Recenze
BMW řada 3 328i Cabrio
Technické info
Přezdívka auta BMW 328i Cabrio Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2793 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Po mnoha letech kdy jsem si kupoval samá rozumná auta (rozuměj turbodiesel, nejlépe kombi) jsem dospěl k názoru, že když už jsem ten celoživotní blázen do aut, je na čase koupit si také nějaké "nerozumné" auto. Jelikož BMW je značka aut, které nejvíce obdivuji, volba byla celkem jasná. Co se týká modelu, osobně jsem stále přesvědčený, že nejlepší "běžné" BMW všech dob je E30. Začal jsem tedy shánět 325i E30, manuál, coupé nebo cabrio. Bohužel zachovalých, tuningem nezasažených kupé E30 325i je jako šafránu. Nic se mi nedařilo najít a když ano (na mobile.de), bylo to někde na druhém konci Německa. U kabria to je o něco lepší (většinou nemají tolik najeto a výběr je větší) ale přestože jsem se byl na několika podívat, kus který by se mi líbil se mi najít nepodařilo. Ze zoufalství jsem začal koukat i po 325i E36 a pořád nic. Pak jsem si vzpomněl, že se dělaly i 328i... Tak na mně jednoho nedělního dopoledne při hledání na netu vyskočilo 328i Cabrio s man. převodovkou, 110tkm a servisní knížkou. Ještě odpoledne jsem sedl s kamarádem do auta a večer už jsem si to valil domů s "radostí z jízdy".
To co tedy vidíte na obrázku je tedy BMW 328i Cabrio, r.v.1997, manuální převodovka.. Auto bylo prodáno nové v Itálii, kde s ním až do konce roku 2007 jezdil jeden majitel, ročník 1946. Auto má servisní knížku, vedenou do r. 2007, všechny klíče a hlavně absolutně původní (až na alarm a autorádio), udržovaný stav.
Silné stránky
Motor, motor, motor
6ti válec 2,8i má při nízkých otáčkách krásně tichý, sametový chod. Když se ale otáčky dostanou přes cca 3,5 tisíce, je to koncert pro ucho každého, kdo má alespoň trochu rád auta...
Motor má navíc super zátah (kroutící moment větší než 325TDS dělá své...) a na svůj výkon rozumnou spotřebu.
Jízdní vlastnosti - velice příjemné auto na řízení
Interiér - super pohodlí ve světlé kůži, volitelně s nebem nad hlavou :-)
Slabé stránky
Návykovost :)
Kromě toho:
Při elektrickém stahování střechy se občas v jednom místě střecha zasekne a je potřeba jí trochu pomoci rukou.
Originální stav znamená i originální pružiny a tlumiče. Ty jsou sice v dobrém stavu ale na můj vkus dost měkké, takže se auto trochu naklání.
09/2009 Po montáži pružin Weitec s decentním snížením 30/15 se jízdní vlastnosti podstatně zlepšily, což jsem ocenil hlavně při výletu na Autodrom Most ;-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jen oprava alternátoru (jak jsem se pak dočetl, jedno z mála slabých míst E36).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v autobazaru Auto DL v Dlouhé Lhotě u Příbrami. Přístup prodejce (p. Jirásek) byl od začátku solidní, stav auta se mi líbil od první chvíle. Cena se díky rychlému jednání poupravila ještě o trochu níž, a za chvíli putovaly úhledně srovnané bankovky směrem od mně a svazek klíčů s logem vrtule ve znaku směrem ke mně.
Přestože zkušební jízda proběhla bez problémů, už při cestě domů se bohužel vyskytl problém s alternátorem (domů jsem dojížděl na laně). Když jsem to druhý den konzultoval s prodávajícím, jeho přístup k řešení mě (příjemně) šokoval. Aniž bych si to nějak vynucoval prodávající mi v podstatě vnutil úhradu nákladů na opravu a sám mi pak částku poukázal na účet. Takový přístup bazaru jsem už dlouho nezažil...
Také bych chtěl na tomto místě poděkovat kamarádovi Davidovi Huškovi za užitečné rady a pomoci při koupi.
Novinky v recenzi
Nová sezóna
Tak 1.4. jsem si vyzvedl značky z depozitu a od té doby si opět mohu užívat Radost z jízdy a zároveň nebe nad hlavou :-)
Abych byl připraven "Až se jaro zeptá..." proběhlo v zimě několik drobných úprav:
Ještě na podzim 2008 proběhla montáž pružin Weitec s decentním snížením 30/15. Tím se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti při sportovní jízdě, což jsem ocenil zejména při výletu na Autodrom Most...
Dále jsem svému mazlikovi zakoupil 17" kola BBS s pneu 235/40 R17 (v souladu s TP).
Na předek auta se místo původního nárazníku, na kterém se už trochu podepsal zub času, stěhoval nový M-Paket nárazník i s originálními náfuky na brzdy. Zároveň s lakováním nárazníku proběhla i oprava laku PZ blatníku, kde ještě původnímu majiteli v Itálii někdo vyjádřil sympatie podpisem klíčem do laku. Inu všude žijí "dobří" lidé.
Do interiéru přibyla díky ježíškovi-manželce řadící páka Alpina z kořenového dřeva (díky ježíšku).
Ještě výměna oleje (Castrol Magnatec 5W40) a vzduchového filtru (K&N) a jsme připraveni na sezónu...
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 328i Cabrio
- Pěkný BMW 03.11.2011 17:52 liborauta
- Re: Ojetina 14.07.2008 13:49 Hory
- Super kabriáč 14.07.2008 07:07 *Black_Jacket*
- cabrio! 13.07.2008 12:49 Qido
- Re: Ojetina 13.07.2008 10:36 Ladis79
- Kendy 12.07.2008 18:45 karfiol
- Ojetina 12.07.2008 17:09 Hory
- kočkolap 12.07.2008 16:09 Martin911Turbo
- Re: krasne auto a ten interier vypada super 12.07.2008 12:56 karfiol
- krasne auto a ten interier vypada super 12.07.2008 12:11 TurboKluk(smazat hodnoceni)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé