Recenze
Acura Integra 1.8i 96kW
Technické info
Přezdívka auta Okurka Rok výroby 1993 Koupeno nové najeto [km]:242000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 96 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Předně chci poukázat na to, že vozidlo není mé, jen se o něj pomáhám starat a jelikož jeho stále první (!) majitel ani netuší, že nějaké recenze existují, tak se pokouším jednu recenzi dát dohromady. Když odjel za prací do evropy a chtěl tu rychlé a vybavené vozidlo s automatem, nabídli mu Škodu Forman LX. Po zkušenosti s tímto vozem a jeho manuální převodovkou nebyl spokojen, jelikož jako Kanaďan je zvyklý na úplně jiný komfort vozidel.Po několika dnech utrpení odjel zpět, aby si v Kanadě zakoupil komfortní vůz s automatem. Volba padla na červený sedan Acura Integra. Poté šla Acura do kontejneru a byla dovezena do přístavu Kdaňsk v Polsku, kam si pro ni majitel musel osobně přijet a vůz tam činil značný obdiv.Vůz jezdil po ČR i PL na Kanadské značce. Majitel, ale žil v ČR a tak dostala v 90.letech okresní převozové značky, aby následovně dostala opět polské SPZky, které má dodnes. Jedná se o vůz Acura Integra Sedan 1.8i LS, který většina z nás když už, tak zná jako kupé. Za velkou louží se jich pár prodalo,ale do Evropy se nikdy nedovážel. Toto vozidlo jezdí od počátku v ČR a bez mimořádných oprav a tak se na něm sůl za těch 20let podepsala. Nyní je na GO karoserie a laku v jednom servisu na Vysočině a zase bude jako nové. Myslím si,dle pohledů lidí, že zde v Evropě je to naprostý unikát, který jinde než v americe a v Japonsku není, leda že by ho měl také někdo doma. Auto v životě nevidělo garáž, péči o karoserii,interiér atd., krom jednoho krupobití kdysi, kdy oprava stála 60.000,-
Silné stránky
-Vozidlo u svého jediného majitele najelo svých 242000km po dálnicích i silnicích Evropy a krom tekoucího topení a problém s vyťukávacím kódem a rez se nidky nic nepokazilo, takže silnou stránkou je určitě spolehlivost.
-Dále se povedl dezign automobilu, neboť i nadále připomíná z některých úhlů kupé včetně všech čtyř bezrámových dveří.
-Další silnou stránkou je spotřeba. Může s tím člověk jak chce a většinou jezdí za 6-7,5l.
-Originální Acura rádio na kazety, tkeré spolu s vysouvací anténou stále funguje.
-Dále je to auto velice tiché a krom škubnutí automatu vás nic neruší. -Komfortní příjemné sedačky, dostatek místa na všech sedadlech a výbava na úrovni včetně originálního denního svícení, nebo samootvírání kufru po zatáhnutí za páčku.
-Zavazadelník je velký, ale například kolo by jste tam asi nedali.Ale pár kufrů na dovolenou v pohodě.
-Na tu dobu dobrá bezpečnostní výbava včetně ABGů apod..
-Silný motor 96kW, který s autem dost zacvičí a i na dálnici potrápí nějaké to zakomplexované TDI.
Slabé stránky
-Nejspíš nekvalitní lak, který již je nějakou dobu po smrti, neb je smrtelně bledý a auto tak působí ne rudě, ale růžově.
-Na to jak má relativně silný motor a váží by auto mohlo mít lepší brzdy a lepší dosah světlometů i když to je způsobeno spíš zakalením skel i čoček uvnitř, než výrobou.
-Chybějící funkce světelné houkačky tzv probliknutí.
-Slabá antikorozní ochrana, když se s autem jezdí dlouhá léta a s nulovou péči prostě zhnije na prach.
-Absence mlhových světel vpředu i vzadu.Tam řešeno "Škodamlhovkou".
-I když je auto téměř shodné s Hondou Integra 3D a trošku s Hondou Civic, tak velice špatná dostupnost náhradních dílů a neochota mezinárodní (mezikontinentální) spolupráce.
-Špatně sehnatelná baterie jak do motorky..
-Aerodynamický svist okolo bezrámových oken a zrcátek. Škubání automatu při akceleraci.
-Hodiny pouze do 12h (AM/PM)
-Auto se samo zamyká, nebo alespoŇ zalarmuje,přesto nelze radši nechat klíčky uvnitř+ po projetí chooperu jako jediná z aut na parkovišti probouzí v 5 ráno všechny svým pronikavým a otravným alarmem.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Oprava topení přestalo před cca dvěma roky topit.
Zblázněný vyťukávací kód-odpojeno.
Kompletní GO karoserie,zadní nápravy a laku.
Jinak vozidlo vždy věrně bez nehody sloužilo a servisované nikdy v ČR nebylo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prý velice dobré, dostal na památku i přední reklamní registračku Autosalon ACURA, Kanada, vozidlo prý připravili během chvíle, nic nezamlčovali, neprodlužovali. Ostatně koupit v roce 1993 auto v přepočtu kolem 400.000,- Kč v hotovosti, taky bych zákazníka jen obskakoval. Pouze se mu pokusili jako každému mladému klukovi doporučit spíš Acuru Integru kupé, ale on chtěl praktické auto pro třebas budoucí rodinu a tak koupil sedana. Po procházení skladu s auty Acura, mu z těch pár sedanů padla do oka v rohu stojící červená Integra.Ze sedanů byl všeobecně menší výběr, než z více prodávaných kupé. Během pár dnů pak šla do Evropy.
Novinky v recenzi
Již po renovaci
Nyní je auto defacto již po renovaci a lze s ním normálně jezdit. Zatím bez foto.Kompletní oprava karoserie, laku, předních světel, poklic a disků kol, olejové vany apod.. Příští rok už jen ložisko od klimatizace a vysouvací anténu od rádia a bude frčet jak nová. Každý se teď za ní ohlíží, když to jede mezi EU auty a rudě svítí.
Další vozy značky Acura
-
Acura RSX (2006) Majitel: erbe
Přidáno: 5.6.2012 309 Majitel 9.93 Uživatelé