Recenze
Toyota C-HR C-HR Hybrid Selection Platinum 1,8
Technické info
Přezdívka auta Sputnik Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:27000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 377 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4
Popis vozu
Měl jsem již hodně aut, ale s Toyotami jsem byl vždy nejspokojenější. Často jsem slýchal, že Toyota už není to co bývala, ale zatím se mi vždy potvrdilo, že to byly jen kecy. Toto je má pátá Toyota a zároveň můj druhý Hybrid od Toyoty. Měl jsem teď Prius III r.v. 2009, najeto 230.000 a auto šlapalo jako hodinky. Náklady na servis nulové, náklady na provoz minimální, svezení velmi příjemné. Bohužel jsem s rozvodem o toto auto přišel, takže jsem měl hned jasno, že chci znovu Hybrid od Toyoty a C-HR se mi moc líbila. Řešil jsem jen malý zavazadlový prostor. Co ale osud nechtěl, zlomil jsem si nohu a potřeboval jsem nutně rychle automat. Tím nastal rychlý běh událostí a do týdne jsem jezdil v nové C-HR. Ano kufr je trochu menší, ale ani na cestě do Chorvatska jsem tím nebyl nějak výrazně limitován. Kufr na většinu věcí stačí a kdybych potřeboval odvézt něco objemného, tak mám ještě kombíka.
Co je u C-HR bomba je design. Ještě nikdy jsem nebudil s žádným autem ani zdaleka tolik pozornosti, jako s C-HR. Lidé se otáčí, oslovují mě, ptají se jak jsem spokojený, kolik to žere a auto chválí za design. Co je naopak nemilé, že stejně tak to auto zajímá i policajty, takže mě každou chvíli staví nějaká hlídka a ptá se na totéž. Jenže to mě trošku zdržuje když někam spěchám, takže toto bych si klidně odpustil. Když spěchám, tak nepotřebuji pomáhat ani chránit :-)
Čím mě C-HR velmi překvapila snad nejvíc, je spotřeba. S Priusem jsem jezdil za cca 4,5 litru a s C-HR mám průměrnou spotřebu 4 litry. Osobně jsem čekal, že budu jezdit tak za 5,5, protože má C-HR vyšší stavbu a tím pádem i větší odpor vzduchu. Je ale fakt, že jezdím převážně po městě a celá Praha se dá někdy přejet i za 2,2 litru. Po Praze to auto jezdí skoro zadarmo. Naopak na dálnici žere při 130km asi 5,5 litru, což Prius jezdil kolem 5, ale to je ten odpor vzduchu. Při cestě z Chorvastka přes Maďarsko 160-170 km/hod to bralo průměr 6,2 což je dle mého také velmi slušné. Běžné okresky při dodržování limitů cca 4,5 litru.
No a teď asi k výbavě.....
Interiér:
Tmavé čalounění střechy
Vnitřní kliky dveří v chromu
Prémiový systém osvětlení interiéru
Kožená hlavice řadicí páky
Volant obšitý kůží Nappa
Stylové dekory přístrojového štítu a dveří v provedení černý lak
Dekorativní linka Platinum Pearl na přístrojovém panelu a ve dveřích
Sedadla:
Aktivní opěrky hlavy
Sklopná zadní sedadla, dělení 60:40
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Sportovní sedadla
Kožené čalounění s vyraženým logem Selection v tmavě
červené barvě
Vyhřívání předních sedadel (řidič + spolujezdec), elektricky nastavitelná
bederní opěra páteře
Kapsa na zadní straně sedadla (řidič + spolujezdec)
Loketní opěrka černá kožená
Design exteriéru:
Vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie
Ukazatele směru zabudované do zpětných zrcátek
Střešní anténa ve tvaru žraločí ploutve
Zadní sportovní střešní spojler
Vnější spodní lišty bočních oken v chromu
Zatmavená zadní boční okna (Privacy glass)
Stylové dekory v provedení černý lak
Pohodlí:
Elektricky ovládána přední i zadní okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Posilovač řízení
Výškově a podélně nastavitelný volant
Multifunkční volant
Zpožděné zhasnutí světel po opuštění vozu („Follow‑me‑home”)
Kosmetická zrcátka ve slunečních clonách
Osvětlení kosmetických zrcátek ve slunečních clonách
Palubní počítač
Barevný TFT displej 4,2" v přístrojovém štítu
Centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním
Klimatizace automatická dvouzónová (řidič + spolujezdec)
Zadní parkovací kamera
Bezklíčové startování tlačítkem
Bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start
Vyhřívání volantu
Automatické sklápění zpětných zrcátek
Inteligentní parkovací asistent (IPA)
Pneumatiky a disky kol:
Sada na opravu pneumatik
225/50 R18, disky kol z lehkých slitin (nelze použít sněhové řetězy)
Audio:
Externí vstupy Aux‑in a USB, podpora připojení Bluetooth®
Toyota Touch® 2, dotyková obrazovka 8", 6 reproduktorů
Palivová nádrž 43 litrů
Co mi na autě vadí a co bych vylepšil:
Chybí zásuvka 12V v kufru
Idiotský audiosystém neumí přehrávat MP3 z USB podle složek
Dal bych větší palivovou nádrž, protože s dojezdem 900km na jedno tankování nedám Chorvatsko, tak jak jsem byl zvyklý u Megana 1,5dCi s nádrží 60L
Co naopak na autě miluji:
To neskutečné ticho a plynulost jízdy
Design, díky kterému se za autem otáčejí skoro všichni
Skvělý, velmi pohodlný interiér
Neskutečně nízké provozní náklady a životnost (platí pro všechny hybridy od Toyoty)
Skvělé je i to, že s Hybridní Toyotou zaparkujete všude v Praze zdarma a neplatí se silniční daň.
Pro vyznavače turbodieslů a turbem vyhnaných benzínů bych řekl ještě jednu podstatnou věc. Hybridy od Toyoty nemají turbo, kompresor, dvouhmotový setrvačník, vstřiky, filtr pevných částic, startér, spojku, alternátor, EGR ventil a další poruchové součásti. Přesto jsou daleko ekologičtější a jezdí přinejmenším se stejnou spotřebou. Brzdové komponenty hybridu vydrží minimálně 4x déle, než u běžných aut, což jsou další uspořené peníze. Životnost pohonů u Hybridních Toyot je běžně kolem 500tis až 1mil. km a z toho plyne i vysoká zůstatková hodnota při prodeji.
Silné stránky
úžasně tichá a plynulá jízda
velmi nízká spotřeba paliva
skvělá ergonomie
originalita vozu
výborné jízdní vlastnosti
nádherný design
kam přijedu, tam to auto lidé okukují a obdivují
parkování v Praze zdarma
nulová silniční daň
Slabé stránky
ovládání audiosystému
chybí přímé tlačítko pro přepínání jízdních režimů
absence dojezdového kola
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
S tímto vozem zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl jsem velmi spokojen s přístupem pana Čiháka v Toyotě Louwman, který dokázal nemožné a nový vůz mi sehnal do týdne. Navíc mi udělal skvělou cenu.
Přidat názorDiskuse: Toyota C-HR C-HR Hybrid Selection Platinum 1,8
- dotaz 21.05.2019 22:24 palik42
- Re: Re: Spotřeba 18.09.2018 20:17 Brázdin
- Re: Re: Re: Dotaz. 18.09.2018 18:24 Martin911Turbo
- Re: Re: Re: Dotaz. 18.09.2018 10:12 St.
- Re: Re: Dotaz. 18.09.2018 08:33 saabik
- Re: Spotřeba 18.09.2018 00:21 Rasto
- Spotřeba 17.09.2018 19:22 zewlak
- Re: Dotaz. 17.09.2018 19:19 zewlak
- Dotaz. 17.09.2018 08:51 St.
Další vozy značky Toyota
-
Toyota C-HR (2018) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 24.2.2019 218 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Toyota Highlander (2021) Majitel: Mikesus
Přidáno: 29.10.2021 849 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2017) Majitel: Aspon
Přidáno: 18.12.2019 289 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Auris (2018) Majitel: AurisHSD
Přidáno: 7.12.2018 2910 Majitel 9.94 Uživatelé