Recenze
Seat Leon 1P
Technické info
Přezdívka auta Leon Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:159000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Seat Leon je moje druhé auto. První vůz jsem si pořídil v roce 2007, kdy jsem nastoupil do prvního zaměstnání. Byl to peugeot 306 1.9xtdt. Ne žeby byla 306 mé vysněné auto, ale vzhledem k počátečním financím a otcově náklonnosti k Peugeotům to asi nemohlo dopadnout jinak. :)
Čas běžel, změnil jsem práci a cca po 3 letech jsem začal přemýšlet nad tím, že bych si pořídil nějaké jiné auto. S Pažoutem jsem byl celkem spokojený, ale přeci jen - rok výroby 1994 prozrazoval, že auto je už morálně zastaralé. Začal jsem proto obhlížet na netu bazary, co by mě zaujalo. Od začátku bylo jasné, že to nebude Octavia, Golf ani Focus, těch tady jezdí strašně moc. Na japonce jsem chuť neměl. Soustředil jsem se tedy na francouze, "československou koreu" a nebo taky možná něco z koncernu kromě výše zmiňované Škodovky a Volkswagenu, tedy Seat.
Z francouzkých aut mě designem zaujala třídveřová C4, tu jsem ale později zavrhl kvůli nepraktičnosti. 5-dveřová verze se mi už tak nelíbila, takže Citroen vypadl. U Peugeotu mi v hlavě vrtala buď starší 307-ka, kterou bych mohl sehnat určitě v dobré výbavě, nebo novější 308 s 207-kou. Bazarové 308-ky ale byly v době tohoto rozjímání ještě nad hranicí mých finančních možností s tím, že za ojeté auto jsem měl v plánu dát maximálně něco kolem 160 000kč, tudíž i 207-ku jsem vyřadil proto, že se mi zdála prostě malá za ty prachy co stála.
Z korejských zástupců se mi vždycky víc líbila Kia Ceed. Na motor 1.6CRDI jsem četl všude samou chválu, ale co mi nahnalo strach, to byly stížnosti majitelů na korozi karoserie již u poměrně mladých aut. Co zůstalo? Seat. Jistě že má taky své mouchy jako každé auto, ale je tam aspoň celkem ověřená a známá technika z koncernu a na druhou stranu, Seaty nejsou v čr až tak moc rozšířené, takže můj požadavek jisté neokoukanosti taky splňuje.
Ze závodů WTCC jsem se zamiloval do Leona druhé generace, ale do mého finančního limitu se nehodil, tudíž jsem se začal soustředit na kousky z první generace, která taky nevypadá vůbec špatně. Na auto jsem nespěchal, proto pátrání probíhalo opravdu pozvolna. Pár měsíců jsem procházel internet, pročítal si fóra, recenze a postřehy o Leonu a vlastně o všech koncernových značkách, protože nejvíc je toho o koncernové technice napsáno v souvislosti s Volkswagnem a Škodou. Ale vždycky když jsem někde potkal Leona druhé generace, tak jsem se na něho zadíval zasněným pohledem s tíhou na srdci, kterou jsem se snažil ignorovat a znovu a znovu jsem si opakoval, že mé budoucí auto bude jedničkový Leon, ne dvojkový.
Na podzim 2011 jsem si konečně řekl, že už mám jasno. Sdělil jsem otci mé požadavky a objednali jsme auto u jednoho dovozce, co shání auta v Německu. Měl to být Seat Leon 1M 1.9tdi 81kw s digitální klimou s cenovkou do 160 000kč. Asi po měsící přišel první mail s tím, že takové auto v dobrém stavu s doloženou servisní historií se shání už hodně těžko. Zárověň s tím mi poslal nabídku na jeden kousek. Byla to žlutá Cupra z roku 2001 s motorem 110kw s 200tis. na tachometru za cenu 130 000kč. To jsem odmítl - moc staré a moc najeto.
Uvažoval jsem co dál, jestli dovozce ještě nechat pátrat, nebo si radši připlatit a zkusit najít něco novějšího...s touhle myšlenkou se ve mě opět probudila touha po Leonu 1P, nyní ještě posílená tím, že prostě slušný Leon 1M se už sehnat nedá, tak nezbývá nic jiného než jít do druhé generace. :)
Navýšil jsem limit na 200 000kč a dovozci jsme vzkázali, ať se poobhlídne po novějším modelu. Za týden volal, že má vytipovaný jeden kousek z roku 2008 se 130 000km na tachometru se serviskou, ale bohužel má trochu pomačkanou střechu po kroupách. Cena by se prý díky tomu dala stáhnout o nějakých 500euro dolů, s tím že by nám to pak dovozce nechal v čr opravit. Pocity byly celkem smíšené. Těšilo mě že to bylo celkem mladé auto s dobrým nájezdem, ale zase ta pomačkaná střecha. Nakonec jsme se dohodli tak, že dovozce přiveze auto do čr a rozhodnem se až ho uvidíme na vlastní oči, což mělo být zhruba za týden.
Asi za 3 dny opět zvonil telefon a dovozce nám sdělil, že náhodou v jednom autorizovaném Seat bazaru narazil na slušně vypadající kousek - r.v. 2006, 160 000km, vzhledově prý zachovalejší než ten předešlý kus, se serviskou, digitální klimou, originál rádiem, okna i zrcátka v elektrice. Rozhodli jsme se teda právě pro tohle auto.
Těšil jsem se jak malý kluk, až bude auto v čr a my se na něho pojedem podívat. Zhruba za dva týdny po posledním telefonátu s dovozcem přišel den D. Přijeli jsme k dovozci, obhlídli a prozkoušeli jsme auto, zajeli jsme do Německa vyřídit přepravní značky, zaplatili a už jsem si vezl svého vysněného Leona domů. Bylo 30. listopadu, takže jsem si dal zrovna dárek ke svátku :)
Výbava:
16" litá kola
klimatizace Climatronic
originál rádio s CD
8 repro
tempomat
kontrola tlaku v pneu
všechny okna v elektrice
zrcátka v elektrice + vyhřívání
6 airbagů
palubní počítač
přední mlhovky
Silné stránky
Jako silné stránky vozu bych uvedl to, co mě na autě těší a co se mi líbí.
+ design exteriéru - v tomhle případě je to opravdu auto emocion! :)
+ řazení - je daleko přesnější než v mém minulém autě a s otcovou 307-kou se to prostě nedá ani srovnávat.
+ motor - s tímhle autem mě prostě baví jezdit. 105 koní sice na dnešní dobu není bůhvíjaká hodnota, ale pro běžný i svižnější provoz na okreskách to stačí. A taky při předjíždění jsem daleko klidnější, protože vím, že když sešlápnu plyn, tak se ten výkon (ikdyž malinko později díky turbu) dostaví.
+ podvozek - oproti 306-ce se tohle auto chová v zatáčkách skoro jako motokára. :)
Slabé stránky
A teď něco, co mě trochu mrzí nebo na co jsem si musel dýl zvykat.
- plasty v interiéru - ty se mi teda zdají opravdu moc tvrdé, obzvláště nad přístrojovkou. nevypadá to moc dobře.
- vnější zpětná zrcátka - jsou prostě malé. Když je mám nastavené tak, abych dobře viděl na provoz za sebou, tak v nich pak nevidím na zem při parkování/couvání. Nevidím prostě jak daleko jsem u patníku pri podélném parkování nebo nevidím parkovací čáru, takže musím zrcátko víc sklopit.
- absence podpory mp3 u rádia - jelikož jsem chtěl mít v autě originální rádio, tak jsem se s tím musel smířit. Podpora mp3 u výbavy stylance byla dodávaná myslím až od roku 2007. Ale vyřešil jsem to pomocí FM trasmittéru.
- absence kontrolky potkávacích světel a upozornění při nezhasnutých světlech - tahle funkce mi hodně chybí. Tu měl dokonce už i můj starý Peugeot. Jelikož nemám funkci automatického rozsvěcení při nastartování, tak soudruzi mohli aspoň přidat nějaký upozorňovací tón, když člověk zapomene zhasnout světla při vystupování z auta. Zvlášť když na přístrojovce není ani kontrolka potkávacích světel.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
nefunkční topení - opraveno v autorizovaném servisu - opravu zaplatil dovozce.
Lakování zadních dvěří - kvůli flíčku odlouplého laku 1x1cm na zadních dvěřích, který ale byl blízko předním dveřím, se musely přelakovat oboje dveře, aby nešel vidět nějaký barevný přechod.
2.1.2012 - posledních pár dnů jsem začal mít problémy při startování zahřátého auta. Startér musel točit třeba 5 sekund, než motor naskočil. Po dobití a změření baterie jsme s otcem dospěli k závěru, že problém bude určitě v ní, jelikož při startování klesalo napětí na hranici 10V. Tak jsme koupili novou a snad bude všechno v pořádku.
Stará baterie tam byla ještě originální s hodnotama: 72Ah a 380A proud. Nová baterie je 77Ah s 780A.
25.1.2012 - jak se záhy ukázalo, tak problém s teplým startem přetrval. Nakonec byl definitivně vyřešen repasí startéru. Zjemnily se i starty za studena. :) Servisák říkal, že stačí, aby výkon startéru poklesl byť jen o 50 otáček, tak už má se startem zahřátého motoru problémy. Startér byl vyčistěn, promazán, proběhla výměna uhlíků a teď startuje jak o život. :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Více než dobré. :) Férový přístup.
Mé úpravy
Žádný velký tuning se v mém případě nekoná a ani do budoucna se nic extra neplánuje.
Nechal jsem si ušít potahy, koupil jsem letní disky a chromové rámečky kolem budíků.
Novinky v recenzi
Další vůz
Po delší době mám zase důvod něco připsat. S Leonem jsem maximálně spokojený, nevyskytly se žádné závady a pořád mě hodně baví se v něm vozit.:) Budu si kupovat tažné, protože plánuju něco budovat a nebaví mě si pořád pučovat auto s koulí od rodičů.
Tou hlavní novinkou je ale to, že jsme přítelkyni koupili přibližovadlo, aby se měla jak dopravovat do nové práce. Je to Volkswagen Polo, rv. 2000 o objemu 1.0. Určitě o něm pak poreferuju podrobněji později.
dneska jsem si...
namontoval dárek od Ježíška, který dostal můj Leon. :) Sportovní pedály. Jedná se o verzi pro Octavii RS. Pedály z original Seat příslušenství byly celkem drahé, takže jsem se radši rozhodl pro variantu z Octavie.
údržba
Dnes proběhla výměna oleje, olejového a palivového filtru. Vzhůru na dalších 15 000 km. :-)
Masarykův okruh
O víkendu jsem se zúčastnil akce Autochip tuning show na Masarykově okruhu v Brně a u té příležitosti jsem využil možnost projet si trať. :) Chtěl jsem zkusit, jak se auto bude chovat, když mu pořádně naložím. Průměrná spotřeba po 6ti kolech byla 11.5l. Aktuální nejvyšší spotřebu jsem bohužel nestíhal sledovat, neboť jsem měl oči vypleštěné na dráze a na zrcátkách, abych mohl včas uhýbat rychlejším autům. Měl jsem toho plné ruky, to přiznám bez mučení. :) Ale přežil jsem to, i přítelkyně a máme super zážitek. :)
nové fotky
přidány fotky ze Senice, kde jsem narazil na stejného leonka co mám, ale se sportovním paketem. :) Nutno dodat, že bych si něco takového na svém autu v budoucnu uměl představit. :p
nove fotky
z letniho prezouvani. :)
Kompletně přepsaná recenze
Změnil jsem text celé recenze, snad se vám teď bude líbit víc. :)
+ přidány nové fotky z Baťova kanálu ze Skalice
Foto
přidáno pár nových fotek z Mikulčických vykopávek.
V týdnu mi přišly chromové rámečky na budíky, tak jsem je tam zrovna nasadil. :) vypadá to moc hezky. Ještě si pak doobjednám výdechy ventilace v chromu. A taky jsem nechal nazout letní pneu na nové disky, takže už to mám nachystané na jarní sezonu. :) viz. foto.
liťáky a potahy
Dneska jsem si zajel pro potahy. Už je mám na sedačkách. Trochu jsem se s tím mordoval, ale nakonec jsem to zvádl. Jen tři zadní hlavové opěrky ne a ne tam nacpat, tak to pojedu zítra reklamovat - je to uplně jiný rozměr.
A také jsem si dnes už přivezl ty liťáky na léto. :)
Přidáno foto.
Přidáno 6 fotek.
Včera jsem se byl podívat na nějaké liťáky pro letní sezonu. Uvažoval jsem o 17", ale jelikož mám letní gumy 16" a jsou málo jeté, tak nebudu měnit velikost a zůstanu u šestnáctek. Dokonce jsem si liťáky už i vybral a objednal. Dezent V :) http://www.pneumatiky.cz/dezent-v-7x16-5x112-et40-stribrny-lak-PCZTVP8.html
škrábanec
Dneska jsem zjistil, že mám zase na zadních dveřích oděrku. Má svislý tvar, takže je způsobená tím, jak někdo vedle mě stál na parkovišti a otevřel svoje dveře, které bouchly do mých. Já bych takové tupce fackoval!!! Ještě že mám vzorek barvy z předešlého lakování (cca před 4 týdny), tak to zkusím přetřít.
2.1.2012 - nové fotky
přidáno pár nových fotek...
2.1.2012 - Autobaterie
Do sekce poruchy/opravy přidán zápis o výměně autobaterie.
FM transmitter
Na vánoce jsem do auta dostal FM transmitter, protože original rádio ještě neumí přelouskat mp3ky. Věcička to je vskutku užitečná. :) sice kvalita zvuku není taková jako z kompatktních disků, ale rádiová kvalita pro poslech stačí. Hlavní je že zase můžu poslouchat své oblíbené kapely a nemusím je vypalovat na disky. :)
Rychlost
Dneska cestou ze Slovenska jsem vystihl chvilku, kdy se přede mnou objevila dlouhá rovná silnice bez aut, tak jsem zkusil sešlápnout plyn k podlaze. :)
Na maximálku jsem si sice ještě netroufl, ale už jsem jí byl asi hodně blízko. Dosáhl jsem cca 175km/h. Překvapilo mě, že motor v téhle rychlosti točí jen 3500ot. Spotřeba se od nějakých 150km/h za stálého zrychlování až po tu stopětasedmdesátku nepřehoupla přes 11 litrů. To se mi zdá jako dobrá hodnota.
Další věc co mě mile překvapila, tak byla pružnost motoru na 5. převodový stupeň, kdy při zpomalení na 120km/h a následnému zrychlování na cca 150km/h auto ochotně zabíralo.
Ale o další nebo rychlejší experimenty jsem se už nepokoušel, protože provoz začal houstnout a já nechtěl přijít k úrazu.
Fotky
nahrány nové fotky..
Doplnění recenze
Po pár dnech ježdění můžu doplnit své dojmy a postřehy z jízdy a chování auta. Text jsem doplnil přímo do recenze.
SPZ
Dneska mi volali z úřadu, že mám hotové značky. Tak teď už jen počkat, až bude auto hotové v lakovně a můžu začít konečně naplno jezdit. :)
Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1P
- Sportovní pedály 18.04.2014 22:51 Camaro
- Re: okruh 19.04.2012 14:23 Endroo
- okruh 18.04.2012 08:19 Brandon Walsh
- Re: kolesa 26.03.2012 09:28 Endroo
- kolesa 22.03.2012 19:02 Brandon Walsh
- Re: recenzia 28.02.2012 20:51 Endroo
- recenzia 28.02.2012 13:36 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 24.01.2012 22:02 Nerez
- Re: Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 24.01.2012 21:16 Endroo
- Re: Re: Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 24.01.2012 21:13 Endroo
- Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 24.01.2012 14:28 Nerez
- Re: Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 24.01.2012 08:26 Brandon Walsh
- Re: Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 23.01.2012 22:05 Endroo
- Ty rámečky ventilace mi osobně moc nesedí 23.01.2012 14:30 marco
- Re: Disky 07.01.2012 20:33 Endroo
- Disky 07.01.2012 20:15 Nerez
- Re: Leonik 06.01.2012 09:40 Endroo
- Re: Leonik 06.01.2012 05:43 VladoA6
- Re: Re: Re: Leonik 05.01.2012 23:44 Endroo
- Re: Re: Leonik 05.01.2012 13:43 VladoA6
- Re: Leonik 02.01.2012 13:55 Endroo
- Leonik 02.01.2012 06:07 VladoA6
- Re: vyfuk 28.12.2011 13:09 Endroo
- vyfuk 27.12.2011 07:26 Brandon Walsh
- Re: zase nafta 17.12.2011 21:11 baca42
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zase nafta 17.12.2011 18:15 Camaro427
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zase nafta 17.12.2011 15:05 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zase nafta 17.12.2011 15:01 kornel
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zase nafta 17.12.2011 12:46 Camaro427
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zase nafta 17.12.2011 09:37 kornel
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2008) Majitel: jumper (Modo Team)
Přidáno: 21.7.2008 42510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2010) Majitel: hanka.black
Přidáno: 29.5.2010 4010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2009) Majitel: Martin_Beneš
Přidáno: 27.6.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé