Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf Highline 110 KW

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta vw golf 007 Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:29000 palivo: nafta výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Předesílám že tohle žádná velká recenze nebude, jen důvody proč jsem změnil Kiu zpět na Golfa.
Kia není vůbec špatné auto, má ji i moje přítelkyně. Myslel jsem si, že se s Ceedem ve výbavě GTline a 100KW dieslem rychle sžiju, ale nestalo se tak. Prostě pokud jezdíte 3roky a 110 000 km v Golfu je Ceed pořád o něco jinde. Možná nová generace Ceedu, která právě vychází bude lepší.
Takže po měsíci a cca 3000 km jsem Ceeda vyměnil zpět za Golfa, akorát tentokrát v dieslu 2.0 TDI 110KW. S Golfem mám teď najeto po cca měsíci a půl 4000 km.

Proč ta změna? Největší důvod byl motor. 1.6 CRDi a jeho verze 100KW nevypadá na papíře vůbec špatně, ale praxe je trochu jiná. Nevím zda je to emisní normou 6 a kvůli tomu divným spřevodováním, ale abych dával dvojku když chci předjet na to jsem fakt nervy neměl. Prostě k těm 100KW a 280n jsem musel ten motor hodně pobízet. Ne, že bych byl nějakej závodník, ale když jedu ve čtyřech do práce v DE a potřebuju předjet kamion, tak nechci zažívat adrenalin než se auto rozhoupe. Ten motor bych spíš přirovnal k atmosféře, zabírá tak někde okolo 3000 otáček a pěkně plynule táhne, jenže to pro moje účely neni vhodné. Ještě, když jsem jel sám nebo ve dvou tak to šlo, ale jinak to bylo hodně o předvídání. Předešlý Golf 1.2 TSI 77KW nebyl rozhodně žádnej trhač asfaltu, ale za tři a frčel jak z praku oproti týhle 1.6 CRDI.
Další věc spotřeba, 1.6 CRDI 100KW já se pohyboval od 5,8 do 6,7, ano auto mělo najeto kolem 15000 km, ale benzínový Golf to zvládal taky. Já se pro 1.6 CRDI rozhodoval hlavně kvůli kolegovi v práci, který má i30 combi s tím samým motorem, akorát slabší verzí 81KW a rokem výroby 2014 tedy emisní norma 5 a on má spotřebu okolo 5l (4,5 - 5,5), důvod je asi ta emisní norma, jinak si to nedokážu vysvětlit, protože styl jízdy máme hodně podobný. Další kolega má toho samého Ceeda co jsem měl já akorát ho už ho má druhým rokem a má uplně stejné zkušenosti jako já, akorát má najeto 40 000km, takže zajetím auta to asi nebude, hlavní důvod tedy vidím v normě euro 6.
Další malé detaily v čem je Golf lepší než tahle generace Ceedu jsem popsal v recenzi Ceedu, takže jen zkráceně, Ceed : neposuvná loketní opěrka v nejvyšší výbavě GTline (Golf jí má v základu), divná roletka v kufru, přetlačítkovaný volant, horší v zatáčkách (Golf líp drží), odhlučnění hlavně hluk od předních kol atd.
Není to nic hrozného, ale Golf je v detailech dotaženější. Jak už jsem někde psal, pokud jste nikdy nejezdili s Golfem a sednete jen do Ceedu tak nemáte žadný problém a auto je za ty prachy perfektní.


Teď Golf Variant 2.0 TDI 110 KW, koupeno nebo lépe řečeno vyměněno v áčkách. Nemám je rád, ale maji bohužel největší výběr aut a auto které vykupují většinou neberou na komisi, tedy aby tam třeba měsíc stálo, to byl hlavní důvod proč jsem to vše uskutečnil tam. Nejseriozněji na mně působili v Andy auta Tábor, ale ta komise mně odradila. V áčkách jsem strávil dohromady sice 8hodin a jsem si jist že mě i přesto oškubali, ale tak nějak v rámci čeho jsem byl ochoten ještě zkousnout.
Golf měl najeto 29 000 Km, je to auto z operáku, takže doufám že ho předešlej majitel nestačil zlikvidovat za 29 000km, protože je mi jasný že v rukavičkách s ním nezacházel. Vše odpovídá tomu co o něm áčka napsali, měl jsem ho na prověření v autorizáku, mám dokonce kupní smlouvy, vyjádření od Škofinu jako provozovatele, servisní úkony atd. Vše by mělo sedět, nejsem si jist, že by si áčka dali tu práci a všechno zfalšovali. Spíš jsem si jistej, že pán předemnou mu dával pořádně zabrat a tady spoléhám na to že 2.0 TDI této genarace je dosti odolnej motor.
Motor 2.0 TDI 110 KW je příjemnej společník, spotřeba je okolo 5l a to při zaplé klimě a hlavně v těhle vedrech na zimákách, který tam nechávám na dojetí koncem září začátkem října (na Strážným je zima brzo) přezuji na nové zimáky. Co se týká jízdy na předjetí stačí čtyřka, ale zrychluje i šestka oproti Ceedu, kde šestka byla vhodná tak akorát z kopce. Prostě Golf s tímhle motorem jede slušně. Co je horší než u Ceedu je, že dvojka nezvládá pomalé rychlosti musím řadit na jedničku třeba v koloně to Ceed jel na dvojku i bez plynu. Další věc která je u Golfu horší než u Ceedu je infoteiment, zatímco Ceed v pohodě zvládal Android auto (navigace Waze) u Golfu mám i v nejvyší výbavě Highline 2017 stejné rádio jako v roce 2015 v o třídu nižší výbavě. Prostě VW chce aby jste si pěkně připlatili za jejich navigaci. Další věc jsou ceny servisu v tom je Kia o dost levnější. Proto olej do VW vždy vlastní :D.
Ještě si nechávám příští týden namontovat parkovací senzory zadní i přední se zobrazením na rádiu, to naštěstí jde, i když né v autorizovaném servisu, kde byli schopný udělat jen zadní a ještě se kroutili. VW nemá rád nějaké dodělávky, chtějí vše nakonfigurovat a nic dodělávat což chápu. To samé záruka, že prý nejde prodloužit, ale jde, jde jen je třeba na ně přitlačit, ochota něco od nich měnit je malá.

To je vše, je to delší než jsem čekal, ale snad to někomu přijde zajímavé.

Silné stránky

Motor

Slabé stránky

Infotaiment

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen vyčištění interiéru a klimatizace a prohlídka po koupy doplněna chladící kapalina.
Vím do kterého servisu budu jezdit, jezdil jsem tam 2 roky s předešlým Golfem, sice to není ideální, ale kde je to ideální v Porsche CB asi né, ale třeba se zlepšily.
Takže CB auto Č.Budějovice.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Áčka víc k tomu dodávat nebudu.

 

Novinky v recenzi

2.8.2019 14:26

Problém s el.ruční brzdou - konektor Start-Stop systému

Ve středu jsem si myslel že po servisu je problém s el. ruční brzdou vyřešen, ale nebyl, včera už nechtěla odbrždovat vůbec, musel jsem jí a autohold vždy ručně vypnout. Dnes jsem znovu ráno zajel do servisu a problém jim ukázal. Po 6h se ozvali (podle mě na tom pracovali asi tak 15minut) že je problém vyřešen. Problém byl v deaktivovaném Start-Stop systému, vytaženým konektorem od baterky, podle nich to začalo dělat chaos v řídící jednotce, ale na 100% si jistý nejsou, prý čas ukáže. Ted po několika zkouškách, mi el.brzda funguje zatím bez problému. Tak uvidím jak to bude dál.

31.7.2019 17:40

Výměna oleje po 75 000 km

Tak už mám najeto přes 75 000km, takže proběhla další výměna oleje (měním po 15 000 km). Dále byly vyměněny zadní brzdové destičky. Poslední dobou jsem měl problémy s elektronickou ruční brzdou, občas zůstávala zabržděná až při rozjezdu auto chcíplo, musel jsem vyřadit a sešlápnout brzdový pedál a někdy to i opakovat několikrát, nic příjemného třeba na semaforu. Podle servisního technika to mohlo souviset právě s destičkama, diagnostika a prohlídka nic neukázala. No uvidím, čas ukáže jak se na to podívali.
Jinak spotřeba je nyní 4.8 L

27.4.2019 19:48

Scala a Leon

Tento týden jsem měl možnost si sjet se Škodou Scala 1.0 TSI 85 KW, 1.5 TSI 110 KW DSG a s Leonem ST 1.5 TSI 96 KW.
Leon ST 96 KW je velice podobné auto jako můj Golf Variant, akorát má o malinko menší kufr a na předních sedadlech je řidič více obepnut přístrojovou deskou, mě to nevadí měřím cca 180cm, ale myslím že větší postavy budou mít trochu problém. Motor 1.5 96KW je o něco línější než můj diesel 2.0 TDI 110 KW, připadal mi velice podobný 1.0 TSI 85 KW ve Scale i spotřeba byla přibližně stejná kolem 6.5L. Popravdě jsem čekal od TSI 96 KW více, kladem je že tento motor je velice tichý.

Scala je zajímavé auto, uvnitř je místa celkem dost na zadních sedadlech podélně víc než v Golfu, kufr je menší než ve Fabii combi, ale na nákup stačí. Jinak interiér se mi docela líbí, digitální tachometr, obrazovka rádia a navigace jsou fajn, je otázkou jak bude vypadat nižžší výbava. Z venku vypadá Scala velice podobně jako Rapid Spacebak akorát je širší, hezké jsou diodové blinkry. Motor 1.0 TSI 85 KW byl pro mě příjemným překvapením se Scalou umí pěkně zahejbat a na to že je tříválec je i slušně odhlučněn. 1.5 TSI 110 KW DSG jezdí hezky trošku je tam prodleva v nižších otáčkách, pak tahá velice slušně, spotřeba kolem 7l - auto mělo najeto jen 500km -.
Dost mě děsí cena Scaly, to je snad největší slabina tohoto auta. Kdybych měl soudit jen podle ceny tak Scala za to nestojí, na to jsou v ní moc levné detaily, ale pokud cena bude zhruba o 100 000Kč méně než je ted oficiální ceník, tak stojí za zamyšlení.

13.3.2019 18:04

Servis a výměna oleje po 60 000km a ježdění s Golfem 1.5 TSI 110KW automat

Dnes proběhla v CBauto servisní prohlídka po 60 000km byl vyměněn olej plus prachový filtr dolita chladící kapalina plus pár maličkostí. Olej jsem dodal vlastní za 1100kč, servis stál 3000kč tedy dohromady mě to stálo 4100kč.
Vůbec nezjistili že mám deaktivován start stop, což mě malinko znepokojuje, jestli vůbec tedy měli auto na diagnostice :D.


Golf Variant1.5TSI 110KW DSG, jezdil jsem s ním asi 3hodky, auto hodnotit nebudu to je stejný co mám já, ale ten motor mě hodně zajímal plus DSGéčko. Velice pěkný svezení s tím je a na tenhle automat bych si rychle zvyknul, podle mě trošku dusí ten motor při rychlém startu a nebo je ten motor malinko přiškrcenej sám o sobě to nedokážu rozpoznat, musel bych si sjet i s manuálem, tady at jsem se rozjížděl na D nebo S (manuální režim pádly pod volantem) tak se mi zdálo že trochu váhá, ale pak se rozjede moc pěkně. Srovnávám se svojim 2.0TDI 110KW, nevím možná se mi to zdá, ale v nižších otáčkách je přeci jen cítit větší síla dvoulitru, tedy toč. momentu. Jinak 1.5 TSI ve spojení s tímhle automatem je moc příjemný svezení. Spotřeba při mojich rychlostních zkouškách cca 8,5L, při nomální jízdě 7L, ale auto mělo najeto jen 7500km. Výpínání dvou válců je nepostřehnutelné.

10.11.2018 15:00

Přezutí pneu a výměna žárovek

Asi před měsícem jsem nechal přezout na nové zimní pneu Barum Polaris 5 je to novinka a protože jsem nechtěl dávat 2000kč za jednu gumu lepší značky, vzal jsem na zkoušku tyhle Barumky, cena 1350kč za jednu.
Zatím jsem spokojen nejsou hlučné akorát spotřeba stoupla o cca 0,5l. Sem zvědav jak se budou chovat v zimě na sněhu.

Vyměnil jsem potkávácí žárovky za lépe svítící Osram night breaker unlimited 55W PX26d. Zkušenost je zatím pozitivní i když čekal jsem více. Světlo je modro-bílé, xenony nebo ledky to nenahradí, ale je to lepší než normální žárovky H7.
Jsem zvědav jak dlouho vydrží.

8.11.2018 18:47

výměna oleje po 45 000km a nový Ceed na 2 dny

Použito cca 4,5l oleje Castrol dle specifikace VW, olej jsem si donesl vlastní. Vyměněn vzduchový filtr a provedena prohlídka auta před zimou. Cena 2700kč plus olej 1500kč. Filtry dodali oni a ještě si naúčtovali 400kč manipulační poplatek protože jsem si přines vlastní olej, přesto se to vyplatí, cena všeho kdybych si vzal olej od nich by byla kolem 6500kč takhle to vyšlo na 4200kč.


Dostal jsem možnost se na dva dny projet s novou Kai Ceed v rámci jejich testu.
Jednalo se o krátkého Ceeda s motorem 1.4 T-GDi 103KW s filtrem pevných částic (benzín).
Příjemné auto, korejci udělali další velký pokrok. Při přímém srovnání s Golfem to je hodně podobné, akorát řazení bylo jak z nákého francouze z devadesátých let, ale auto mělo najeto jen 1000km tak třeba si to nějak sedne. Jinak motor jede pěkně a spotřeba kolem 7l taky neni špatná na to že má najeto jen1000km a jak jsem jezdil. Možná cena je trochu moc sebevědomá, ale prodejci prý mohou hodně slevit.

8.11.2018 18:47


16.8.2018 09:55

Parkovací senzory

Včera dodělány zadní a přední parkovací senzory se zobrazením na displeji originál rádia. Nefungují úplně přesně jako originál, ale hodně se jim blíží.
Rozdíl je hlavně v tom že přední senzory se aktivuji tím že podržím cca 3 vteřiny tlačítko OK na volantu, nebo musí bejt vypnutá elektronická ruční brzda a tu já nevypínám, u originálních se přední aktivovaly automaticky, jinak zadní se aktivují normálně po zařazení zpátečky. Další rozdíl je ve zvukové výstraze, která je tišší. A poslední rozdíl je že na grafice se neukazuje, když otáčím volantem směr jízdy, ale to už je spíš taková blbost.
Originální parkovací senzory jsem měl v předešlém Golfu z roku 2015, vím jak funguje originál.
Jinak najeto mám 35 000km a spotřeba 4.7L.
Ve 40 000km nebo ve 45 000km jedu na výměnu oleje, předešlej majitel byl na výměně ve 25 000km, já chci měnit po 15 000km, ale asi to srovnám a pojedu až ve 45 000km.

5.8.2018 15:43

Změna místo Ceedu zase Golf

Po cca měsíci jsem se vrátil ke Golfu důvody v recenzi.


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Uvidíme

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…