Recenze
Honda Accord 2.2 i-CTDi
Technické info
Přezdívka auta Honda Accord Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2204 výkon [kW]: 103 / 121 * kroutící moment [Nm]: 340 / 380 * maximální rychlost [km/h]: 230 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 459 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 6 *
Popis vozu
Auto jsem koupil jako ojeté s 135 000 km. Dalších 135 000 jsem na něm ujel než jsem se rozhodl pro jeho výměnu.
V té době jsem byl horlivým zastáncem naftových motorů a sedanů. V době výběru (2010) jsem se rozhodoval mezi sedany střední třídy té doby (Audi A4, BMW 3, Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vectra a Volkswagen Passat). Nakonec jsem se po vytvoření složité excelovské tabulky s porovnáváním mnoha parametrů emotivně rozhodnul pro designově nadčasovou a krásnou Hondu ACCORD. Myslím, že ani dnes neudělá ostudu. Myslím, že po ujetí 130 000 km si jej mohu dovolit hodnotit.
Silné stránky
Výborný motor, po 270 000 km trošku hlučnější po studeném startu, ale jak se ohřeje, je výrazně tišší. Když jsem jej kupoval tak si jen tiše ševelil. Na motory té doby měl výborně lineární zátah, žádné kopance ani výpadky. Zvláštní na tomto motoru je, že maximum točivého momentu je v cca 2600 otáčkách, což mi subjektivně velmi vyhovovalo.
Po tolika ujetých km stále excelentně přesná pětistupňová převodovka s výborně nastavenými převodovými poměry.
Myslím, že další silnou stránkou vozu je i design, který se mi ani po 10 letech neokoukal a vypadal stále moderně. Po těch 10 letech se to trošku zlomilo.
Motor plnící EURO4 ještě bez DPF.
Slabé stránky
Jednou z největších slabostí (japonských) vozů je odolnost proti korozi. Pravdou je, že se puchýřky začaly tvořit pod lakem na exponovaných místech (lem střechy za čelním oknem, zadní blatníky, místa po nárazech kamínků.
Neustále praskající žárovky hlavních světlometů. Zejména ty s bělejším světlem.
Slabou stránkou je i drahý servis, ale o tom níže.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jak jsem zmiňoval výše, japonské vozy mají drahý servis, zejména co se týká originálních náhradních dílů (ne vždy je dostupná kvalitní druhovýroba).
Auto jsem zpočátku nechal servisovat v originálním servisu, ale po přestěhování do Středočeského kraje jsem musel zvolit soukromníky, kteří měli na Honda clubu pozitivní reference. Originální servisy měly recenze prakticky jen negativní.
Níže je takový hrubý přehled co jsem musel nechat udělat a kolik to zhruba stálo:
02/11 - drobný ťukanec na parkovišti, kdy mi zaměstnanec nedal přednost a poškodil se přední nárazník. V Origo servise z povinného ručení za 26 000 Kč.
08/11 - krupobití, z pojistky 52 000 Kč (zlodějina)
03/12 - zase nehoda, jede policajt to na ledě neubrzdil a trošku mi pocuchal zadek (fakt nic velkého). V origio servise za to z jeho pojistky chtěli 50 000.
08/14 - svody (prakticky u každého auta této motorizace) + spojka + dvouhmota + přední klouby + práce = cca 50 000 Kč (v origo servise bych 50 000 Kč zaplatil jen za spojku s dvouhmotou, naštěstí z GB mně tyto dvě komponenty vyšly "jen" na 18 000). Dle servisáka prý nemá význam měnit jen spojku bez dvouhmoty, tak jsem si jí pořídil z GB... dle mně to byl ale kec... drahý kec.
03/16 Tlumiče se zadními brzdami 14 000 Kć.
06/17 Chladič klimy, tyčky stabilizátoru, brzdové destičky 13 500 Kč.
Zadní ramena, silenty, palivák 19 000 Kč.
Jedna z posledních kapek byla (po 13 letech poprve) rozsvícená kontrolka motoru. Po diagnostice jsme dospěli k závěru, že je vadná regulace turba. Shodou okolností měl v servse stejnou Hondu se stejným problémem. Toto turbo prý nejde repasovat a nové stojí 22 000 bez daně. Pak se technik podíval k turbu a vytáhnul přetrženou podtlakovou hadičku regulace turba. Dal novou a vše bylo OK.
Naštěstí jsem měl typ bez DPF, protože tam originální DPF svou sobou stál 107 000 Kč, což bych už fakt asi nedal.
Kromě toho jsem do auta lil jen naftu dle svého nejlepšího vědomí s svědomí a vždy s VIFem.
Ještě na závěr zkušeností se servisem přidám jeden poznatek, přesněji s posledním měřením emisí... během měření emisí jsem vylítnul na kouřivost, docela mně polilo horko, protože takové auto je k ... ničemu (podotýkám, že na emise jsem jel s horkým motorem a pořádně projetým, aby se saze vyfoukaly). Po neúspěšném absolvování jsem si naštěstí vzpomněl, že když jsem občas tankoval i naftu bez biosložek od Eurooilu, tak mi to kouřilo méně. Tak jsem to zkusil. Vyjezdil jsem nádrž a dal plnou bez biosložek s VIFem. A risknul jsem to na ty emise... světe div se, hodnoty kouřivosti jen po změně nafty klesly na 1/2, takže jsem bez jakékoli partyzánštiny oficiálně prošel. Nicméně toto byla poslední kapka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tak trošku náhodička. Projížděl jsem si inzeráty a při prohlídnutí detailů fotek vidím v pozadí náš barák... na inzerát jsem odpověděl , auto si jen tak projel a zamiloval si jej ;-)
Chip tunning
Lehké zvýšení výkonu motoru s maximálním ohledem na turbo a vstřiky. Výkon z 103 kW na 121 kW a krouťák z 340 Nm na 380 Nm.
Novinky v recenzi
Prodej
Auto šlo na protiúčet stávající Corolly. Byl jsem zvědav jak dlouho se v toyoťáckém bazaru zdrží. Některé Accordy v naftě visí na internetu docela dlouho, ale můj (bývalý :-( ) Accord se tam ohřál necelý měsíc... docela překvapivé a milé zjištění, že se moje péče o něj takto projevila.
Další vozy Honda Accord
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 1110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: TKD
Přidáno: 19.4.2011 169 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: _dabel
Přidáno: 3.5.2007 899 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Honda Accord (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 14.5.2010 2910 Majitel 9.85 Uživatelé