Recenze

Integran (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 C4 Berline 1.4i 16V X

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Citrón Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Jedná se o bratrovo vozidlo. Ale já s ním docela dost často jezdím a kupuji na něj nějaké ty věci, navíc bratra recenze nezajímají tak jako fotbal a tak ji píši já.
Když v roce 2004 Citroën C4 vylezl v obou verzích na svět viděl jsem desingově až moc moderní auto na tu dobu, které bylo úplně jiné než předchozí Xsara s tím ,že se mi trochu líbilo akorát možná tak Coupé. Navíc bylo dost předražené.. Známí v roce 2004 koupili coupé v takový divný zlatobanánový metalíze 1.6i nebo 2.0i motor to už nevím a nejlepší výbava za něco hodně přes 400.000 kč, přitom když jsem v tom vzadu seděl, tak já malý prcek jsem měl relativně už málo místa nad hlavou, i celkově byl pocit zevnitř ztísněný, přes zadní sklo bylo vidět prd, palubovka obrovská, samé divné UFO přístroje skoro jak z Fiatu TIpo, nebo podobně ustřeleného auta a volant, který byl svou funkčností naprosto z jiného světa. Navíc ta sice pěkná, ale parabolicky prohozená přední světla. Kdo to kdy viděl aby potkávací byla blíže ke středu vozu a dálková dále? To musí pak být i špatně vidět v noci jsme si myslel. Navíc to auto pak vypadá jako když švidrá a když zablikáte dálkovými tak to je jak cvrnkání prstem do odstátých uší, řekl jsem si. A přesto to některá auta tak mají. Xenonová C4 už je má ovšem správně tedy opačně. Pročpak? Pro koho C4 vlastně je? Předražená divná, ale šmrncovní to ano. Takže pro svobodné, bohaté pány a paní co se chtějí odlišit, šokovat, ale stačí jim vzhledem ne značkou či technikou..
To, že to Citroënu moc nevyšlo a musel zvolit cenově dost agresivní politiku pak víme všichni..
Můj bratr dojížděl do práce cca 20 km tam a zpět Škodou 120 LS a po ní ještě 130 GL. Byl spokojený v pohodě auto, ale jezdil s dalšími čtyřmi ženskými a víte co.. Mačkat se ve starém autě na silnici plném zatáček a sněhu se jim nechtělo. Navíc sem tam něco ukáplo, policie zdržovala pořád a i když to bylo vysoce spolehlivé auto s přítelkyní do Prahy, nebo na Korsiku už by to asi do budoucna nebylo. Bratr se tedy rozhodl začátkem roku 2008 jít do prvního bazaru a tam koupit auto, aby měl něco "lepšího"než je škoda. Ukázalo se tam nádherně tyrkysové Mondeo sedan 1.8 CLX z roku 1994 dovezeno z rakouska s asi 120.0000 km a nulovou minulostí..A jen za 23.000,- Kč Bratr tedy, že ho koupí ať ho nachystají, vymění kapaliny atd... Při chystání mu volali- byl pryč, že jsou v motoru tak zapečené svíčky, že bude trvat tak 14 dní než je odsekají či co. To už konečně i bratr neautař prokoukl a řekl ať si ho nechají že ho už nechce. A co teď že?Se škodovkou to už komfortně nepůjde. Naštval se na ten bazar a rozhodl se, že si koupí nové auto. Koukal se na Fabii, Octavii Tour obě auta holátka a předražená a on chtěl auto do cca 250.000,- Kč o moc více už ne. Uviděl reklamu na Citroën C4 X za 255.000,- a SX za myslím 275.000,- Kč obě s 1.4i 65kW. Přitom v roce 1998 jsme si mi kupovali Felici LXi Speciá taktéž 255.000,- a modrou a jsou to úplně jiná auta..V roce 2008by za tolik peněz měl u Škody možná tak Fabiu HTP 44kW úplné holátko s dírou v palubce a tak šel do Citroënu a objednal si ho. Ani se nesvezl ani to auto neviděl zblízka, nic o něm nevěděl,prostě ho objednal v základní výbavě X bez jediného příplatku. I barva je modrá základní. Ale tzv. "holá" výbava X není holá výbava u Fabie. Jen 2 ABG (Fabia 4),ABS, centrál na DO, brzdový asistent a rozdělovač síly, palubní počítač, funkce posviť si na cestu domů na DO v klíči, tempomat (chcete-li udržovač rychlosti) hezčí interiér i exteriér a hlavně image o "třídu většího" auta ovšem bez klimatizace. AKce se vztahovala na skladovky roku 2007,ale bratr si přál modrou základní a tu neměli a tak mu vyrobili nový vůz 2008 za cenu skladovky 2007. To by se u Škody tenkrát nestalo. Za měsíc bylo auto vyrobené a vbřeznu registrované mým bratrem
Jinak i já jsem si na auto zvykl a i když se některým věcem bratrovi vysmívám, v některých musím naopak před tímto autíčkem smeknout. Na svou dobu odvážně ušité auto, které zas tak rychle nezestárne, bohatá nabídka píplatkových doplňků, barev, základ výbavy za který se člověk nemusí stydět a na první pohled nedává široko daleko na odiv černými zrcátky a podobnými naschvály, že je nejlevnější varianta, kupé, které kupém i je a ne jako tehdejší Megane 3d, nebo Focus 3d apod.. Jen mohly vychytat těch pár much co to auto má a halvně zlepšit odfláknuté zpracování a výrobu auta, které po čase poznáte.Ale drahý Golf V měl taky problém s kvalitou jeho částí. A motory a mouchami.
Jinak samozřejmně jak v tom občas jezdím i já tak se mi nelíbí, že to auto nemělo některé pro mně podstatné věci, a tak jsem na vánoce 2010 bratrovi koupil střešní nosiče kol, vroce 2011 přední mlhovky s instalací, neboť tady je mlha tak hustá, že by se dala krájet a nechci opřejet Rákosníčka a čistou náhodou letos 16" originál C4 litá kola, neboť přezouváním Letní/zimní na jedny disky s poklicemi si bratr strašně ničil pneuamtiky a já už se na to nemohl dívat. A konečná by to ještě být nemusela. Jinak koncem roku 2008 přišel facelift, který se mi líbil více, ale s odstupem času se mi asi víc líbí přeci jen to bratrovo starší provedení, který je originál.O desingu sedanu pomlčím, neboť jsem právě po obědě..

Silné stránky

-jednoznačně motůrek 1.4i na 65kW svižný, když se po něm nechce závodění tak i úsporný a hlavně co se dnes cení je věčnost motoru a spolehlivost.Naše TSI by mohlo závidět..
-tenkrát dostatek výbavy za slušné peníze v roce 2008
-palubní počítač lze mu věřit, je spolehlivý
-přední světla která svítí překvapivě dobře
-funkce rozsvícení světel na vozidle se hodí když hledáte po tmě psy, klíče, nebo jen nechcete šlápnout do enóna..
-pevné čelní sklo-vydrželo kameny, náraz ve 100km/h zpětného zrcátka ze Scanie apod..

Slabé stránky

-zvuk a projev motoru-bzučení a pískání popř. na dálnici vytí není můj hudební vrchol slasti..Kór, když zapnete rádio nedá se to vydržet.
-volant-odnaučí sice zlozvyky držet jej za rameno apod., ale pořád se občas bouchnete do ruky a že jsou tlačítka stále na stejném místě i v zatáčce?Ano, ale zbytečné. V zatáčce je právě stejně automaticky hledám na místě, kde by byly jako u normálního volantu..
-malé a strašně nízké tlačítko klaksonu-než ho najdu a podaří se mi jej zmáčknout (negativní sklon) agresor z protisměru už je v Brně..
- ostré schválně vystouplé rohy předních dveří a nízké A sloupky pro nastupování-obojí fakt dost bolí
-kvalita zpracování již po 20.000 km byla vůle v řadící páce stejná jak v mém Saabu po bůhvíkolika km, začal se šoupat chromovaný povrh z tlačítka ruční brzdy atd.. Nyní při 63.000 km jsou další
- pocitově malý kufr ačkoli zatím vždy dostatečný
-špatný výhled z auta ven 4 bočními okny a zadním oknem
-nepřehledná karoserie např. při couvání
-obrovské čelní sklo (které zase ale hodně vydrží), přes které se interiér peče
-fakt mi chybí v létě klimatizace
- odflákle či vůbec nedostříkaná přední kapota-vím blbost,ale když to měla i ta 120 a 130, tak proč ne Citroën?
-koberce v interiéru a kufru vyrobené z materiálu, který asi netušil, že jej budeme chtít pořádně občas vysát. Nerozdejchal to svou kvalitou a já zase to, že jsem téměř nic nevysál i když jsem to doslova dřel
-poslední slabá stránka nebo spíš smůla je, že to auto znám a vidím to co bratr nevidí.čili možná někdy zveličuju a bratr by polovinu slabých stránek neuvedl, protože jemu to nevadí. V realitě musím uznat že v základu to je vlastně dobré auto.
-zvuk auta při couvání-hlasitý, odporný a už se to dávno nenosí..Není to závada, prý jen char.vlastnost motoru či převodovky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-v záruční době měněná/opravovaná kapota motoru poněvadž u znaku rezavěla (!!)
-nějaké tyčky řízení byly špatné
-aretace zadních téměř nepoužívaných dveří se odporoučela. Odteď tě pokaždé dveře nakopnou do zadku, aby jsi zamyšlen s hlavou uvnitř auta vletěl až naproti..
-kuně zachutnala kabeláž
-rezavějící kryt nejspíš sání motoru
- propadl se na řidičových dveří sdružený panel s tlačítky el.ovládání zrcátek a oken kamsi hluboko do dveří (jak to)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Citroën Červená Hospoda bratr i já když tam za něj jdu něco vyřídit máme jen ty nejlepší zkušenosti, jsou ochotní i nad rámec svých povinností. Určitě i já bych auto koupil u nich znovu. Maximum chvály co se týče přístupu k zákazníkovi, popř. zástupci a jeho výmyslům co chce udělat, autu jako takovému a práce okolo.

Tuning?

C4 a tuning?To by vypadalo dost směšně a na takový, aby to vypadalo dobře nikdo z nás nemáme peníze. Ostatně za tuzing lze s trochou nadsázky označit Citroën C4 Sedan, který přišel v roce 2008.

 


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Krom té kuny to jelo vždy normálně v pořádku tak jak má nové auto jezdit.

praktičnost
9

Velká. Odkládací příhrádky na kelímky, tužky, mince a jiný ptákovinky, před spolujezdcem velká schránka, jen ten kufr na svou třídu menší. Jinak, ale bohatě stačí.

prostornost
9

Prostornost dle mého názoru ujde. vpředu velká pohodlná křesla a vzadu ve třech sedět je to stejné jako v jiných autech- vyjma Škody.

jízdní vlastnosti
7

Bratr volí klidný styl jízdy já opačný.Auto se snaží vyhovět i mně, sedí i tam, kde bych to už nečekal, ale je to takové nekomunikativní. Vemu do zatáčky víc za volant a najednou nevím chvilku co se pode mnou děje. Jinak je podvozek spíš tvrdší aodskakuje

jízdní komfort
5

Pohodlné auto to je i s tím tvrdším podvozkem, ale popřejetí dír nebo příčných nerovností se ozve tupá rána a auto si poskoči popř. odskočí, prostě znervózní.

provozní náklady
10

Krom servisních prohlídek, pneuamtik a mých dokupovaných prvků auto nic nepořebuje.Jen jezdí a jezdí. Když teda zrovna vyjede.

náhradní díly
8

Není to devítka, protože všechny úplně tak levné díly nejsou.Ale není to ani sedmička padž skoro všechny jsou v přijatelné cenové hladině a práce servisu také není drahá.

výkon motoru
5

Přesně napůl. Bratrovi stačí, má malou spotřebu..Mně nestačí, má velkou spotřebu od 120/h na dálnici strašně hučí. Ale z kopce dokáže divy když chce.

spotřeba
8

jako u všeho. Když s ním pojede normální řidič bude malá když nenormální bude velká a zbytečná.

hlučnost motoru
5

Auto je tiché pokud po něm nebudete něco chtít. Ty ruchy a šumy doufám půjdou vyšumět pryč.

kvalita sedadel
8

Pro mně a bratra dobrá.zatím se ani nešoupou a nechlupatí což nelez říci o všech autech.

brzdy
9

Ostré, jedovaté s hbitým nástupem.10ku nemá jen proto, že jsem si párkrát dal pěkně do hlavy.

zavazadlový prostor
5

Tehdy průměrný, dnes silně podprůměrný. A tehdejší průměr z deseti je pět.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…