Recenze
Škoda Fabia Elegance 1.4 16V 74kW
Technické info
Přezdívka auta Fabka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:113000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Je to Fabia s motorem 1,4 16V od Volkswagenu s výkonem 74kw při 6000 ot/min (což je docela vysoko na "ridinný vůz") a točivým momentem 126 Nm až při 4400 ot/min. Výbava Elegance v roce 2000 zahrnovala v základu -ABS, -pylový mikrofiltr, -předpínače bezp. pásů, -4x airbag , -palubní počítač, -imobilizer, -centrální zamykání s dálk. ovládáním a vystřelovacím klíčkem, -el. okna vpředu i vzadu, -výškově stavitelné sedadlo řidiče, -výškově i podélně stavitelný volant, -posilovač řízení, -přední mlhová světla, -nárazníky v barvě vozu, -zpětná zrcátka v barvě vozu, -tónovaná skla a to přední se zeleným pruhem, -úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, -příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, -dělená zadní sedadla, -zvuková signalizace nevypnutých světel a rezervy, -signalizace otevřených dveří a kufru, -varovné světlo v předních dveřích, -osvětlení zavazadlového prostoru a schránky před spolujezdcem, -otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, -hliníková kola 14", -ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, -odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, -odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, -výsuvná kapsa pod rádiem, -vyhřívaná přední sedadla, -el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, -klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce, -4 reproduktory, -zrcátka v obou slunečních clonách, -elektricky stavitelné a vyhřívané zrcátka.
Moje Fabie má navíc ještě -litá kola 15", -rádio MS402, -4 reproduktory navíc, -ostřikovače světel (díki nim i zásobník na kapalinu o oběmu 5l), -el. ovladané střešní okno.
Auto bylo koupeno ojeté. Předchozí majitel byl nějaký policista z Havířova a jak jsem po koupi zjistil s autem se moc nemazlil. Ale bylo kupované přímo od dealera Škody a mělo ten jejich cejch vyzkoušeno,takže jsem věřil,že bude v dobém stavu. Auto bylo "vyzdobeno" zelenými celkem designově zajínamými nálepkami všude možně po karoserii,přišlo mi,že to je kvůli ochraně před kamínky atd,ale když jsem je začal odlepovat zjístil jsem,že tam byly spíš pro to,aby "zamaskovaly" škrábance a oděrky a což mě překvapilo i jeden počátek koroze!:-(
Takže všechno to šlo dolů a teď si říkám,že je to dobře,protože to byl vážně nevkus. Další práce spočívala ve vyčištění interiéru,ožívení všech plastů,umytí a naleštění. Ale co mě překvapilo bylo,že špíně se ze sedadel moc nechtělo,i když předchozí majitel tvrdil něco jiného. Prostě jízda např. v teplácích nepřipadá v úvahu a celkově se ze mě stal docela pedant na čistotu...celkem mě to štve,protože to snižuje takovou tu pohodovou využitelnost auta,kdy prostě sednu a jedu.
Další věc byla,že při první jízdě před koupí jsem si všimnul občasného slabého zaťukání od podvozku,bylo mi řečeno,že je to výfuk zralý na výměnu,že je to otázka tak jednoho roku,ale že se občas ozve a zaťuká! Jenže ouha,ťukání bylo pořád častější a silnější,tak jsem zajistil výměnu za nový...natěšený jako malý jsem se pro auto po několika hodinách vracel,jenže už první kilometry odhalily,že ťukání nezmizelo,takže znovu do servisu,tentokrát autorizovného,kde přišli na to,že to asi o sobě dává vědět stabilizátor...celkem mě naštvalo,že nikdo nic nevěděl určite a zdroje problému mi řekli asi dva s tím,že nejpravděpodobnější bude ten stabilizátor,no uvidíme,co se stane po opravě..zmíním se určitě v novinkách!;-)
Do auta bych měl tankovat 98 oktanový benzín,ale kvůli ceny tankuju klasickou 95,což je možné i podle návodu,daní je prý jen mírné snížení výkonu. Jen občas naberu plnou nádrž 100 oktanového V-Poweru Racing. Motor má s ním rozhodně poznatelně lepší pružnost a i ráno ihned po nastartování krásně drží volnoběh (s 95 otáčy mírně kolísají). Taky věřím v čistící schopnost tohoto paliva a myslím,že motor s více než 100 000 km si to zaslouží,zvlášť,když rozdíl v ceně při plné nádrži není zase tak velký.
Hodně lidí u Fabie kritizuje menší pravé zrcátko. Mě osobně to nevadí a nesetkal jsem se zatím v provozu se situací,kdy bych v něm neviděl to,co potřebuju.
ELEKTRONICKÝ PLYN.Rád bych vás seznámi s touto moderní "vymožeností",kterou tato Fabia disponuje. Nevím,jestli jej mají i jiné motorizace,ale doufám,že ne,protože jeho instalace mi příjde dost nešťastná! Jeho princip je v tom,že mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou není vazba zajištěna lankem,ale pohyb pedálu sleduje čidlo a to předává informace servomotorku,který hýbe škrtící klapkou. Více členů = větší zpoždění reakce...ale jaké!! Prodleva je skutečně dost znát..šlápnu na plyn a tak půl sekundy se nic neděje a teprv potom auto zareaguje,jakákoliv práce s ním je opožděná! Vadí mi to asi nejvíc u řazení,kdy musím plyn odlehčit o něco dřive,aby mi otáčky po zmáčknutí spojky nevyskočily nahoru jako nějakému nováčkovi v autoškole. Zkoušel jsem i nechat vyčistit a promazat klapku a nepomohlo,prostě to tak je a nedá se s tím nic dělat..mrzi to hlavě,když se projedu v jiném autě se stejným řešením plynu a tam je prodleva neznámý pojem (např. VW Passat 2.8 V6). Přeřazení tedy probíhá asi takto...pustím plyn a jako bych si řekl "jedna" a teprve potom šlapnu na spojku, jinak jdou otáčky po zmáčnutí spojky nahoru...hodně nemilá vlastnost. Ale jde díky tomu např. při nájezdu do zatáčky můžu držet plyn,ale když šlápnu na brdu,plyn se sám ubere,i když mám pedál třeba na podlaze..po odlehčení brzdy se zase sám přidá! Přišel na to náhodně kamarád,je to taková zajímavost!:-)
TECHNICKÁ DATA:
Rozměry (DxŠxV) : 3960 x 1646 x 1451 mm
Rozvor : 2462 mm
Rozchod (vpředu/vzadu): 1419/1408 mm
Pohotovostní hmotnost : 1081 kg + až 70 kg podle výbavy
Užitečná hmotnost : 505 kg - až 70 kg podle výbavy
Spotřeba podle TP : 9.5/5.5/6.9 l/100km
Silné stránky
+ jízdní vlastnosti
+ přesná převodovka
+ výbava
+ vzhled inteiéru
+ "výkon motoru" (300k to zas není:-))
+ nejen podle mě i zvuk audia
Slabé stránky
- "výkon" až v otáčkách
- interiér náchylný k zašpinění
- místo na zadních sedadlech
- rádio pouze na kazety...ale mám to vyřešené a kazeta mi přehrává klidně i MP3!:-)..jen rádio má zbytečně složité ovládání
- zdá se mi,že lak je hodně náchylný na oděrky,podření atd...dokonce i po ručním mytí jsou na něm jemně podřená místa..:-/
- nejen mi se zdá výhled dozadu (couvání) celkem mizerný...např. Felicie je na tom určitě lépe..radši couvám podle zrcátek.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V originálním servisu Škody jsem s Fabkou byl jen jednou a to kvůli ťukání od podvozku. Předchozí majitel ji servisoval pravidelně v autorizovaném servise Škody a dokládá to i servisní knížka,ale moc se mi nezdá,že by to autu nějak prospělo (podle stavu některých jejích dílů..vrzající zadní dveře atd..). Teď s ní jezdím ke známému a příjde mi,že je o ni postaráno lépe. Jeho servis sice neďelá dojem velikostí a stejnokrojem zaměstnanců,ale jsem si u něj jist,že všechno dělá poctivě! Navíc si vždy "pohraje" a promaže co je třeba,umyje,dotáhne:-) atd...takového (taky více osobního) přístupu si cením víc.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autodům Vrána v Havířově. Přístup dost zmatený,nedbalý a prostě představoval bych si ho úplně jinak. I stav vozu s razítkem vyzkoušeno by měl být podle mě někde jinde. Ale ojetý vůz jsem kupoval poprvé...příště už budu zase o něco chytřejší!:-)...doufám.
Novinky v recenzi
Nové video...testing....koukněte!;-)
Nejaka K***A mi za domem ulomila stěrač i s celým ramenem....=> ulomený okusek plastu pod stěračem a nové rameno za 618,-...které je navíc skoro k nesehnání....mel jsem zase jednou opravdu radost!!!
Nove fotky. +Moje rekordní spotřeba! Zajeto cestou z chaty..dva lidi+neco málo v kufru...po asi 50km jizdy! Rozhodně jsem nebrzdil provoz a doknce asi 2x předjížděl!:-)..výsledek vidíte sami..průměr 4,4l/100km...:-)
Začíná mi vadit malé pravé zrcátko a jeho obrovský mrtvý úhel! (hlavně na dálnici a podobných cestách)
Přidal jsem nějaké nové fotky! Koukněte!
Opravil jsem chyby kterých jsem si všiml v recenzi a doplnil nějaký text.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Elegance 1.4 16V 74kW
- motor 23.04.2009 20:33
- Re: Hodnotenie 27.04.2008 18:05 Dany1788
- Krasavec 01.02.2008 11:27
- Hodnotenie 30.12.2007 19:45 2.0VTEC
- Re: Motor 21.12.2007 18:29
- Re: RAKETA 10.11.2007 18:24 Dany1788
- Re: RAKETA 08.11.2007 12:01
- RAKETA 01.11.2007 18:49
- Re: hodnocení 06.10.2007 01:06
- Re: Re: 10b. 06.10.2007 01:00
- Re: Re: Re: Re: Re: motor 06.10.2007 00:50
- Re: Re: Re: Re: motor 05.10.2007 16:56
- Re: Re: 10b. 01.10.2007 19:12
- Re: Re: Re: motor 01.10.2007 19:09
- Re: Motor 01.10.2007 19:08
- Re: Re: motor 01.10.2007 19:05
- Re: Re: Re: 10bodů 28.09.2007 12:55 Dany1788
- Re: Re: 10bodů 22.09.2007 12:11
- Re: 10bodů 21.09.2007 11:02 Dany1788
- 10bodů 18.09.2007 15:11
- Krásná 09.08.2007 21:48 Patriot
- 10b. 04.08.2007 18:34 Sprint
- Fabuška 27.07.2007 21:26 shpoony
- Re: 10b. 21.07.2007 23:08 Dany1788
- 10b. 17.07.2007 23:35 Sprint
- Re: Re: 10b. 07.07.2007 15:31
- Re: motor 04.07.2007 13:45
- sedačky 03.07.2007 21:23 Focusman
- Re: 10b 28.06.2007 22:57 Dany1788
- 10b 28.06.2007 21:24 milic
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé