Recenze
Fiat 500 0.9 TwinAir
Technické info
Přezdívka auta Fiátek Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:1200 palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 875 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 185 pohon kol: přední
Popis vozu
Můj Fiat 500 jsem pořídil po několika letech ohlížení se po tomto roztomilém autíčku, kdykoliv projelo kolem. Moje Alfa 156 sloužila velmi spolehlivě a proto teprve letos
po osmi letech s Alfou, jsem se rozhodl pro výměnu. K údivu několika lidí z okolí jsem
přesedlal do tohoto auta ve stylu reklamy Renaultu – „nepotřebuji ho, ale chci ho !“
MOTOR :
Když se objevil motor TwinAir, dost mne zaujal, proto když ho v Brněnském Motortecu
měli v předváděcí Lancii Y, hned jsem jej vyzkoušel. Dopoledne jsem měl půjčený TwinAair
a odpoledne pak motor 1.2, který mi i prodejci „vnucovali“. Nicméně neuspěli :-) protože Twinair mě nadchl. V testech zmiňované vibrace a charakteristický zvukový projev dvouválce, se pro retro auto jakým pětistovka je, podle mně přesně hodí.
Přeplňovaný motor je velmi živý, skvěle akceleruje, turbo dělá svoje. S motorem 1,2 se nemůže rovnat – resp. alespoň v porovnání s tímto, mne 1,2 vůbec nebavil. Je samozřejmě třeba si zvyknout na „vysokootáčkovost“ tohoto motoru. Během několika prvních dnů jsem se s autem sžil a dnes mně opravdu baví.
Zde je odkaz na podrobnější parametry . http://www.fiat.cz/technologie/twinair/
VÝBAVA :
Zmíněný motor Twinair se nabízí jen ve vyšší výbavě Lounge, která nabízí velmi slušný standard : ABS s EBD, elektricky ovládaná zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s DO, elektrické ovládání oken, volant potažený kůží s tlačítky ovládání audiosystému a telefonu, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy, hlavové airbagy, Blue & Me – handsfree s bluetooth, rádio s CD přehrávačem a podporou MP3, USB vstup, přední mlhová světla, prosklená střecha s roletkou, dělené zadní sedadlo, paket chrom, zadní parkovací senzory a v kombinaci s motorem TwinAir je i v ceně Start-stop systém.
Svoji pětistovku jsem ještě dovybavil robotizovanou převodovkou Dualogic s řazením na volantu, el. střešním oknem a výklopným sedákem spolujezdce s úložným prostorem a 16-ti palcovými alu (ve standardu jsou alu 15“).
PŘEVODOVKA :
Robotizovaná převodovka která se v tomto případě jmenuje Dualogic, byla pro mne jasnou volbou poté co jsem si během předchozích let zvykl na Selespeed v Alfě. Samotný automat mi nevyhovuje způsobem jak řadí. Chci řadit sám, ale nechce se mi už šlapat na spojku. Navíc si mohu vybrat, zda budu řadit na volantu, nebo řadičkou. Komfortní pro mne také je, že při dojíždění např. k červené na semaforu, si převodovka i v režimu manuálního řazení seřadí sama, když se vám nechce řadit ručně. Od semaforu už si zase řadím sám. Prostě pohoda…
UŽIVATELSKÉ POZNATKY :
Jediné co mně prozatím zklamalo je spotřeba, která se pohybuje ve městě kolem 6,5 litrů, což se s deklarovanou liší o dva litry. Na dálnici jsem vjel zatím jen jednou a 6,9 při 130km a zhruba 5,5 při 100 km odpovídá údajům z testu na auto.cz. Nicméně zatím mám najeto 1200km, je tedy pravděpodobné, že si motor ještě sedá.
V testu jsem také četl výtku na blízkost středového panelu s řadící pákou, pravé noze, resp. kolene řidiče. S tím tedy problém nemám. Naopak vnímám jako příjemné, že mohu o středový tunel nohu opřít. Je to spíše o subjektivním pocitu.
Co bych spíše uvítal o něco níže je sedadlo. I když jej snížím na minimum, má pořád pocit že jsem vysoko. Měřím jen 177cm, ale o 5cm níže by mi asi vyhovoval posaz líp. Z toho zase moje žena si dá sedadlo až nahoru a přiklopí si i opěrák, takže opět je to o individálním pocitu.
Další věc která mně potěšila je el. střešní okno.
Měl jsem el. střechy už na několika autech, často je používám, proto jsem si ho přiobjednal i zde. Ve verzi Lounge již střešní okno je, ovšem jen na pevno. El. otvírané je za +11.000,-Kč. Příjemně mne ovšem překvapilo jak v první otevřené poloze (tedy jen nadzvednuté) nehučí a skvěle ventiluje. Jedná se o zatim nejtižší okno, které jsem v posledních pěti autech zažil. Navíc v této první poloze příjemně proudí vzduch nad hlavou tak, že to opravu cítíte. Výrazně tedy alespoň v mém příapdě snižuje nutnost pouštění klimatizace.
Trochu slabá se mi zdají dálková světla.
Podvozkové i jiné běžné vlastnosti nerozepisuji, protože vše co bylo od r. 2008 o pětistovkách napsáno a testováno víceméně odpovídá. Chtěl jsem hlavně sdílet moje uspokojení s výběrem dvouválcového motoru TwinAir, protože se o něm hodně diskutuje, ale málo kdo ho vlastně vyzkoušel.
Co tedy napsat na závěr ? Auto pro mne není jen stroj, kterým se přesouvám z bodu A do bodu B. Auto které si kupuji mne musí bavit a proto nemám problém si o něco víc připlatit za takovou stylovku jakou Fiat 500 je. Tento týden byl vyrobený miliontý kus Fiatu 500, což je důkaz, že ve světě mají lidi větší styl. Škoda že se jich v Česku „neusmívá“ na silnicích víc.
Bohužel u nás platí co jsem někde četl a s čím se zcela ztotožňuji : „Češi obdivují krásná auta, ale kupují si obyčejná“.
Doplnění po půl roce :
Najeto něco přes 5.000 km. Motor se zajíždí a začíná probouzet.
Nejvíc hodnotím svižnost. Akcelerce je báječná. Když přesednu do Delty 1,6 JTD 120k - mám pocit že nejede :-) Přece jen turbobenzin je cítit. Jsem rád, že jsem nevolil motor 1,2.
Jízdu po městě si užívám. Všude se vejde, denně se otáčím na úzkém dvoře a s Fiátkem je to hračka.
Minulý týden jsem měl možnost otestovat Abarth 500 s motorem 1,4 T 135k.
Největší překvapení podvozek - čekal jsem tvrdou motokáru a i na 17"kách ve městě překvapivě pohoda.
Úžasný je ovšem zvuk ze 4 výfuků, skvělý volant, moc příjemně měkce kůží obšitá ruční brzda a také kaplička nad budíky. Černá kůže s červeným prošitím vypadá skvěle.
Mělo najeto teprve 115km, ale 135k s tou váhou zacvičí i v syrovém stavu.
A zajímavý postřeh - černý interiér i černým stropem změnil pocit tak, jako kdybych sedl do úplně jiného auta.
500 Abarth je skvělé auto pro zábavu pro toho kdo úplně neřeší peníze.
Silné stránky
Styl
Design
Parkování :-)
Dobře a tiše fungující střešní okno
Slabé stránky
Zatím nevím :-)
Snad jen by mohl být větší výběr barev. U takového typu auta bych čekal 30 odstínů a ne 9, ze kterých mne zaujaly 3. Ale člověk je pořád nespokojený i kdyby měl 50 :-)
Mohla by být lepší účinnost dálkových světel
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi dobré.
Zakoupeno v Motortec Brno
Velká ochota prodejců, zapůjčení předváděcích aut k porovnání
Novinky v recenzi
Doplnění fotek a zkušenosti z Abartem
V textu
Přidat názorDiskuse: Fiat 500 0.9 TwinAir
- zvuk 04.02.2020 08:14 designer
- Re: 0.9 TwinAir 05.04.2016 23:46 Dave 11
- 0.9 TwinAir 19.10.2015 13:49 panRajce
- pro italský vozítka mám slabost 21.05.2013 22:00 roox
- Re: Svetla 11.03.2013 21:42 Dave 11
- Svetla 15.02.2013 00:39 MatoMI
- Abart 12.12.2012 22:00 MirekGTA
- Re: Re: Modrá Cappellini 27.11.2012 20:23 Dave 11
- Re: Modrá Cappellini 27.11.2012 08:26 cuoresportivo
- Re: Spotřeba a zatím ujetých 1200 km 26.11.2012 15:00 Dave 11
- Tak ať slouží 26.11.2012 14:50 jenik1
- Modrá Cappellini 26.11.2012 14:48 Dave 11
- Spotřeba a zatím ujetých 1200 km 26.11.2012 12:24 cuoresportivo
- Fiatek 26.11.2012 11:09 wolff
- Re: Hodnocení 25.11.2012 22:42 Parda71 (BMWfans)
- Re: Re: Re: Hodnocení 25.11.2012 21:19 Dave 11
- Re: Re: Hodnocení 25.11.2012 11:46 Parda71 (BMWfans)
- Re: Hodnocení 24.11.2012 14:57 Dave 11
- Hodnocení 24.11.2012 13:43 dr.biker
- Re: pekne 23.11.2012 23:02 Dave 11
- Re: Perfektni fotka..:D. 23.11.2012 22:56 Dave 11
- Perfektni fotka..:D. 23.11.2012 22:34 most
- pekne 23.11.2012 22:07 pinkybrain8
Další vozy Fiat 500
-
Fiat 500 (2008) Majitel: koyota
Přidáno: 23.5.2010 7110 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Fiat 500 (2012) Majitel: MINIak
Přidáno: 16.1.2013 2610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat 500 (2008) Majitel: stanleyyy
Přidáno: 16.5.2008 5810 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat 500 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.3.2009 128 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Fiat 500 (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2009 1110 Majitel 8.81 Uživatelé