Recenze
Technické info
Přezdívka auta nesmrtelník Rok výroby 1986 Koupeno nové najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 37 kroutící moment [Nm]: 75 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17.6 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Po mém prvním autě (italský Fiat 125, 1600 cc) které mně mnohokrát zradilo a které bylo příčinou že jsem se zapřisáhl “Už nikdy Itala” jsem koupil tohoto Japonce v roce 1986 v cizině kde jsem tehdy žil.
Nissan Cherry bylo moje druhé auto a první auto které jsem koupil zbrusu nové. Polovinu ceny jsem zaplatil v hotovosti a zbylou polovinu na 12 měsíčných splátek. Pamatuji si že nám platba na splátky s manželkou dala pořádně zabrat ale po roce jsme si už oddechli že máme splátky s krku. A stálo to opravdu za to.
Toto auto totiž bylo to nej nej nejlepší auto které jsem kdy měl co se týká spolehlivosti. Nikdy mně nezklamalo, nikdy mně nezradilo naopak od jiných aut která prošla mým životem a bylo jich dosti.Po 15 letech i když to bylo již čtvrté auto v rodině pořád sloužilo poctivě. Nakonec jsem ho prodal za symbolickou cenu bratrancovi kterému sloužil poctivě dalších 15 let.
Nisaan Cherry byl pětidveřový hatchback který se vyráběl od roku 1982 do 1986 jako čtvrtá generace Nissan Cherry s kódem karoserie N12. Rozměry karoserie byli 4m délka, 1.62m šířka a 1,39 výška. Můj Nissan Cherry byl model roku 1986 to jest poslední rok kdy se ještě vyráběl. Od konce roku 1986 a začátkem roku 1987 byl Nissan Cherry nahrazen s modelem Nissan Sunny který měl kulatější tvary a nebyl tak hranatý jako Nissan Cherry. Motor s kódem E10 byl benzínový osmiventilový čtyřválec s objemem 988cc,s výkonem 50 konní (37kW),kroutící moment 75Nm. Pohon byl na přední kola.
Spotřeba byla velmi malá, pod 7lt na 100km průměrné jízdy kvůli malému objemu motoru. Nebyl to žádný sprinter ale chcípák to taky nebyl. Zrychlení z 0-100 km/h bylo za 17,6 sec. Konečná rychlost se uváděla 155km/h, dosáhl jsem ale přes 160km/h. Brzdy byli velice spolehlivé a účinné. Přední brzdy byli kotoučové. Auto mělo velmi tichý provoz, za jízdy motor nebyl skoro vůbec slyšet. Zadní sedačky byli obě sklápějící a kdykoliv jsem je složil měl jsem obrovský kufr na naložení objemných věcí.
I když po tomto autě prošlo dosti jiných aut v mém životě vzpomínám si vždy v dobrém na toto autíčko které mi tak poctivě sloužilo po mnoho let. Proto jsem se rozhodl aby i třetí auto v mém životě byl Japonec, byl to Mitsubishi Lancer 1500cc který jsem téže koupil nový, který ale nesloužil tak poctivě jako Nissan Cherry. Ale o Mitsubishi Lancer snad napíšu v příštím mém příspěvku jestli na to nezapomenu.
Silné stránky
spolehlivost, bezporuchovost, nezničitelné auto
Slabé stránky
žádné
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné opravy nebyli nikdy, byl jen pravidelný servis v určených termínech
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
skvělé, koupeno nové s dobrými podmínky plateb na splátky
Další vozy značky Nissan
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Navara (2008) Majitel: medvedi
Přidáno: 27.5.2008 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Nissan Pic Up (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 1310 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1988) Majitel: Husky-John
Přidáno: 24.2.2008 589 Majitel 9.90 Uživatelé