Recenze

C.R.A.S.H. (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Vectra B x18xe

9.14 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8
Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Vektřice Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 / 7.4 *

Popis vozu

Nejprve bych chtel uvest v datech neco o Opelu:
1899-začíná v Rüsselsheimu výroba automobilů. Prvním vyrobeným vozem je Opel Patent Motor Car, System Lutzmann.
1901-první motocykl Opel
1902-prvni model Opel vlastni konstrukce: model 10/12HP s nove vyvinutym dvouvalcovym motorem
1903-prvni ctyrvalcovy model 20/22 HP
1906-Otevření filiálky v Berlíně. Výroba automobilky Opel se dostává přes hranici 1000 vozů
1907-Na závodech o Cenu císaře Opel získává trofej pro nejlepší německý vůz.
1909-uvedeni modelu 4/8HP
1910-Opel zavadi modularni system vyroby (karoserie,podvozky a motory lze kombinovat)
1911-prvni letecky motor urceny pro Euleruv dvojplosnik, a motorove pluhy
1912- Výroba automobilů Opel se dostává přes hranici 10 000 vozů. Na základě zkušeností s obrovským požárem v roce 1911 vyvíjejí konstruktéři společnosti Opel „Rüsselsheimské motorové požární čerpadlo“
1913-Opel pripravuje zavodni vuz se čtyřválcovým motorem o objemu 2 l, který je vybavený čtyřventilovou technikou a vačkovou hřídelí v hlavě válců
1914-stavba unikátního závodního a rekordního vozu. Jeho motor má objem 12,3 l, což z něj dělá historicky největší motor, který se kdy v Rüsselsheimu vyráběl. Automobilka Opel roste a stává se největším německým výrobcem automobilů. Rozjíždí se výroba úspěšného modelu Opel 5/14 HP
1916-Opel začíná vyrábět první šestiválcový model 18/50 HP, jehož motor má objem 4,7 l.
1919-Opel otevira zavodni a zkusebni drahu-1.testovaci okruh v nemecku
1924-Opel investuje milion marek do modernizace-1. seriova vyroba s montazni linkou v nemecku (Opel 4/12 HP)
1926-vysoka poptavka a snizovani cen-priblizeni sirsim vrstvam obyvatel
1928-nejvetsi nemecky vyrobce automobilu, premena na akciovou spolecnost, 1. osmivalcovy motor, program s raketovymi automobily RAK, nejvyssi rychlost 238km/h
1929-Generals Motors ziskava v Opelu vetsinovy akciovy podil, 1.nemecky vyrobce, ktery otvira pojistovaci spolecnost a banku pro financovani splatkovych plateb
1931-General Motors ziskava zbylych 20% akcii, nakladni automobil Opel Blitz, 1.vyrobce s vlastnim skolicim servisnim strediskem
1935-Model Olympia, první velkosériově vyráběný německý automobil s celokovovou samonosnou karoserií-výrazně lehčí, bezpečnější, aerodynamičtější. Nové výrobní metody. V Brandenburgu se staví závod na výrobu nákladních automobilů. Opel se stává prvním německým výrobcem automobilů, jehož výroba překračuje hranici 100 000 vozů ročně.
1936-Opel Kadett 1.generace s celokovovou karoserii.. S roční výrobou 120 293 vozů se Opel stává největším producentem automobilů v Evropě
1937-Opel se plne soustredi na vyrobu automobilu
1939-Nejvetsi a nejprogresivnejsi vyrobce automobilu v evrope(25374 pracovniku)
1940-Opel prekonava rekordní hranici jednoho milionu vyrobených automobilů – jubilejní vuz Opel Kapitän. V říjnu tohoto roku je výroba osobních automobilů na základě nařízení nacistické strany zmražena. Jako doplněk výroby nákladních automobilů Blitz se v Rüsselsheimu začínají vyrábět podvozky, kabiny a neprůstřelné letecké palivové nádrže.
1944-Polovina rüsselsheimského závodu je zničena, také závod v Brandenburgu je téměř celý zničen
1945-Veskere vyrobni zarizeni modelu Kadett je rozmontovano a prevezeno do SSSR jako valecna reparace
1946-Opel obnovuje svoji vyrobu, z tovarny vyjizdi 1.povalecny Opel (nakladni Opel Blitz)
1947-znovu se rozjizdi vyroba osobnich automobilu (Opel Olympia)
1950-Obnova a rekonstrukce rüsselsheimského závodu je dokončena.
1951-Opel jako první německý výrobce otvírá zkušební dráhu přímo v areálu továrny v Rüsselsheimu.
1953-Novy opel Olympia Rekord (samonosna pontonova karoserie bez vystupujicich blatniku), Opel se dostava pres hranici 100 000 vyrobenych automobilu.
1956-dvoumilionty vyrobeny automobil
1962-V Bochumi se otvírá nový závod pro výrobu nového modelu Opel Kadett.
1966-Další výrobní rekord,z výrobní linky v Bochumi sjíždí miliontý Opel Kadett. Opel otvírá testovací středisko v Dudenhofenu a závod na výrobu komponentů
1968-predstaven Opel GT
1971-presazena hranice deseti milionu vyrobenych automobilu
1972-Opel nejvetsi nemecky vyrobce(podil 20,4%), Opel GT-2svetove a 18 narodnich rekordu
1979-model Kadett D-1. opel s pohonem prednich kol
1981-zajem konstrukteru o aerodynamiku automobilu, tato studie s odporem vzduchu cx=0,235 se stava svetovym rekordmanem
1982-opel corsa, opel ascona-vyhra rally Monte Carlo
1983-Opel Senator, 20 milionu vyrobenych vozu
1984-Kadett E- nejareodynamictejsi vuz sve tridy na svete
1985-1.vyrobce automobilu v nemecku, ktery nabizi katalyzatory
1989-Opel se stává prvním výrobcem automobilů v Evropě, který všechny své modely standardně vybavuje katalyzátory.
1990-Opel je první automobilkou, která uvádí do praxe recyklační řetězec pro plastové součásti.
1991-Opel Astra, je vybavená napr: bočními výztuhami, sedadly, zabraňujícími podklouznutí osoby pod bezpečnostními pásy a předpínači bezpečnostním pásů. Poprvé se v nabídce Opelu objevuje vůz kategorie off-road - model Frontera - stává se leaderem trhu.
1992-Opel otvírá moderní závod v Eisenachu.
1994-Opel Omega MV6, 30 milionu vyrobenych vozu
1995-Opel se stává první německou automobilkou, která všechny své modely vybavuje velkoobjemovými airbagy pro řidiče a jeho spolujezdce. Jako první na světě představuje Opel v novém modelu Vectra (B) systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System) a hybridní airbagy.
1996-Opel představuje svůj první velkoprostorový model Sintra. Pod kapotou vozů Opel se ve světové premiéře objevují přeplňované vznětové motory s přímým vstřikováním a čtyřventilovou technikou. V Rüsselsheimu se rozbíhá výroba modelu Cadillac Catera, který technicky vychází z modelu Opel Omega. Manuel Reuter se s vozem Opel Calibra stává vítězem šampionátu cestovních vozů ITC
1997-Na autosalonu v Ženevě Opel představuje futuristickou studii Signum. Do modelů Vectra a Omega je možné objednávat navigační systémy. Na trhu se poprvé objevují tříválcové automobily evropského výrobce – jde o model Corsa. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem si dobývá premiéru nová Astra a kompaktní velkoprostorová Zafira. Opel zahajuje svoji modelovou ofenzívu, jejímž výsledkem je uvedení 26 nových modelů a verzí do roku 2001. V Essenu se představuje Opel Vectra i500. V nabídce lehkých užitkových vozů Opel se objevuje model Arena.
1998-Rozjíždí se výroba nového Opelu Astra. Představuje se nový Opel Monterey, Frontera a čtyřdveřová Astra. Z výrobní linky v závodě v Rüsselsheimu vyjíždí Opel Vectra výrobního čísla 1 000 000.
1999-Na autosalonu v Zeneve predstaveny modely Speedster a Concept A.


O Vectre:
Vůz o který se nám jedná, tedy pochopitelně Vectru, začal OPEL vyrábět v roce 1988 jako nástupce neméně úspěšného Opel Ascona. Vectra je jedním z nejúspěšnějších modelů v historii firmy OPEL. Dnes již se vyrábí třetí generace Vectry. První generace, označovaná jako A, tedy Vectra A se vyráběla od roku 1988 do roku 1995. Nepřekypuje technickými novinkami, vychází z předcházejícího typu Ascona, nabízí však solidní německou kvalitu. Avšak právě na Vectře A začal OPEL sériově montovat ABS a to v roce 1992 po faceliftu všech modelů.
Druhá generace Vectry se začala vyrábět v říjnu 1995. V té době velice elegantní a nadčasový design, který se víceméně zachoval až do konce výroby. Vectra se vyznačovala aerodynamicky propracovanou karosérií se součinitelem čelního odporu vzduchu cx pouze 0,28. To byla nejnižší hodnota u vozů střední třídy, kam model Vectra patřil. Dodávaly se jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback nebo pětidveřové prostorné kombi. Do Vectry B se montovaly benzínové motory OHC 1.6 (75 koní) a DOHC 1,6 16V (100 koní), 1,8 16V (115 koní), 2,0 16V (136 koní), 2.5 V6 (170 koní) a také naftový přeplňovaný motor 1,7 (82 koní).
Béčková Vectra nedoznala mnoho výrazných změn během výroby, vůz byl bez podstatnějších změn vyráběn do roku 1999, kdy pro modelový rok 2000 prošel mírným faceliftem.Dostal nové světlomety, nárazníky a chromovaný rámeček masky chladiče. Zato se „béčko“ více upravovalo a úpravci nabízely modifikované verze Vectry, která byla líbivější a výkonnější. Zmíním například jednu z mnoha, Vectru i500 od IRMSCHERa, o které již kolega připravuje článek. OPEL s Vectrou druhé generace slavil také sportovní úspěchy soutěžními vozy upravenými právě IRMSCHERem a STEINMETZem. Výroba Vectry druhé generace skončila roku 2002, kdy přišel její nástupce.

Moje Vectra:
Opel Vectra B, 1.8 16v, stribrne barvy dovezena roku 2004 z Nemecka s najetymi cca 100000km, ke mne se dostala roku 2005 s 115tisici najetymi km a ne zrovna nejlepsim stavu, avsak jako zapaleny 18lety klucik jsem ji vzal a stala se nedilnou soucasti meho ja.Nasledujici roky se vectra opravovala a upravovala...Mesic na to, co jsem ji koupil do me nacouvala jedna slecna, bohuzel z toho byly jen starosti a mrzeni, jelikoz nebyly penize a lak nebyl poskozen, odlozil jsem opravu na pozdeji...2 mesice na to, tak odesel prvni zamek u spolujezdce a prestal fungovat central, to jsem vsak jeste nevedel, ze to bude pokracovat dal, postupne odesli vsechny zamky az na jeden a to u ridice a central na DO mi nefunguje dodnes a ani v opelu mi nedokazou rici proc, postupne se povymenovaly a jezdilo se dal, o rok pozdeji (srpen2006) bylo na programu neustale klepani od zadni napravy se vymenily silentbloky a pri te prilezitosti cepy naprav a rizeni, bohuzel jsem se mylil a silent bloky to nebyly, ale spatnej stabilizator zadni napravy(bohuzel stale neni vymenen-v planu unor 2008),o par mesicu pozdeji, diky prednosti chodcu, jsem nahledl do kufru predemnou jedouciho auta, musela se tedy rovnat sportovni maska, menit svetla, naraznik a vyztuha(original dily),pri te prilezitosti se opravil slecnou promackly blatnik, na konci tehoz roku(listopad) byl menen stredni dil vyfuku, bylo divu, ze v tom stavu tam jeste byl a opet nastal nedostatek penez a krome vymeny oleje se na aute nic nedelalo az do cervence 2007, kdyz se menily tlumice, kotouce a brzdove desticky, v rijnu tehoz roku odesel pastorek na starteru, takze nervy byly casto na pochodu, v listopadu byl vymenen i s rozvodama a kladkama (i na aleternator), a jezdilo se vesele dale a uz na novych 16" litych kolech enzo...Rok 2008 byl v ramci decentnich prestaveb a uprav, nejdrive pribyla 4 dalkova svetla (2rozprylova a 2bodova), v lednu prisly svetla angel eyes, v breznu predni naraznik od brko tuning a zadni cira svetla, menily se take kapaliny, v kvetnu prisel zadni naraznik od nuclear racingu, v cervenci se opravil stabilizator zadni napravy, udelana provizorni hudba (sub MAC 150/500w a zesilovac First 1800w), dale se delali takove malickosti, jako cisteni skrtici klapky, motorku volnobehu...v srpnu byl novy body-kit nastrikan do barvy vozu... v prosinci prisly modre neony na DO a meneny svicky,zapalovaci kabely a novy sportovni filtr GREEN... 2009...

Silné stránky

Dobre sedi na silnici,relativne mala spotreba, nizko posazene otacky, nizka hlucnost, dobre dilenske zpracovani, spolehlivost, dobre brzdy, dily za relativne slusne ceny, pri prasknuti rozvodoveho remene se nepotkaji ventily...

Slabé stránky

Predni sedadla maji horsi bocni vedeni, vetsi opotrebovavani zadni napravy(silent bloku a stabilizatoru),displej nefunguje bez originalniho radia, problemy se zamky...

recenze slabych stranek:
Všechno to prý zavinily nekvalitní díly nakoupené do prvomontáže. Jenže druhá generace poruchovostí nechvalně proslulé Vectry její pověst příliš nevylepšila. Vlastně spíš naopak.

Místo, aby se automobilka poučila z problémů první generace a tu druhou vypustila už patřičně prozkoušenou, stíhaly druhý model četné dětské nemoci. První dva roky (1995 a 1996) byly velké problémy s klimatizací. Buď odešel celý kompresor, nebo alespoň jeho spojka, která vydávala nepříjemné chrastění, případně vůbec nespínala. Oprava spojky vyjde na deset, nový kompresor už na 30 tisíc. Pokud natrefíte na model s porouchanou automatickou klimatizací, nezbude vám nic jiného, než platit, protože jinak je vůz prakticky nevětratelný.

Potíže ovšem byly i s podvozkem. Vpředu bylo u některých kusů špatně řešené uložení tlumičů, které se při zatáčení ozývaly nepříjemným kovovým praskáním. Na zadní nápravě zase výrobce zvolil nekvalitní ložiska, která odcházela po 50 tisících kilometrů.

Aby toho nebylo málo, ani motory nebyly úplně v pohodě. Zejména modely z prvních několika let byly známé tím, že u nich občas přeskočil či rovnou prasknul rozvodový řemen. O pasece, kterou taková porucha dokáže napáchat uvnitř motoru, snad ani nemusíme psát. Pokud narazíte na benzínové auto, které má při dojezdu při vyšlápnutí spojky problémy udržet volnoběh a jeví tendenci zhasnout, jde o špatně naladěnou řídící jednotku. Ve své době nebyl tento problém schopen řešit ani autorizovaný servis.

Zatím se nám Vectra jeví jako veliký štos nepříjemností a katastrof, ale nezoufejte. V roce 1998 totiž prošla faceliftem, který konečně řadu jejích potíží vyřešil. Motory se dočkaly novým řídících jednotek, i když vysoká spotřeba oleje jim nadále zůstala (zejména benzínové šestnáctistovce a turbodieselu 2,0 Di a DTi). Mluvíme tu o úbytku až 1l/1000 km, což vyžaduje velmi pravidelnou kontrolu olejovou měrkou. Pokud jste v tomto směru zapomnětliví, riskujete vážné mechanické problémy.

Modely po faceliftu poznáte podle výraznější linky kolem blatníků (jeden z nich je i na našich fotkách) a teprve až u nich lze hovořit o téměř bezproblémové a doporučení hodné volbě. Přesto ale buďte opatrní, sháníte-li auto na naftu. Dieselové motory u Vectry nepatřily k nejlepším. Sedmnáctistovky 1,7 TD jsou archaické a hlučné. Trochu menší motor původem od Isuzu ještě není tak hrozný, zato Opelova vlastní předokomůrková varianta je skutečně špatná. Nejen že hlučí, ale objevuje se u ní praskání hlav a při vysokých otáčkách se může protočit řemenice vačkové hřídele. Výsledkem jsou zpřerážená vahadla. S tím se můžete setkat i u benzínového šestiválce 2,5i V6. Jinak jsou ale benzínové motory Opelu velmi tiché a spolehlivé. Na kvalitní turbodiesel museli zákazníci čekat až do roku 2000, kdy se na trh dostal silný a tichý motor 2,2 DTi.

Vectra ve své době platila za oblíbený služební vůz (a zvláště v našich končinách byl vyhlášeným „manažerským“ povozem). Z hlediska ojetých aut je to výhoda, protože narazíte na spoustu velmi dobře vybavených modelů za slušnou cenu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

meneny predni a zadni tlumice, kotouce, stredni dil vyfuku, katalyzator, kladka alternatoru, pastorku na starteru, tesneni pod vikem, tesneni pod hlavou, cepy, rozvody, katalizator, zadni a predni pruziny, vymena zamků na prave strane a zamek kufru,meneny zapalovaci kabely a svicky... zatim zadny zavazny problem

decentni prikraslovani

přední optika angel eyes, zadni cira optika,vytazeny lemy, 16" lita kola s limcema, sportovni vložka do airboxu (GREEN), sportovni maska, zaslepen egr ventil, predni(Brko tuning) a zadni(Inferno) tuning naraznik, prahy, sportovni vyfuk DTM s opalenymi koncovkami od R1 racing, zesilovace Crunch MBX a Hifonics Titan, subwoofer Crunch Ground Pounder 1400W, predni repro magnat s vyhybkama 2x300W, zadni repro JVC 2x180W, udelany dorazy, tvarovana a zamracena kapora, vyvareno zadni viko ...
Do budoucna - zahlazeni dveri, ladene svody, duplex, lak, precalouneni interieru...

 


Přidat názorDiskuse: Opel Vectra B x18xe

Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto me zatim vzdy dovezlo tam kam jsem potreboval a nikdy nezradilo...

praktičnost
9

Vzhledem ke spotrebe bych auto doporucil predevsim lidem, kteri jezdi vetsi vzdalenosti, objem a vykon je dle meho nazoru na ceske silnice lehce nadprumerny. Auto je rodinne a zaroven reprezentativni, ale clovek se s nim neztrati ani mezi sportovnejsimi v

prostornost
10

Auto je velmi prostorne, vhodne pro rodinu, neni problem jet v 5 lidech a to se ani moc nemackaj a zavazadlovy prostor 500 litru je taky velmi slusny.

jízdní vlastnosti
9

Auto ma dobry posilovac rizeni, pedaly jsou tvrdsi, v zatackach se nenaklani, dobre sedi, akcelerace je primerena k vykonu a velikosti vozu.

jízdní komfort
9

Hlucnost motoru v aute je temer nulova, radio se da ovladat, aniz by se oci musely zklopit od jizdy, sedadla jsou pohodlna, ale maji horsi bocni vedeni, zadni sedadla jsou delena se sklopitelnou operkou.

provozní náklady
10

zalezi jak moc se jezdi, ale rekl bych, ze jsou u aut ze stejne skupiny temer totozne

náhradní díly
9

Náhradní díly jsou za pomerne slusne ceny, v pomeru k ostatnim zahranicnim autum jsou podle me lehce pod prumerem

výkon motoru
9

Motor ma v zakladu 85kw, da se samozrejme mnoha zpusobama zvetsit =)

spotřeba
9

spotreba se samozrejme odviji od stylu jizdy a jestli se jede mesto ci mimomesto.U me Vektry se kombinovana spotreba pohybuje kolem 7 litru na zimakach a na alu 7,5 litru.

hlučnost motoru
9

Hlucnost jsem porovnaval i s novymi vozy a v mnoha pripadech byla nizsi u Vektry

kvalita sedadel
7

Sedadla jsou pohodlna, ale predni maji horsi bocni vedeni

brzdy
9

Brzdy na Vektre jsou kvalitni, kotouce vepredu i vzadu, tuzsi pedaly ale vyzaduji vetsi silu na seslapnuti

zavazadlový prostor
9

Objem kufru je 500 litru a zadni sedadla se daji sklopit tak, ze jsou v rovine se zavazadlovym prostorem






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…