Recenze

Brázdin (muž 49 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane Expression 1,5 dCi 78kW

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Grandtour 1,5 dCi Epression 78kW Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:165000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 491 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Výběr nového vozu a koupě:
Každý kdo kupuje nový vůz si obvykle stanoví minimální požadavky na vůz a maximální limit, přes který by se cena neměla přehoupnout. V mém případě byl limit ceny 400tis. Kč a mezi nezbytné požadavky patřila tato výbava:

- ESP (stabilizační systém)
- 5 hvězdiček v crash testech Euro NCAP
- nízká spotřeba paliva
- automatická klimatizace
- centrál s DO
- spolehlivost nebo dlouhá záruka (nebo obojí)
- prostorný zavazadlový prostor
- ne příliš dlouhý vůz kvůli Parkování v Praze

Po zkušenostech s předchozími Toyotami, bych nejraději opět Toyotu, ale Toyota Verso by v turbodieslu vyšla na 540tis Kč a Avensis ještě dráž. Navíc by Avensis byl už moc dlouhý. Zbýval tedy jedině Auris, ale ten se nedělá ve verzi kombi a jako HB má malý kufr. Volil bych i jiného Japonce, ale stejně jako u Toyoty, ani jiný Japonec neměl MPV s mými požadavky pod 400Kč nebo kombi nižší střední třídy. Musel jsem tedy ustoupit a poohlédnout se u konkurence. Do výběru jsem zařadil několik vozů, jenž mi byly něčím sympatické. Následně jsem objel prodejce, vybrané kandidáty jsem si vyzkoušel a nechal na ně vyhotovit cenovou nabídku. Výběr dopadl asi takto:

Kia Ceed 1,4 CRDI - s výbavou obsahující ESP se ani zdaleka nevešla se do cenového limitu

Kia venga 1,4 CRDI - byla velikým překvapením, jelikož to bylo moc příjemné auto. Bohužel se ale s požadovanou výbavu pohybovala na hranici cenového limitu a byla tak trochu moc ženská. Určitě mám ale kandidáta na další vůz pro mou manželku.

Hyundai i30 1,4 CRDI – vůz jsem zavrhl ještě dřív než jsem se s ním projel. Nám totiž totální averzi na modré podsvícení přístrojů, které je sice módní, a v noci nesmírně unavuje oči a je špatně čitelné. Navíc přístrojovka svítila jak Matějská pouť.

Citroen Berlingo 1,6 HDI – byl skvěle prostorný, ale byl hrozně neohrabaný a těžkopádný. Navíc se mi za volantem nepodařilo najít příjemnou polohu. Také cena značně překročila limit, ale bylo to logické, protože to byl z celého výběru jednoznačně největší vůz.

Toyota Auris model 2010 1,3 VVTi – velmi příjemné auto, ale při představě neustálé nutnosti sklápět sedadla při převozu větších věcí, jsem od koupě ustoupil. Asi bych si to pak časem vyčítal že jsem nekoupil větší.

Škoda Yetti 1,2 TSI – měl jsem 3 škodovky a vždy mně velmi zklamaly svou poruchovostí. I přes to mně velmi lákal Yetti 1,2 TSI, ale chtěl jsem ji vyzkoušet jeho dynamiku a spotřebu při mém stylu jízdy. Objel jsem několik prodejců Škodovky a všude mi nabízeli ke svezení jen TDI. Dokonce ani Oktávku s tímto motorem neměli. Jejich smůla, raději jsem si koupi rozmyslel, než bych kupoval zajíce v pytli. Také nutno podotknout, že jednání ve Škodováckých autosalonech mi připomínalo porevoluční dobu. Provázel ho obvykle nezájem a neochota.

Jednoho dne jsem jel kolem Renaultu a hlavou mi blesklo, že jsem někde viděl reklmau na Megana s 5 letou zárukou a cena byla nízká. Přibrzdil jsem tedy u Renaultu a prohlédl si Megana na živo. Auto se mi poměrně líbilo a tak jsem se zeptal, zda-li bych si mohl projet kombíka ve verzi 1,5dCi 78kW, což mi bylo obratem narozdíl od Škodovky umožněno. Předváděčka byla sice syrová, ale jela hezky a tak jsem si nechal udělat kalkulaci. Celková cena i verze Grandtour Expression 1,5dCi s metalízou, automatickou klimatizací a dešťovým senzorem navíc + 5 letou zárukou se dostala na příjemných cca 400.000Kč při 70% akontaci a době splácení 1 rok (cena je včetně splátek úvěru). Nebýt té 5-ti leté záruky, nešel bych do toho, byť jsem slyšel že kombinace Megane III a motor 1,5dCi 78kW je teď tím nespolehlivějším, co Renault vyrábí. Asi do týdne jsem dojel vůz objednat a jelikož nebyl skladem, respektive by byl, ale v jiné barvě, nechal jsem si jej tedy vyrobit. Měl jsem kliku, že měl prodejce Auto Freiberg jeden stejný vůz právě ve výrobě, jen mi u něj ještě doplnili aut.klimu a dešťový senzor. Vozidlo dorazilo přesně tak jak prodejce slíbil, tedy po měsíci. Ještě v den převzetí mi jej bezplatně přihlásili a dali nové SPZ.

Ještě taková jedna důležitá věc. Zjistil jsem že Renault si získal u většiny lidí opravdu dost špatnou pověst a skoro všude kam jsem první den s novým vozem přijel, se mně ptali, proč jsem si koupil zrovna Renaulta. To docela zamrzí. Když jsem tenkrát koupil Toyotu Avensis, lidé jí okukovali, někumu se líbila, někomu ne, ale většina lidí prohlašovala "jó Toyota, to je držák".

Motor:
Srdcem mého Meganu je motor 1,5 dCi o výkonu 78kW, disponující kroutícím momentem 240Nm při 2000ot., naštěstí ještě bez filtru pevných částic. Od motoru jsem neočekával žádné zázraky a taky se žádné výrazné nedějí. Očekával jsem od něj horší dynamiku při vyšších rychlostech, kde se ukázal být poměrně slušný, naopak trochu zklamal svou zdechlostí pod 2tis. otáček. Také bych čekal lepší odhlučnění motoru, které ale bylo zcela podceněno. Uvnitř vozu je za jízdy pohoda, ale vně vozu to chrochtá takovým divně plechovým zvukem. Frantík prostě ušetřil pár éček za tlumící deku kapoty a je to fakt znát. Děsí mně když vidím na čem všem je schopný Frantík ušetřit. Trochu jsem překvapený z toho, že když po ránu nastartuju, vyvalí se z výfuku docela slušný oblak kouře, že ho vidím i ve zpetném zrcátku. Také se motor choval z prvu zvláštně při ustálené rychlosti, kdy se otáčky pohybovaly přesně na hranici náběhu turba. Auto se občas chovalo jako by mu chvílema docházela nafta, ale problém s cukáním náhle sám zmizel. Obojí z předchozího nafťáka od Toyoty neznám.

Spotřeba:
Moje dlouhodobá spotřeba dle dotankování se pohybuje kolem 5 litrů.
100km/hod 2100ot./min.cca 3,8l/100km
110km/hod 2300ot./min.
120km/hod 2500ot./min.cca 4,8l/100km
130km/hod 2750ot./min.cca 5,3l/100km

Interiér vozu:
Interiér je poměrně líbivý, plasty jsou měkčené, ale náchylné k poškrábání. Oproti mému předchozímu vozu navíc přitahují daleko víc prach, což bude znamenat časté otírání. Sedadla mají poměrně dost slušné boční vedení a jdou dobře seřídit dle potřeby, ale jsou hodně náchylná k umazání a je na nich všechno vidět. Obrovská výtka směřuje k absenci kapes na zadní straně předních sedadel. Tyto kapsy, jsou dostupné až od verze Dynamique a v nižší výbavě Expression si je nemůžete ani připlatit. Volant se dá seřizovat ve dvou osách což je docela příjemné a polohu za volantem si tak asi najde každý. Šikovné je sklopné sedadlo spolujezdce, které jde sklopit dolů a dá se z něj tak udělat stolek, nebo prostor pro převoz dlouhých předmětů. Jen je škoda, že narozdíl od starého Renaultu Scenic, nejde sklopit od řidiče, ale člověk musí vystopit z vozu a jít to udělat od dveří spolujezdce. Zadní sedadla se dají snadno sklopit, ale nejde udělat úplná rovina. Také vzadu chybí prostup na lyže.

Exteriér vozu:
Co se týká designu, ten je subjektivní, ale většinou je vnímán dobře. Megan má však jednu velmi dobrou a dnes již vzácnou vlastnost, která mu přidala hodně bodů při výběru. Jedná se o to, že nemá celé lakované nárazníky. Na rizikových místech je černý plast a stejně tak i na bočních dveřích jsou masivní černé plastové lišty, které chrání vůz proti poškrábání. To je fantastická záležitost do města, kde se neustále pohybuji a kde lidé velmi často parkují tak, že si prostě ťuknou.

První poznatky z užívání:
Když jsem vůz kupoval, dost jsem uvažoval jestli mně nebude oslňovat za tmy veliký býlý displej digitálního rychloměru, ale neoslňuje a je velmi příjemný a dobře čitelný. Člověk s ním má parádní přehled o aktuální rychlosti vozu, aniž by se musel soustředit na nějakou analogovou ručičku. Také tempomat funguje výborně a ovládání na volantu je skvěle po ruce. Displej PP je jednoduchý, přehledný a dobře se ovládá. Když bych mohl vrátit čas, připlatil bych si 10.000Kč za lepší autorádio s Bluetooth, USB a komfortnějším přehráváním MP3.

Silné stránky

- velký zavazadlový prostor
- velmi slušný poměr ceny a výbavy
- automatické zesilování autorádia v závislosti na rychlosti
- samozavírací hrdlo palivové nádrže
- příjemně přehledná přístrojová deska
- plastové ochranné prvky na dveřích a náraznících
- bezpečnost posádky
- ESP v základní výbavě a velmi dobře zasahuje
- dobře tvarovaná sedadla
- plynová vzpěra kapoty motoru na tuto třídu vozu neobvyklá
- auto začíná velmi rychle topit, byť je to diesel
- po dvojitém stisknutí zamykání na dálkovm ovladači se zatáhnou okna
- na Francouze nezvykle přesné řazení

Slabé stránky

- ostřikovače předního okna stříkají mizerně
- nejdou odklopit stěrače a příšerně se za ně chytá sníh
- absence USB konektoru pro přehrávání MP3 (jen za příplatek)
- za gumy u bočních oken se hrozně chytá jehličí a jiný bordel
- plasty v interiéru velmi náchylné k oděru
- motor je do 2000ot. takřka mrtvý
- markantní nárůst spotřeby při jízdách na kratší vzdálenosti
- velká neskladná startovací karta - raději bych klíček než tohle
- špatný výhled vzad při parkování
- špatný výhled do stran při dávání přednosti v jízdě (tlusté sloupky)
- málo odkládacích prostor uvnitř vozu a schránka u spolujezdce je velmi špatně přístupná
- absence kapes na nadní straně sedadel (jsou až od výbavy
Dinamique)
- výrazný přenost vibrací motoru do interiéru
- absence tlumící deky na vnitří straně kapoty - hlučný motor z venčí
- dost plechový zvuk motoru
- nedotažené matky na zadních podbězích přímo z výroby - dotáhl jsem si je sám
- po nastartování za studena se z výfuku vyvalí pekný oblak kouře
- absence výduchů ventilace na zadní sedadla
- otřesná image značky
- špatně přístupné ISOFIX úchyty (nasazení sedačky trvá dlouho)
- chybí prostup na lyže mezi zadními sedáky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1, Matky v podbězích zadních kol byly absolutně nedotažené. Dotáhl jsem si je sám při přezouvání na zimní pneu. Pokud bych tak neučinil, tak je na konci zimy už nemám a podběhy by držely jen silou vůle. Co jsem ale četl, tak to tak má každý Megane.

2, Plastový kryt mezi předním blatníkem a předním oknem na levé straně odstává. Reklamováno, údajně opraveno, ale odstává dál. Objednali mi nový plast, tak uvidíme. (AUTO FREIBERG)

3, Při manévrování s vozem v nízké rychlosti (parkování a pod.) značně drnčí někde u airbagu volantu, tedy jakoby uvnitř airbagu. Závadu zatím nenašli, prý budou muset rozebrat celé řízení. (AUTO FREIBERG)

4, Motor při prvním ranním startu děsně kouří a smrdí jakoby spáleným olejem. Po 2 dnech jim z Renault ČR dorazilo řešení: otočit vstřiky o 90 stupňů a vyměnit přepadové potrubí. Vůbec nevím co je to za úkon a nedává mi to moc smysl, ale prý to řeší problém když auto kouří a dává moc nafty. Jen je mi líto že to nevěděli ve fabrice, odkud auto minulý měsíc vyjelo nově vyrobené. (AUTO FREIBERG)

5, Montáž mých vlastních parkovacích senzorů skončila fiaskem. Autoelektrikář je namontoval na nejvystouplejší část nárazníku, místo aby je dal tam kam patří a kde jsou i běžně z výroby. Dokonce tam mám na nárazníku i vyznačená místa, kam se mají senzory navrtat. On si je ale dal tam kam se mu chtělo. Takhle by vydržely do prvního ťuknutí autem za mnou. Co je ale ještě lepší, že prohodil jednotlivé senzory, takže buzer sice pípá, ale zcela nesmyslně a vůbec nedetekuje vzdálenost. Ani on ani předávající technik se nenamáhali funkčnost ověřit. S tím umístěním mně zkoušeli oblbovat. Nejdřívě tvrdili, že tam co jsou senzory namontované, se montují normálně. Poslal jsem je tedy aby se došli podívat na prodejnu a prohlédli si Dynamika se senzorama z fabriky. Středové senzory mají být právě kvůli ochraně utopené v takové propadlině na zadním nárazníku, aby byly chráněné. Pak přišli s novou pohádkou, že jsou originál senzory kratší a ty moje tam kvůli výstuze nárazníku nešly dát. Naštěstí nejsem debil a letmým pohledem jsem si ověřil, že je tam místo i na dětskou hlavu. Dokonce ta výztuha je právě v tom místě, kam mi oni ty senzory namontovali. Takže jen další lhaní. Nakonec už neměli argumenty a tak nabídli, že mi objednají novou čáat zadního nárazníku na své náklady a senzory vyvrtají správně. Tak doufám, že se jim to podruhé už povede.(AUTO FREIBERG)

Celkem jsem tedy měly auto na 2 dny v servisu, ač mi původně slíbili jeden den a ze 4 věcí neudělali ani jednu. Hodně smutné skóre. Kde si moje stará dobrá osmiletá Toyoto? !!!

Další zkušenost se servisem:
Tak jsem měl mezi svátky Megana opět v servisu na dodělání nedodělků. Bylo mi přislíbeno že oprava bude hotova do druhého dne. Místo toho mi rovnou do přijímacího protokolu napsali 3 dny a dopadl jsem takto:

1, kouření vozu řešeno pootočením vstřiků. Dle mého auto kouří o něco méně, ale stejně bych řekl že to stále není v normálu.

2, drnčení volantu - volant po opravě jeden den nedrnčel, druhý ten už trochu drnčel a teď už je to skoro stejné jako před opravou.

3, konečně mi vyměnili netěsnící plast u předního okna, tekhle sice netěsní také, ale jen o něco méně :-)

4, autoelektrikář vyměnil špatně zozvrtaný nárazník za nový a senzory konečně vyvrtal tam kam měly být vyvrtány. Dokonce senzory tentokrát i správně zapojil. Musel jsem mu to sice důkladně vysvětlit jak se to dělá, ale teď už to bude umět :-)

5, když jsem měl minule auto v servisu, utrhli mi dálkové ovládání Parrot HandsFree sady. Bylo přilepené oboustrannou samolepkou na středovém panelu u zapínání tempomatu. Neřešil jsem to a přilepil jsem ho tedy ještě lepší oboustrannou páskou. Tentokrát mi prozměnu do ovládání zřejmě tak vrazili, že odpadl otočný čudlík na pohyp v menu a ovládání hlastitosti na tomto ovladači. Ten jsem ale v autě bohužel nenašel. Za to jsem po podlaze objevil spoustu odstřižků nějakého tlumícího podlepu, který patrně vlepovali někam k volantu, aby nedrnčel. Každopádně nový ovladač od Parrotu stojí kolem 1000Kč.

S firmou Renault Auto Freiberg jsem skončil a budu se modlit, že najdu nějaký jiný servis, který mi bude auto vracet alespoň neponičené.

Takže jsem zase o něco chytřejší a zklamanější. Modrý oblak kouře z výfuku, který můj Megan od počátku vydává při prvním ranním startu je běžnou záležitostí všech Meganů 1,5dCi 78kW. Před pár dny mi to řekl servisák v Renault Amos Otava. Moc jsem tomu nevěřil a tak mi to předvedl hned na jedné z předváděček, která stála venku. Lidé na Renault foru mi to pak jen potvrdili. Na jednu starnu jsem rád že to není vada jen mého kusu, na druhou stranu mně mrzí, že Renault prodává Megany III s tímto motorem a touto závadou již 2 roky a nebyl schopen tento problém vyřešit. Dále jsem o to víc zklamaný z firmy Auto Freiberg, kde jsem měl auto zcela zbytečně 5 dnů a nic nevyřešili. Mohli mi rovnou říct, že to není řešitelné a nemuseli dělat že něco dělají. Už se pomalu smiřuji s tím, že budu i nadále terčem posměchu všude, kde budu po ránu prvně startovat. Pochybuji že to Renault ještě někdy opraví. Dle všech odborníků by stačilo upravit software řídící jednotky, poněvadž tam po ránu napere moc nafty. Napovídá tomu smrad a modrý kouř.

Prohlídka po ujetí 20.000km dne 9.8.2011:

Materiál:
120Kč - spotřební materiál
305Kč - olejový filtr
645Kč - pylový filtr
47Kč - kovový spoj 508M
26Kč - chladící kapalina
Olej jsem měl vlastní ELF EVOLUTION

Práce:
865Kč - údržba vozidla
266Kč - výměna pylového filtru
200Kč - kontrola řídící jednotky

Celkem: 2.475,- bez DPH a 2.970,-Kč s DPH

Vůbec nevím proč mi účtují nějakou kontrolu řídící jendotky, ale budiž, jsou to 2 stovky. Stejně obsáhlá servisní prohlídka na Toyotě Avensis v Autocentru Duba mě vyšla na 2025Kč, tedy oproti Renaultu skoro o 1000Kč levněji a navíc mi u Duby auto perfektně umili a vyluxovali. Palec dolů pro Renault.

08/2011 značně vrzající okno řidiče při stahování a vytahování. Po hromadě keců vyřešeno na záruku.

10/2011 - 25.000km - rozpadává se potah sedáku řidiče. Bude řešeno na záruku výměnou potahu sedáku. Prý standardní závada.

06/2012 - 40.000km - objevena louže vody na dně zavazadlového prostoru. Zatím nevyřešeno.

Prohlídka po ujetí 40.000km dne 27.6.2012:

Materiál:
150Kč - spotřební materiál
358Kč - olejový filtr
799Kč - pylový filtr
47Kč - těsnění zátky vany
Olej jsem měl vlastní ELF EVOLUTION

Práce:
666Kč - údržba vozidla
666Kč - výměna pylového filtru

Celkem: 2.414,- bez DPH a 2.898,-Kč s DPH

Nahlásil jsem že nechci platit kontrolu řídící jednotky jako minule, tak řekli že to provádět nemusí, ale ve výsledku napálili cenu tak, že jsem stejně zase platil stejné peníze. Prostě si zdražili vše ostatní.

91.000km - záruční výměna levého světlometu. Od žárovky denního svícení se vyhřál a zozpraskal stříbrný plast uvnitř světlometu. Pravé světlo odmítli vyměnit, že je to prý rozpraskané málo.

94.000km - neprošel jsem na STK, kvůli špatně brzdící ruční brzdě na levém kolu a potečeném motoru od oleje. Následovala záruční výměna brzdiče (omylem vyměnili ten dobrý, takže tam budu muset znovu), dále výměna vymezovacího čepu dveří řidiče (klapal), přetěsnění motoru (únik oleje někde u turba).

145.000 - špatné starty za studeného motoru. Opraveno výměnou žhavících svíček za 4500Kč

 

Novinky v recenzi

9.7.2012 20:47

Teče do kufru a to docela dost

Tak tady máme další závadu! Zjistil jsem že se mi na dně kufru stále dělá malý rybník a to i po menším dešti. Louži vysuším, zaprší a je tam znova. Reklamoval jsem to, rozebrali střední brzdové světlo a prý tam byla žvejknutá guma, ale do kufru teče stále stejně. Dle mého názoru tam vůbec neteče dvěřma, ale někde v oblasti levého zadního blatníku. To jsem zvědav na ten opruz, jak dlouho to budou v servisu hledat a jestli to neskončí jako můj kouřící výfuk slovy, že je to tak u tohoto modelu naprosto normální :-(

22.3.2012 10:55

Výměna děravé manžety ruční brzdy

Tak mi na záruku vyměnili prodřenou koženkovou manžetu ruční brzdy. Jsem zvědav, klik věcí se na autě ještě prodře, prošoupe či rozpadne :-(

16.2.2012 08:03

Prasklá kožená manžeta ruční brzdy

Tak neuplynuly ani 2 měsíce a je tu další záda. Už mě to fakt nebaví! Dnes jedu do práce a koukám že mám prasklou kořenou manžetu ruční brzdy. Kladu si otázku, jestli se na tomhle autě najde alespoň jedna věc vyrobená z kvalitního materiálu.

7.1.2012 15:20

Loupání povrchu volantu - výměna volantu

Tak tady mám další závadu. Po 14 měsících provozu a najetí 30.000km se mi začíná odlupovat povrch volantu. Kdyby to bylo v místě, kde se střetává můj snubák s volantem, tak ještě řeknu budiž, ale je to v místě, kde se volantu dotýkám jen vzácně a to palcem. Nikdy jsem pdobnou věc neměl ani na vozech, se kterýma jsem najezdil 150-200.000km. Prostě další ukázka Renaulťáckého šetření na materiálech.

11.12.2011 14:22

Výměna potahu sedáku řidiče

Tak mi vyměnili potah sedáku řidiče a při té příležitosti jsem opět reklamoval rezonující kryt airbagu. Rezonoval již po zakoupení auta, v servisu to řešili podlepením nějakou pěnovou hmotou, která se ale v létě odlepila a vypadala mi na podlahu a teď jí tam nalepili znovu. Tentokrát ale tak důkladně že s autem skoro nejde zatroubit. I tak se to ale shledalo s obrovskou spoutou keců, že jim to nikdo neproplatí a že parvuky včetně drnčení jsou u Renaulta standardní věc. Já už mám prostě jasno. Pokud budu přístě zase hledat levné auto, skončím raději ve autosalonu Hyundai či Kia. Po tom co jsem manželce před měsícem koupil Hyundai ix20, vidím ten rozdíl v kvalitě a přístupu, který není zanedbatelný.

26.10.2011 22:18

Rozpadající se potah sedáku řidiče

Dnes jsem byl reklamovat na Pražském Zličíně rozpadající se potah sedáku řidiče. Ještě než jsem to technikovi ukázal, už věděl o co jde a mají pro to odborný název Plstnatění sedáku. U Megana III prý běžná záležitost. Dost se děsím když pomyslím na to že má auto přesně rok a najeto 25 tisíc km. Objednali mi nový potah sedáku a až jim dorazí, budu tam prý muset auto 1 den nechat. Nebýt to v záruce, tak to stojí 9000Kč+práce a to je jen ta část na které se sedí. Mám pocit že mi začíná plstnatět i opěradlo, takže za nějaký čas asi bude další reklamace. Ptal jsem se jak to spadá do mé prodloužené 5-ti leté záruky a prý na to mám záruku 3 roky od zakoupení vozu. Pak už se prodloužená záruka na sedáky nevztahuje.

6.10.2011 22:39

Spotřeba

Koho zajímá moje současná spotřeba dle tankování, nechť se podívá sem: http://www.spotreby.cz/renault-megane-iii-grandtour-1-5-dci-78-kw-105-hp-a5599/

12.8.2011 21:51

Renault se neponaučí asi nikdy

Když měla žena před časem Scenika s interiérem v béžové barvě, tak se ze všech hladkých plastových dílů odlupovaly jakési škraloupy barvy. Myslel jsme si že se Renault poučil a má již plasty z výroby probarvené, navíc mám teď černý interiér, tak bych nečekal na plastech nějaký nástřik, ale opak je pravdou. Pověsil jsem si voňavý stromeček na zapalovač a jak se dotýkal středového tunelu u řadičky, slezl mi tam škraloup barvy a pod matnou černou barvou se objevila mapa lesklého černého plastu. Kruci já myslel že jsme v roce 2011 a není problém vyrobit matný plast, aniž by ho někdo musel stříkat natovým nástřikem. U bývalého avensisu se mi nic neloupalo ani po 8 letech, tady se loupe po 10 měsících. Další palec dolů pro Renault !

9.8.2011 17:18

Prohlídka po ujetí 20tis.km s výměnou oleje

Tak jsem se po mnoha doporučeních rozhodl zkrátit interval servisní prohlídky na 20tis.km místo Renaultem doporučených 30tis.km. Po špatných zkušenostech s firmou Auto Freiberg jsem navštívil Renault Retail Group CZ s.r.o. na Pražském Zličíně. Již dlouho jsem vlastnil Toyoty, takže když porovnám, tak přístup znatelně horší, příjem auta cca 40 min se mi zdál dost dlouhý a rychlost prohlídky naopak slušná. Auto bylo cca za 2,5 hodiny k převzetí. Oproti Autocentru Duba (servisu Toyoty) jsem auto dostal neumyté, nevyluxované a prohlídka byla cca o 1000Kč dražší. Ceny za servis jsem uvedl v kolonce zkušenosti se servisem.

20.7.2011 18:25

Zatmavená okna

1 července jsem nechal zatmavit okna foliemi 3M. Mám s nimi vynikající zkušenost již z předchozích aut. Auto se méně ohřívá a designu to také docela prospělo, viz nová profilová fotka.

15.5.2011 15:38

poblázněná alektronika

Tak jsem po ránu nastaroval a na přístrojovce mi to hodilo chybu dobíjení a rozvítila se mi červená stopka. Chvíli jsem na to koukal jak jantar a najednou to zmizelo, stopka zhasla a já lel normálně do práce. Od té doby už uplynulo cca 5 dnů a zatím se to neopkaovalo.

2.3.2011 22:03

Aktualizován další poznatek ze servisu - problém s kouřením je neřešitelný

Problém s kouřením je neřešitelný viz. zkušenosti se servisem

22.1.2011 00:03

Nové poznatky

Tak jsem dnes vyměnil standardní žárovky H7 za H7 OSRAM Night Breaker s vyšší svítivostí. Žasl jsem jak snadno se dá k žárovkám dostat. U Renaulta Scenika II jsem řekl mnoho sprostých slov a z garáže jsem se vrátil celý špinavý asi po hodině. U Megana III se povolí 2 šrouby na světlometu, vytáhne takový plech a celé světlo se vysune. Pak už je to hračka. Celá výměna obou žárovek mi zabrala asi 15min a v naprosté čistotě. Příště už to dám za poloviční čas. Za to ISOfix, za ten bych někomu nafackoval, nebo přímo nakoupal. Máme autosedačku Britax Roemer s ISOfixem a nandání do Megana se mi vždy povede až na několikátý pokus a v průměru tak za 5-10minut. nemusím tu nikomu vyprávět, kolik přitom vypustím sprostých slov. Když jí vracím do Toyoty, jen to cvakne a hotovo tedy cca 5 sekund. Dokonce i do předchozího Scenika II šla naprosto hladce. Do Peugetou 307 jde také jako víno, ale Megan III, to je po stránce ISOfixu zoufalost.

31.12.2010 14:04

aktualizace zkušeností se servisem

Do sekce zkušenosti se servisem jsem přidal další zkušenosti a změnil své hodnocení vozu na ještě niší než před tím. Tohle auto už mi začíná být noční můrou. Znovu bych si jej už nikdy nekoupil!

7.12.2010 23:14

Poznatky z chování vozu při větší sněhové nadílce

Tak nás dokonale zasypal sníh a mám pár nových postřehů. ESP funguje nad očekávání dobře a rychle. Celkové chování vozu na sněhu s kvalitními zimáky je velmi čitelné a nezáludné. Co ale Frantík totálně nedomyslel, je zachytávání sněhu pod kapotu do prostu stěračů. Sníh se tam drží, ledovatí a díky neodklopitelným stěračům jej nejde skoro vůbec vymést. Ostřikovače jsou tím pádem nefunkční a když se člověk pokusí stetřít, začnou mi po skle tancovat 2 nabalené ledové pahýly co nic nesetřou. Hůře řešený prostor stěračů jsem zatím u žádného vozu nezažil. Kdyby tam alespoň udělali vyhřívání v dolní části skla, tak by to ten led snad rozpustilo, ale takhle jsem jezdil 3 dny prakticky bez stěračů.

24.11.2010 22:57

Hrůza a zklamání - Renault AUTO FREIBERG

Dnes jsem si po 2 dnech vyzvedl auto ze servisu a jsem velmi zklamán. Nahlásil jsem 3 reklamace a měl jsem objednanou montáž vlastních parkovacích senzorů. Ani jedna reklamace nebyla vyřešena a senzory jsou namontované nesmyslně. Navíc jsou prohozená čidla, takže senzory ani nefungují. Více informací na kartě "Zkušenosti se servisem" Kde jsi moje stará dobrá osmiletá Toyoto !!!

21.11.2010 23:01

Tak mám první závadu

Je to už pár dní co jsem si všiml že auto ráno výrazně kouří, smrdí a má nepravidelný chod motoru. Zítra jedu do servisu, tak uvidíme co mi řeknou. Kouř viz přiložené video.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Expression 1,5 dCi 78kW

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

neustálé drobné závady, které člověku totálně zkazí radost z vozu

praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

Podvozek snese i ostřejší jízdu a přitom nabízí slušné pohodlí bez naklánění. Velmi dobře tlumí příčné nerovnosti.

jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
9

Unvitř je motor poměrně tichý, ale z venčí je hlučný a má dost divný plechový zvuk

kvalita sedadel
10

největší slabinou sedadel je velmi nekvalitní čalounění, jinak ale nabízejí solidní posez

brzdy
9

mohly by být na můj vkus ostřejší, ale dostačují

zavazadlový prostor
10

kufr není sice nejširší a nejdelší, ale je docela hluboký i po zatažení roletky. Díky tomu pojme skutečně dost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…