Recenze
Technické info
Přezdívka auta fabka Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
Tohle auto si původně koupila manželka.
Fabii jsme koupili novou za dle mě přemrštěnou částku.
Celkově bych Fabii 1.2 posoudil jako povedené auto pro penzisty, jako druhé auto pro manželku do práce a zpět ,nebo pro velmi nenáročné řidiče kteří jezdí na spotřebu, povinné ručení a chtějí být věrní Škodě. Tedy ta spotřeba na 1.2 motor je podle mě vysoká,ale někomu stačí pocit, že auto má jen 3 válce a podle toho to zákonitě skoro nic nežere. Já osobně na spotřebu nejezdím. Jen pro zajímavost jsem spotřebu měřil a v kombinaci to vyšlo na necelých 7/100km. S nohou na plynu tak akorát. Pokud někdo jezdí stylem brzda,plyn, tak bude muset motor více vytáčet tak 7 litrů na 100km to určitě nebude. V jedné recenzi automobilového novináře jsem se dočetl, že jeho průměrná spotřeba se pohybovala okolo 9,5/100km. To se mi zdá už trochu přehnané,ale souhlasil bych s tímto průměrem s cihlou na plynu non-stop.
Motor je celkově kapitola sama pro sebe. Někdo když vidí na autě 1.2 HTP tak s myslí,že auto jede tak 90 a to ještě po rovině. Není to až taková hrůza. Rozjezd je ještě v normě a auto není třeba roztlačovat :-) ale co si budeme povídat, sporťák to samozřejmě není. Každé předjíždění je třeba trochu promyslet a předjíždět do kopce pokud se vlečete za nákladním autem na trojku ? Nedoporučuji.
Dále bych se chtěl zmínit o brzdách. Auto nebrzdí až tak zle,ikdyž na zadek z brzd také nepadnete. Horší,že auto nemá v základu ABS. Na rok 2004 to je docela síla. To u mě tahle značka o dost klesla na vážnosti. ABS je za příplatek.
Další výtku bych měl k zavírání pátých dveří. Pokud s tím neprásknete jak v Pragovce V3S, tak se to nezavře úplně a musíte pokus opakovat. Pokud páté dveře zavírá manželka a Vy sedíte za volantem,tak Vám ta rána rve uši a divíte se,že sklo nevypadne. I ve Škodě 105 se kufr zavíral lépe. Nic nemění fakt, že šlo o zcela jinou část auta ani systém zavírání.
Když budu ještě vyloženě hledat chyby, můžu ještě zmínit velmi špatný přístup při výměně halogenky v levém světlometu. Když otevřete kapotu motoru, je tam místa ještě na jeden motor a ta žárovička se mění fakt blbě. Člověku s normální velikostí rukou to dá práci a pokud máte ruky jak lopaty tak na výměnu zapomeňte. Teda...pokud nechcete jezdit do servisu s každou žárovičkou, tak se to dá zmáknout delšími kombinačkami.Chce to jen trochu cviku.
Abych jen nehanil- řazení je přesné a rychlosti nemusíte hledat. Tedy tak je to v našem autě z roku 04. V kamarádově Fabii je řazení naopak tuhé a klade značný odpor. Nevím jestli je to konkrétním autem , nebo došlo k nějaké změně na převodovce.
Prostor za volantem není zase tak stísněný jak by se z venku mohlo zdát. Mohu porovnat s Fordem Focus první generace a místa vepředu je asi stejně. V trojkovém BMW druhé generace myslím stejně tak,ne-li míň. V Audi A4 r.v. 2009 je místa méně a to je Audina nesrovnatelně větší a cenově neporovnatelná.
Další plus bych napsal spolehlivost- Soudím tedy podle nového auta které ještě nemá najeto ani 50 t/km. Možná, že do padesátky tisíc km by to měl být standart nejezdit po servisech,ale známí mají Toyotu Auris a do servisu jezdí jako na housle,tj, 2x týdně. Přičemž Auris nemá najeto ani 20 tisíc. Možná smůla na špatný kus.
V nabídce bodování mi chybí otázka z jiného serveru – KOUPILI BY JSTE SI DALŠÍ AUTO TÉHLE ZNAČKY ? U mě by odpovědˇzněla. JAKO NOVÉ URČITĚ NE. Poměr, cena x výkon. Ojeté snad, jako druhé auto. To se mi naše auta vždy líbily.
Jelikož auto nyní vůbec nepoužíváme, tak jsme se ho rozhodnuli prodat.
Silné stránky
+Spolehlivost
+Přesné řazení
+Bezpečné
+Snadné parkování ve městě a všude kde je nedostatek místa
Slabé stránky
-Výkon motoru
-Malý zavazadlový prostor
-Absence ABS
-Zavírání pátých dveří
-Výměna jekékoliv žárovky v levém světlometu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem měnil jen žárovky ve světlometech. Na můj vkus ,ale poměrně často.
Myslím, že je mimořádně spolehlivá.
Od 105000 tisíc kilometrů jsou první malé výdaje které v součtu už něco stojí. Zatím tedy jen manžety na poloosách, silentblok,. Poslední závada která mě překvapila je prasklý držák stahování oken. Prý častá závada celého koncernu... ?? Přitom stahování oken používáme opravdu minimálně.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žádný problém.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé