Recenze

!GAS! (muž 46 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia 4x4 1,9 TDi 66kW

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6
Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 59 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64 Škoda Octavia, foto 65 Škoda Octavia, foto 66 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 68 Škoda Octavia, foto 69 Škoda Octavia, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Combi Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:256000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 / 81 * kroutící moment [Nm]: 210 / 235 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.2 / 11.6 * maximální rychlost [km/h]: 173 / 190 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 448 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5.9 / 5.9 *

Popis vozu

Jednoho dne ve mě uzrálo přesvědčení, že nám už v domácnosti jakožto druhé auto Peugeot 106tka nestačí a že by to chtělo nějakého většího dělníka. Něco s velikým kufrem, s malou spotřebou, odolností proti korozi a pokud možno náhonem na všechna kola.


Zní to možná zvláštně, ale chcete-li pořídit auto, které vyhovuje všem zmíněným parametrům a přitom máte cenový rozpočet napnutý jako podvazkový pás obtloustlé „krasavice", zcela logicky se mezi vaše kandidáty dostane lidový vůz Škoda Octávia „f tédéíčku“.

Trochu mě odrazovala pověst řidičů řídící tyto lidové vozy, nicméně rozum zvítězil nad emocemi a jednoho dne se nám doma „narodila klasická stříbrna "Ochcávka" 4x4 1,9TDi 66kW. Proč zrovna 66tka? Inu, jelikož je oproti silnějšímu sourozenci 74kW jednodušší a především mnohem úspornější i přes fakt, že 74ky mají 6 rychlostních stupňů.

Ano, s motorizací 66kW navíc ve spojení s pohonem Haldex 4x4 se u Octavie kombi nedá hovořit o nějaké jízdní dynamice, vždyť k předjíždění je zapotřebí nejen notná dávka štěstí a hodně, ale skutečně hodně dlouhá rovina, ale vítané je i klesání, ve kterém matka příroda gravitací vypomáhá tomuto vozu nahradit jeho výkonový deficit.

Možná i proto v brzké době osvěžím mozkovnu našeho dělníka chipem, který mu vysvětlí, že takhle by to dál nešlo. V současné chvíli však stále dusá pod kapotou pouhých 90 lichokopitníků, takže k akceleraci z klidu na 100km/h potřebuje stříbrný okřídlený šíp žalostných 15,2s. :o(

Dynamikou se však počet vážných nedostatků vyčerpal a nyní mohu mluvit především o těch světlejších stránkách lidového vozu. Tou, podle mě zásadní je v provedení 4x4 více prvková zadní náprava, která oproti běžné 4x2 s klikovou zadní nápravou nezná pojem neotáčivost.
Skutečně, porovnám-li jízdní vlastnosti 4x4ky s Octavií 1,9 TDi 81kW 2002, kterou nám před 4 roky odcizili, jedná se téměř o naprosto jiná auta. 4x4ka nejen nezná tu žalostnou neotáčivost, ale navíc má i lehký sklon k přetáčivosti a to nejen pod plynem.
I v okamžicích, kdy není zapojeny zadní náhon vybočuje zadní partie do stran nejen po ubrání, ale i při konstantním plynu. Pro řidiče jinak zvyklé na zadní náhon jednoznačně dobrá zpráva! Ne, Octavia 4x4 není ani zdaleka tak hravá jako mé druhé auto na hraní viz:
http://moje.auto.cz/-GAS-/mia.html , ale rozhodně není nudná.

Pokud jde o dotazy týkající se pohodlí, pak věřte, že pohodlí v autě relativně je, tedy především na předních sedačkách. Dozadu to chce nakládat spíše děti, než příbuzné kteří mají dispozice pro úspěšný život v NBA. I když je Octavia relativně veliký auto, na zadních sedačkách je s největší pravděpodobností díky krátkému rozvoru a velkému kufru skutečně málo místa a to dokonce i v porovnáním s bývalým Peugeotem 106, který měl místa pro nohy téměř stejně…

Kde však bude asi každý spokojený je zavazadelník. Přesto, že verze 4x4 má objemový deficit přibližně 100L oproti předohrabům, nabízí stále dostatek místa na kočárek, nebo mrtvolu tchýně zamotanou do perského koberce. Skutečně, pokud se jedná o kufr, nemám absolutně žádné výhrady.

O těch nemůže být řeč ani u spotřeby paliva. Vždyť při zdrženlivějším stylu jízdy není problém ujet 100km za 5,5L nafty. No řekněte, která haldexová čtyřkolak to dovede. O stálých pohonech quattro ani nemluvím.

Pokud jde o cit v řízení, je nutné počítat, že v porovnáním s ultra přesným řízením dvojkového Mondea působí český vůz poněkud mdle, nicméně po nějaké době si na méně přesné řízení zvyknete a pokud nepřesedáte mezi více auty, po čase vám bude připadat perfektní.


Nový poznatek.


Jak jsem se tu rozplýval nad tím, že i s obyčejným Haldexem umí být Ochcávka pěkně přetáčivá, tak se smutnou duší musím říct, že po přezutí na letní pryže s větším rozměrem ráfků a šíře pneu (205/55-R16) tato bohulibá vlastnost zmizela.

Skutečně, na původních zimních patnáctkách bylo auto hravý jako medvídek Poo, jenže teď je po srandě… Pro častější zásah Haldexu jsem lehce podhustil přední a naopak lehce přehustil zadní kola, aby se ta přední otáčela o trochu rychleji a čidla ABS tak poslala impulz k Haldexu po menším prokluzu. Trochu se to zlepšilo, ale furt to není ono. :o( Příště asi zase koupím 15“ kola.


Silné stránky

víceprvková zadní náprava
pohon 4x4
nízká spotřeba a celkové provozní náklady
zavatadelník
oproti předohrabu o 2cm větší světlá výška

Slabé stránky

obliba vozu u zlodějů
obliba vozů u řidičů kokotů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Převážně svépomocí a kamarádo pomocí se snažím udržet svoje auta a motorky na živu.

CHIP

Jak popisuji v textu výše, nedá se s původní motorizací téměř jezdit. Proto dostala pohonná jednotka anabolickou injekci v podobě chipu na ??kW. Tím pádem je dynamika vozu srovnatelná s Octaviemi o výkonu 81Kw a poháněnou pouze jednou nápravou. Spotřeba kupodivu ještě razantně slezla do mezí kterým se mi ani nechtělo věřit. Při výletním tempu do 120km/h se dokonce dá jet za 5,0L! na sto s autem 4x4. Nechápu to a kdybych to neviděl na vlastní bulvy, ani bych tomu nevěřil... A jak teď panečku motor chytá. Stačí snad jedna jediná otáčka startéru a motor okamžitě naskakuje. Jasně jsem si vědom toho, že je teď motor fest nadopovanej,však proto turbínu po jízdě pečlivě dochlazuju a se stdenou pohonnou jednotkou zacházím jemněji než s dámským přirozením. :o)

 

Novinky v recenzi

29.3.2010 10:23

Servis

Bylo toho poslední dobou nějak víc. Namátkou: výměna gufer na diferáku zadní nápravy a s tím spojená výměna náplně. Taky nové brzdové destičky a nové brzdové kotouče na předek.

20.2.2010 16:09

CHIP tuning

Jak popisuji v textu výše, nedá se s původní motorizací téměř jezdit. Proto dostala pohonná jednotka anabolickou injekci v podobě chipu na 96kW. Tím pádem je dynamika vozu srovnatelná s Octaviemi o výkonu 81Kw a poháněnou pouze jednou nápravou. Spotřeba kupodivu ještě razantně slezla do mezí kterým se mi ani nechtělo věřit. Při výletním tempu do 120km/h se dokonce dá jet za 4,7L! na sto. Nechápu to a kdybych to neviděl na vlastní bulvy, ani bych tomu nevěřil...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4x4 1,9 TDi 66kW

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
4
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…