Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia Elegance 1.4 16V 74kW

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Fabka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:113000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Je to Fabia s motorem 1,4 16V od Volkswagenu s výkonem 74kw při 6000 ot/min (což je docela vysoko na "ridinný vůz") a točivým momentem 126 Nm až při 4400 ot/min. Výbava Elegance v roce 2000 zahrnovala v základu -ABS, -pylový mikrofiltr, -předpínače bezp. pásů, -4x airbag , -palubní počítač, -imobilizer, -centrální zamykání s dálk. ovládáním a vystřelovacím klíčkem, -el. okna vpředu i vzadu, -výškově stavitelné sedadlo řidiče, -výškově i podélně stavitelný volant, -posilovač řízení, -přední mlhová světla, -nárazníky v barvě vozu, -zpětná zrcátka v barvě vozu, -tónovaná skla a to přední se zeleným pruhem, -úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, -příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, -dělená zadní sedadla, -zvuková signalizace nevypnutých světel a rezervy, -signalizace otevřených dveří a kufru, -varovné světlo v předních dveřích, -osvětlení zavazadlového prostoru a schránky před spolujezdcem, -otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, -hliníková kola 14", -ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, -odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, -odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, -výsuvná kapsa pod rádiem, -vyhřívaná přední sedadla, -el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, -klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce, -4 reproduktory, -zrcátka v obou slunečních clonách, -elektricky stavitelné a vyhřívané zrcátka.
Moje Fabie má navíc ještě -litá kola 15", -rádio MS402, -4 reproduktory navíc, -ostřikovače světel (díki nim i zásobník na kapalinu o oběmu 5l), -el. ovladané střešní okno.

Auto bylo koupeno ojeté. Předchozí majitel byl nějaký policista z Havířova a jak jsem po koupi zjistil s autem se moc nemazlil. Ale bylo kupované přímo od dealera Škody a mělo ten jejich cejch vyzkoušeno,takže jsem věřil,že bude v dobém stavu. Auto bylo "vyzdobeno" zelenými celkem designově zajínamými nálepkami všude možně po karoserii,přišlo mi,že to je kvůli ochraně před kamínky atd,ale když jsem je začal odlepovat zjístil jsem,že tam byly spíš pro to,aby "zamaskovaly" škrábance a oděrky a což mě překvapilo i jeden počátek koroze!:-(
Takže všechno to šlo dolů a teď si říkám,že je to dobře,protože to byl vážně nevkus. Další práce spočívala ve vyčištění interiéru,ožívení všech plastů,umytí a naleštění. Ale co mě překvapilo bylo,že špíně se ze sedadel moc nechtělo,i když předchozí majitel tvrdil něco jiného. Prostě jízda např. v teplácích nepřipadá v úvahu a celkově se ze mě stal docela pedant na čistotu...celkem mě to štve,protože to snižuje takovou tu pohodovou využitelnost auta,kdy prostě sednu a jedu.
Další věc byla,že při první jízdě před koupí jsem si všimnul občasného slabého zaťukání od podvozku,bylo mi řečeno,že je to výfuk zralý na výměnu,že je to otázka tak jednoho roku,ale že se občas ozve a zaťuká! Jenže ouha,ťukání bylo pořád častější a silnější,tak jsem zajistil výměnu za nový...natěšený jako malý jsem se pro auto po několika hodinách vracel,jenže už první kilometry odhalily,že ťukání nezmizelo,takže znovu do servisu,tentokrát autorizovného,kde přišli na to,že to asi o sobě dává vědět stabilizátor...celkem mě naštvalo,že nikdo nic nevěděl určite a zdroje problému mi řekli asi dva s tím,že nejpravděpodobnější bude ten stabilizátor,no uvidíme,co se stane po opravě..zmíním se určitě v novinkách!;-)

Do auta bych měl tankovat 98 oktanový benzín,ale kvůli ceny tankuju klasickou 95,což je možné i podle návodu,daní je prý jen mírné snížení výkonu. Jen občas naberu plnou nádrž 100 oktanového V-Poweru Racing. Motor má s ním rozhodně poznatelně lepší pružnost a i ráno ihned po nastartování krásně drží volnoběh (s 95 otáčy mírně kolísají). Taky věřím v čistící schopnost tohoto paliva a myslím,že motor s více než 100 000 km si to zaslouží,zvlášť,když rozdíl v ceně při plné nádrži není zase tak velký.

Hodně lidí u Fabie kritizuje menší pravé zrcátko. Mě osobně to nevadí a nesetkal jsem se zatím v provozu se situací,kdy bych v něm neviděl to,co potřebuju.

ELEKTRONICKÝ PLYN.Rád bych vás seznámi s touto moderní "vymožeností",kterou tato Fabia disponuje. Nevím,jestli jej mají i jiné motorizace,ale doufám,že ne,protože jeho instalace mi příjde dost nešťastná! Jeho princip je v tom,že mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou není vazba zajištěna lankem,ale pohyb pedálu sleduje čidlo a to předává informace servomotorku,který hýbe škrtící klapkou. Více členů = větší zpoždění reakce...ale jaké!! Prodleva je skutečně dost znát..šlápnu na plyn a tak půl sekundy se nic neděje a teprv potom auto zareaguje,jakákoliv práce s ním je opožděná! Vadí mi to asi nejvíc u řazení,kdy musím plyn odlehčit o něco dřive,aby mi otáčky po zmáčknutí spojky nevyskočily nahoru jako nějakému nováčkovi v autoškole. Zkoušel jsem i nechat vyčistit a promazat klapku a nepomohlo,prostě to tak je a nedá se s tím nic dělat..mrzi to hlavě,když se projedu v jiném autě se stejným řešením plynu a tam je prodleva neznámý pojem (např. VW Passat 2.8 V6). Přeřazení tedy probíhá asi takto...pustím plyn a jako bych si řekl "jedna" a teprve potom šlapnu na spojku, jinak jdou otáčky po zmáčnutí spojky nahoru...hodně nemilá vlastnost. Ale jde díky tomu např. při nájezdu do zatáčky můžu držet plyn,ale když šlápnu na brdu,plyn se sám ubere,i když mám pedál třeba na podlaze..po odlehčení brzdy se zase sám přidá! Přišel na to náhodně kamarád,je to taková zajímavost!:-)

TECHNICKÁ DATA:

Rozměry (DxŠxV) : 3960 x 1646 x 1451 mm
Rozvor : 2462 mm
Rozchod (vpředu/vzadu): 1419/1408 mm
Pohotovostní hmotnost : 1081 kg + až 70 kg podle výbavy
Užitečná hmotnost : 505 kg - až 70 kg podle výbavy
Spotřeba podle TP : 9.5/5.5/6.9 l/100km

Silné stránky

+ jízdní vlastnosti
+ přesná převodovka
+ výbava
+ vzhled inteiéru
+ "výkon motoru" (300k to zas není:-))
+ nejen podle mě i zvuk audia

Slabé stránky

- "výkon" až v otáčkách
- interiér náchylný k zašpinění
- místo na zadních sedadlech
- rádio pouze na kazety...ale mám to vyřešené a kazeta mi přehrává klidně i MP3!:-)..jen rádio má zbytečně složité ovládání
- zdá se mi,že lak je hodně náchylný na oděrky,podření atd...dokonce i po ručním mytí jsou na něm jemně podřená místa..:-/
- nejen mi se zdá výhled dozadu (couvání) celkem mizerný...např. Felicie je na tom určitě lépe..radši couvám podle zrcátek.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V originálním servisu Škody jsem s Fabkou byl jen jednou a to kvůli ťukání od podvozku. Předchozí majitel ji servisoval pravidelně v autorizovaném servise Škody a dokládá to i servisní knížka,ale moc se mi nezdá,že by to autu nějak prospělo (podle stavu některých jejích dílů..vrzající zadní dveře atd..). Teď s ní jezdím ke známému a příjde mi,že je o ni postaráno lépe. Jeho servis sice neďelá dojem velikostí a stejnokrojem zaměstnanců,ale jsem si u něj jist,že všechno dělá poctivě! Navíc si vždy "pohraje" a promaže co je třeba,umyje,dotáhne:-) atd...takového (taky více osobního) přístupu si cením víc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autodům Vrána v Havířově. Přístup dost zmatený,nedbalý a prostě představoval bych si ho úplně jinak. I stav vozu s razítkem vyzkoušeno by měl být podle mě někde jinde. Ale ojetý vůz jsem kupoval poprvé...příště už budu zase o něco chytřejší!:-)...doufám.

 

Novinky v recenzi

31.7.2008 00:00

Nové video...testing....koukněte!;-)

26.11.2007 00:00

Nejaka K***A mi za domem ulomila stěrač i s celým ramenem....=> ulomený okusek plastu pod stěračem a nové rameno za 618,-...které je navíc skoro k nesehnání....mel jsem zase jednou opravdu radost!!!

21.9.2007 00:00

Nove fotky. +Moje rekordní spotřeba! Zajeto cestou z chaty..dva lidi+neco málo v kufru...po asi 50km jizdy! Rozhodně jsem nebrzdil provoz a doknce asi 2x předjížděl!:-)..výsledek vidíte sami..průměr 4,4l/100km...:-)

22.7.2007 00:00

Začíná mi vadit malé pravé zrcátko a jeho obrovský mrtvý úhel! (hlavně na dálnici a podobných cestách)

3.7.2007 00:00

Přidal jsem nějaké nové fotky! Koukněte!

27.6.2007 00:00

Opravil jsem chyby kterých jsem si všiml v recenzi a doplnil nějaký text.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Já osobně s ní zatím najel asi jen 5000 km,takže nemůžu moc hodnotit. Navíc se teď ještě léčí z celkem zanedbaného servisu předchozího majitele tak rok zpět.

praktičnost
7

Auto pro 4 lidi a jejich zavazadla,ale běda jim,touží li hlavně vzadu po prostoru,nebo si sebou chtějí vzít třeba kolo...to už jedině na střechu,ale je to malé auto se všemi výhodami i nevýhodami.

prostornost
7

Vepředu bez jakýchkoliv poblémů. Vzadu je to horší na nohy a kvůli šíbru i částečně na hlavu. Ale odkládácích prostor více néž dost...za ten mesíc a něco jsem se ještě nestačil "zabydlet" a dost jich je nevyužitých.

jízdní vlastnosti
8

Podle mě jsou na opravdu hodně dobré úrovni. Podvozek je správně pevný a sebejistý,pneumatiky drží jako přilepené a ani nepísknou!:-) Celkově je přirozeně nedotáčivá.

jízdní komfort
7

Fabka mě při prvích kilometrech doslova šokovala tím,jak je tichá atd...teď už jsem si asi zvykl,nebo se rozmazlil a už mi to nepříjde nic úchvatného. Větší nerovnosti moc nezvládá,ale ty nemá rádo snad žádné auto na silnice.

provozní náklady
9

Dolil jsem olej,chladící kapalinu,kapalinu do ostřikovačů (má kvůli ostřikovačům světel 5l zásobník) a teď už po mě chce jenom benzín!

náhradní díly
9

Zrovna teď jsem po výměně rozvodů (radši dřív) a nějakých drobností na přední nápravě + vyčištění brzd a cena necelých 10 000,-

výkon motoru
7

Na papíře vypadá 74kw lákavě,ale v praxi je ten výkon až v otáčkách. Okolo 2000 ot/min je motor skoro bez života,okolo 3000 ožívá a nad 4000 je to teprv ono,ale komu by se chtělo ho pořád tak točit....dost mu chybí Nm!!Lidi si kupují kW ale jezdí na Nm!!

spotřeba
9

Průměrnou spotřebu mám okolo 7 litrů,ale je to hlavně tím,že se převážne pohybuju po městě. Mimo mesto se zapnutou klimatizací není problém svižným tempem zajet za 5,0 l/100 km!:-) Rekord 4,4l:-)

hlučnost motoru
8

Motor je dobře odhlučněný,jeho zvuk do kabiny ve větší míře proniká až ve vyžších otáčkách.

kvalita sedadel
9

Tvrdá,ale super,nic z nich nebolí a v zatáčce docela dobře podrží! Jen kdyby se ta béžová tak snadno nešpinila....

brzdy
9

Kotouče na všech kolech + ABS...na Fabku dostatečné,brzdí obstojně!

zavazadlový prostor
6

Je malý,no...kombi by asi bylo lepší...když chci převést něco většího musím pro to prostě max ve dvou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…