Recenze

warag (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Leon SC

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Předmětem recenze je Seat Leon SC Style 1.4 TSI 140 k, který nahradil můj starý nevzhledný vehikl značky Škoda. V plánu byl třídveřový hatchback nižší střední třídy, zvané Golf-Klasse, nejlépe s benzínovým turbomotorem v ceně do půl milionu. Samotný Golf diskvalifikoval jeho importér tím, že třídvéřové verze dodává až od provedení GTI, na což nejsem dostatečně mladý a dynamický. Další slibný kandidát, Astra GTC, nepříjemně překvapil hmotností a rozměry, kterým ovšem moc neodpovídá vnitřní prostor. Ani francouzská, japonská či korejská konkurence nenabízela nic, co by mě zaujalo. A v té době přišel Leon SC. A bylo hotovo :)

Proč Seat Leon? Značka Seat stála původně totálně stranou mého zájmu, protože donedávna nevyrobila nic, co by mě oslovilo. Zvlášť poslední řada podivných oválných aut (Altea, Leon, Toledo) je pro mě důkazem, že i osvícení designéři, jako je Walter de Silva, se mohou občas potýkat s vážnou tvůrčí krizí. S vážnou krizí a to pro změnu odbytovou, se v té době potýkal i celý Seat. Vše změnil právě Leon Mk3, jehož design představuje radikální krok vpřed od jeho vejcoidního předchůdce a který se začal dost masivně prodávat. Důkazem budiž, že když jsem si ho v únoru objednával, byla čekací lhůta 2-3 měsíce. Když jsem ho v dubnu přebíral, bylo to již 4 - 5 měsíců. O nového Leona je prostě zájem a vypadá to, že v Martorellu moc nestíhají.

Proč Leon SC? Zkratka SC znamená Sport Coupé. A ačkoliv se samotný šéfdesigner Škody Jozef Kabaň (jehož největší přínos světovému automobilovému designu představuje "slavná škrabka" pod víčkem nádrže) dle svých vlastních slov domívá, že "typické kupé je třídveřové", ve skutečnosti tomu tak není. Typické kupé je, jak říká wikipedie: "automobil většinou sportovního charakteru, s uzavřenou dvoudveřovou karoserií" a to Seat Leon SC opravdu není. Je to totiž docela normální třídvéřový hatchback poměrně dynamického designu a to je tak vše.

Takže tedy proč ten Leon SC? Tak především proto, že je o nějakou tu korunu levnější, než jeho mnohem rozšířenější pětidveřová varianta a to se vyplatí, áááno. Navíc je třídveřové provedení lehčí, takže má nižší spotřebu, tudíž je ekologičtější, což ze mě dělá velmi enviromentalisticky uvědomělého občana. Také jezdím většinou sám, maximálně ve dvou, takže bych druhý pár dveří nevyužil. Dlouhé dveře verze SC mají pro mě i tu výhodu, že se při své výšce nemusím při nastupování a vystupování omotávat kolem B sloupku. A navíc při parkování před hypermarketem zvládnu díky jejich délce odřít i mnohem dále zaparkované sousední auto…

Abych to zkrátil, tak SC je to hlavně kvůli tomu, že se mi prostě líbí. Ať si kdo chce co chce říká, druhé dveře působí na siluetě rušivě a třídveřové auto bude mít vždy čistší design. Důkazem budiž početná flotila vozů, která se druhý pár dveří snaží zamaskovat skrytou klikou, jako jsou například AR 147, AR 156, Honda Civic 8g, nový Renault Clio a ostatně i minulá generace samotného Leona. Dlužno dodat, že je to poměrně diskutabilní řešení a minulá generace se prý právě kvůli tomu prodávala dost mizerně. Já bych to tedy přičítal i té podivné vejcoidní karosérii, ale co člověk, to jiný vkus - například můj oblíbený autor D-FENS, majitel Leona Mk2, nazývá současný model "bezpohlavním výtvorem s vnitřkem z králíkárny" :)

Proč 1.4 TSI 140 k? Když jsem před lety brázdil ulice ve své obsolentní atmosférické Škodě, plánoval jsem pořídit další auto s TDI. Ani ne kvůli tomu, že bych byl výrazně okouzlen nižší spotřebou a méně kultivovaným chodem, ale dost mě bavil průběh výkonu a točivého momentu turbomotoru. Naštěstí vývoj pokročil a dnes je na trhu velký výběr turbobenzínů, takže nebylo co řešit. Tedy maximálně výkon. Po přečtení oslavných komentářů na 1.2 TSI jsem uvažoval, že to nemusí být špatné, ale dealer měl k dispozici na zkušební jízdu jen 1.4 TSI 122 k. Ten nejel špatně, ale pro jistotu jsem si vyzkoušel i 1.4 TSI 140 k. A pak už nebyla cesta zpátky. Naštěstí jsem auto hned objednal a zaplatil zálohu, takže pozdější úvahy o tom, jestli jsem neměl zkusit ještě 1.8 TSI 180 k přišly s křížkem po funuse.

Dnes si můžu říkat, že ušetřím na benzínu, na zmrdích dávkách (povinné ručení) a navíc bych musel jít do o třídu vyšší výbavy FR, protože 1.4 TSI 140 k byla pro výbavu Style nejsilnější motorizace. A koupit si auto, které má v názvu "Formula Racing", to už bych se pak doma posměšků na téma krize středního věku nezbavil... :)

Silné stránky

- Design
- Motor
- Rádio s Bluetooth HF

Slabé stránky

- Dveře mají na svou délku a hmotnost slabou aretaci
- Start/stop systém nejde zcela vypnout
- Zrcátka se nesklopí automaticky při zamčení auta

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Korektní přístup.

 

Novinky v recenzi

14.4.2015 10:46

15100 km

Tak se zdá, že se jim v servisu na čtvrtý pokus podařilo přesvědčit dveře, aby přestaly rachtat. Je to každopádně velký úspěch na poli českých značkových servisů a nezbývá než doufat, že to vydrží...

24.3.2015 10:40

15000 km

Tak skoro všechny níže uvedené záležitosti se časem přestaly objevovat. Lampičku mi v servisu vyměnili. Ovšem stále je tu problém s drnčením ze dveří a to tak že už z obou. Když jedu po kostkách, je to fakt děs. Bylo to již třikrát v servisu, kde tam údajně dali nějakou tlumící hmotu, která na chvíli pomohla, ale po nějaké době je to opět zpátky.
Dnes jsem to dával do servisu počtvrté a při testovací jízdě jsem se dozvěděl, že:
- to jsou ty dlouhé dveře, to nikdy nebude úplně tiché
- na tomhle podvozku (standartní, žádné FR) a kolech (17") to bude vždycky trochu drnčet
- nemohou to testovat na dlažebních kostkách, to mají zakázáno od výrobce(!!!)
Předpokládám, že až mi to vrátí, tak se bude situace opakovat. Začínám mít chuť to vrátit v rámci opakované reklamace jedné závady. Nekupoval jsem si nové auto, aby mi rachtalo jak stará hajtra...

29.8.2014 15:22

8000 km

Jak mé prvotní nadšení trochu vyprchalo, začínám si všímat poněkud nepříjemných věcí. Předně při řazení nižších stupňů se často ozývá podivný chrastivý zvuk, něco jako když zkouším řadit nasucho s vypnutým motorem. Při řazení zpátečky to téměž vždy drhne. Při přejetí nerovnosti, typicky retardéru, se občas od tlumičů ozve takové podivné zasyčení, jako když člověk přejede nasraného hada. A na dlažebních kostkách se začalo ozývat drnčení z levých dveří. Původně to bylo jen tak zlehka a občas, teď to drnčí jak starej žebřiňák.
Jednou se mi stalo, že přestal fungovat automatický dojezd oken, dálkově ovládané zavírání a sklápění zrcátek. Musel jsem to znovu nastavit a posléze jsem si všiml, že se mi vynuloval ukazatel dlouhodobé spotřeby, takže to na mě působí, jako by se jaksi sama na chvíli odpojila baterka. A jako poslední drobný detail se uvolnila jedna strana stropní lampičky nad zadními sedadly, takže je tak o dva centimetry vysunutá a nedá se tam nijak zacvaknout.
Zaznamenal jste někdo na svém autě nějaký ze široké palety mých problémů?
Dělá to na mě dojem, že když španělští soudruzi toho mého Leona sešroubovávali, tak neměli zrovna nejlepší den...

16.5.2014 10:10

1100 km

Dnes jsem narazil na problém zásadního významu: když chci otevřít okno nadoraz, tak občas zajede celé do dveří, jak by mělo, ale většinou zůstanou cca 2 milimetry skla koukat. V takovém případě je třeba navíc 3x stisknout tlačítko stahování, aby okno zajelo až nadoraz. Zkoušel jsem to v autosalonu i u pětidveřového Leona a chová se to stejně, přičemž místní technik si s tím nevěděl rady. Je to velmi nemilé, protože pokud si budu chtít vystrčit loket z okna, abych všem ukázal, jaký jsem ležerní švihák, tak mi bude ruka ležet přímo na vyčnívajícím skle, což může být značně nepohodlné. Děje se vám to také, nebo jsem měl štěstí na nějakou zprasenou sérii?

12.5.2014 11:39

1000 km

Tak a je to tady: prvních 1000 km! Když jsem na auto dlouhé měsíce čekal, krmil jsem se rozporuplnými články o zajíždění nových aut a nakonec jsem se rozhodl, že to nebudu přehánět, ale alespoň prvních 1000 km ho budu šetřit tak do těch 3000 otáček. S tím jsem do něj v autosalonu sedal a celé tohle pěkné předsevzetí mi vydrželo celých 74 kilometrů. Pak jsem tomu poprvé šlápnul na krk a od té doby to dělám pravidelně, když to na mě přijde. Nezdá se, že by auto nějak protestovalo a všechno funguje, jak má. Ovšem s jednou malou výjimkou: pravý zadní blatník mi posral holub! Můžu říct, že celkovému vzhledu vozu tento zásah dost uškodil; vypadá to značně hnusně, až neesteticky. Jo ... a už jsem zmiňoval, že jsem v poslední době začal dost nesnášet holuby? Ty malé potměšilé zavšivené okřídlené stvůry, které serou lidem na auta? To jsi mě vážně nasral holube, tohle nezůstane bez odezvy! Až se jednou vypravím uklízet sklep, podívám se po své oblíbené hračce z dětských let. Určitě tam někde ta vzduchovka bude :)


Přidat názorDiskuse: Seat Leon SC

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nové auto. Vše funguje, jak má. Až na drobné nedostattky, popsané v Novinkách

praktičnost
10

Dlouhé dveře a vysoká hrana kufru, na které lze pohodlně sedět. Co víc si přát?

prostornost
9

Široký středový panel trochu utlačuje pravé koleno, jinak je vpředu místa dost.

jízdní vlastnosti
10

Pro mé použití skvělé.

jízdní komfort
9

Na 225/45 R17 trochu tvrdší, ale nic nepohodlného.

provozní náklady
10

Zatím pouze benzín.

náhradní díly
10

Dosud jsem nic nekupoval, takže nejlepší.

výkon motoru
9

Výkon je pro běžné ježdění výborný, ale silnější motor by samozřejmě neurazil.

spotřeba
9

Při provozu výhradně ve městě se dá při snaze o supereco jízdu dostat na 6 litrů, při běžném ježdění je to za 6.8.

hlučnost motoru
10

Tichý jak ta pověstná myš. Takže si můžu naplno vychutnat drnčení ze dveří, které se ozývá při každé sebemenší nerovnosti.

kvalita sedadel
10

Radost posedět.

brzdy
10

Brzdí :)

zavazadlový prostor
10

Vejde se tam golfový bag napříč.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…