Recenze
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 306 Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:317982 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 196 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Auto jsem koupil v roce 2007. Bylo to mé první auto, takže jsem na něho byl náležitě pyšný. Označení XT napovídá, že se tehdy (v době kdy se auto vyrábělo) jednalo o maximální výbavu, která zahrnovala polstrování boků dveří a dokonce kryt přihrádky před spolujezdcem, rádio s ovládáním na páčce pod volantem, střešní okno, dvoukomorové přední světlomety...a kdoví, čím vším se chlubila dobová reklama na tenhle automobil.
Motor je 1.9 turbodiesel s výkonem 66kw. Jelikož je to malé auto, tak tenhle motor mu dává celkem slušnou dynamiku. Rozdíl byl znatelný, třeba když jsem sedl do taťkovy 307 s 1.6 benzinem o stejném výkonu. Velkou roli tam hraje určitě hmotnost - 307ka je o párset kilo těžší.
Auto bylo koupeno od majitele jednoho Peugeot servisu, resp. jeho ženy, takže jsem měl jistotu že se autu dostávala správná péče. Ikdyž jsem byl už třetí majitel. Původně bylo auto přivezené v roce 1998 z Německa. V době, kdy jsem ho kupoval já, tak mělo naježděno 251000 km. Doteďka ale motorově funguje bez problémů a to má najeto 318000 km. Samozřejmě, pár oprav už tam bylo...např. výměna spojky, seřízení ventilů, výměna výfuku, výměna zámků dveří, výměna zvedáků zadních dveří kufru, výměna tlumičů...to jsou prostě věci, které u tak starého a používaného auta musí jednou odejít, ale nezapříčiní jeho konec. :) Třeba se divím, že mi stále šlape turbodmychadlo - strašák turbomotorů.
Ale to je určitě i tím, že prostě jezdím tak, jak by se s turbomotorem jezdit mělo.
Původní fotky z doby kdy jsem měl auto čerstvě koupené, se mi bohužel nedochovaly. Vzhledem nebylo na autě nic vyjímečného. Tak jsem si řekl, že si ho trochu vylepším. Více se o tomto rozepíšu níže.
Silné stránky
Výborný motor - takzvaný držák! :)
Pohodlný podvozek
Slabé stránky
Stáří auta
Úpravy a opětovné zcivilnění
Jako první věc, co jsem s autem provedl, tak bylo, že jsem si nastříkal na stříbrno pár dílů palubní desky. Ta černá mi přišla hodně fádní. (foto interiéru dodám později).
Druhá věc se už týká exteriéru. Objednal jsem si zadní křídlo, jenom takové to decentní, ale autu to dalo takový akčnější vzhled.
Následovalo zatmavení skel, které jsem si nechal dělat u odborníka. Sám jsem si na to netroufl.
Záhy jsem lupl ještě na zadní sklo nálepku TM - logo jedné super závodní hry TrackMania :).
Pak jsem ještě v jednom obchodě objevil fixu na gumu a jiné různorodé materiály a pomaloval jsem si pneumatiky. :)
Výsledek mého snažení můžete vidět na fotkách.
Ze všeho ale jednou člověk vyroste a tak dřívě či později jsem auto nechal opět splynout s davem. Nejdřív jsem přestal kreslit na pneumatiky, jelikož se kresbičky časem vždy setřely, tak jsem je musel zhruba jednou za 2 měsíce obnovovat a to mě přestalo bavit. Pak jsem taky sundal tu nálepku ze zadního skla. Ne kvůli policii - s nima jsem nikdy žádný problém neměl. Ale kvůli tomu, že už mě i to hraní her tak moc nebralo jako dřív. Poslední věc, co jsem z auta odstranil, tak byly folie z předních skel. Začalo se mluvit o tom, že by to mohlo být trestné a radši jsem na sebe nechtěl zbytečně upozorňovat, tak jsem je dal pryč.
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé