce karoserie tedy všechno vzadu, tyto vozy nemají v zimě problém vyjet nějaký ten prudčí kopec.
A jako poslední silnou stránku bych uvedl vzhled auta , GLS s chromovaným předkem potkáte jen malo kdy, a ve zářivé žluté příplatkové barvě .......
Všem šťouralům, vím že se na to nelze koukat, ale s USA komplem a klávesnicí na chyby v ČJ přestanete brzo hledět a jste rádi, že už je to napsané.
Slabé stránky
Na dnešní dobu slabý výkon motoru , vzhled a hlavně bezpečnost.......
Pouze 4q a nutnost dolévat otravné aditivo.
Celkově to auto stále hlídat, aby nezačalo rezavět, aby něco nezpuchřelo, tamto promazat, tamto dolít tamto před jízdou vždy kontrolovat. Není to píp, píp alarm a chroch chroch motor a jedu jak u dnešních moderních aut.
Každý klíč k něčemu jinému.
Motor totálně bez odvětrávání.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
výměna čepů přední nápravy , a vyměna podtlakové hadice brzd , hadice stařím steřela.....
Další vozy Škoda 120
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2011 235 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 120 (1988) Majitel: LRman1
Přidáno: 23.11.2009 4610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 20.7.2009 757 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Škoda 120 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2010 4210 Majitel 9.77 Uživatelé