Recenze

8 Majitel

Hyundai i30 Komfort 1.4i 73KW

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta i30 Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:21000 palivo: benzin objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 134 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 375 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Asi po roce jsem se rozhodl dát sem recenzi na auto mojí přítelkyně Hyundai i30.


Po cca 4letech co měla Kia Ceed, nastal čas na výměnu. Kritéria byla jen parkovací kamera a zrcadlení telefonu, motor přítelkyni vyhovoval už v Ceedu, takže stačila základní 1.4 bez turba.

První naše kroky vedli do Kie, mrknout se na v té době nového Ceeda. Protože se nám nový Ceed líbil, nechali jsme si udělat pár cenových nabídek od nejbližších prodejců. Proběhlo i několik předváděcích jízd.
Musím uznat že Ceed udělal zase velký skok a moc se mojí přítelkyni líbil i když její sen je Sportage.
Nicméně jelikož v té době byl Ceed novinka, tak i cena tomu odpovídala. Rozhodli jsme se tedy podívat i jinam a jelikož nejbližší Ceedu je i30cítka, zamířili jsme do Hyundaje. Měl jsem trochu obavy (a stále mám) protože se mi moc nelíbilo chování této značky, at už agresivní reklamy nebo pověsti o jejich tehdejším vedení, přístup servisu atd..
Ovšem všechny obavy přebyla jejich cenová politika, jak už to tak bývá peníze vládnou světem.
Proběhla tedy zkušební jízda s i30.
Při porovnání se nám více líbil interiér v Ceedu, ale ani i30ctka nemá interiér nějak špatný, hlavně že po ergonomické stránce to mojí přítelkyni vyhovuje a je spokojená. Co se týká všeho ostatního je to plus mínus autobus stejné v obou autech.
Rozhodla výbava za danou cenu a také
nejlepší cena protiůčtu za Ceeda.
Výbava je Komfort, která obsahuje vše co jsme chtěli, tedy parkovací kameru (zadní senzory) a možnost Carplay. Rozdíl byl cca 50 000 Kč ve prospěch i30 plus celá sada komplet zimních litých kol (16ctky) za 4800kč, 15ctky nelitý by byly zdarma. Dále financování s přeplacením celkem 1800 Kč (ano necelé 2000 Kč) což je docela neuvěřitelné a pojištěním za velice slušnou cenu, na to že jde o úvěr (ostatní sice nabízejí taky 0 úroky, ale pak si to berou na ceně pojištění zpět).
Když jsem toto ukazoval v Kie, nechtěli tomu věřit. Nyní už Kia nabízí něco podobného, akorát ty kola asi ne.
No myslím si že Hyundaj si to do určité míry nahradí cenou servisních prohlídek, ale i tak je financování od nich pro soukromé kupce jedno z nejlepších.


Nyní k samotnému autu.

Budou to spíše moje postřehy a sem tam nějaké porovnání s mým Leonem 1.5 TSI. S i30ctkou jezdím tak dvakrát do týdne a někdy i delší trasu, pár zkušeností tedy mám.

Co se týká vzhledu, nemám s i30 žádný problém, možná se mi líbí více tato krátká verze než kombík, sedan je asi nejhezčí z mého pohledu.
Interiér už jsem trochu porovnal s Ceedem. Hlavní je že vše vyhovuje po stránce funkčnosti mojí přítelkyni. Co se týká prostornosti jezdí většinou sama tak jí to taky vyhovuje. Z mého pohledu je o něco méně místa vzadu, ale jak píšu jezdí většinou sama, takže v pohodě. Vše ostatní v interiéru funguje jak má až na vrzající plech podlahy u spolujezdce, když víte kam šlápnout, ale to je prkotina. Když už jsem u nějaké té chybičky zmíním ještě né zrovna dobře fungující oba klíčky, jeden po 4měsících přestal být vyklápěcí a druhý zase nefunguje po elektronické stránce, tedy odemyká a zamyká až třeba na 10tý pokus a baterkou to není. Snad vše vyřeší servis.

Motor je fajn na to že je to základní motorizace, jede velice dobře a určitě lépe než jeho starší verze 74KW co měla přítelkyně v předešlém Ceedu. Jen pro zajímavost nyní ho už nahrazuje jednapětka s 81KW.
Nutno počítat s tím že je to atmosféra, takže se člověk nesmí bát jej při předjíždění trochu vytočit do otáček, ale jeho reakce na přidání plynu jsou okamžité. Když to srovnám s mojí 1.5 TSI 110KW, tak ta za prvé při studeném rozjezdu cuká a odezva na sešlápnutí plynového pedálu je se zhruba se sekundovou prodlevou. Je jasný že 1.5 táhne jinak než tahle 1.4, ale moc se mi líbí jak reaguje 1.4 hned. Co se mi nelíbí a na co si nemůžu zvyknout u i30cítky je spojka, spojkový pedál nemá žádný odpor a je těžký odhadnout kdy spojka zabírá, je to jako když šlapu do prázdna. Přítelkyně si zvykla a nyní nemá problém, já mám nohu asi kalibrovanou na koncernové auta i když předešlý Ceed tohle taky neměl.
Řízení je horší a řazení taky než v Leonu, ale není to žádná katastrofa.

Jízdní vlastnosti, nejsou špatné i když tato i30cítka už nemá vzadu víceprvek (od března 2019 to do základu přestali dávat), ale pořád filtruje nerovnosti lépe než můj Leon, je to asi z části dáno že na Leonu mám 17ctky a tady jsou 16ctky. Dále je slyšet hluk od podběhů o něco víc než by člověk chtěl. Ale jinak za mě to není vůbec špatné.

Kufr je dostačující dá se polohovat, nakládací hrana je v poho.


Po roce ježdění s i30 je moje přítelkyně spokojená. Kromě těch klíčků, nemá zatím žádný problém.
Ještě jsem nezmínil spotřebu tu má 6.5L jezdí hlavně ve městě, takže taky OK.
Nemá přímé měření tlaku vzduchu v pneumatikách, takže nejsou třeba ventilky za 1200Kč, což je taky výhoda z mého pohledu.
Uvidíme co servis a jelikož má auto 5 let záruku tak snad bude vše v pořádku.

Silné stránky

Cena
Motor, na to že je to základ
Záruka
Spotřeba
Nemá přímé měření v pneu

Slabé stránky

Servis, asi
Prostor vzadu
Hluk od kol
Kvalita klíčků

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné. Uvidíme hlavně co cena.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hyundai Centrum Č.Budějovice vše bylo jak jsme se dohodli. Občas mi půjčí nějakou předváděčku na sjetí takže OK

 

Novinky v recenzi

26.4.2022 09:55

Servis plus asi častá záruční oprava u i30

Doplnění servisní historie i30 :

První servisní prohlídka 23.9.2020
cena necelých 6000Kč - výměna oleje, výměna filtrů (olejový, vzduchový, kabinový), dezinfekce a kontrola klimatazice, kontrola baterie, kontrola karoserie plus pár drobností

Druhá servisní prohlídka 16.9.2021
cena něco přes 6000Kč - vše stejně jako u první prohlídky plus výměna brzdové kapaliny

Dále proběhla záruční oprava
cena zdarma v rámci záruky - vrzal volant při zatočení, prý je to častá závada u i30. Nevím co přesně měnili na faktuře je to napsáno takto : MDPS SMALL BEAR plus BEARING KIT. Předpokládám že jde o něco na řídící tyči pod volantem asi ložisko, ale nevím.

Ještě před záruční opravou proběhla výměna předních komplet brzd cena 10 265Kč, bohužel se chybně domnívali že to vrzání způsobujou přední brzdy, tohle radši komentovat nebudu. Neschopnost servisní technika, naštěstí vyřešena jeho šéfem k naší spokojenosti, příští servisní prohlídka by měla být zdarma, tak uvidíme.

Jinak s autem je přítelkyně spokojena i když pořád básní o SUV (nejlépe Sportage). Spotřeba je 6,4 L převážně město.

23.9.2020 15:45

První servisní prohlídka po roce a půjčení nové i30

Dnes proběhla první servisní prohlídka po roce a najetých cca 21 000Km v Hyundai Centrum ČB.

Výměna oleje (3,3L), čištění klimatizace i s filtrem, kontrola baterie, kontrola karoserie, dolití kapaliny ostřikovačů (což jsme nechtěli, ale budiž), diagnostika. Cena 5700Kč s DPH.
Geometrii a výměnu brzdové kapaliny necháme udělat až po dvou letech, což byl rozumný návrh servisního technika. Auto předali umyté a vyluxované. Klíčky opraveny, snad vydrží.
Takže za mě fajn a jsme spokojeni.

Na asi 3hodiny nám půjčili novou i30 Fastback 1,6 CRDi Mild hybrid 100 kW
6 ST. IMT.

V interiéru se nic nezměnilo až na obrazovku navigace a přeházených některých tlačítek ovládání. Snad největší přešlap z mého pohledu je složité vypnutí držení auta v jízdních pruzích na tři kliknutí po každém nastartování. Tahle věc je až nebezpečná když jezdíte po úzké silnici s pruhy. U naší starší i30 je to vypnuté a aktivuje se to jen zapnutím tlačítka.

Motor je fajn, jede hodně podobně jako moje 1.5TSI 110KW, ale v nižších otáčkách mu pomáhá elektromotor a kroutící moment 280Nm. Spotřeba je pěkných 5.3L. V modu ECO je motor trochu utlumenější, na SPORT ovšem tahá pěkně (na 100KW).
Kdysi jsem měl Kia CEED 1.6 CRDI 100KW 280Nm (rok 2017), ta vůbec nejela byla totálně zabitá dlouhými převody.
Převodovku IMT manuál se mi k plachtění dostat nepovedlo asi proto že jsem pořád jezdil na mod SPORT.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Uvidíme

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…