Recenze
BMW řada 3 330i
Technické info
Přezdívka auta BMW 3 (E46) Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2978 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Proč?
Po zkušenosti s BMW 325i E30, která mi přinášela mnoho radosti, jsem se v okamžiku, kdy bylo potřeba do rodiny 2. plnohodnotné auto rozhodl jak jinak, než pro BMW. Původní E30 sice je synonimem pro čistou esenci radosti z jízdy, nicméně z hlediska občasného převozu dětí v dětských sedačkách byla dost nevhodná. Tím pádem, když vyvstal problém volby Dad's car, přišla ke slovu právě verze E46, která se mi po E30 jednak líbí nejvíc a také na ni dokážu nějakým způsobem finančně dosáhnout.
Jaký motor?
Už relativně dlouhou dobu preferuji vždy ten nejsilnější motor, který se do té čí oné verze vozu dává, jelikož mám obavu, že bych si časem slabší variantu jistě vyčítal. V řadě E46 představuje etalon síly i emocí výborná atmossférická M3, jenže na tu, pochopitelně z pohledu finanční náročnosti na pořízení i na provoz, musím zapomenout. Tím pádem byla volba jasná, bude to oblíbený třílitr, zbývalo jen rozhodnout zda benzín nebo ropa. Vím, že mnoho lidí považuje diesely od BMW za ty nejpovedenější v dané třídě ojetin, jenže já motor rád vytáčím do nebes, rád nechám zadní kola se zádí auta vybočovat do stran, takže se tím pádem stal benzín mou jasnou volbou.
Hledání
Najít v ČR a bohužel dnes již i v zahraničí (v rozumném dosahu) slušný kus je celkem dřina, takže trvalo víc než měsíc, než jsem našel exemplář, který mi seděl z hlediska ceny i tech. stavu. Na tomto místě předesílám, že jsem nehledal nějakou leštěnku, protože při mém stylu jízdy, (když tedy jedu bez dětí), přeci jen může dojít k nějakému tomu „rozleštění“ auta o strom, patník, či příkop. Nakonec tedy zvítězilo tohle „Báwo“ 330i Mpaket po faceliftu. Ten byl totiž podmínkou kvůli zadní nápravě, která se u předfaceliftovaných modelů (tuším že do února 2000) ráda vytrhla z uchycení karoserie, což s přihlédnutím k zamýšlenému provozu mého auta koupi zrovna nenahrávalo.
Opravy
Asi jako každá ojetina s těžkým šestiválcem nad přední nápravou měla i tahle totálně v háji obě přední ramena a dokonce i brzdy to již měly totálně za sebou… První investice tedy putovaly právě tímto směrem, aby se s autem vůbec dalo jezdit bez strachu, že mi ramena upadnou… takové totiž měly vůle… To, co mě čeká do budoucna je jistě neverending storry, ovšem s tím tak nějak počítám. Když se jezdí, musí se opravovat, jednoduché pravidlo. V tomto ohledu vzpomínám se slzou v oku na svého japonce, neboť má ex Mazda MX-5 1,9 totiž byla právě v tomto ohledu etalonem spolehlivosti.
První pocity
V porovnání s bývalou E30tkou mě poněkud zamrzela výrazně vyšší těžkopádnost ve vinglech. Ano, podvozek je o 2 generace dál, ovšem ta hravost i živelnost ultra lehké „tříci“ tu prostě chybí. Na druhou stranu cestovní komfort a nejspíše i pasivní bezpečnost (aktivní bude podobná, neboť prakticky stále jezdím s vypnutým ESP) zpříjemňuje pocit ve vyšších rychlostech, kdy E46 působí mnohem klidnějším a jistějším dojmem. Nejvýraznějším posunem k lepšímu však není podle mého názoru ani tak motor, jako řízení, kdy E30 měla ukrutně pomalý převod = téměř 4 otáčky z rejdu do rejdu. Díky tomu jsem měl během powerslidů permanentní pocit, že si z rukou upletu vánočku. E46 je v tomto ohledu skutečně moderní vůz, kterému (pokud si dobře vzpomínám) stačí k přechodu z jednoho do druhého plného rejdu necelé otáčky 3. Tím se výrazně zrychluje jistota a kontrola nad autem právě v situacích, kdy se před vůz díváte postraním oknem. :o)
Provozní náklady
Asi každý chápe, že auto pro radost se kterým si člověk zablbne, vyžaduje i nějakou tu korunu navíc z hlediska provozu. U 330i sice člověk musí počítat např. s poměrně velkým objemem oleje v motoru, což jeho výměnu přeci jen prodraží, na druhou stranu v porovnání s bývalou E30 325i vykazuje výrazně nižší spotřebu paliva. Zatímco s E30 se mi prakticky nepodařilo dostat pod hranici 10ti litrů na sto, dokážu s E46 při dálničním transportu okolo povolené 130tky palubní počítač dotlačit až na hodnoty pod 8mi litry vysokooktanového benzinu. Když se pak člověk jde tak říkajíc svézt, jen máloky přesáhne finální spotřebu 12 litrů, což se v porovnání s mým bývalým služebním koncernovým vozem s foukaným dvoulitrem vůbec nedá srovnat. Co se týká rozměrů pneumatik, záměrně nejezdím 18“... Pravda, na autě vypadají výrazně lépe a určitě mají i lepší přilnavost (kterou vlastně nechci), ale jsou především, podle mého názoru finančně neúměrně dražší, než mé současné 17tky.
Co v budoucnu?
Abych řekl pravdu, nejsem fandou tuningu, takže se spíš než na úpravy vozu hodlám soustředit na udržení jeho dobré fyzické kondice, aby mi dlouho a věrně sloužil… No, uvidíme.
Silné stránky
Emoce, zvuk, ovladatelnost, koule, výkon
Slabé stránky
závist
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím vše děláno "doma" za pomici šikovných kamarádů
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
no coment...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330i
- Re: kiss of death :) 26.07.2013 19:37 !GAS!
- Re: koukam ze jsi nekde od liberce 26.07.2013 19:36 !GAS!
- koukam ze jsi nekde od liberce 21.06.2013 13:39 jfrlbc
- kiss of death :) 22.05.2013 09:56 Enthusiastic.driver
- BMW je BMW 28.09.2012 11:08 bobot78
- Re: Video 10.08.2012 08:35 !GAS!
- Video 06.08.2012 19:30 [Vojťas]
- Re: Re: Re: Re: Gt86 12.07.2012 13:39 !GAS!
- Re: Re: Re: Gt86 11.07.2012 21:04 [Vojťas]
- Re: Re: Gt86 11.07.2012 11:18 !GAS!
- Re: Gt86 10.07.2012 15:23 erbe
- Gt86 10.07.2012 10:58 [Vojťas]
- Re: krása 07.07.2012 13:56 !GAS!
- krása 07.07.2012 11:24 PlugIN
- Re: Pekny kousek 07.07.2012 08:25 !GAS!
- Pekny kousek 06.07.2012 19:26 [Vojťas]
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.9.2009 30310 Majitel 9.92 Uživatelé