Recenze
Technické info
Přezdívka auta emtrojka Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:99000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 252 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní
Popis vozu
.. a tak zatimco s Golfikem se jezdilo na dovoleny a do Cech a po Svycarsku na tury a lyzovani, tak prace nesla nejaky ovoce a ja mohla zacit pokoukavat o aute pro zabavu. O necem, co jsem vzdycky chtel a co najednou bylo v ramci novyho rozpoctu OK. Ultimatni stroj mam tady na auto.cz uz od zacatku jasnej a teda nejspis nerealnej, ale jsou alternativy, ktery by se jednou za zivot podarit mohly (zakladnejsi model 911ky), ale samozrejme o tom to ted nemluvil. Rozpocet byl daleko daleko nizsi, ale neco uz by z toho slo.
Koukal jsem na zacatku na spoustu aut. Bylo jasny, ze by to mel bejt bud znovu roadster a nebo sportovni kupe. Takze od NC Miaty 2.0 pres 330i (E46 nebo E92), pres Toyobaru, pres mozna I nejaky ostry hot-hatche pak zpatky k S2000 a proste M3. 996ka by mozna financne I sla, ale fandove odpusti, ja se proste pres ty svetla nedokazu nejak dostat, proste to nejde.
Koukal jsem taky na starsi auta, Hachiroku by byl uprimne sen, ale to nejde sehnat za rozumny penize. Stary Escorty jsou sezrany nebo stojej randal, to samy stary Alfy Romeo a Datsuny. Na to clovek musi mit proste svoji garaz a sem tam do toho vrazit asi vetsi balik, no nevim.
Koukal jsem taky na Integru, ale casem jsem dospel k tomu, ze to musi bejt minimalne petivalec a nebo pak jeste vice valec. Finalisti by byli dva: S2K a M3 E46 a prave kvuli tomu sestivalci to nakonec vyhrala emtrojka..
Ta teda chvili trvala. Vsechno byly SMGcka, navic najezdy klidne 200 000 kilaku a to jsem proste nechtel. Az najednou se objevila jedna a ja vytusil, ze to mohlo bejt ono. Druhej majitel v ramci jedny rodiny, pravnik od zenevskyho jezera. Auto puvodne mela jeho maticka, ale postupne mu ho prenechala. Jemu se zacalo darit a dokoupil jeste CL500 a Turbo S a najednou na stary bavo s manualem uz nejak nebyl cas. Peci mel ale vynikajici a krome skrabnutyho narazniku, kterej se mu uz nechtel opravovat, uplne v cajku.
Nemela najeto ani 90 tkm, kdyz jsem ji koupil a az na ten lak a elektricky sedacky bych ji sam asi lip nepostavil. Mozna jeste latkovy sedacky bych asi bral vic nez ty komplet kozeny, ale jinak je to pecka. Hlavne manual, mensi kola, zadnej sibr a lepsi audio, I kdyz ruku na srdce, skoro ho nepustim. Ten motor je totiz absolutni perla. Auto mam ted skoro dva roky a doted nechapu, ze tohle monstrum nekdo v Mnichove pustil na silnice, hlava mi to nebere.. :-o Nemyslim, ze ma cenu se o tom rozepisovat – kdo nezazil nepochopi, nebo by si mohl rikat, ze to prehanim a vymejslim si a tak. Bez chyby ale neni. Kdyz mu clovek slape na krk, tak zere olej a to I dost. Naopak, kdyz s nim clovek jede na pohodu na prodlouzenej vikend, tak nezere skoro zadnej.
Co se servisu tyce, tak to samozrejme neni zadna hitparada. Po case jsem musel udelat velkej servis vcetne serizeni vule na vackach, vsechny naplne a filtry a celkovou kontrolu. Nastesti je auto celkove ve skvely kondici, ale I tak ten servis byl ranec. Ale kdyz je od zacatku original serviska, tak u tohodle auta se podle vyplati to drzet dal. Kor kdyby se clovek rozhodl ho prodat.
Za dva roky jsem jinak mel zavady dve. Vnitrni zpetny samozatmavovaci zrcatko prestalo tesnit a “vylilo” se. V UK je firma, ktera ten dil zrevidovala a opravila chybu, takze pri trose zrucnosti si to clovek dokaze opravit sam a za par stovek.
Podobne casem odesel spinac signalizujici zpatecku, takze prestaly svitit zpateckovy svetla a zaroven parkovaci sensory. Opet jsem si opravil svepomoci za par stovek. Na internetu clovek najde spoustu veci a pokud neni uplni nemehlo, da se.
Jinak ale spousta skvelejch zazitku, uzivani si podle me brutalniho zvuku sestivalce, neskutecnyho gripu (nekdy mozna az na skodu) a celkove jizda s timhle autem se da popsat jako zazitek.
Zminka o prakticnosti. Na dovolenou se tam vejde uplne vsechno (pokud clovek nejede na kola nebo neco podobnyho) a lze privezt v poradku spoustu krabic s vinem. Nekolikrat jsem v tom vezl I tri spolucestujici a nikdo si nestezoval na nedostatek mista. Vazne je to auto pro ctyri – mozna ne na celodenni cestu, ale nekolik set kilometru urcite jo. Deti jsou vubec v pohode, mista je spousta a pokud tomu clovek netoci do otacek, tak dalnicni presuny I v hodne vysokych rychlostech jsou prekvapive komfortni (diky za ty 18”ky)..
Ted ale nejaka ta kritika:
Nejvetsi slabosti je podle me jednoznacne prevodovka. Je to sice manual a nektery lidi to I hodne bavi, ale po MX-5 nebo S2000 (se kterou jsem v ty dobe uz taky jel) se tohle da prirovnat k tyci, ktera je bodnuta do testa na hutnej domaci chleba – jen do toho testa nekdo hodil jeste 6 kovovejch tenisaku .. a poper se s tim kamo. Doted jsem se s tim neszil a pozdeji vysvetlim proc. V posledni dobe jsem zacal I uvazovat ze bych snad zkusil najit nejakej odzkousenej shortshifter a na ferovku bych to zmenil. Vizualne stejny, ale funkcne to podle me potrebuje zmenu.
Druhou slabosti je vaha. Tohle ve finale podle me neni sportak, je to spis getecko, ktery ma motor ze zavodaku. Je to opravdu tezky auto a je to cejtit nejen v kazdy zatacce (kde to nekdy muze ridic i ocenit – nikoli vsak vetsinu casu), ale pak je to hlavne cejtit pri brzdeni z downhillu. Auto jsem si koupil vylozene pro radost, takze ho beru do Alp, do francouzskych Vogez a pak do Schwarzwaldu. Najel jsem s nim nekolik tisic kilometru prevazne pod plnym plynem, ale zas na druhou stranu ten rocni najezd neprekroci pet tisic kilometru. Kdyz jedu v kopcich „plnej“, tak to jedu v podstate jen na uphill. To do toho muzu dat proste uplne vsechno a uziju si to skvele. Jakmile ale clovek jede plnej I downhill, tak jdou brzdy do kopru strasne brzo, je toho na ne proste dost a clovek citi, ze se na ne brzo nemuze spolehnout. Auto nabira hrozne rychlost a setrvacnost se osalit proste neda. Tim jsem se dostal vlastne ke treti slabosti.. ty brzdy no.
..tim se dostavam k posledni slabosti a tou by byla pozice za volantem.. (..uz se to celkem kupi, co?) No dalo by se sedet niz. A zaroven sedacky jsou opet spis cestovni, nez sportovni. Zvazoval jsem, ze bych se vykaslal na to udrzet auto v puvodni podobe a ze bych z nej udelal ostrejsi bestii, ale pak jsem to prehodnotil..
..to kdyz jsem si rekl, potom, co jsem promarnil sanci a nekoupil jsem E30 M3 predtim nez tak hrozne poskocila na cene a pak se to samy stalo u 964, rekl jsem si, ze koupim neco zajimavyho v horsim stavu, zkusim to zhodnotit, pojezdit a zase strelit, pokud mozno se ziskem.
Novinky v recenzi
PRODANO
Po temer 8mi letech jsem ji prodal. Nikdy jsem nemel auto dyl.
Přidat názorDiskuse: BMW M3
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW M3
-
BMW M3 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.5.2007 859 Majitel 9.81 Uživatelé
-
BMW M3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.2.2007 1139 Majitel 9.61 Uživatelé
-
BMW M3 (2001) Majitel: S8
Přidáno: 11.2.2011 27 Majitel 7.78 Uživatelé
-
BMW M3 (2003) Majitel: Padrino
Přidáno: 11.10.2015 310 Majitel 6.75 Uživatelé
-
BMW M3 (2016) Majitel: stealth01
Přidáno: 13.12.2016 6310 Majitel 10.00 Uživatelé