Recenze
Toyota Avensis Wagon D-4D 85kW
Technické info
Přezdívka auta Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:179500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Je tu již spusta recenzí, ale není tu nikdo kdo tento vůz vlastní tak dlouho jako já. Auto jsem kupoval v předpremiéře, která se uskutečnila začátkem roku 2003 a vozidlo jsem si převzal 9.7.2003. Měl jsem 6 kombík v naftě dovezený do ČR. Od té doby jsem s ním najel pořádný ranec kilometrů a důkladně jsem se s ním seznámil. Čím déle Avensis vlastním, tím více si jej vážím, jelikož jezdí stále jako tenkrát, když jsem jej kupoval. Za tu dobu sice přibylo pár drobných oděrek na zadním nárazníku a nějaká ta ďubka od kamínku na přední kapotě, ale jinak je auto stále jako nové. Nežere olej, má nízkou spotřebu a žádné výdaje za opravy, kromě předepsaných prohlídek. Jestli mohu autu něco vytknout, tak je to tehdejší cena, která činila 890.000Kč a dnes je auto po 7 letech prodejné tak za 200.000Kč, ale i tak nelituji. Říká se že nové modely mají vždycky nějaké ty tzv. dětské vady, ale až na pár kosmetických drobností se s tímto tvrzením neztotožňuji. Alespoň ne u Toyoty. Před Avensisem jsem měl Carinu E a také naprosto bezproblémové auto. Nyní má manželka Corollu Verso 1.8VVTi r.v. 2004 a opět auto bez problémů. Když ale srovnám svezení ve Versu a v Avensisu, tak rozhodně Avensis.
Co se týká zaměření vozu, myslím že je zcela ideální volbou pro člověka nad 30 let, který se již vybláznil a nehledá auto na Rallye. Avensis je pohodlné auto vhodné pro rodinu a na vyložené závodění není stavěné. Rozumného člověka odmění skvěle odhlučněným interiérem, příjemně odpruženým podvozkem, jistými jízdními vlastnostmi a královským prostorem. Za zmínku stojí i vysoká úroveň bezpečnosti! I po 7 letech je Avensis jedním z nejbezpečnějších aut.
Kromě spolehlivosti vozu jako takového, jsem velice spokojený se servisním systémem toyoty, který pravidelně dotazuje majitele vozů a autorizovaným servisům pak následně uděluje hodnocení. To je pak vyvěšeno na servisním příjmu tak, aby každý nově příchozí klient viděl, jak si servis stojí. Díky tomu se značkové servisy opravdu snaží vyjít maximálně vstříc zákazníkovi a alespoň co mám zkušenosti s Autocentrem Duba, tak jsem lepší servis nezažil. Kdysi jsem jezdíval do Emil Frey a tam to bylo o poznání horší a přitom dražší, ale oproti mým zoufalým zkušenostem se servisy Škoda, VW, Ford, Opel a td. je i Emil Frey na úrovni.
Výbava interiér:
Automatická klimatizace - duální
El.ovládání vnějších zrcátek
Sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka
Přední i zadní elektrická okna s bezpečnostní pojistkou
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Dešťový senzor
Samozatmavovací zpětné zrcátko
Palubní počítač s multifunkčním displejem
Digitální hodiny + ukazatel vnější teploty
Integrovaná anténa v okně
Optitronová přístrojová deska
ABS + EBD (protiblokovací systém brzd + el.rozdělovač brzdných sil)
VSC (stabilizační systém)
TRC + BA (kontrola trakce + brzdový asistent)
9 airbagů (řidiče, spolujezdce, boční, hlavové, kolenní)
Rádio a CD a kazetou s 8 reproduktory
Ovládání rádia a PP na volantu
Imobilizér
Výškově i podélně stavitelný volant
Obložení interiéru - kov
Kožená řadící páka
Zadní sedadla sklopná a dělená
Přídavné topení
Výbava exteriér:
Xenonové světlomety - HID
Ostřikovače předních světlometů
Přední mlhovky
Střešní lyžiny
Litá kola Fondmetal
Pneu Michelin Pilot Primacy 205/55 R16
Silné stránky
- vynikající audiosystém
- pohodlí na dlouhých cestách
- minimální hluk pronikající do interiéru
- kvalitní materiály v interiéru, na kterých není znát jejich každodení používání
- vyvážené jízdní vlastnosti
- spotřeba
- spolehlivost
- dobře nastavné ABS a VSC
- přehledná zpětná zrcátka
- přesné a tiché řazení
- velmi prostorný interiér
Slabé stránky
- jen jedno couvací světlo
- absence zásuvky 12V v zavazadlovém prostoru
- absence tempomatu (vozy od konce roku 2003 jej již měly)
- jen dojezdové rezervní kolo
- nemožnost sklopit opěradlo spolujezdce v případě přepravy dlouhých předmětů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto servisováno v Autocentru DUBA - Praha 5. Mají skvělý přístup a dobré ceny.
Řešeny jen drobnosti:
- vrzání rolety zavazadlového prostoru (oprava-záruka)
- pískající klínový řemen řemen (výměna-záruka)
- svítící kontrolka motoru (výměna žhavící svíčky-záruka)
Výdaje za opravy 0,-Kč
A teď důkaz místo slibů. Ceny servisních prohlídek v Autocentru Duba včetně materiálu. Ceny jsou včetně DPH:
15.000km (musím dohledat)
30.000km 3362,-Kč
45.000km 2025,-Kč
60.000km 6735,-Kč
75.000km 5279,-Kč
90.000km 7711,-Kč
105.000km 13700,-Kč (pravidelná výměna rozvodů)
120.000km 10.090,-Kč (ZDARMA poukázka SHELL v hodnotě 500Kč)
135.000km 1919,-Kč (zdarma umytí vozu)
150.000km 6.740,-Kč (zdarma mytí vozu a tradičně žádné závady)
160.000km 3.476,-Kč (zdarma mytí vozu a tradičně žádné závady
Vozidlo je při vyzvednutí vždy ZDARMA vzorně umyté !!!
Vysvětlení odlišných SPZ
Nenechte se zmást SPZkami na fotkách. Jedna šikovná blond žena mi vygumovala SPZ se svým měsíc starým Mercedesem a rozpárala si o ní celej bok. Bohužel jsem ji tedy musel vyměnit, jelikož mi místo SPZ zůstala jen pomačkaná bílá tabulka. Čísla byly vygumovaný. No stálo jí to 200tis a já to měl za 20tis na její povinné ručení :-)
Novinky v recenzi
Prodáno
Tak mi dnes ukápla slza, když jsem mého plechového miláčka prodal. Za ty roky vynikající služby se již stal členem rodiny. Bylo to fantastické auto!
Auto je momentálně na prodej
Tak jsem dostal velmi zajímavou nabídku na nový vůz, tudíž můj Avensis je na prodej. Cena bez DPH 139.000Kč (možnost odpočtu DPH), cena s DPH je 167.000Kč. Tel: 603529988
Zraje jako žena! Čím je starší, tím je lepší!
Tak se pomalu blížím ke 160.000km a nemohu si auto vynachválit. Krátce po zakoupení jsem řešil pár drobností, ale od té doby je auto stále jako nové. Nikde nic neklepe, plasty po utření prachu vypadají jako nové, lak je také jako nový až na pár škrábanců z parkovišť, skvěle jezdí, málo žere a krom předepsaných výměn investuju jen do nafty. Nikdy jsem neměl spolehlivější auto. V poslední době velmi bojuji s myšlenkou koupit si MPV, nebo SUV, ale je mi líto prodat auto, které je naprosto bezproblémové. holt v něm ještě asi budu jezdit hodně dlouho. Ještě nutno podotknout, že mám 6 kombík v naftě dovezený do ČR a navzdory tomu jsem se nesetkal s žádnými vadami, jako je to běžné zejména u prvních ročníků německých a francouzských aut. Prostě je to držák a já to auto čím dál víc miluju !!!
Klapající roleta v zavazadlovém prostoru - řešení
Jelikož dostávám tu a tam od lidí maily s dotazem, jak vypadá podlep proti klapání rolety, přiložil jsem do galerie nově 2 fotky. Je to snadné a 100% funkční.
Jelikož mi jeden dobrák lehce promáčknul dveře, tak mám z jeho povinného ručení právě zapůjčený Avensis D4-D 130kW 180PS r.v.2007. Je to docela rozdílné auto od mého D4-D 85kW, ale nevidím v něm jen superlativa. Auto jde úžasně za plynem a zrycluje s akcelerací Audi A8 3.0TDI, ale má již novou přístrojovku s novým rádiem a s tím se nějak nemohu spřátelit. Mělo by sice umět MP3, ale jeho zvuk mi oproti mému přijde jaksi zastřený, nevyhovuje mi jeho displej a ovládání mi také přijde oproti mé verzi trochu chaotické. Jinak se auto v interiéru moc neliší. Co je ale fakt úžasné je ten motor, který je za studena hlučný jako ten můj za tepla a když se ohřeje, tak je ještě tišší. Zvukový projev je i za studena téměř jako u benzínu. Jen ta spotřeba je trochu horší. S mým jezdím za 5,2 a s tímhle cca za 8l. Když jezdím klidněji držím se kolem 7 litrů, ale ten výkon hrzně svádí. Když se neudržím jezdím za 9. Na dálnici stačí ve 100km sešlápnout plynový pedál a ručička tachometru letí jak pominutá kupředu. Je to fakt příjemný požitek, ale osobně bych asi klidně koupil znovu nějakou slabší verzi. Tohle je akorát tak koledování si o ztrátu bodů.
Prohlídka po ujetí 120.000km.
Přední brzdové destičky........2241,-
Brzdová kapalina................298,-
Chladící kapalina...............680,-
Drobný dílčí materiál...........250,-
Náplň ostřikovače 1 litr.........25,-
Destilovaná voda 3 litry.........24,-
Vzduchový filtr.................594,-
Palivový filtr..................732,-
Těsnění zátky oleje..............26,-
Olejový filtr...................464,-
--------------------------------------
Materiál celkem...............5.334,-
Práce:
Prohlídka po ujetí 120.000km....1870,-
Výměna bzdových destiček.........850,-
Ošetření brzd a seřízení ručky...320,-
Test akumulátoru 20%/50%.........105,-
Mytí vozu .......................ZDARMA (milé)
Poukázka SHELL v hodnotě 500Kč ..ZDARMA (užitečné)
---------------------------------------------
Práce celkem....................3145,-
Celková cena bez DPH...........8.479,-Kč
Celková cena s DPH............10.090,-Kč
(olej vlastní)
Prohlídka po ujetí 105.000km včetně předepsané výměny rozvodů.
Rolna rozvodového řemene.......1498,-
Napínák rozvodového řemene.....1695,-
Napínák řemene.................1878,-
Rozvodový řemen................1170,-
Těsnění zátky oleje..............26,-
Filtr olejový...................464,-
Čistič klimatizace..............318,-
Náplň ostřikovače 3 litry........39,-
--------------------------------------
Materiál celkem...............7.088,-
Práce:
Prohlídka po ujetí 105.000km....900,-
Výměna sady rozvodů............2250,-
Ošetření před./zad. brzd........750,-
Dezinfekce klimatizace..........375,-
Test akumulátoru (80-90%).......150,-
Mytí vozu a interiéru...........ZDARMA (milé)
---------------------------------------------
Práce celkem....................4425,-
Celková cena bez DPH..........11.513,-Kč
Celková cena s DPH............13.700,-Kč
(olej vlastní)
Tak si tak říkám že ta moje recenze je snad dost obsáhlá na to, aby si zasloužila vejít mezi nejlepší recenze. I tak tam ale stále není. Budu rád, když ji tam svým kliknutím pošlete.
Tak jsem dnes po 4 letech provozu objevil čistě náhodou jak se dá vypnout displej palubního počítače. Nikde jsem o tom v manuálu nenašel ani zmínku. Tak pokud nejsem jediný, kdo to nevěděl, tak je to delším stiskem otočného tlačítka u PP. Krátkým stiskem se pak zase rozsvítí. Sice nevím k čemu mi to bude dobré že ho umím vypnout, ale i tak z toho mám až dětinskou radost >:D
Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis Wagon D-4D 85kW
- Re: Dilema 1b alebo 10b 30.08.2011 12:18 Brázdin
- Re: 10b 30.08.2011 12:09 Brázdin
- Nazdar 19.09.2009 21:46 Chobot
- 30b 21.03.2009 18:49 romaario
- Re: Spotreba 31.01.2009 16:44 Brázdin
- Spotreba 29.01.2009 00:40
- Re: Dotázek 10.10.2007 06:33 Brázdin
- Dotázek 29.09.2007 20:51
- Kvalita 25.09.2007 16:26
- Přiznávám, 24.08.2007 18:18 Poustnik
- Dilema 1b alebo 10b 21.08.2007 10:26 Roman30
- Re: skvele ceny 20.08.2007 10:42 Brázdin
- skvele ceny 20.08.2007 10:03
- 9b 08.08.2007 12:50
- Re: Hodnoceni 30.06.2007 17:43 Brázdin
- Hodnoceni 27.06.2007 23:13 Onyx
- děkuji 26.06.2007 18:25
- 10.b 22.06.2007 12:13
- fotky 16.06.2007 15:27 jmurjr (H22A7)
- Nejlepší recenze 07.06.2007 07:36 Brázdin
- 10b 30.05.2007 21:28
- 10b 15.05.2007 22:16 GuitarsHero
- hodnocení 11.05.2007 18:50
- Re: Hodnocení 10.05.2007 22:44
- Hodnocení 10.05.2007 22:43
- Re: hodnocení 07.05.2007 22:18 Mari pilot
- Re: Re: drobnost 03.05.2007 10:14
- Re: Re: HNUS 03.05.2007 08:08 Focusman
- Re: drobnost 03.05.2007 07:13 Brázdin
- drobnost 02.05.2007 18:08
Další vozy Toyota Avensis
-
Toyota Avensis (2004) Majitel: Atila_
Přidáno: 17.2.2013 98 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 399 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.4.2007 1109 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2007) Majitel: Onyx
Přidáno: 3.10.2007 588 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2006) Majitel: martas73
Přidáno: 23.4.2009 09 Majitel 9.78 Uživatelé