Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sfišť Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:39 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 1 objem [cm3]: 993 výkon [kW]: 39 kroutící moment [Nm]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Sfiště,jak jsem mu z legrace říkal,jsem sdědil po mém dědovi.Jezdil jsem sním cca rok a půl a najezdil něco přes 10 tisíc KM.
A bylo to jako jezdit s krabicí na kolech.
Auto kupoval děda jako nové za nějakých 220 000Kč.Byl to zakládní model s
litrovým motorem bez serva,elektrických oken,centralního zamykání,airbagu.
S příplatkové výbavy tam bylo pouze tažné zařízení.
Když jsem ho začal užívat mělo na počitadle kilometrů nějakých 28 000 za zhruba 10 let používání.Za tu dobu se na autě měnil jenom olej a možná vzduchový filtr,to ale nevím jistě.
Při prvním usednutí za volant mě hned překvapil zvuk malého tříválcového motoru,který tak pěkně bručel.Bohužel také vibrace od motoru přenášející se do interiéru.Skoro jako u starých dieslů.
A tady začíná výčet mých negativních pocitů z vozu.
Interiér byl tvořen výhradně z tvrdých,vrzajících plastů.Výplně dveří byly,jak říkal můj kamarád,řidič náklaďáků,jako v jeho Tatře 815.Při jízdě za deště nebo v zimě se až neuvěřitelně mlžily okna a odhlučnění interiéru bylo minimální.Sedačky byly takové měkčí,
bohužel bez jakéhokoliv bočního vedení a při delších jízdách hodně nepohodlné a to ani nemluvím o zadních sedačkách,kde bylo sice místo na nohy,nicméně sedět tam bylo jako sedět na dřevěné lavici.Jediné menší plus interiéru bylo to,že na malé auto byl celkem prostorný a nepůsobil klaustrofobicky.
Jízda to je kapitola sama pro sebe.Řízení absolutně bez citu,spojka měkká jako šlapaní do hovna,nepřesné řazení s dlouhými drahami,trojku jsem kolikrát hledat dlouho a brzdy tak slabé, že musíte myslet hodně dopředu.Navíc na malých kolech s úzkými pneumatikami
je auto v zatáčkách nejisté a často nedotáčivé.Absence posilovače řízení mi nevadila ani při parkování,malý lehký motor předek auta nezatěžoval.
Celkem se mi líbil motor.Prťavý tříválcový, litrový motor sice neměl výkonu na rozdávání,dokázal,ale s autem vážícím 900 kilo slušně hýbat a omezovač ho stopnul až v 7000 otáček.Chuť do nich,ale moc neměl a tak dával 0-100 za skoro 20s.Nicméně 0-60 na první dva kvalty
to bylo něco jiného.Auto je prostě ideální do města na odpálení z křižovatky.Nebo pro důchodce kterým se nákup z obchodu tak akorát vleze do malého kufru s vysokou nakládací hranou.
Plně naložené,nebo s vozíkem ztrácí dech.To je vina toho malého motoru.S větší 1.3kou a nějakou
výbavou to bude určitě jiné svezení,s tím ale zkušenosti nemám.
Nikdy mě, ale nikde nenechalo a bez problému zvládlo i delší trasy(posádka bohužel ne)
Nakonec se Sfišť prodal jednomu staršímu pánovi a za 12 let měl najeto pouze 39 000
Silné stránky
Motor (sice nemá výkon,má ale charakter a zajímavý zvuk)
Spotřeba (když se snažíte 4,5l normálně kolem 6ti a to potěší)
Slabé stránky
Jízdní vlastnosti
Brzdy
Zpracování interiéru
Motor (s plně naloženým autem se trápí)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze pravidelné výměny oleje a filtrů plus zrezivělý výfuk.
Dvakrát se mi stalo že se rozsvítila kontrolka motoru a motor se hodil do nouzového režimu,po odpojení a připojení baterie se ale chyba smazala a vše zase bylo OK
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žádné auto sem zdědil
Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Swift GL 1.0 39kw
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Suzuki Swift
-
Suzuki Swift (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.4.2010 1110 Majitel 9.20 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.12.2008 49 Majitel 8.60 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2001) Majitel: Pernik
Přidáno: 16.8.2009 510 Majitel 8.57 Uživatelé
-
Suzuki Swift (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2008 129 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2013) Majitel: woody-alien
Přidáno: 3.4.2013 1529 Majitel 9.93 Uživatelé