Recenze

Integran (muž 40 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Saab 9-3 2.2 TiD SE 92kW

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8
Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 10 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15 Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17 Saab 9-3, foto 18 Saab 9-3, foto 19 Saab 9-3, foto 20 Saab 9-3, foto 21 Saab 9-3, foto 22 Saab 9-3, foto 23 Saab 9-3, foto 24 Saab 9-3, foto 25 Saab 9-3, foto 26 Saab 9-3, foto 27 Saab 9-3, foto 28 Saab 9-3, foto 29 Saab 9-3, foto 30 Saab 9-3, foto 31 Saab 9-3, foto 32 Saab 9-3, foto 33 Saab 9-3, foto 34 Saab 9-3, foto 35 Saab 9-3, foto 36 Saab 9-3, foto 37 Saab 9-3, foto 38 Saab 9-3, foto 39 Saab 9-3, foto 40 Saab 9-3, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta šváb Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:149000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 495 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Je leden 2008 a já stále jezdím s různými starými Škodovkami modelové řady 742, které jsem tou dobou vlastnil asi pro sichr hned čtyři i se čtyřmi garážemi a servisem. Byl jsem těžkej Škodovkář (nyní už jen lehký). Jednoho hnusného dne jsem si na Š 130 L vynuloval počítadlo denně ujetých kilometrů a zjistil, že za 10 dní ujel 1100 km. Dost mně to překvapilo, myslel sem že o dost méně přesto, že jsem dost bohém a nic si nazapisuju a nepamatuju a mám rád společnost. Co teď?Se Škodovkou na silnici v případě oprav sem uměl improvizovat nebo se i předvézt. Jezdil jsem a přemýšlel dopředu tak, abych stačil tempu novějších aut, ale samozřejmě, když bylo potřeba spěchat, což bylo často, člověka to vyloženě rozčilovalo, že nemůže jet v rychlejším autě co líp zatočí, předjede, rozjede se a nezamrzaj tomu dveře v zimě. A tak nastal čas na změnu.
Saab se mi vždy líbil, neboť sem o něm celý život slýchával jen s úctou vyřčené věty a trochu toho tajemného ducha značky a jejich divných zákazníků, které nezasvěcený nikdy neodhalí natož pochopí.. Poslední dobou se však úcta vytrácela a duch skomíral. Ale i tak přesto, že v okresním městě stály jen dva Saaby v bazarech (stříbrná 9-5 Combi 3.0 V6 TiD 129kW Vector 2004 209.000 km a 209000,-Kč a stříbrná 9-3 SE 2.2 TiD 92kW 2001 73 000 km a 229.000,- Kč) jsem brousil po hlavně po jiných autech. Nesnášel jsem diesely a stříbrná auta, nechtěl Škodovku i když Octavia TDI by asi úkol splnila na výbornou co se výdrže a spotřeby týče, ale prostě já sem odmítal hledat hodinu své auto před sueprmarketem jen dle SPZky. a jít s davem/stádem. Navíc Leden 2008 byl ještě více než půl roku před krizí a tak nikdo neměl s ničím problémy silnější společnosti živily ty slabší, stát byl taky vstřícnější, nová i ojetá auta byla drahá, ale všude se hojně nakupovala luxusní rozežraná auta,honosné pozlacené domy, ostrovy a vůbec se celosvětově rozhazovaly peníze o 106,.Ale tenkrát z toho člověk měl takovej ten dobrej pocit, že se světu dobře daří a vše na co je zvyklý jede dál a vůbec neočekával takové zemětřesení co přišlo nejdřív z Ameriky. Já chtěl auto tak do 160.000 Kč, a to jsem si nechtěl původně půjčovat a leasing už vůbec ne. Za ty peníze sem mohl mít Fabii 2003 1.2 HTP Junior, nebo Easy v té hnusné základní modré barvě s výbavou co nemá nic, nebo podobně holou Octaviu 1999/2000 1.6 55kW LX a to jsem opravdu nechtěl. Koukal sem spíše po Mondeu ST 220 či nějakém tom Volvu a Hondě. Mondeo bylo dost drahé a po tom co jsem ho dostal jako služební vůz v práci jsem zjistil ,že i žravé (16l) a výkonově- teď mně Forďáci proklejou-alespoň pocitově stejně silné jako černošpíglová Octavia II 1.8 TSI a to mně odradilo. Volvo sem zavrhl poté co si bratránek koupil V 70 a já mu nechtěl dělat toho bratránka s tím menším Volvem. A Honda? Taková, která už nehnije byla cenově nedostižná. Takže nakonec nic. Jen vždy, když sem jel okolo těch bazarů naproti sobě, tak si prohlížel ty dva Saaby jak slevujou. Velkej na 189.000,- a malej na 199.000,- a pak na 179.000,- já stále jezdil svými Šáde. Jednoho dne sem zastavil a rozhodl se projet v 9-5. Prodavač vyjel z bazaru a já už viděl růžový xenon, odpadlý zadní znak, prasklá okrasná lišta prahu. Nicméně převelice tichý a kultivovaný motor, který by ani jakoby diesel nebyl a strašná pohoda na palubě a prostor s výbavou. Zamiloval sem se. Byla to má první projížďka v Saabovi. Ale i k takovému Saablaikovi jako sem já se donesly zaručené informace o sebevraždách těchto motorů a tak sem jej zanechal osudu, odjel a koutkem oka koukl na nyný už v rohu stojící zaprášený stříbrný ležák 9-3 za cenu 159.000,-
Je 23.07.2008 ve světě pořád tečou peníze a já mám jít s partnerkou na svatbu známých. A jelikož je to svatba v milionové cifře a výš a bude tam přes 300 hostů s takovými auty, jako BMW 335i cabrio, BMW 750,Touraeg V10 TDI, Audi A8 4.2 FSI,RS6 či i blbá Octavia liftback 1.8T 4x4 Elegance, úplně sem se styděl přijet tam se Š 130 červený šípek, nebo Š135 Apollo red vyšis.(Nakonec sem na svatbě zahlídl i Favorita..)
Moje nyní už naštestí bývalá partnerka se ve Škodovkách styděla i do Kauflandu natož na luxusní svatbu do Olmíku. Já jí o pár měsíců dříve ukazoval Saab 9-3 na který mi řekla, že design vypadá pořád stejně zastarale jak u těch starejch Saabů z 80.let, ale že to má dobrou výbavu za málo peněz a nakonec vše je lepší než Škodovka. V ten den sem byl v bance a nechal si jen na zkoušku udělat úvěr. Prošlo to, říkám dobrý díky a naschle, ale baba mně už přemluvila, že když to užschválili tak ať si ho vemu, že ty peníze kdyžtak za týden vrátím..Říkam fajn, zkusím to (byl sem tak naivní a všem věřil). Byl to hodně nervozní pocit vezt ve staré Škodě na sedadle spolujezdce 165.000,- Kč. Pořád tak koukám v tom rohu bazaru a přesto že sem se informoval u náhodných Saabistů, časopisech a fórech váhám. Vyběhne z buňky opálený chlap se zlatým řetězem na krku,krátkými vlasy a přesvědčí mně ať se jdem projet. Baterka je po smrti, ale to nevadí říká a vykastruje baterku z vedle stojící masařky od MB. Utře čelní sklo a jedem. Motor rachotí jak traktor, kotouče se ošoupávají, ale já nic z toho nevnímám, jsem omámem atmosférou na palubě, zastaralou, ale parádní přehlednou palubní deskou, výbavou a tím, že se to řídí a jede úplně jinak než Škodovka. Ještě mi ručí za kilometry což se mi nezdá, že je auto dovoz z Itálie po 1 .majiteli (což byla pravda) atd.Děkuju a odcházím a volám mladé, že se si se mi líbí ten Saab, hlavně ty kola, ta prdelka apod. blbosti (tenkrát sem vybíral zbrkle a podle srdečních vjemů bez rozumu) a ona řekne tak proč si ho rovnou nekoupím, když už mám peníze, auto je probuzené k životu a líbí se mi (a hlavně asi jí stoupne v očích nápadníků kredit). Tak říkám OK, jdu zpět. Podepisuju nějakou smlouvu, kterou si pořádně ani nečtu, jen vím že je napsaná nějakým fialovým inkoustem na psacím stroji a jedu. Volám jí že mám auto, ale na svatbu pojedem něčím jiným, že značky dám až v Pondělí a ona že ne, ať hned zajedu na odbor dopravy dostanu značky a večer už se může jet na hotel, kde se svatba měla pak konat. OK tedy tak sem to udělal, dostal jsem omylem i pěkné číslo 93 na značce a jeli jsme.
Všechny škodovky až na jednu jsem prodal. Saab na svatbě ostudu neudělal i když tam vedle těch nových aut vypadal jak auto z americký půjčovny ale co. Až postupně sem zjišťoval, že auto až tak úplně málo mít najeto nebude a že předchozí majitel s autem asi pěkně cvičil. Serviska měla jen první záznam a to 9000km za rok což by odpovídalo 7 letům stáří, ale závady tomu neodpovídaly. Hlavně, že mně zkušení Saabisti varovali ať si nekupuju hlavně diesel, s italskou výbavou-auto z Itálie, kus z pochybného autobazárku od gorily se zlatými řetězy, auto bez servisní knížky a ležák. Nu a já všechny tyto podmínky v negativním smyslu slova splnil a tak se mi to prostě muselo vymstít. Tolik věcí co jsem opravoval bych snad neopravoval ani na motoru 1.8 TD od Fordu o to víc mně štvalo když benzínové verze spolehlivě svištěli a žrali jen o 1 litr víc. A ostatní 2.2 TiD neměli problém, takže můj kus musel být stočen, ale to už se nedozvím.
Proč vlastně diesel, když sem nenáviděl diesely? Bál jsem se moc spotřeby benzinu a byl chudý člověk a ST 220 mně v tomto jen utvrdilo. Takže zde špatně zareagovali citové vjemy (auto se nekupuje dle toho jak vypadá, jaká má kola a výbavu), mozek (naletěl tomu podvodníkovi), a bohužel i rozum neboť shledal, že diesel bude spořivější a spolehlivější než 2.0t benzin. A opak byl pravdou.
Až se, ale jednoho krásného dne rozhodnu auto prodat, neboť mým snem je 9-3 2.8 V6 Aero bude další majitel už trochu spokojenější, neboť je na autě už skoro všechno povyměněné a teď zrovna slouží.
Omlouvám se všem nad tímto článkem krvácejícím Saabistům, že spíše haním i když sem sám členem v klubu, ale nemohu jinak, odpuste..
Ale příští vůz bude opět SAAB,neb Saabisti se mají rádi a halvně mají rádi svou značku. Nebo jste snad vyděli někdy fanoušky Seatu (viděli jste -li je někdy vůbec někde) jak prostestují proti VW kvůli úpadku Seatu?? Nebo zákazníky Roveru? Já ne. Jo,jo GM to nemá se Saabisty lehké, ale může si za to samo.

Silné stránky

- přesto, že sem ten motor tu zhanil, drží se na můj benzínový styl jízdy statečně
-design auta- není nudný, u chodníku zaujme
- ergonomie ovladačů a tvar palubní desky
-obrovský zavazadlový prostor+průvlak na lyže+částečné sklápění sedadel
- velice dobrá,ale italská výbava
-jízdní vlastnosti, kdy od auta, které se má spíš ladně pohupovat na dálnicích říznete dokonce i zatáčkovitou okresku
- bezpečnost vozidla a to i přes pouze oficiální 4 hvězdy euro NCAP
-funkce, které Saab před deseti lety považoval u sebe za samozřejmost a kterými se teprve nyní chlubí ostatní značky jako je funkce rozsvícení dálkových světel, abych se trefil klíčem do dveří,. dvojité zamykání auta s funkcí odpojení táhel klik, automatický konstrukt zpátečky bez kterého nevytáhnete klíč ze spínací skříňky.
-night panel zpočátku blbost, nyní často využívána při dlouhých dálničních cestách v noci po evropě.
-velice účinné bixenovové světlomety
-speciální kliky dveří, kterými lze prostrčit provaz a násilím je v případě DN otevřít i směrem tahu nahoru
-spotřeba na velmi dlouhé cesty.
-nouzový režim-vždy když se toto auto rozbije, nechá alespoň svého majitele v klidu a hlavně levně dojet po vlastní ose domů či servisu.Auto pak jede jak atmosféra tzn. po rovině tak 130km/h max.
-na každou závadu upozorňující počítač
-na svou dobu dobré autorádio a reproduktory
- na obě strany sklápitelné L i P zrcátko, takže až tak nehrozí možnost jeho uražení, poškození

Slabé stránky

-jednoznačně motor 2.2 TiD. Sice lepší než 3.0 V6 TiD, ale musí být v dobrém stavu a ne před rozpadnutím. Ale i tak spotřebou na normální vzdálenosti do/z práce neohromí a onějaké kultivovanosti nemůže být řeč. Co se týče výkonu stačí, ale na dálnici, aby se spotřeba udržela alespoň na 6-7 litrech max. 130km/h. Ještě že mně je ukradená. Po městě není problém jezdit za 8,5-9 litrů.Ale počítadlu spotřeby bych zas až tak nevěřil.
-Italská výbava- kožené sedačky a vyhřívání sedadel prostě k sobě patří a ne že ne.
-horší odolnost některých plastů v interiéru a materiálů v podvozku
-smutný interiér složený z šedé barvy typu panelákového výtahu
-absolutně nespolehlivé a nic neukazující Oplácké displeje počítače a klimatizace
-nemožnost automatického stažení a vytažení oken, nebo chvilku po vypnutí elektriky. člověk to pořád musí držet jak ocas..
-zastaralá prutová anténa vzadu, který vyjíždí i když si pouštím jen CD a pak zamrzne nebo se zašpiní.
-ještě horší atrapa moderní žraločí ploutve na střeše vedel již vysunuté pravěké kovové antény. Dost trapas..
-nevyráběný prostřední plastový kryt díry v předním nárazníku
- některé díly od GM nesmyslně drahé
-snad i to, že vám slečny (když už vám sednou na lep tohoto auta, které mladé dívky příliš neuchvacuje) chválí toho Seata vyráběného v německu a na volantu má kohouta, nebo českou orlici.. Prostě neznalost Saabu mezi veřejností.
-"půlmetrové" nárazníky vpředu a vzadu
-stěrače světlometů-stačily by ostřikovače samotné.V zimě jsou stěrače přimrzlé pod bakulou sněhu, nedají se měnit stíratka,ale celé za těžký peníz a špínu po světle většinou jen rozmažou.
-možná zásluhou displejů doteď nepochopené topení, ventialce a klima..
-pouze špatně zpřevodovaný 5kvalt

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Snad si na vše vzpomenu..
2008
-přední poloosa už nevím která+ něco na napravě
-originál baterky GM do klíčku na DO za 400,-
-ztracení náhradního klíče-vyroben nový naDO úplně stejný a funkční jak používaný za 5000,- v Troll+ 800,- zautorizování s ŘJ
-plast.kroužek okolo tlačítka trianglu a další drobnosti celkem za 18000,- i s poloosou
-brzdové destičky (sámovýměna poprvé a naposledy)
-geometrie+ nové čínské letní pneumatiky "17
-servisní prohlídka ovšem zapomněli zapsat do servisní knížky..
ojeté zimní pneumatiky "17
2009
-různé drobné závady na motoru, EGR ventilu, displejích- postupně opravováno v tisících a stovkách korun
- oprava laku boku zadního nárazníku a PZ litého kola po lehkém ťukanci nepozorné řidičky Š Favorit 136L v křižovatce
-oprava nefunkčního ABS- zjištěno až zničením předních pneumatik, tímto zdravím duchnu v zelené C4 co předjížděl do zatáčky bagr..
-nové letní pneu Maxis "17
2010
-zničené turbo po zapadnutí ve sněhu se studeným motorem- vyměněno za komplet nové za 26.000,- Kč
- spojka vyměněna za novou Sachs za 20.000,- Kč
- žárovky v SPZce
-displeje téměř po smrti-necháno bejt
2011
-opět turbo(1700km z podpatku Itálie v nouzovém režimu)-reklamace/odmítnutí reklamace/vydupání si spoluúčasti servisu na placení repase turba 6400,-
-snad veškeré hadice v motoru (od 500,- do 6000,-Kč za kus)
-čištění EGR ventilu
- zakoupena nová přední světla a nechána předělat na bixenony kvůli krajní nesvítivosti ve tmě a lese těch starých ala Š Felicia..cca 17.000,- Kč
-oprava laku na P blatníku, př. nárazníku, litém kole a ramenu po bočním lehoučkém střetu s nepozorným řidičem Santa Fe I.(euroformulář) při předjíždění
-jelikož sem puntičkář a téměř vše musím mít v pořádku tak ještě pár detailů opraveno
2012 co bych rád
-nástřik nebo leštění litých kol
-nové zadní tlumiče
-oprava poškozených PZ dveří z parkoviště
-nové letní pneu přední
-možná brzdy a ty displeje

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Popsané již výše. Díky mé totální naivitě a nic nevědění o nákupu auta vlastně krásné. Až s odstupem času a učením se jak nakoupit a co vlastně předělány na dost špatné.
S bankou naprosto skvělé, navíc sem přeplatil míň a auto bylo hned mé.

Tuning

Tuningovat Saaba umí akorát Hirsch a tak. Já rozhodně ne a neumím si představit že by tuning, který mají ostatní auta se hodil i na SAAB. A Tesco tuning opravdu nechci.

 


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Mít to méně najeto, nebo jiného prvního majitele a asi i jiného než mně tak to bude fungovat tak jak má. Nebo by možná stačil jiný motor..

praktičnost
9

Vše je dá se říct praktické, jen těch odkládacích kapes je pomálu a ještě úzkých jak na sešit A5

prostornost
8

Prostornost dobrá, na kolena bych čekal o chlup větší a na šířku též, ale když jim kdysi Gm přikázalo na roubovat Saabem udělaný design na jiný podstatně užší podvozek tak to ani jinak dopadnout nemohlo.

jízdní vlastnosti
9

Na to že by měli být dost hrozivé, nebo´t jsou komponenty sdíleny s Astrou F a Vectrou B jsou dost dobré a to zkouším i ostré sportovní jízdy podvozek nemá sebemenší problém, takže u mého auta dobrý.

jízdní komfort
8

Na zimních ocelových 15" kolech výborný, ale když obuju 17" lité hvězdičky tak každá díra bolí ucho i srdce. Bod dolů a další bod za projev traktoru do kabiny při akceleraci a vibrace záměnné se zemětřesením při studeném motoru

provozní náklady
7

Jak sem již psál být to jiný kus a jezdit jinak tak celkem v pohodě. Normálně to nežere, krom motorové části se na autě nic ještě skoro nerozbilo, něco je drahé něco dost levné.

náhradní díly
7

Něco je levné a něco drahé. Naštestí skoro vše se dá sehnat díky Oplu na vrakáči, nebo portálech či druhovýrobě.

výkon motoru
9

Pro normálního člověka 92 kW a 280 Nm plně dostačující.

spotřeba
6

Znám i úspornější auta co si říkají diesel. Tento by se mohl jmenovat spíš dienzín. Je to něco mezi. Po městě není problém jezdit s 9kou, do Chorvatska zase za těch 6,3l

hlučnost motoru
3

Strašná. Tedy typ hluku. V tuhé zimě mám pocit, že ten traktor ráno probudí celou ulici. Uvnitř se vše rozklepe, ale po chvilce jízdy se motor ztiší a vydává jen takový vzdálenější hrubší brukot. Uklidnilo mně že to není ostuda, Octavie TDI to dělají také

kvalita sedadel
9

Velice dobrá, jen by ty výbavy pro itálii mohli přeci jen mít to vyhřívání sedadel a celokůži z jakési krávy bych napříště klidně oželel.

brzdy
9

Na to, že mně deptají původní kotouče a v servisu pořád říkají že jsou dobrý a co už musely vydržet tak dobrý. Jen při ostřejší jízdě vadnou

zavazadlový prostor
10

Nejen Octavia má velkou černou díru. Saab má sice menší, ale stále dostatečnou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…