Recenze

10 Majitel

Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC 4x4

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 12 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18 Mitsubishi Lancer, foto 19 Mitsubishi Lancer, foto 20 Mitsubishi Lancer, foto 22 Mitsubishi Lancer, foto 23 Mitsubishi Lancer, foto 24 Mitsubishi Lancer, foto 25 Mitsubishi Lancer, foto 26 Mitsubishi Lancer, foto 27 Mitsubishi Lancer, foto 28 Mitsubishi Lancer, foto 29 Mitsubishi Lancer, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Mišák Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Dne 20.února 2009 se Mitsubishi Lancer odebral ze světa pojízdných aut díky bezohlednému chování českých řidičů. U místa jménem Holý vrch jsme se snažili uhnout v protisměru jedoucímu autu a skončili jsme ve stromě. Přístě již nikdy nebudu nikomu uhybat, nechám i jeho nabourat auto, aby věděl, jaký to je přijít o člena rodiny (hold Mitsubishi je vždycky srdcová záležitost). Velmi věrně sloužil již 9 let, bez jediné vady. Nic jiného, než spotřební záležitosti jsme s ním řešit nemuseli....

--------------------------------------------------------------

PŘEDEM:
Bychom rádi řekli, že neočekáváme žádné vysoké hodnocení. Většina řidičů je pro-evropsky zaměřená a mají radši novější auta, takže nemáme šanci nějak uspět. Ale lepší hodnocení mě potěší :) Tuto recenzi jsme sem přidali hlavně kvůli tomu, že tu žádná na toto auto není.

KOUPĚ:
Už jsme si něco vyzkoušeli a tak jsme už věděli, co jo a co ne... Žigulík stačil jednou. Ťukl do nás nějaký člověk z vedlejšky a ještě se zeptal, odkud jsme přijeli :D ... O nové Ladě jsme vzhledem k její zaostalosti neuvažovali. Dále u nás byl Nissan Sunny GTI 1.8, auto, které potkáte tolikrát v Evropě, že byste to spočítali na prstech jedné ruky. V jedné úzké zatáčce jsme potkali ve skoro-protisměru jedoucí Felicií, škrtli jsme o sebe a auto bylo na odpis :( Po tomhle spolehliváči jsme se propadli na dno - nějaký ten Opel a Fiat. Opl, do toho bych kopl. Nejen, že to bylo každou chvíli pos**ný, ale celý to zrezlo a to dokonce tak, že prorezla trubka vodící benzin do motoru! No a Fiat je kapitola sama pro sebe. Tak špatné dílenské zpracování jsme ještě nezažili. Museli jsme mít dva a když něco upadlo, tak jsme to doplňovali z toho druhého. No a potom konečně "Mišák". Koupili jsme ho náhodně, jelikož jsme hledali kombíka a krku rodiny (to je to, co hýbe s hlavou) padl do oka, u AAAauto. Prodejce nám z taktických důvodů nesdělil, že jde o již havarované vozidlo a že má pohon 4x4. Proto jsme byli skeptičtí k uvedenému stavu tachometru 118 000 km při nákupu. Vůz pochází prý z Rakouska, kde byl používán jako služební vozidlo u nějaké firmy, která ho bourala. Potom byl dovezen, opraven a ihned dán k prodeji. Jinak jsme ještě měli Mazdu 323 a nyní nově i Mitsubishi Outlander Turbo, jako nástupce Lancera.

4X4:
Nakonec ale pohon 4x4 nebyl na škodu. V několika případech jsme ho využili, hlavně v těžších zimách se opravdu hodil. Navíc zlepšuje jízdní vlastnosti, jsme s ním hodně spokojení. Edit: ovlivnil nás natolik, že jsme si opět koupili čtyřkolku jako větší auto do rodiny.

EXTERIÉR:
V tomto vzhledu se M. Lancer kombi vyráběl poměrně dlouho. Řekl bych, že měl poměrně pěkný design na svou dobu, jenže už je starý. To ale neznamená, že je neatraktivní. Jako u všech japonců je konzervativní, ale elegantní. Podle stupně výbavy také byly či nebyly oplastováné nárazníky, které se (občas i bez naší nešikovnosti) hodili.

INTERIÉR:
Šeď, šeď, nuda, nuda... Zdaleka nejsem jediný, kdo vytýká nenápaditost Japoncům. Ještě jak to nemá vůbec žádnou výbavu, tak interiér je hrozný. Navíc jedna schránka u nohy řidiče není vymyšlena vůbec dobře, po chvíli užívání pořád zůstávala otevřená a nešla zavřít. Tak jsme ji museli přilepit. Plasty jsou poškrábané, předchozí majitelé se o auto vůbec nestarali. Sedačka řidiče roztrhlá, zjevně z nehody.
Dodatek: Po tom, co jsem viděl Octávii I. (začátek výroby 1996), tak jsem přehodnotil svůj názor. Lancer má hezčí interiér (z.v.1992). Alespoň není tak šíleně hranatý.

PODVOZEK:
Měkčí, celkem se mu daří vykrývat nerovnosti. Zrovna nedávno jsem jel Opelem Agilou a v něm byla cítit každá díra :(

MOTOR:
Cituji z jedné stránky:
"Jednička s hvězdičkou. 1600 cm, 16V, 83kW, EURO 2. Zpočátku bylo možná auto rychlejší než řidič. Všichni, komu jsem vůz půjčil odhadovali pod kapotou dvoulitr, že se jedná „pouze“ o jednašestku nikdo nevěřil. Jedete 100, před vámi kamión, lupnete tam za 3, najednou jedete 140. Svezl jsem se už s lecčíms, ale na takhle silný motor jsem v této objemové kategorii ještě nenarazil. Vždyť pitomci od VW dodnes potřebují na srovnatelný výkon 2 litry zdvihového objemu..."
U našeho Mišáka tomu už tak není, už má hodně za sebou, ale jinak to tento text vystihuje přesně. Teda, ne, že bych byl nějak extra proti VW, ale záhy jsem zjistil, že autor má vlastně pravdu. Díky svým velmi dobrým výkonům se také dodává např. do automobilů Smart a bůh ví, co se dnes skrývá pod Mitsubisháckými benziňáky MIVEC. Mimo jiné sem si taky všimnul, že ta 1.6 MIVEC v Lanceru a ASX má výkon 86kW! Dodatek: Měli jsme půjčený Mit. Grandis s 2.0 dieselem od VW a nejen, že to bylo v porovnání s Lancerem líné, ale i hlučné! Naštěstí Mitsubishi už připravuje svoje diesely. Edit: Mitsubishi už vyrábí 1.8 DI-D a překvapilo, jsou ještě lepší, než sem si myslel, že budou.

ROZMĚRY:

- Délka: 4275mm
- Šířka: 1690mm
- Výška: 1465mm
- Rozvor: 2505mm

Uvnitř je místa dostatek. Na výšku se tam vejde i 195 cm vysoký člověk a u řidiče nikoho nic netlačí do nohou. Místa je tam i na natažení nohou i rukou. Jestliže ale je řidič velký (přední sedačka nadoraz vzadu), tak sezení za ním je trochu horší. Je tam méně místa pro nohy pro 190 cm a více vysokého člověka. Polohovat opěradla se dají nejen ve předu, ale i vzadu. To je výhoda. Lancer je hodně variabilní. Kufr je víc než dostačující, navíc rezervu pověsili zezpodu a není v kufru, což přináší výhody. Má 420 litrů, při sklopení sedaček se zvětší na dobrých 740 litrů a vznikne úplně rovná plocha, ideální na ležení. Vejde se tam v klidu i kolo. Jen takový detail, nepředpokládali jsme, že toto auto už je natolik vyspělé, aby mělo nějaký lepší systém sklápění sedaček. A tak jsme po 8 letech užívání přišli na to, že krom sklopení opěradla se ještě zvedá sedák :-D

VÝBAVA:
Jedná se o základní verzi, tj. úplně holé, mělo to ABS, jenže po nehodě se již nedochovalo. Má to ještě posilovač řízení a brzd, centrální zamykání a vyhřívání zadních oken. To je všechno. Dokoupit jsme si ještě museli rádio od aaaauto (dost bídné, navíc ho teď rozežrala vůně do auta :D ).

OPRAVY, PORUCHY:
Za celou dobu (100 000 km a 8 let) se projevil jen bouraný a špatně opravený předek - nutnost několikrát seřídit sbíhavost a koroze na vařených a znovu stříkaných místech. Jsme přesvědčeni, že kdyby náš "Mišák" nebyl bouraný, byl by bez závady. Nutno uznat, že tyto auta jsou velice spolehlivá, i to naše ve většině ohledech, ale za to málo může právě horší oprava.

SPOTŘEBA:
Údaje udávané výrobcem:

- Město: 9.8 l
- 90 km/h: 6.3 l
- 120 km/h: 7.9 l

Tak těchto hodnot se nám s lehkou nohou nepodařilo dosáhnout :) Ve městě a na okreskách si sice možná bere víc, než udává výrobce, ale i přes pohon 4x4 jsme měli při jízdě na dovolenou (3 000 km) spotřebu 7,2 l/100km (po dálnicích, cca 130 km/h), což je o 7 desetin méně, než je ve velkém techničáku. A to s HODNĚ NALOŽENÝM AUTEM - 3 lidi a 3/4 zavazadelníku plného. Kombinovaná 8,0 l, Město 10,0 l.
Dodatek: zkusím vám někdy změřit, kolik si motor bere při 90km/h.
Dodatek 2: tak už nemůžu.... Lancer neni...

HISTORIE:
Dnes je na trhu již 9. generace Lancerů, my máme 5. generaci. Na základech této generace se začali vyrábět první Lancery Evolution. Jen tak mimochodem, 6000 kusů 4. generace Eva bylo po uvedení na trh vyprodáno do 3 dnů. Lancer se vyráběl ve dvou tvarech karoserie, sedan a kombi. Sedanů této generace bychom na českém trhu našli velmi málo, už proto, že byli příliš drahé. Mnohem více tu je kombíků. Ty najdeme většinou s motorem 1.6 16V 83kW (drtivá většina). Prodávala se i vrcholná verze s motorem 1.8 GTi. Motor 1.3 12V se sice do těchto aut také dodával, ale byl příliš slabý a proto je kombíků hodně málo k nalezení. Zato 1.6 slavila úspěchy, protože na tuto objemovou kategorii motorů takový výkon nevykázal žádný jiný motor. Zatímco sedan vytřídala nová generace už v roce 1996, kombi se z peněžních důvodů vyrábělo až do roku 2000. Potom přišla krize a již zastaralý model byl stáhnut z výroby. Jeho nástupce přišel v roce 2003 a s ním i nový ředitel (díky bohu), který firmu vytáhl z krize.

ZÁVĚREM:
PODÍVEJTE SE NA VIDEO, celkem pěkná stará reklama, hlavně ten komentář mě dojímá a PIŠTE připomínky, ať mohu zlepšovat recenzi. Snažil jsem se být absolutně pravdivý, co to šlo, snažil jsem se i udělat recenzi, která se bude dobře číst. Doufám, že jste obohaceni o pár informací a recenze se vám líbila. A ještě jednou, pište! DÍKY!

Silné stránky

+ PROSTORNOST
+ SILNÝ MOTOR
+ žádná NÁKLADOVÁ HRANA zavaz. prostoru
+ SPOLEHLIVOST
+ PRŮJEZDNOST (otestováno cestou na tábor - bláto až na střeše a
zapadlé dvě feldy a jedna octávka)
+ příznivá SPOTŘEBA na čtyřkolku
+ původní ANTIKOROZNÍ OCHRANA kvalitní
+ dobré JÍZDNÍ VLASTNOSTI umocněné stálým pohonem 4x4 se
samosvornými diferenciály
+ naprostý NEZÁJEM ZLODĚJŮ
+ OPLASTOVÁNÍ VOZU, i když to není až tak vzhledné

Slabé stránky

- ŠIRŠÍ SEDAČKY se špatným bočním vedením
- ŠPATNÁ ÚDRŽBA předchozích majitelů
- ZKŘÍŽENÍ CELÉHO AUTA v důsledku nehody - nepřesné lícování dílu, občasná skřípání
- NÍZKÉ HLAVOVÉ OPĚRKY, pro 190 cm lidi nedostačující
- SCHRÁNKA u nohy řidiče
- MÍSTO NA ZADNÍCH SEDAČKÁCH, ale to je malé mínus, stačí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ke značkovému servisu nejezdíme. V naší vesnici máme hodně dobrého servismana, který nám zatím pomohl skoro se vším.

PORUCHY / OPRAVY

- komplikovaná výměna zadních ložisek, podle tachometru při 150 000 km, ale podle přístupu prodejce to nelze s jistotou tvrdit.

- výměna předního skla a kapoty, při jízdě se nám otevřela... Bohužel je vidět nepatrně jiný odstín, naštěští na první pohled si toho nikdo nevšimne... PS.: Špatně jsme jí zavřeli, není to chyba auta.

- spotřební věci, běžné záležitosti. Čeká nás vyměnit tlumiče a olej.

- rozbité stahování okna u pravých zadních dveří - nebyli používané 8 let a podle toho také vypadají, jsou hrozně zatuhlé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AAAauto Praha - zájem byl pouze prodat auto, nebyli nám sděleny některé důležité detaily, v kupní smlouvě napsáno velmi drobným písmem stav vozidla C, tedy jinde vysvětleno špatný... Inzerovaná sleva dementována při nákupu v hotovosti celou částkou. Rozhodně nedoporučujeme kupovat auto u AAAauto, nebo alespoň si ho nechat zkontrolovat odborníkem a velice důkladně pročíst kupní smlouvu. Nicméně ve výsledku jsme jim vděční za ten utajený pohon 4x4 :)

 

Novinky v recenzi

20.2.2009 20:00

STÁVÁ SE...

Jedné pani to uklouzlo, takže máme poškozený nárazník a blinkr. Naštěstí nám to zaplatí pojišťovna.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Drobné vady přední nápravy související s předchozí nehodou a bohužel díratými českými silnicemi. Jinak bez vady. Vždy nás dovezl tam, kam jsme chtěli.

praktičnost
9

Jak ve městě, tak mimo město, hodí se všude. Možná některým by mohl čas od času dělat problémy s parkováním kvůli jeho délce. Výhled z auta je ale dobrý.

prostornost
10

Velký prostor uvnitř, při sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovina

jízdní vlastnosti
9

Vzhledem k tuhé zadní nápravě, která přispívá k nižší poruchovosti diferenciálu srovnatelné se Škodou Octavia, která se dostala na trh o 5 let později.

jízdní komfort
6

Široká sedadla, chybějící klimatizace, téměř bez výbavy. Jediné pozitivum jsou jízdní vlastnosti.

provozní náklady
9

Je rozšířený názor o drahých náhradních dílech na japoská auta. Kromě gumiček stabilizátoru přední nápravy lze koupit díly v druhovýrobě a jsou srovnatelně drahé s evropskými.

náhradní díly
9

Vzhledem k pohonu 4x4 několik unikátních dílů, které ovšem vynahradí nízká poruchovost.

výkon motoru
10

Dostačující

spotřeba
8

Na čtyřkolku dobrá...

hlučnost motoru
8

Při koupi tichý jak pěna, teď už přecijen za sebou něco má :) Při koupi jsme ho startovali dvakrát, jelikož jsme nepoznali, že je již nastartovaný :-D

kvalita sedadel
5

Již zmíněno výše...

brzdy
8

Bohužel chybí ABS (vykuchané), jinak dostatečné.

zavazadlový prostor
10

Zatím nám ještě nikdy nebyl malý.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…