Recenze
Ford Focus 1.6-74KW S EDITION
Technické info
Přezdívka auta FIČÁK Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:85000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 185 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Před tím, než vám popíšu vůz Ford Focus bych se chtěl pár slovy vrátit k jeho minulsti. Ford měl v nabídce pro tuto třídu po několik generací zastupce modelem ford escort. Byl to velice povedený vůz, ale po technické stránce už dosluhoval a potřeboval nástupce. Model Escort byl v Evropě nenapadným model, který proti konkurentům jako byl volkswagen golf nevynikal ani vyspělou výbavou, designem ani neměl výrazně nahoru jizdními vlastnostmi, ale i přesto byl docela spolehlivý a proto se prodával dobře. Byl zástupcem tzv. Konzervativního stylu fordu.
Na podzim roku 1998 představil ford v Evropě model Focus. Byl to naprosto jiný automobil od fordu escort, který do té doby tento segment vozů zastupoval. Svým avantgardním designem ve stylu tzv. New edge design, propracovaností, nabídkou výbavy a jizdními vlastnostmi udal této třídě C uplně jiný rozměr. Před tímto modelem se každý v této třídě dotahoval na model vw golf, od této doby to bylo naopak. Golf se musel začít dotahovat na Focuse. Svědčí o tom i titul auto roku 1999.
Dost bylo minulosti a teď pár slov o voze, ve kterém jezdím. Tento vůz jsme pořídily v roce 2002 a bylo to shodou obrovských náhod za které sem až do dnešní doby vděčný. Původní vůz místo tohoto fordu byl vybrán peugeot 206 RC, který už čekal v autobazaru, jenomže při odkódování radia v peugeotu při převozu do vozidla nabourala neopatrná řidička a auto bylo nabouráno tak, že už nešlo opravit. Proto nám nabídl prodejce za předem zaplacené auto adekvátní náhradu ve formě vozu Ford Focus a myslím si, že to byla více než dobrá volba.
Jelikož jsem s mým otcem skalním příznivcem rally, před koupí jsme se poohlížely po vozidle, které by bylo sportovněji naladěno a to bezesporu peugeot 206 Rc byl, ale po svezení ve Focusu šli všechny kompromisy stranou a jeho perfektně naladěný podvozek se zadní víceprvkovou nápravou control blade a skvěle nastavenou tvrdostí byl jasnou volbou. Preciznost, s jakou dokáže tento vůz poslouchat v zatáčkách a jak dokáže pomocí tužšího posilovače dávat informace o průjezdech zatáčkou do volantu je přímo nadlidská a nedá se srovnat s žádným jiným vozidlem této třídy. Dá se říci, že vůz vás dokáže přímo zakousnout do sedačky a jízdu po dálnici velice rádi nahradíte okresní cestou , kde bude nepřeberné množství více či méně ostrých zatáček.
I když vůz nemá nějak oslnivý výkon (na šestnáctistovku má solidních 100 koní) umí při otáčkách kolem 3500ot-min i docela dobře zatáhnout a má rovnoměrně rozprostřený výkon až do 6750ot-min, kde sepne omezovač. Při razantnější jizdě si ale dokáže řící až o 9 litrů paliva, ale za ten pocit a zvuk vytočeného motoru to stojí. Brzdy u tohoto vozu jsou vylepšeny o lepší přední kotouče a desky, protože originální brzdy při opakovaném razantnějším brždění velice rychle slábnou. Pro lepší pocit z jizdy je na voze lepší výfuk od úpravce ulter, který zvedl výkon motoru a má nerušivý zvuk při nízkých otáčkách, ale ve vysokých dodává motoru krasný typicky fokusácký sporotvní zvuk (majitelé focusu vědí o čem mluvím, pro ostatní tu bude přiložen zvukový soubor).V Interiéru je nezvykle tvarovaná přístrojová deska s přehledně a logicky umístěnými ovládacími prvky, takže je všechno tzv. poruce. Sedadla jsou tvrdší ale pohodlné, mají velice dobré boční vedení a jsou dobré i na dlouhé cesty.
Dílenské zpracování se narozdíl od předchůdce také velice zlepšilo, ale má i své mouchy. Při koupi bylo vozidlo na nerovné cestě absolutně tiché, ale svým věkem a najetou vzdáleností začíná docházet k tomu, že tapece na převdních dveřích začínají na nerovné cestě ruzně povrzávat a vytvářejí rušící atmosféru v interiéru. Ale jinak se(musím to zaklepat!) koroze karosérie ani jiné neplechy na voze absolutně nevyskytují a svědčí o propracovanosti focuse. Výtky samozřejmě také panují, ale nejsou ani zlomkem spokojenosti, které v nás vůz zanechává. Užitné vlastnosti vozu jsou také velice dobré a když k tomu připojíme radost z jízdy, vzhled, motor, podvozek tak je to vůz k nezaplacení.
Výbava:
Pro častý dotaz co to je S-edition, tak je to sportovní packet
pro focusy určené fo francie, ale vyrobené ve španělsku. Obsahoval střešní křídýlko, červené třmeny a bubny, vybavu trend ve stříbrné barvě, kožený obšitý volant, ruční brzdu v kůži, jiné přední plastové mřížky mezi světly a v nárazníku, litá kola a ozdobnou chromovou koncovku výfuku.
- posilovač řízení
- ABS
- 2x aribag
- imobilizér
- obvodový alarm s dvojitým centrálním zamykáním a DO na klíči
- autoradio Ford CD 6000 s ovládáním pod volantem
- el. ovládané přední okna
- elektricky vyhřívané zadní sklo
- mlhovky
- varování zapnutých světel
- kožený volant a hlavice ruční brzdy
- manuální klimatizace
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- 16" 11 -paprskové lité kola
- tónovaná skla
- metalíza černá
- zamykání řadící páky konstrukt
atd..
Silné stránky
- určitě podvozek
- prostorný interiér
- dobré sedadla
- spotřeba paliva
- vzhled
- přesné řazení a řízeni
Slabé stránky
- ostřikovače předního skla umistěné na kapotě
(stékající voda vytváří na laku kapoty mapy)
- menší výhled vzad při parkování
- v originálu slábnoucí brzdy
- méně velkých odklapdacích prosotr (dvoulitrovou plastovou láhev
lze umistit jen za sedadlo)
- koroze posledního dílu výfuku (pro některé plus, protože se tím
autu vytvoří krasný zajímavý zvuk)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis provádí kamarád, který provozuje jen fordy a a je jejich
velkým znalcem. Takže spokojenost nadevše.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vynikající. Jak už sem psal, doporučil nám skvělé auto.
Novinky v recenzi
NA VÍCE FOTKÁCH SE PRACUJE!
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.6-74KW S EDITION
- Nazdar 05.06.2010 11:10 Chobot
- Re: dotaz 27.12.2007 20:20 LUKCE007
- Re: kola 27.12.2007 20:18 LUKCE007
- Re: ehm 27.12.2007 20:17 LUKCE007
- ehm 14.12.2007 21:12 Lubosss1
- kola 28.11.2007 09:44 petr16
- zdravím 09.11.2007 18:16 David Silver
- Re: Re: Re: re: pěkný kousek 08.11.2007 16:03 biker7
- dotaz 07.11.2007 08:40
- Re: FRulez 26.09.2007 21:59
- Re: Re: Dotaz1 14.09.2007 16:47
- FRulez 13.09.2007 22:27
- Re: Dotaz1 08.09.2007 10:29
- Re: Dotaz 08.09.2007 10:27
- Dotaz 05.09.2007 17:47
- 9b 13.08.2007 20:52
- Re: Preco si mi dal 1bod? 11.08.2007 08:36
- Preco si mi dal 1bod? 10.08.2007 20:06 LUKCE007
- Preco si mi dal 1bod? 10.08.2007 20:05 LUKCE007
- Re: Preco si mi dal 1bod? 10.08.2007 20:04 LUKCE007
- Re: Preco si mi dal 1bod? 10.08.2007 20:03 LUKCE007
- perfektni recenze 10b 10.08.2007 17:17 kostey
- Preco si mi dal 1bod? 10.08.2007 03:04
- Focus 09.08.2007 17:23 MajoThePuk
- Re: Re: Re: Re: Díky za jedničky 09.08.2007 13:11
- Re: Re: Re: Díky za jedničky 09.08.2007 12:37 David Silver
- Re: Re: Re: Díky za jedničky 09.08.2007 12:24
- Re: Re: Díky za jedničky 09.08.2007 09:39
- SEM SE PŘEKVIKL!!! 09.08.2007 09:37 LUKCE007
- Re: Díky za jedničky 09.08.2007 09:31
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé