Recenze
Seat Leon 5F FR
Technické info
Přezdívka auta eFeRo Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:5 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 90 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Nápad a nákup
Nákup tohoto vozidla byl vcelku jednou velkou a dlouhou náhodou. Psalo se jaro roku 2013, kdy jsem pomalu, ale jistě končil školu a jako správnou motivaci jsem dostal nabídku, že za zdárné ukončení školy bude auto. Tenkrát nešlo o ledajaké auto, ale o Octavii II dle vlastního výběru. Spíše než motivace k učení to byly hodiny prosezené u internetu a hledání toho pravého železa.
Jak čas utíkal, tak se v okolí ztratilo asi 10 Octávií a bylo jasno. Nemá cenu si na tejden kupovat auto, aby ho někdo ukrad... Takže se výběr rozšířil na vše co se dá najít se stropem 250 000 Kč. Na internetu jsem psal na hromady inzerátů na šíleně levné SuperBy, A4, atd.... vždy přišla odpověď, že majitel je v Anglii a ať pošlu zálohu. Jelikož si umím dát 1+1 dohromady a na auto jsem ještě nepospíchal, tak jsem hledal dál. Po zdárném dokončení školy a zdárném vyhledání auta jsem vybalil karty na stůl a ukázal ojeté adepty. V tu chvíli se začala i objevovat možnost na dražší dvouletá auta. Nakonec jsme po dlouhé diskusi skončili s tím, že bude nejrozumnější koupit nový vůz v záruce, než 5-7 let staré auto, u kterého ani není vlastně jasný, jestli je vše tak jak se tváří.
Takže volba byla jasná, nové auto, nejlépe nějaký hatch (nic většího nepotřebuju) a po pár letech v naftovém kombi, by to mohlo být pěkné zpestření v benzínu. Variant bylo hodně, ale korejce jsem odmítl hned, zbyl Focus, Octavia III., Golf VII, dosluhující Mazda 3 a nakonec Leon. Focus se vyřadil posléze vzhledem, Octavia zbytečnou velikostí a Mazda má u nás horší zastoupení, takže se duel odehrál mezi Golfem a Leonem.
Přišel jsem s taťkou do autosalonu, že by jsme si chtěli zkusit Leona, bez sebemenších problémů jsme skočili do auta a jeli jsme. Když se několikrát taťka zeptal prodejce na něco, tak jsem mu dřív odpověděl já a prodejce po delší odmlce souhlasil... Když jsme přijeli zpět do autosalonu a auto stálo vedle Golfa, tak to byla jasná láska na první pohled. LEDky, bílá metalíza (dřív sem chtěl červenou), FR verze, no na nic jsem nečekal a sednul si s prodejcem a začala debata, zda předváděčku, nebo nový vůz. Předváděčka se mi líbila, ale člověk neví jak to bylo zajetý a tak... navíc za menší cenu, než byla předváděčka tady, tak ve Zlíně měli o něco líp vybavenou. Takže jsme se dohodli, že složíme nový vůz s výbavou Zlínské předváděčky. A začali dlouhé dva měsíce, naštěstí to vyšlo na červenec a srpen, tak jsem si řikal, že to musí rychle utýct, však to známe jak prázdniny vždycky utečou. No byly to nejdelší prázdniny, během kterých přišel strach jak to auto bude vypadat, jestli sem blbec neměl brát silnější motor, lepší výbavu, atd... během čekání sem projel všecky videa na YT a pročet všechny testy.
Když už se blížil den dodání tak jsem byl nervózní, kdo si kupoval nové auto, tak to musí znát. odpočítával jsem dny, hodiny, minuty... a zazvonil telefon, po odložení telefonu mě pohltila bezmoc, vůz se zdržel o měsíc, kvůli nedostatku příplatkových kol. Další měsíc čekání zpříjemnilo zapůjčení Leonu 1.2 Reference, které mi trošku přiblížilo na co se těšit a přidalo další obavy.
Abych to shrnul s tou 1.2 TSI
Nikdy jsem nečekal, že tak malej motor může bejt tak živej a zároveň úspornej. Spotřeba od 4,5 - 5 l/100km, Vrásky na čele mi však na čele udělal podvozek. Tvářil se jako mix komfortu a sportovnosti, nerovnosti přejel někdy s grácií, ale pak přišla dutá rána a člověk se fackoval přes ruce. Přišlo mi, že ty tlumiče byly náladový a v jednu chvíli si řikali "tak to vyžehlíme" a zachvilku zase, že mi vytřesou duši. S tímto vozem jsem najel něco málo přes 4 tis. km a byl jsem vcelku spokojen i se základní výbavou.
Předání a první setkání
Ovšem při jedné silniční kontrole s Reference jsem zjistil, že ve voze chybí povinná výbava a tak jsem jel obratem do autosalonu, když jsem přišel a řekl kdo jsem tak se na mě prodejkyně usmála a řekla, že má pro mne dobrou zprávu, že když půjde vše podle plánů, tak si auto ten den večer můžu auto odvést. Já natěšenej jsem odjel domu, že večer bude auto. Nečekaně jsem však musel do práce, ze které jsem se vrátil pozdě večer a na auto mohl ten den zapomenout. Tak jsme se domluvili na průběh následujícího týdne. Já se hodinu vláčel v autě, abych zjistil, že k autu nejsou všechny papíry a značky, tak jsme se domluvili na konec týdne. Ten den už nakonec klapnul, ikdyž jsme asi půl hodiny čekali na papíry. (ŠkoFIN se ukázal v tom nejlepším světle) Během čekání mi prodejkyně ukázala jak vše v autě funguje, já už to vše znal z paměti z YT, takže jsem jenom poslouchal jednim uchem sem a druhym tam... Když už jsem nakonec odjel z autosalonu bez značek, tak mi spadl kámen ze srdce, auto bylo dokonalé, podle představ, akorát jsem se musel dlouho krotit s pravou nohou. Po pár týdnech co jsem konečně dostal SPZ, bylo předání vozu dokončeno. Já ještě několik týdnů musel pevně držet uzdu pravé noze, ikdyž jsem si párkrát neodpustil svižnější jízdu.
První obava byla na cestě…
Od začátku se mi nezdála jedna věc. Po přidání plynu se mezi 2 - 3 tis. otáček ozýval divný zvuk syčení, nejdříve jsem si říkal, že to bude turbo. Nakonec se však ukázal výrobní nedostatek a následná svolávačka vše vyřešila. Dále při studeném motoru auto buď zhasne nebo spadne do nízkých otáček a hned se vrátí do normálu.
Motor
Dnes má auto najeto něco kolem 5 tis. km a šlape jako hodinky. Obavy z výběru motoru vyšuměly Motor se schopně sbírá, ikdyž mu člověk musí někdy pomoct podřazením. Výborná věc je Drive Select, kde si člověk vybírá odezvu motoru a posilovače. Musím uznat, že na režim ECO se dá jet kolem 5 litrů a na SPORT se cesta stává zážitkem. Člověk by až nevěřil jak velký ten rozdíl mezi těmito režimy je. Jedna věc kterou bych z auta vyškubnul je Start-Stop.
Převodově stupně tam skáčou sami, ikdyž ze začátku se tam vůbec nechtělo 4. rychlostnímu stupni.
Jízdní vlastnosti
Tak a teď je čas rozseknout věčný problém torzka vs. víceprvek. Při setkání se základním provedení si torzka uměla bouchnou a říct, kdy má dost. U mého provedení, kde je sportovní podvozek a 18 palcová kola, s torzkou nemám sebemenší problém, auto se ochotně skládá do zatáčky a umí jí projet nečekaně svižně, pravda že na hrbolu v zatáčce auto uskočí, ale s tím se musí počítat. Zatím se mi nestalo, že by se zadek nějak rozskákal a poslal mě do dálných lovišť. Spíše se vše dá korigovat protipohybem, ale to dělá člověk automaticky.
Interiér
Na něj nemám ani jedinou výtku, vše čisté, uklizené, hezky osvětlené, ikdyž jedna výtka by byla a to na tlačítko kontroly stability, které se schovává v palubním menu, místo na palubní desce. Multimediální rozhraní je přehledné a dobře se v něm i hledá, párkrát už jsem si s autem i popovídal a jednou i vyměnil názor, kdy mi palubní systém odsekl a radši se vypnul. Výborná věc, kterou však musím vyzdvihnout je příplatkové audio. Hraje čistě a subwoofer přidává čisté basy. Další co se mi hodně líbí jsou sedačky. Člověk sedí vcelku nízko a pro mou postavu jsou to pravé ořechové. Jediné co bych možná ještě pozměnil je výška loketní opěrky na dveřích, která by možná mohla být výš. Jinak je vše po ruce a tam kde to má opravdu být.
Exteriér
Design je velmi subjektivní věc, ale tajto auto je prostě nádherný nejen v porovnání s Golfem. Vůz je ve verzi FR, co vlastně znamená, že má trošku jinak designované nárazníky a příplatková 18-ti palcová kola vypadají taky k světu, navíc je vůz díky sportovnímu podvozku trošičku snížen. Dále se na zádi objevuje dvojice koncovek výfuku, které trošičku pomáhají lepšímu zvuku. Vůz zkrášlují i příplatkové Full-LED světlomety, které nejen zajímavě vypadají, ale i dobře svítí.
Závěr
Kdybych to měl všechno shrnout, tak volby nelituju. Auto je hezký, dobře se sním jezdí a na našich cestách je exotem. Krom města nákupu jsem nepotkal stejný vůz. SEAT na poslední chvíli vytáhl z rukávu trumf, jsem zvědav na přicházející Cupru a celkové prodeje. Za mě 10/10.
Silné stránky
- Motor
- Podvozek
- Sedačky
- Audio
- Design
Slabé stránky
- Výhled z vozu
- Start-Stop
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na voze proběhla svolávací akce týkající se turba. Jinak doufám dlouho žádné nebudou
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Na někdy zbytečné popotahování spokojenost
Novinky v recenzi
5 000 km
Dnes kolem půl 2 ranní se na počítadle ukázala cifra 5 000 km. Spotřeba měřená od předání vozu se ustálila na cifře 6,4 l/100km. V noci jsem absolvoval trasu Děčín - Šluknov při spotřebě 6,3 l/ 100km a průměrné rychlosti 76 km/h a zpět jsem byl hodnější a průměrně spotřeboval 5,9 l/100 km při průměrné rychlosti 64 km/h. Autíčko šlape jak má a převládají pozitivní dojmy. :)
Přidat názorDiskuse: Seat Leon 5F FR
- pochvala 31.03.2015 11:47 Endroo
- Re: Re: Sklápění zrcátek 13.04.2014 14:30 colin251
- Re: Sklápění zrcátek 13.04.2014 14:15 vikis
- Sklápění zrcátek 09.04.2014 21:19 colin251
- Re: Re: Re: Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 22:39 vikis
- Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 20:32 colin251
- Re: Zimní pneu 28.01.2014 15:12 Emocionante
- Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 14:57 colin251
- Re: Zimní pneu 28.01.2014 14:23 Emocionante
- Re: Re: Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 14:17 colin251
- Re: Re: Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 14:15 colin251
- Re: Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 11:59 vikis
- Re: Re: Re: Zimní pneu 28.01.2014 10:34 Emocionante
- Re: Re: Zimní pneu 27.01.2014 23:21 colin251
- Re: Zimní pneu 27.01.2014 21:28 Bully_
- Re: Re: Zimní pneu 27.01.2014 21:15 vikis
- Re: Zimní pneu 27.01.2014 19:10 michalpneu
- Re: Zimní pneu 27.01.2014 18:41 vikis
- Zimní pneu 26.01.2014 22:43 colin251
- Re: Re: Re: Leon Versus golf 20.01.2014 14:33 vikis
- Re: Re: Leon Versus golf 19.01.2014 18:59 colin251
- Re: Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 18:31 vikis
- Re: Leon Versus golf 19.01.2014 18:28 vikis
- Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 18:25 vikis
- Re: Re: Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 17:21 Clier
- Re: Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 14:15 woody-alien
- Re: Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 14:06 woody-alien
- Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 13:11 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Leon Versus golf 19.01.2014 12:39 colin251
- Re: Re: Re: Auto Anex ??? 19.01.2014 12:32 Clier
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2008) Majitel: jumper (Modo Team)
Přidáno: 21.7.2008 42510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2010) Majitel: hanka.black
Přidáno: 29.5.2010 4010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2009) Majitel: Martin_Beneš
Přidáno: 27.6.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé