Recenze
Alfa Romeo 156 1,9 JTD Sportwagon
Technické info
Přezdívka auta Šedá Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 275 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Moji nyní už bývalou Alfu Romeo 156 Sportwagon jsem si vyhlédl na internetu v Německu. Následovala cesta kousek před Mnichov. Jednalo se o model po faceliftu od Gugiara, byla v době kdy jsem ji koupil 5 měsíců stará se 7.000km. Bylo havarováno na levý přední roh, ale nic dramatického, motor běžel, všechny airbagy O.K., takže po poradě se známými mechaniky jsem pro ni poslal odvoz. Oprava proběhla výhradně z nových dílů, byla by škoda téměř nové auto opravit jinak.
Alfu jsem prodal letos po osmi letech naprosté spokojenosti se 130.000km . Staré pověsti české o nespolehlivosti Alfy Romeo se u mne nekonaly. Většina těchto zkazek podle mne vzniká u aut dovezených ze zahraničí, převážně se stočenými kilometry, flikováním po haváriích nebo zanedbaným servisem. Moje Alfa i přesto že byla po havárii, neměla v problém. Ale jak jsem psal na opravě jsem nešetřil, pravidelná údržba byla samozřejmostí. Soupis toho, co jsem za celou dobu měnil přikládám. Jedná se o běžné spotřební záležitosti. Poměrně brzká výměna spojky byla nepochybně daná způsobem používání, resp. 80% ježdění po Brně Totéž platí o podvozkových prvcích.
MOTOR :
Nejslabší z trojice naftových motorů – osmiventilový přeplňovaný čtyřválec 1910ccm 85kw/4000ot 275Nm/2000ot (115k). Samozřejmě bych prožil raději 140k 6-ti rychlostní Multijet, ale po zajetí jsem byl příjemně překvapen, že i tento motor jede výborně. Měl jsem možnost i vyzkoušet 2,4 JTD, která jela úchvatně, ale tento motor už je na přední nápravu přece jen těžký. I podle mechaniků z Alfy je 1,9 lepší volbou a to platí i pro 159.
PODVOZEK :
Se 17“ koly, které jsem za původní 16“ vyměnil, seděla Alfa jako přibitá. Zejména serpentýnové cesty jsem si vychutnával nejraději. To co si s autem může šofér dovolit, je úžasné – cuore sportivo (sportovní srdce) kterým se automobilka honosí, v Alfě skutečně je a nemyslím, že musí být nutně benzínová,aby se projevilo. Italové staví auta na „normální“ silnice (kdo jel někdy po italské dálnici pochopí), proto samozřejmě na našich tankodromech hliníkové prvky náprav trpí.
PŘEVODOVKA :
Bohužel jen 5-ti stupňový manuál. Snad jediná věc která mi opravdu vadila, byl hodně tuhý spojkový pedál, jehož sešlapávání jsem si při jízdě po městě zejména od operace kolene „náramně užíval“.
VÝBAVA :
Distinctive byl nejvyšší ze tří stupňů výbavy. Zahrnoval automatickou dvouzónovou klimatizaci, ABS+EBD, VDC s ASR, 6x airbag, 4x el. okna + zrcátka s vyhříváním, rádio s CD s ovládáním na volantu, volant a řadící páku v kůži, tempovat, 16“ alu, loketní opěrku s úložným prostorem (vpředu), výklopnou loketní opěrku vzadu s průvlakem na lyže, vysunovatelnou síť zavazadlového prostoru, uchycení dětské sedačky Isofix, interiér Alfatex.
Auto bylo dále příplatkově dovybaveno, xenony, zadními parkovacími senzory, el. střešním oknem a následujícími pakety :
- Zimní paket (senzor zamlžení oken, dešťový a prachový senzor)
- Sportovní paket (boční prahové lišty + sportovní nastavení podvozku + odpružení Nivomat)
- Komfortní paket (vyhřívaná přední sedadla + el. nastavitelná bederní opěrka)
UŽIVATELSKÉ POZNATKY :
Za 8 let provozu mně Alfa nikdy nezradila, mám na ni ty nejlepší vzpomínky. Absolvovali jsme s ní 4 zahraniční dovolené, pro rodinu s jedním dítětem bylo prostorově dostačující.
Spotřeba se pohybovala ve městě kolem 6,5 litu nafty, mimo město kolem pěti litrů, samozřejmě v závislosti na rychlosti (dálnice kolem 5,7 na silnicích při rychl. do 100km i pod 5l.)
Díky střešnímu oknu bylo nižší čalounění střechy, které pro osoby od 190cm bylo "nadoraz" :-)
Kombinace šedo-černé palubovky a dveřního čalounění velmi zdařilé. Nabízely se i další modifikace s béžovou, tmavě šedou, nebo v kůžích.
Po této zkušenosti s Alfou 156, bych si další pořídil bez obav. Věřím se Alfa ukáže a když už se tak dlouho čeká na Giuliu, že bude stát za to :-)
Silné stránky
Originální design
Sportovní vzhled a charakter
Jízdní vlastnosti
Výbava popsaného modelu
Slabé stránky
Tuhá spojka
Ceny některých nových dílů (něco je v normě, u některých dílu však nechápu...)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mimo pravidelné výměny náplní a filtrů :
3/2006 28.490 km - 1x žhavící svíčka
11/2006 44.400 km - Stabilizační tyč
12/2007 58 960 km - PP rameno
2/2008 61.500 km - Baterie 61/510A
5/2008 67.100 km - LP rameno
2/2009 80.125 km - Spojka
2/2010 98.000 km - Hadice k turbu
3/2010 100.180 km - Lanovody ruční brzdy
7/2010 105.400 km - Výměna náplně klimatizace
1/2011 115.400 km - Žhavící svíčky + baterie
6/2011 121.150 km - Stabilizační tyč
11/2011 124.550 km - PP Rameno
1/2012 126.300 km – Hadice intercooleru
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vlastní dovoz, nákup v Německu - bez problému
Další vozy Alfa Romeo 156
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: pivrnec
Přidáno: 14.2.2007 36110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: roubrt37
Přidáno: 19.2.2007 659 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2009 298 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 7410 Majitel 9.90 Uživatelé