Recenze
Technické info
Přezdívka auta Který chytrák určil že přezdívka je povinná? S autem se nebavím. Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 516 pohon kol: přední spotřeba naměřená:
Popis vozu
výbava Magic Ambiente,
( navíc: mechanická klimatizace, kola Antares 6Jx15 , střešní nosič, SUNSET)
navíc:
ESP plus
paket pro špatné cesty
hlavové airbagy
MaxiDot
Mé předchozí auto bylo Škoda Fabia Combi 1,4 MPI 50 kW. Po deseti letech jsme se rozhodli koupit nové jelikož se u starého auta začali množit poruchy a jelikož děti vyrostli, potřebovali jsme i více místa a silnější motor. Dále při ježdění se starým autem jsem pořád někde zavadil podvozkem o zem - u nového auta jsme požadovali větší světlou výšku. V konečné fázi jsme se rozhodovali mezi Hyundai ix2O 1,6 kde se mi líbil zátah motoru a tímto autem. Nakonec jsme dali přednost Škodě z důvodu nižší spotřeby a kvůli tomu, že nám více vyhovovali vnější rozměry Škody. V únoru nám taky nabourali staré auto, takže jsem měl k dispozici na týden náhradní vozidlo Škoda Fabia II 1,2 HTP, kde jsem ocenil větší světlou výšku a lehčí ovládání. Neoslovil mě motor, který měl při mém stylu jízdy o 1l/100 km větší spotřebu a vyhovoval mi jenom ve městě. Dále jsme se rozhodovali mezi motorem 1,4 16V a 1,2 TSI, které jsem si mohl krátce vyzkoušet a subjektivně jsem měl lepší pocit z 1,2TSI. Dále jsme se zajímali o ROOMSTER 1,2 TSI, kde se nám líbil systém zadních sedadel, ale nelíbil se nám vzhled. Po vyzkoušení jsem zjistil, že je taky těžší což už šlo poznat při jízdě, a taky cenový rozdíl se nám vůbec nelíbil.
Konečný výběr byl tedy Škoda Fabia II 1,2 TSI 63kW, tedy líbil by se mi motor s 77kW ale ten vychází o dost dráž (rozdíl základních cen motorů + sleva na 63kW motor).
Výbavu jsem si vybral nejdříve Ambiente + sleva TSI START + paket SPORT 2 ale než jsem to stihl objednat došlo ke změně modelového roku na 2012, kde došlo ke snížení slevy TSI START a potom vychází lépe akční model MAGIC. Výhodou je zase na druhou stranu, že od MR 2012 jsou ve výrobě drobná vylepšení. Ohledně výbavy jsem dále vycházel ze zkušeností se starým autem. Jelikož jezdím do Jeseníků kde jsou hodně rozbité cesty na kterých buď praskl termostat
nebo odešli čidla teplot na motoru, což šlo poznat na teploměru. Takže jsem chtěl auto s teploměrem chladící kapaliny. Ten se montuje jen s MAXI DOTem a ten se montuje od výbavy Ambiente. Dále jsme si objednali paket pro špatné cesty, hlavně kvůli zvýšení světlé výšky o 14 mm, zatím se nám to vyplácí, zatím jsme projeli všude tam kde jsme se starým autem zavadili spodkem o zem. Se starým autem jsem dále dvakrát v zimě na sněhu udělal hodiny, takže jsem chtěl ESP a pro děti vzadu jsme objednali hlavové airbagy. Nepostradatelné podélné střešní nosiče jsou v akci Magic. Zde mě čekalo překvapení: i když je nová Škoda Fabia celkově užší než stará, pak střecha je širší, takže jedny kratší příčníky mi na střechu nepasovaly, ale zase jsem na střechu snadněji narovnal 4 jízdní kola.
Auto bylo objednáno začátkem června, dodáno bylo na konci července.
Jízdní vlastnosti se příliš neliší od předchozího auta. Jezdím s autem tak že se zatím ani nepřibližuji jeho limitům. Staré auto je možná ovladatelnější v zatáčkách, ale zase bylo dosti citlivé na náhlé změny směru jízdy. U nového to je naopak. Zatím se mi nepodařilo vyzkoušet ESP, uvidíme v zimě. Auto má mít ASR s EDS, ale nevím jak to má fungovat, na Šumavě mě ostatní auta zablokovali na parkovišti, takže jediná cesta vedla do kopce po ujeté hlíně, kudy jsem se v obtížemi prohrabal - nevidím rozdíl proti starému autu bez elektroniky. Proto jsem to zkusil na rovině na šotolině, no možná trochu nějaké reakce šli cítit, ale nejsem si jistý, plánuji to otestovat v zimě někde na sněhu.
Motor zabírá už hodně od spodu, zrychlení je o dost lepší než u předchozího auta, které ale citelně ožilo při otáčkách nad 3500ot./min. Nový motor ale nemá moc cenu nad tyto otáčky vytáčet.
Spotřeba tohoto auta je při pohodovém dojíždění do práce (rovina 80% mimo město 90km/h, 20% město 50km/h) 5l/100km/h.
Spotřeba je citlivá na zatížení motoru: cesta na chatu v Jeseníkách (do kopce) 5,3l/100km, cesta zpátky (z kopce) 4,8l/100km. Cesta na dovolenou na Šumavě: spěchal jsem abych se stihl ubytovat, po dálnici, do kopce, 4 kola na střeše, plný kufr: 9,5l/100km. Ježdění po Šumavě: 7l/100km.
Auto máme osazené z výroby pneumatikami Bridgestone Turanza ER 300 195/55 R15. Zatím tyto pneumatiky slouží dobře, vždy drží, jen když mi vyjímečně při rozjezdu trochu ujede noha, tak si trochu hrábnou. Rychloměr na těchto pneumatikách ukazuje proti GPS při 50km/h o 3km/h více a při 90km/h o 5km/h více. Nyní jsem na zimu namontoval pneumatiky Continental TS 800 185/60 R14 na ráfcích Atik 6Jx14. Tyto kola mají menší obvod takže nyní rychloměr ukazuje při 50km/h o 5km/h více, při 90km/h o 8 km/h více a při 130km/h o 12km/h více. Na letních pneumatikách to mám do práce 26,1 km, na zimních 27 km.
Interiér auta je podobný jako v předchozí generaci, rozdíl je jen ve výšce. Pouze ovládácí prvky (vyhřívání zadního okna, vypínání ASR (tlačítko se musí trochu déle podržet, až se vypíše informace na MAXIDOTu), výstražné blikače, ovládání sklonu světlometů) mi připadají méně přehledně rozmístněné. Rozčiluje mě taky automatické zapínání klimatizace při přepnutí ventilace jen na čelní sklo. Zavazadlový prostor je o 100l větší, což s radostí využíváme. Jako hodně praktické jsem uvítal rozměrné kapsy na boku zavazadlového prostoru.
Jediné co mě dost nepříjemně překvapilo u tohoto auta je méně přesné řazení než u předchozího auta, i když nemusím při řazení vydávat tolik síly. Například zámek převodovky jde obtížně zamknout, když se zařadí nepřesně zpátečka. Převodovka v předchozím autě byla v tomto směru bezchybná.
Silné stránky
Přiměřeně silný a úsporný motor při úsporné jízdě.
Paket pro špatné cesty.
V poměru k vnějším rozměrům velký vnitřní prostor.
Lehký chod řazení, dobré odstupňování převodovky.
Slabé stránky
Spotřeba v zátěži (jízda s koly na střeše, jízda na dálnici, jízda do kopce...).
Od 3500 ot./min. motor vadne.
Méně přesné řazení než v předchozím mém autě (Škoda Fabia combi 1,4 MPI).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Velmi nepříjemné klepání na volnoběh z motorového prostoru vpravo vpředu. Prý při otáčkách menších než 800 ot./min. začne rezonovat přívodní hadička paliva a klepat o karoserii. Dělá to i jiným majitelům stejného auta. Po přečtení jak to jiným lidem (ne)řešili v autorizovaných servisech zatím nemám odvahu to sám řešit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nejdříve jsme poptávali auto u prodejce předchozího auta: Autodům Vrána v Havířově.
Zde nám nabídli výběr ze skladových vozů se slevou, ale chyběli nám u nich některé prvky výbavy,na kterých jsme trvali. Zkušební jízdu nám umožnili jen 1 km (rozhodovali jsme se mezi motorem 1,2 TSI a 1,4 16V), a to mě prodejce s familiérním chováním a nikotinovou vůní pomalu nechtěl pustit za volant (neměl k dispozici předváděcí vůz, byla to auta do prodeje). Navíc prodejce trval na objednání nového s požadovanou výbavou auta za plnou cenu. Už jsme se tedy rozhodli pro skladový vůz, ale jako podmínku jsem dal úspěšné vyřešení reklamace opravy předešlého auta (netěsnící těsnění pod hlavou válců po jeho výměně - řešili to dva roky). Jelikož tuto opravu nezvádli do daného termínu a špatně provedli další opravy na starém autě, rozhodl jsem se dále s nimi nepokračovat.
Mezi tím jsme navšívili prodejce Hyundai: AUTOLAROS SPEED v Ostravě Hrabové, zde jsem zažil nejlepší přístup. Zapůjčili mi předváděcí vůz (ix20 1,4) na hodinu a mohl jsem si ho vyzkoušet jak jsem chtěl. Nabídli také celkem významnou slevu na vůz na objednávku.
Nakonec po dlouhém váhání jsme se rozhodli pro Škodu.
Potom jsem oslovil dalšího prodejce Havířově: AUTO TOMAN, zde se mi dostalo půlhodinového předvádění Škoda konfigurátoru, což mi stačilo.
Dále jsem se pokusil oslovit Autocentrálu v Ostravě s žádostí o inviduální nabídku nového automobilu, na kterou mi nebylo odpovězeno.
Dále jsem navštívil Auto Heller, kde jsem prodejce nezaujmul, takže jsem se o koupi auta zde také přestal zajímat.
Dále jsem měl z dřívějška kladné reference na firmu UNICAR v Ostravě Vítkovicích. Prodejci měli profesionální přístup a z paměti dokázali odpovídat na všechny mé dotazy ohledně nového auta a jeho další rozšiřující výbavy. Zde mi nabídli individuální slevu na vůz na objednávku i když ne tak velkou jako u AUTOLAROSu. Dále mi ochotně umožnili zkušební jízdu s dvěma vozy ( rozhodoval jsem se mezi FABIÍ COMBI a ROOMSTEREM), ale zase pouze 1 km. Nakonec jsme si tedy auto objednali tady začátkem června 2011. Po 7 týdnech mi auto předali na konci července 2011. Zase s profesionálním přístupem.
Novinky v recenzi
MRÁZ
V únoru ráno -25. Vrže ventilátor větrání, spotřeba vzrostla o 1l/100km.
KLAPÁNÍ
Klapání na volnoběh reklamováno, podložen přívod paliva, zatím dva měsíce je to v pořádku.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé