Recenze
Ford Ka 1.3 ENDURA-E 44KW
Technické info
Přezdívka auta KAČENKA Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 105 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 186 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Před tím, než vám napíši pár řádků o mém prvním autě Fordu Ka, bych vám chtěl říci něco o jeho minulosti. Ford Ka byl představen v roce 1996 a byl vyvinut jako auto do segmentu tzv. miniautomobilů, kde Ford neměl žádného zástupce. Ka-čko je úplně prvním zástupcem Fordova designerského stylu „New edge design“, který ve své době velice překvapil širokou veřejnost svým avantgardním a nadčasovým střihem karoserie. Ka-čko vycházelo z jeho vetšího bratra fiesty a proto s ním má mnoho stejných dílů a je i podobných rozměrů. Hlavní rozdíl od fiesty je u Ka-čka menší celková délka o plných dvacet centimetrů při využití stejného podvozku.
A teď něco k mému prvnímu doslova bych řekl „autíčku“. Ka-čko jsem chtěl jedině ve třech barvách a to červená, černá nebo žlutá. Bylo velice těžké najít auto, které by bylo v pěkném stavu a tímto požadavkem jsem si to jestě mnohonásobně stížil. Po dlouhém hledání jsem jedno našel a to až v jedné malé vesničce u Jindřichova Hradce a jelikož jsem „Olomoučák“, tak to byla výprava naslepo. Byl to ale správný tip.
Autíčko jsem koupil od majitelky, která ho využívala na každodení dojíždění do práce a moc se o něj nestarala. Byl to Ford Ka roku výroby 12/1998 a měl velice pěknou výbavu. Jak je už dobře známo Ka-čka velice korodují a ani toto nebylo výjimkou. Rez začínala kolem víčka nádrže a na dveřích od kufru kolem stěrače. Všechny tyto neduhy jsem si nechal opravit.
Jízdní vlastnosti byly na svou dobu velice dobré, protože toto autíčko má kolo v každém rohu karoserie. Podvozek se chová jako motokárový speciál. Od základu je tvrdší naladění velice cítit a na našich děravých cestách i menší nevýhodou. Při ostřejším vjezdu do zatáčky z nerovnostmi autíčko kvůli své nízké pohotovostní hmotnosti 790kg odskakuje a má dost nepředvídatelné chování suveréna. Nízká hmotnost a málé rozměry tohoto vozu ho ale předurčují pro jízdu spíše ve městě a né na závodní ježdění po okresních cestách. Tento automobil jsem si koupil hlavně kvůli kompaktním rozměrům, protože málo parkovacích míst a hustý provoz ve větších městech dávají menším autům nepsanou, ale jistou výhodu. Dobrá manévrovatelnost tohoto autíčka je k nezaplacení a když vám do výbavy nezapomněli přidat posilovač řízení, tak jste krály ve městě.
V mém Ka-čku byl použit motor endura-e 1.3 disponující výkonem 44KW (60koní). V roce výroby 1998 to byl nejsilnější motor, který se do něho montoval. Motor byl docela svižný a jeho kroutící moment kolem 100 Nm byl z 90% udělován již od 1500 ot/min až do 4500 ot/min. Motor sice po překročení 4500 ot/min ještě dobře akceleroval až k dosažení 6500ot/min, kde zakročil omezovač, ale tah už nebyl tak silný. Motor si klidnou jízdou po městě dovedl říci řádově o 6,5 až 7 litrů paliva na 100 Km. Při klidném výlétě na okresních cestách dokázal spotřebovat i 5,5 litru, ale jelikož je to motor z jednobodovým vstřikem paliva, tak na razantnější zacházení z plynovým pedálem dokázal stejně razantně odpovědět spotřebou. Dokázal si vzít až 9 litrů paliva.
Interiér tohoto vozu je udělán čistě pro ženy. Oblé tvary přístrojové desky a roztomilé výdechy ofuků větrání jsou pro ženy velikým tahadlem a designéři kromě estetického cítění nezapomněli ani na praktičnost tohoto interiéru pro každodenní používání,. Jsou zde použity zajímavé prvky jako např. otočný kastlík v prohlubní palubní desky před spolujezdcem a držák nápojů zabudovaný přímo v podlaze automobilu. Jinak je zde dostatek odkládacích míst a nikdy byste nečekali, že se do tak malého automobilu dokáže vlézt tolik věcí. Sice při velikosti kufru puhých 186 litrů to není žádný velikán, ale možnost sklopení sedaček v poměru 1/3 a 2/3 dokážete malý zázrak. Jinak nastupování do vozu díky velkým „křídlům“ předních dveří je velice pohodlné i na zadní sedačky, které jsou ovšem určený jen pro dvě osoby. Na zadních sedadlech je místo pro dvě středně velké osoby na kratší vzdálenosti nebo děti pro pohodlné svezení i na delších vzdálenostech. Přední sedadla jsou velice pohodlná a dokaží se na nich převést pohodlně i osoby většího vzrůstu. Měřím 186 cm a neměl jsem problém v pohodě cestování. Brzdy mého Fordu Ka jsem vylepšil o lepší přední kotouče Power disk od firmy ATP, který je originálním výrobcem sériových kotoučů pro Ford. Brzdné vlastnosti tohoto autíčka se velice zlepšily.
Dílenské zpracování je také v interiéru na tak malý vůz dobré, ale úprava karoserie proti korozy a designerské výstřelky si vyžádaly svoji obět v podobě koroze. Ka-čka hrozně ráda korodují kolem nádrže, na rožku dveří, pod rožkem dveří na prahu, na A sloupku, kolem zadního stěrače na 5-tých dveří, za předními koly na podlaze, za plastovými lemy na blatnících a na mnoho dalších místech. Další neduha Ká-čka je ve tvarování klíčku. Hrany na klíčku se pomalu odírají a později s klíčkem nejde nastartovat v horším případě se nemusíte ani dostat do auta. Pak je tu ještě to, že většina Ká-ček nemají centrál s dálkovým ovládáním a hodně se kazí zámek řídíčových dveří. Měl sem toto autíčko velice rád a vyměnil sem ho velice nerad jen kvůli tomu, že jsem potřeboval vetší vozidlo.
- posilovač řízení
- 2x aribag
- imobilizér
- autoradio Ford CD 6000 z cd přehrávačem
- vzadní stěrač
- manuální klimatizace
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- 13" 5 -paprskové lité kola
- tónovaná skla
- metalíza černá
atd..
Silné stránky
- dobré sedadla
- spotřeba paliva
- vzhled
- přesné řazení a řízeni
- interiér
Slabé stránky
- menší výhled vzad při parkování
- menší zpětná zrcátka a tím špatná orientace při parkování
- koroze
- špatná svítivost předních světel
- dojezdové kolo umístěné pod autem
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis prováděl kamarád, který provozuje jen fordy a a je jejich
velkým znalcem. Takže spokojenost nadevše. Jen strašně kritizoval malý prostor kolem motoru a tím stíženou výměnu některých dílů jinak OK.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobré. Jenom jí strašně dlouho trvalo než auto přehlásil na nového majitele.
Další vozy Ford Ka
-
Ford Ka (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2010 21910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Ka (1999) Majitel: vondry87
Přidáno: 2.1.2011 218 Majitel 9.10 Uživatelé
-
Ford Ka (2001) Majitel: pogoo
Přidáno: 5.8.2008 59 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Ford Ka (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2007 58 Majitel 8.58 Uživatelé
-
Ford Ka (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.8.2008 36 Majitel 7.75 Uživatelé