Recenze
Toyota Avensis SOL 2.0 D4D 93KW
Technické info
Přezdívka auta Avend`our Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:79000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Jelikoz je na moje.auto.cz Avensisu relativne dost a tato posledni generace je tady pomerne dost slusne popsana od dobrych recenzistu, vyjadrim se spis asi k mym subjektivnim dojmum a taky zkusim pridat par slov na tema koupe auta v Belgii.
Nejdrive kratce o aute:
Jak jste poznali z fotek, jedna se o Avensis kombi. Je v nem motor 2.0 D4D (93kw) s primo razenou 6ti stupnovou prevodovkou.
Je ve vybave SOL (ktera v CR myslim odpovida vybave LUX, ale nemame ty pekny 17" kola). Avensis ma tusim 9 airbagu, jez by nam v kombinaci se solidnim sasi melo poskytnout dobrou ochranu v pripade kolize (doufam, ze zadna nebude.. TUK TUK TUK). Z vybavy jmenuju tyto rekneme "nadstandardni" prvky: xenony s ostrikovaci, lita 16" kola, kozeny interier, dualni klimatizace, destovy senzor, automaticke spinani svetel (nevyuzijeme, protoze svitime stale at jsme kdekoliv), ztmavena okna cestujicich vzadu a skla okolo kufru, intergrovany CD menic na 6 CD prehravajici MP3 (bohuzel ale ne z DVD a vstup pro USB taky chybi). Sedacky a zrcatka jsou elektricky ovladana + vyhrivana. A na zaver tempomat + monochromaticke stropni zpetne zrcatko.
Z veci, ktery me naprosto nadchly jmenuju destovy senzor (pri desti se nemusite starat jakou rychlosti se ma voda stirat z oken, SUPER), svitivost xenonovych svetel (neda se srovnat s klasickymi halogenovymi "lampickami") a tempomat. Jezdim s nim i po Bruselu na vice proudych silnicich, nenuti vas predjizdet nebo naopak brzdit provoz, proste zaseknete na 70ce a je to, ale..
Specificke: Jednu trosku neprijemnou vec jsme si uvedomili az pozde. Dlouho jsme premysleli o barve a dospeli jsme k nazoru, ze bychom chteli cervenou metalizu (videli jsme ji na RAV4 a vypadala luxusne). K nasemu nemilemu prekvapeni se tato barva na paletu Avensisu ale nedostala. Pak se jeste delala hneda metaliza, ale je jich strasne malo. Kvuli nizke poptavce byla pri faceliftu vyrazena z nabidky. Kdo ji ale videl, da mi za pravdu, ze v teto kombinaci nema chybu. Nicmene, byt jsme puvodne chteli vybocit s belgickeho stereotypu (cerna, seda, stribrna, tmavsi modra), stejne jsme se pro cernou nakonec rozhodli. A ted k ty maly komplikaci. Bruselsky taxiky jsou cerny... Asi tretina jsou Mercedesy tridy E, trerina takova vsehochut a posledni tretina jsou prave Avensisy. Ne ze by nam to samozrejme nejak hodne vadilo, ale mozna skoda, ze jsme si toho nevsimli lip.
Interier:
Jak jsem psal vyse, vse je v kuzi (prostredni dily sedacek jsou perforovane), elektricky seriditelne (volant samozrejme jen manualne, ale v obou osach), klimatizace funguje bezchybne, hudba na moje usi rozhodne v pohode (byt se nekdy pere s defaultnim nastavenim alb: basy, vysky, atd.). Sedacky vypadaji na pohled moc pekne, ale nez se trochu rozsedi, nejsou uplne prijemne. Ted uz je to lepsi a verim, ze casem bude jen lip, az se do operadla otiskne ma kriva pater. Vrchni cast pristrojovky je mirne mekcena a oranzove podsviceni pusobi prijemne. Volant, radicka, sedacky, packy, vse je prijemne na omak a na ovladani. Vse vytvari odpor tak akorat zdravy pro ovladani. Vse je v dosahu a uzivatelsky vazne moc prijemny, ale..
Ja osobne jsem zvykly sedet pokud mozno skoro "na zemi", abych mel nohy jen mirne pokrcene, spoustu mista nad hlavou a taky nejsem zvykly ohybat se, abych videl na semafor. Tady se s timto vsim musim rovnou rozloucit. I kdyz dam sedacku uplne na zem, mam nad hlavou tak 5 cm. Nejsem zrovna zadnej dlouhan, ale mam spis vyssi telo a kratsi nohy. Sibr si clovek muze nechat udelat pouze kdyz auto ridi zenska nebo mensi chlap. Z duvodu pevnosti karoserie jsou A sloupky spis takove tenci betonovy sloupy, za ktere se schova nejen motorka, cyklista ci chodec, ale klidne i auto. Je mi samozrejme jasny, ze je to na ukor bezpecnosti. Jedna negativni vytka taky putuje k ostrikovani. Ostrikovac svetel se totiz spusti vzdy spolecne s ostrikovaci predniho skla. Musim dodat, ze se tak stava pouze pri zapnutych svetlech, ale v pripade, ze clovek sviti celorocne jako my, tak proste ostrikuje vse, aniz by chtel. Zvlastni, ze inzenyri navrhli samostatny knoflik na ostrikovani pouze svetel. Podle me ho tak meli nechat a ostrikovani celniho skla nechat pouze na pacce. Myslim, ze vetsina z vas mi da za pravdu.
Na zacatku nas chvili zlobil kastlik pred spolujezdcem (na kostkach trochu potukaval), ale nedavno toho nechal, proste si to sedlo :-).
Nedostatkem bych taky nazval chybejici misto na odlozeni PET lahve. Kdo si chce na benzinkach kazdou chvili kupovat jen 0.5l nebo 0.75l male lahvicky..
Motor, podvozek a jizda:
Dvoulitr diesel a sestikvalt. Celkove hodnotim toto ustroji velmi pozitivne. Motor me svoji tichosti a kultivovanosti velmi prekvapil. Hlasiteji zaklape jen kdyz podtocite dvojku, jinak o nem vubec nevite. Kdyz mu slapnete na krk, ten kroutak tam proste mate a od 1900 otacek je proste radost mu trochu zatopit (kdyz silnice a doprava dovoli). Co se spotreby tyce, taky nemuzu rict ani slovo. Jezdime ze 75ti % procent po Bruselu a pri mistnich zacpach (styl brzda-plyn) se spotreba pohybuje kolem 6.5litru, coz si myslim je moc dobra hodnota. Kombinovana je pod 6 a kdyz tomu clovek na dalnici (v Nemecku) nalozi a nesetri ho (prijatelna rychlost a taky relativne rychle dosazitelna je 180 km/h, kdyz je dobra doprava ani 200 km/h neni problem, max zatim 220 km/h tachometrovych), tak se spotreba dostala na 6.8 litru. V Bruselu mame nicmene dojezd asi 800 kilometru (v porovnani s 350 km v Omeze na plyn si piskame).
Zadokolky uz Toyota bohuzel nedela a Lexus IS v kombiku se uz nevyrabi, takze s koncepci podvozku a tezkeho dieslaku vepredu se dostavuji kompromisy. Auto je nedotacive se vsim vsudy a clovek si musi hlidat rychle najezdy do zatacek na mokru. Podvozek je komfortne naladen, uz to neni ta stara dobra tvrda Toyota z 90. let. Nekdy se to proste trosku rozhoupe a podvozek neni zrovna citelnej. Odezva od predokolky (pokud to neni zrovna Focus RS nebo Integra) neni zrovna nijak kdovijaka. Na druhou stranu je to ale proste kocar a dobry silnici vas povozi jak v bavlnce. Znami na zadnich sedackach relativne brzy usinaji, jak je to ukolibe :-D.
Prevodovka nema jednim slovem chybu. Presne kratke drahy. 6ka toci asi 1900 pri 130ti km/h. Pri takoveto rychlosti spotreba 4.5 litru!!! Pri ceskych dalnicnich a silnicnich limitech by se tak dalo jezdit kolem 5ti litru.
Brzdy podle me nemaji chybu. Uvidime po alpskym pasu.
Proc prave Avensis?
Odpoved je vic nez jednoducha. Prave protoze pracujeme v Toyote a navic jsme meli na auto mirne nadstandardni slevu (15 procent oproti relativne beznym 10ti). Dalsi vyhodou je to, ze Toyota ma v Belgii zaruku 5 let! Po Omeze (respektive okuseni skutecneho kombiku) to na jinej bodytype ani padnout nemohlo. Pravda, je pro nas trochu velkej (stale mensi nez Omega :-) a na manevrovani po velkomeste to neni uplne idealni, ale v soucasny dobe jiny kombik Toyota nenabizi (v Evrope; v Japonsku ano pod nazvem Fielder - Corolla kombi). Pro vyssi stupen vybavy jsme se rozhodli, protoze jsme si proste rekli: KDYZ UZ, TAK UZ. Jelikoz dosavadni statistiky ukazuji, ze tento model by mel bejt zatracene spolehlivej, melo by nam faro nejakej patek vydrzet (pokud nas nejakej mistni kovboj nesestreli - jezdi jako prasata..) a tak jsme si chteli cestovani zprijemnit.
Dostavam se pomalu k cene. Po odecteni slevy a pricteni priplatku za metalicky lak jsme se dostali tesne pod 700K CZK. Podivejte se na oficialni stranky, odectete nejakou tu slevicku a dojde vam, ze jsme usetrili nemaly penize.
Auto jsme si predtim meli moznost i vyzkouset. Byli jsme vikend na Nurburgringu (netestovali jsme na okruhu ;-) a taky jsme meli pujcenej D-CAT s temer 180ti koniky, takze jsme meli predstavu co a jak. Uprimne rikam, ze mi prave uz tehdy neco trosicku nesedelo (viz popsano vyse), ale proste racionalne to proste nemohlo dopadnout jinak. Jinak jsem ale premyslel nad Octavii a Accordem. O spolehlivosti a kvalite Skodovky jsem si precetl dost rozporuplnych veci a Accord by byl za tu cenu v podstate o vybavu niz, byt by teda asi dokazal vykouzlit vic emoci a spolehlivost by mel zhruba stejnou. Mym tajnym favoritem ale byl 320d, RWD, ale bohuzel na to bychom nestacili, takze jsme od toho nakonec byli nuceni odstoupit. Nekdy si tak ale rikam, co kdyby... ;-)
Silné stránky
- celkove user friendly
- motor a prevodovka, spotreba, bezpecnost
- xenony, destovy senzor, tempomat, interier v kuzi,
- hodne mista, vyhrivane sedacky vpredu
- velky kufr, pri slozenych sedackach se tam vyspi dva lidi
- jak rika Petra, je to kara a zaroven nase cerna kocicka ;-)
- ocekavana spolehlivost
- ekologicky motor (cca 150 g CO2/km)
- ..a ted uz i volant :-)
Slabé stránky
- platform layout (chybi RWD ;-)
- predni sedacky a jejich umisteni(kratky sedak, slabe bocni vedeni; prilis vysoky posaz)
- chtelo by to vic emoci
- klicek ma predpotopni design
- kdyz venku prsi, po otevreni dveri hned kapne na sedacku
- vzdalenost sroubu na naboji kola 114.3 limituje vyber litych kol
- absence zadnich parkovacich senzoru v paketu vybavy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mame najeto cca 6500 km a zatim jsme nebyli (spis by me prekvapilo, kdybychom tam uz byli). Od Toyoty proste clovek neco ocekava a spolehlivost je asi az na prvnim miste.
Na zacatku se objevilo takove zvlastni "skrabnuti" od predni napravy, ale bylo mi potvrzeno i v praci od kvalitare, ze je to senzor kontroly trakce, ktery provadi kontrolu systemu pred jizdou. Stale me to ale trochu irituje.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prvni dealer nam rekl, ze nam testdrive neda, protoze si pry muzeme auto pujcit v praci... Uz bily kulicky, co se mu delaly v koutcich ust nasvedcovaly, ze tady neni neco v poradku.
Druhej byl spravnej mladej chlapik, kterej nam vsechno vysvetlil a pomohl ochotne se vsim papirovanim. Dal nam nejvyssi moznou slevu, ale jen protoze jsme mu ukazali potvrzeni, ze pracujeme pro TME ;-).
Jinak jsme si na auto brali pujcku a tady ji splacime. S prihlasenim je to tady ale slusnej mazec. Uplne jiny nez v CR. Toyota ma i vlastni pojistovaci spolecnost, ktera se nas ujala a dala nam nejlepsi cenu na trhu (zase body k dobru). Vyridila za nas i prihlaseni a ZNACKU. Pisu zamerne jednotny cislo, protoze tady dostanete k autu znacku jen jednu. Druhou si musite nechat vyrobit!!! (Kramky, co delaj normalne klice tady proste delaji i poznavaci znacky na predni naraznik, zadni musi byt original) Na druhou stranu pozadate o prihlaseni, pojistovna se do toho pusti a cislo znacky vam poslou DO HODINY e-mailem. Do dvou dnu vam prijdou papiry i znacka do postovni schranky! Zadny fronty na magistratu nebo neco podobnyho. O druhou znacku se pak postaral dealer Toyoty zdarma (zase body k dobru, normalne se plati).
Poplatky spojeny s porizenim novyho auta jsou tady ale nepekny.
Jednak musite zaplatit poplatek za uvedeni vozu do provozu. Zavisi na velikosti motoru, vykonu, emisich CO2, celkove veliskosti auta, atd. Stalo to asi 500 euro a plati se jednou za zivotni cyklus auta pri porizeni.
Druhak tady platite poplatek za znecistovani zivotniho prostredi. Ten se plati kazdy rok a pocita se opet podobnym zpusobem. Ten cinil asi 400 euro.
Sumasumarum jsme si relativne brzo ve svym zivote poridili novy auto. Neni to zrovna dreamcar, ale prave asi proto si myslim, ze konecne na me vyjde to stesti s autama (doted vcelku smula). Navic musim rict, ze cim dyl to auto mame, tak si na nej zvykam a vic ho beru. Verim, ze casem to bude uz jen lepsi a jakmile prijde cas na obmenu, nezbyva nez doufat, ze Toyota zacne valit hybridniho Avensise s dvoulitrovym turbo benzinem RWD a nebo permanentni 4x4 s celkovym vykonem 300 koni.. jak jinak nez v kombiku... :-D TAK DOST, ZPATKY NA ZEM!!!
Plany do budoucna:
- sportovni volant TTE (mission accomplished)
- kratsi pruziny TTE (mission accomplished)
- 18" kola (obavam se, ze dam penize asi do neceho jinyho..)
- jinak mam uz taky pripraveny predni lizatko, prahy a kridylko (vse od TTE; prodano do jinych - vhodnejsich rukou)
Novinky v recenzi
Prodano!
80 000 kilometru za tri roky. Nikde nas nenechal. Par malickosti se pokazilo, ale nic velkyho. Vse opraveno v ramci zaruky. Dobry auto...
...ale ne pro cloveka, ktery si rika a veri, ze je "car-enthusiast"..
Takze: SO LONG!
..neco zabavnejsiho je na ceste :-)
dalsi meta
Dnes najeto 60tkm. Krom vyse zminenich mirnych zavad, zadny problem. Jen si prede, pohoda.
Prvni rana kapitana nabita..
A je to tady. Dvere za ridicem jsou promackle tak, ze budou potrebovat vymenit. Stalo se to v noci za 24. na 25. ledna a vinik nenechal zadny kontakt nebo telefonni cislo. Nastesti jsem ho pri obchazeni nekolika bloku nasel. Privolana policie to primo vysetrila, dala mi "zapravdu" a ted uz je report na strane pojistovny. Doufam, ze to bude brzo opravene. Fotky dodam pozdeji.
TTE: sportovni volant (viz. foto) - VYBORNY!!! (dalsi dily jsou na ceste)
Tak, na pocitadle 24K a prvni dve zavady. Prvni relativne malickost: Na okraji hagusy si ulevil ptak. Jeho vytvor tam vydrzel nekolik dni, mozna i par tydnu. Jednoho dne jsem jel auto umyt a ejhle, ten jeho shit regulerne rozezral lak na plastovem krytu kraje hagusy. Vymeneno v ramci zaruky u prodejce. Dil byl k dispozici druhy den a oprava zabrala 1 minutu.
Druha zavada je ale horsi a sice zacaly rezavet dvere ridice. Byl jsem popravde dost prekvapenej, protoze mam za to, ze v soucasny dobe uz auta nereznou. Bohuzel horni pravy ruzek dveri vykazuje vyskakujici bublinku hned vedle tesneni okna. Uz konzultovano s prodejcem a bude opraveno za 2 tydny. Prace zabere dva dny a dostaneme misto toho Aygo nebo Yaris.
Spojil jsem to rovnou s instalaci tazneho zarizeni pro uchyceni drzaku kol a prilezitostne tazeni privesu. Cena vcetne prace 580€.
Chovani dealera vstricne a profesionalni.
- prekrocili jsme 15000 km, takze jdeme na prvni vymenu oleje. Zavada diky bohu zadna, nikde nic nevrze, razeni se trochu rozhybalo a spotreba mirne klesla. Dosahli jsme extremu 4.9 a taky 7.3. Dlouhodobe jezdime asi za 5.8 litru. Petra je taky spokojena, takze OK.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Avensis SOL 2.0 D4D 93KW
- Re: Re: Re: Re: Bortič mýtov 12.10.2012 10:55 pargi
- Re: člověče všecko prodáno 16.07.2010 19:13 Onyx
- člověče všecko prodáno 06.07.2010 22:50 MiG-21
- Re: Re: Pěkné, veliké , černé , nové auto! 23.03.2010 15:10 theolli
- Re: Re: NAFTA 09.12.2009 00:47 mikesh
- Re: Re: Toyota servis v BXL? 23.11.2009 09:46
- Re: Toyota servis v BXL? 20.11.2009 14:57 Onyx
- Toyota servis v BXL? 09.11.2009 14:12
- Re: Re: TTE pruziny 13.05.2009 14:46 Lubos.1
- Re: TTE pruziny 09.01.2009 18:59 Onyx
- TTE pruziny 12.11.2008 21:50
- Re: motka 30.10.2008 23:02 Onyx
- motka 30.10.2008 15:16 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: TTE 01.10.2008 23:29 Onyx
- TTE 23.09.2008 00:06 Lubos.1
- Re: NAFTA 21.07.2008 12:02
- Re: Re: Re: Re: NAFTA 09.07.2008 08:23 fezoj82
- Re: Bortič mýtov 07.07.2008 19:41 Vette
- Avensis 2.2D-CAT 180PS 07.07.2008 19:34 Vette
- Re: Re: Re: NAFTA 07.07.2008 19:24
- Re: Re: NAFTA 07.07.2008 16:26 fezoj82
- Re: NAFTA 11.05.2008 12:46 Onyx
- NAFTA 06.05.2008 18:33
- Re: Re: Re: Citlivost na naftu 26.04.2008 19:41 Onyx
- Re: TTE resp. TF1 26.04.2008 19:41 Onyx
- TTE resp. TF1 17.04.2008 23:14 mrazik
- Re: Re: Citlivost na naftu 04.03.2008 08:58 matoza
- Re: Citlivost na naftu 22.02.2008 11:52 Onyx
- Citlivost na naftu 21.02.2008 13:49
- Re: Re: Re: Bortič mýtov 03.02.2008 21:40 Onyx
Další vozy Toyota Avensis
-
Toyota Avensis (2004) Majitel: Atila_
Přidáno: 17.2.2013 98 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 399 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.4.2007 1109 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2003) Majitel: Brázdin
Přidáno: 14.2.2007 5110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2006) Majitel: martas73
Přidáno: 23.4.2009 09 Majitel 9.78 Uživatelé