Recenze
Fiat 500 Lounge 1,4 16V
Technické info
Přezdívka auta Mandelinka Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:40000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 185 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Jak bych začal popis tohoto vozu? Snad jen slovy: motokára, retro, stylovka. To jsou slova, která asi nejvíce vystihují toto vozítko. Jedná se konkrétně o výbavu Lounge (tzn. plná výbava plus ještě něco navíc, jako např. panoramatické okno, sport paket a spousta dalších vychytávek) a autíčko bylo pořízeno s motorizací 1,4 16V 100 koní. Auto bylo pořízeno od známých s necelými 12000 km. Takže zánovní vůz. Bylo postaveno na sériových 15" kolech. Nyní se však může honosit 16" koly ala Abarth (viz. fotky). Dále musela nastat další změna, "přece nebude mít mandelinka chromové špígly, když má bílá kola." Tzn. další úpravou byly bílé kryty na zpětná zrdcátka.
Základní vlastnosti Fiat 500 1.4 16V
Délka 3546 mm
Šířka 1627 mm
Výška 1488 mm
Fyzické parametry Fiat 500 1.4 16V
Pohotovostní hmotnost 1005 kg
Užitečná hmotnost 1390 kg
Rozchod kol vpředu 1413 mm
Rozchod kol vzadu 1397 mm
Rozvor náprav 2300 mm
Min. objem zavaz. prostoru 185 litrů
Motor, výkon Fiat 500 1.4 16V
Druh motoru řadový
Umístění motoru vpředu napříč
Příprava směsi vícebodové vstřikování
Poháněné nápravy přední
Převodovka Manuální
Počet rychl. stupňů (man.)6
Zdvihový objem 1368 ccm
Počet válců 4
Počet ventilů 16
Točivý moment 145 nM
Točivý moment - otáčky 1500 při ot.
Výkon 74 kW
Výkon - koní 100 koní
Výkon - otáček 6000 při ot.
Maximální rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10.5 s
Spotřeba - kombinovaně 6.3 litrů na 100 km
Silné stránky
Jízdní vlastnosti
U tohoto auta jsem byl opravdu mile překvapen jak hezky sedí a je vidět, jak si italští inženýři vyhráli s nastavením podvozku. I na to, jak je toto auto kraťoučké, v zatáčkách s hezkým asfaltem opravdu sedí jako přibité. Problém nastává v tu chvíli, když se najede na nějakou větší nerovnost, tak tužší podvozek a menší rozvor náprav nestíhají tyto nerovnosti plynule překonávat a v tu chvíli se může stát, že doskáčete až do protisměru, nebo Vám takříkajíc "uletí prdel". Ale to se dá u tak maličkého auta očekávat, je to taková malá motokára.
Motor
Další silnou stránkou tohoto vozu je bezesporu motor. Hezký, tichý kultivovaný chod, ale jakmile se motor vytočí nad 3000 otáček za minutu, dá o sobě vědět krásným zvukem, kterému přidáva "basovou" kulisu sportovní koncovka výfuku (ze série). Motor má slušný tah od 2000 otáček, ale jak se člověk přehoupne nad 3500, dává dostatek, možná až přebytek výkonu tomuto malému autíčku. Červené pole na otáčkoměru začíná u 6000 otáček za minutu, ale omezovač zasáhne až ve slušných 7000 otáčkách.
Převodovka
Dalším kladem mandelinky je převodovka, takovou bych mohl v koyotě závidět. Jedná se o 6-ti stupňový manuál, s hezky krátkými, přesnými drahami s opravdu ale opravdu hladkým chodem. Při 50km/h na 4-ku točí motor nějakých 1700 otáček, při 90 na 6-ku točí 2300 otáček a při 130 taktéž na 6-ku točí motor lehce přes 3000 otáček.
Režim SPORT
Kouzelné tlačítko na středovém tunelu, co přesně dělá? Ztuhne posilovač řízení, zvýší se ochota reagovat na pobídnutí plynem a také se změní reakce spojky. To by bylo tak všechno. A výsledek kombinace těchto tří článků? Hezký sportovní řetízek. :-) V tu chvíli se začne vozítko chovat jako čistokrevná motokára a zábava může začít.
Interiér
No další silnou stránkou pětistovky je interiér. Řekl bych retro style s moderními prvky. Červeno krémová kombinace interiéru je opravdu velice vkusná a jak už jsem psal, je to stylovka, už jen při pohledu zevnitř. Pred řidičem jsou dvě kolečka, jedno větší, jedno menší. Větší je opravdu povedený kožený multifunkční volant a menší jsou budíky. Pro mne jsou takové méně přehledné, ale je to jen o zvyku, dávám přednost spíše jednoduchým řešením. Když si sednete na místo spolujezdce, rozprostře se před Vámi červeně lakovaná palubní deska s chromovým nápisem 5oo :-) no prostě stylovka. V interiéru se nachází další velká spousta vychytávek, Blue2ME, USB s podporou Windows Mobile atd atd.
Vnitřní prostor a sedačky
Tuto kategorii uvedu jak v silných tak ve slabých stránkách. Nedá se totiž přesně říct, kam spadá. Něco mile překvapí a něco mírně zamrzí. Místa pro řidiče a pro spolujezdce je opravdu dostatek. Ale když si do vozu sednu já (176cm), nikdo už se za mě neposadí, snad jen dítě v autosedačce. Místa na zadních sedačkách, pokud v předu sedí dospělý člověk, je skutečně žalostně málo. Odkládacích prostor je v interiéru dostatek, ale uvítal bych i víc, ale nemůžu čekat zázraky, že? :-) Sedačky jsou pohodlné a mají dostatečné boční vedení a v zatáčkách jsou schopný držet a nepustit. Ale nejsou to žádné Sabelty. A u sedaček mám znovu jeden protiklad, konkrétně u sedačky řidiče, má trošku zvlášní variabilitu a nastavit si ji, aby mi vyhovovala trošku trvá a chce to určitou dávku trpělivosti.
Bezpečnost
Doufám, že tohle se nikdy testovat nebude, ale pětistovka má 5 hvězd v testech Euro NCAP. Bezpečnost zajišťuje 7 airbagů.
A to poslední a nejdůležitější jsem si nechal na konec.
DESIGN
Co k tomu napsat? JŮŮŮŮŮ, JÉÉÉÉÉ, PARÁÁÁDA. To jsou tak adekvátní výrazy k designu tohoto vozítka. Budí pozornost, je krásné a ještě jednou to zopakuji, je to STYLOVKA.
btw. tím jsem nechtěl říci, že se design tohoto vozu musí každému líbit.
Slabé stránky
Jak už jsem jednou napsal:
Vnitřní prostor a sedačky.
Úložný prostor
Spíše tedy úložný prostůrek o objemu 185 litrů. No nic jiného se od tohoto vozu nedalo čekat. Je to městské vozítko na nákupy, takže rodinu na týden do toho nesbalíte.
Rejd
Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Teda spíše italští inženýři. Nějak jsem nepochopil, proč dali tomuto autíčku, které by mělo být schopné se otočit na pětikoruně tak malý rejd? Myslel jsem si že kojotka má rejd malý, ale toto je opravdu extrémní, zvláště na takto malém automobilu.
A ještě troška povídání k jízdním vlastnostem. Mám tak trošku strach z toho, že je pětistovka tak trošku nečitelná, na 16" drží jako přibitá, ale mám pocit, že bych jako řidič nepoznal hranu přilnavosti vozu a okamžitě by okusil účinky přetáčivosti. Auto je totiž velice lehké a v zatáčkách pneu ani "nekviknou" a ani se vůz při rychlém nájezdu do zatáčky nenechá vynést. Takže pořádně člověk ani neví, co si může dovolit. No jedině asi metodou 'pokus, omyl'.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mandelinka je servisována v autorizovaném servisu v Holešově, název schválně psát nebudu.
Po chycení zajíce do předního nárazníku šlo autí do servisu, nový nárazník plus lakování. Nalakovali ho špatnou barvou, zdarma přelakováno, takže zatím spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Automobil kupován od známých, takže naprosto bez problémů.
Novinky v recenzi
fotky
Byl bych nerad, kdyby jste mandelinku negativně hodnotili kvůli nedostatku fotek, budu je postupně přidávat. NEBOJTE SE!!! :-))
Přidat názorDiskuse: Fiat 500 Lounge 1,4 16V
- Pěkné fotky 28.11.2012 16:58 Dave 11
- Re: Re: Re: Pech... 30.05.2010 17:12 koyota
- Re: Re: Pech... 30.05.2010 11:26 tomike
- Re: Pech... 27.05.2010 15:38 koyota
- Pech... 26.05.2010 10:10 Staniczeq
- Re: Re: No do trdele ... 26.05.2010 00:00 koyota
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:20 Aspire
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:18 berustina
- Re: Re: Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:13 FRPE
- Re: Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:08 koyota
- Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:06 FRPE
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:04 koyota
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 23:02 berustina
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:58 FRPE
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:54 berustina
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:52 koyota
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:47 berustina
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:46 koyota
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:40 berustina
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:38 koyota
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:35 berustina
- Re: Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:11 koyota
- Re: Re: Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:09 koyota
- Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:08 FRPE
- Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:07 berustina
- Re: Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:06 FRPE
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:03 koyota
- Re: No do trdele ... 25.05.2010 22:01 berustina
- Re: Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 21:55 koyota
- Re: Re: No do trdele ... 25.05.2010 21:52 FRPE
Další vozy Fiat 500
-
Fiat 500 (2012) Majitel: MINIak
Přidáno: 16.1.2013 2610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat 500 (2012) Majitel: Dave 11
Přidáno: 23.11.2012 239 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Fiat 500 (2008) Majitel: stanleyyy
Přidáno: 16.5.2008 5810 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat 500 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.3.2009 128 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Fiat 500 (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2009 1110 Majitel 8.81 Uživatelé