Recenze
Hyundai Coupé
Technické info
Přezdívka auta moje kupátko Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:73000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1975 výkon [kW]: 102 kroutící moment [Nm]: 182 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Hyundai Coupé 2.0 (2004) 1975 ccm, 102KW/139PS benzín jinak i Hyundai Tiburon, moje přezdívka kupátko
Doplním popis stáje mých aut které prošli mým životem s tímto autem protože si to zaslouží. Je to jedno z mála aut (celkově tři ) které jsem koupil zbrusu nové a také jediné které stále vlastním a poctivě mi slouží až dodnes. Prosím předem vážení čtenáři neukřižujte mně v popisu tohoto auta za některé chyby v pravopisu a výslovnosti jak se to stalo od některých málo čtenářů v popisu mého jiného auta jelikož jsem cizinec a některé hrubky v pravopisu a výslovnosti se jistě najdou. Taky nečekejte dokonalý popis technických vlastností tohoto auta, nejsem fanatický technický nadšenec, mám ale toto auto opravdu rád a proto mu dnes věnuji pár řádek ze své mnoholeté zkušenosti které s tímto autem mám.
Moje Hyundai Coupe 2.0 jsem koupil nové v roce 2005 ale bylo ještě před drobným facelitem kterým proběhl Hyundai Coupe 2.0 tentýž rok 2005. Proto ho radši v popisu uvádím jako Hyundai Coupe 2.0 (2004). Vždy se mi líbili rychlé sportovní auta a snil jsem že se někdy stanu majitel zbrusu nového sporťáka. A jelikož sny se musí plnit tak se to opravdu stalo, samozřejmě v rámci mých tehdejších finančních možností. Už jsem měl vyhlédnuté ke koupě nového sportovního auta Hyundai Coupe 2.0 které mně zaujalo od první chvíle jak ze svým vzhledem, tak i s vykonym motorem, s výbavou a samozřejmě i přijatelnou cenou.
V mé vlasti kde jsem tehdy žil se prodávali většinou Hyundai Coupe z motorem 1600 cc. Jen málo Hyundai Coupe 2.0 se prodávali z čtyřválcovým benzínovým motorem 2000cc (1975 cc) a Hyundai Coupe s třetí variantou 2.7 V6 motor šestiválec (2656 ccm) se už neprodával vůbec. V té době (rok 2005) nové slabší Hyundai Coupe 1600cc stálo 17.500 eur kdežto nové silnější Hyndai Coupe 2.0 které mi padlo do oka od první chvíle se prodávalo draze za 23.000 eur.
Tehdy autosalon Hyundai v hlavním městě v mé vlasti se rozhodl zbavit těch dražších Hyndai Coupe 2.0 ze silnějším motorem a proto pár kusů které mu zbylo je nabízel ze slevou 4.500 eur to jest za cenu 18.500 eur a to dokonce na výhodné splátky. Tak jsem neváhal ani chvilku, odjel jsem hned do hlavního města koupit na splátky zbrusu nové sportovní kupátko Hyndai Coupe 2.0 .
V autosalonu Hyundai prodejce mi nabídl za tu stejnou cenu 18.500 eur buď Hyndai Coupe 2.0 červené barvy s koženými sedačky anebo Hyndai Coupe 2.0 ze stříbrnou metalízou a s radio-cd Sony. Vybral jsem si tu druhou variantu a vrátil se z hlavního města se zbrusu novým stříbrným kupátkem. Později jsem daroval mému kupátku zadní křídlo (to nižší) a taky objednané přímo z Koreje znaky Tuscani. Teď se moje kupátko pyšní na přední kapotě se znakem T a vzadu se znakem Tuscani.
Hyundai Coupé 2.0 je osazen benzínovým motorem o objemu 2 l, s výkonem 102 kW, napojeným na manuální převodovku z 5 rychlostí. To považuji za jednu ze slabin tohoto auta, chybí mi totiž zařazení páky na 6 rychlost, obzvlášť když jezdím na dálnicích v cizině. A taky manuální řazení na cestování na dlouhé tratě s tímto autem je únavné. Je to ale sporťák a automatická převodovka se mu nehodí. Naopak pro opravdové potěšení zážitku z rychlé sportovní jízdy se pro Hyundai Coupé 2.0 manuální převodovka náramně hodí. Motor začíná zabírat již od nízkých otáčkách (od 2000 rpm) a když dupnu na pedál tak i teď po 15 roků kupátko je stále moje raketa.
Na delší tratě ale si vybírám skoro vždy mé druhé auto které vlastním, je to téže Hyundai značky Trajet z benzinovým motorem 2700cc které má automatickou převodovku , má i tempomat a proto jízda s tímto sedmimístném vozítkem na dálnicích v cizině je skutečné potěšení naopak od sporťáka Hyundai Coupé 2.0 který mně v jedné z mých cest do ciziny velice unavil.
Výkon motoru 102kw pro Hyundai Coupé 2.0 je dostatečný a nechybí mu ani když veze větší náklad. Pokud je potřebné předjíždět, tak se zrychlením z 0 na 100km za 9,2s je to svižné auto i když pro sporťáka to není žádný zázrak. Maximální rychlost je 203 km/h a tak zde v Česku se jedná o docela rychlé auto.
Objem kufru je 288 litrů což není málo s ohledem na to že je to sportovní auto. Hmotnost auta je 1250 kg. Délka vozu je 4395 mm, Šířka 1760 mm, Výška 1330 mm, Rozvor 2530 mm. Rozměry Hyundai Coupe 2.0 nabízí vhodný kompromis prostoru a manévrovatelnosti. Kola jsou stále původní hliníkové 16 palcové, nevyměnil jsem je protože autu pro potěšení očí krásné lahodí. Pneumatiky jsou 205 / 55R16. Původní zakoupené s vozem z autosalonu pneumatiky byli celoroční Goodyear, protože v mé vlasti na jihu Evropy skoro nikdy nesněží, většinou se pneumatiky na autech nemění, v zimě či v létě zůstávají po celý rok stejné.
Pamatuji si když jsem přijel do Česka s těmito pneumatiky, byla zima s pořádným sněhem na silnicích a moje Coupe s celoročními pneumatiky Goodyear
hodně klouzalo. Hned jsem vyměnil pneumatiky a nasadil zimní pneumatiky Michelen které drželi kupátko jak přikované na silnici. Tehdy jsem poznal na vlastní kůži že pneumatiky se musí měnit, v zimě být zimní a v létě letní. A taky jsem poznal že celoroční pneumatiky nejsou spolehlivé ani v zimě ani v létě jako pravé zimní a letní pneumatiky . Teď v létě obouvám moje kupátko z pneumatiky Continental ContiSportContact 2 205/55 R16 91V které drží auto v ostrých zatáčkách a rychlé jízdě na silnici se skvělým držením.
Hyundai Coupé 2.0 je čtyřmístné auto ale v zadních sedačkách jelikož je nízké můžou sedět v pohodě jen osoby nižší postavy a to až do výšky 170cm. Pro vyšší osoby je už problém sedět v zadní části auta, musí mít hlavy mírně skloněné. Brzdy přední jakož i zadní jsou diskové a velice účinně nikdy mně nezklamali. ABS funguje perfektně.
Nalevo na palubce auta se nachází tlačítko Traction control systém (TCS) které téže pomáhá v některých vyjímečných chvílích.. V centru palubky jsou umístěny 3 kulaté stejnoměrně budíky v chromu viz druhé foto. Ten nalevo budík měří výkon motoru v dané chvíli v N.m, ten prostřední budík ukazuje spotřebu paliva v dané chvíli v litrech na 100km. Tento měřič mi pomáhá krotit sílu Hyundai Coupé 2.0 ve chvílích když se nechávám unést rychlou jízdou mého kupátka když vidím že benzín se tehdy válí jako potůček, lépe řečeno jako potok.
Budík úplně vpravo měří nabíjení baterky v dané chvíli. Pod budíky se nachází původní dodané z autosalonu radio-cd Sony, jeho světýlka lahodí s osvětlením celé palubky. Pod radio-cd je umístěna automatická klimatizace která byla dodána tomuto autu jako standartní vybaveni a je jí vidět na druhé fotce.
Na tachografu v této chvíli (rok 2021) mé Hyundai Coupe 2.0 má napsáno jen 73.000km najetých km což pro auto 15 let staré je samozřejmě málo. Tyto málo ujeté kilometry jsou způsobené tím že jsem měl toto auto od začátku za garážované vždy cizině v jižní Evropě a používal ho jen v létě když jsem jezdil k moři do mé vlasti. V Česku jsem používal jiné auta.
Teď už uplynulo pár roku kdy jsem si přivezl Hyundai Coupe 2.0 do Česka a poctivě mi slouží až dodnes. V příštích dnech hned když najdu v mých hard disků
fotky od prvních dnech zakoupeného kupátka až dodnes tak je zde zveřejním. Prozatím uvádím jen jednu fotku z katalogovky která mně v té době doslova učarovala a dodnes ji mám uschovanou v mém srdci.
Hyundai Coupe 2.0 i když je sporťák je překvapivě praktické díky sklopným zadním sedačkám a třem dveřím. Průměrná spotřeba je 8,5 lt/100km na benzín.
Výbava je velmi dobrá, automatické klima funguje velmi dobře a hned, auto má ABS a elektrické okna, je pohodlné, stabilní a dobře sedí na cestě. Protiskluzový systém TCS (Traction control systém) které auto má téže přispívá jízdě obzvlášť v některých výjimečných případech. Jen je třeba dávat pozor na nízký podvozek Hyundai Coupe 2.0 a taky na obrubníky. Hyundai Coupe 2.0 je vhodné na lepší cesty, jinak budete cítit každou nesrovnalost vozovky. Na polních cestách ani nemluvím tam ucítíte každý kamínek na cestě.
Tímto dnešním textem končím popis dvou z třech aut které jsem koupil zbrusu nové. První bylo Nissan Cherry, druhé bylo téže japonec, byl to Mitsubishi Lancer a třetí je dnešní popsané Hyundai Coupe které vlastním až dodnes. O Mitsubishi Lancer ale napíšu příště kdykoliv najdu čas a náladu ho popsat.
Silné stránky
Výkonný motor, skvělé brzdy, ABS, TCS, automatická klimatizace, rychlost, spolehlivost, nikdy mně nezklamalo.
Slabé stránky
Chybí šestá rychlost
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné poruchy, jen běžná údržba
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vynikající zkušenosti. Jsem vděčný tomuto autosalonu, který mi prodal zbrusu nové auto ze slevou 4500 eur, to jest na místo původních 23.000 eur jsem koupil toto auto za 18.500 eur
Další vozy Hyundai Coupé
-
Hyundai Coupé (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.11.2008 5110 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2009 1910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2007 1039 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2007 369 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Hyundai Coupé (1997) Majitel: HDR
Přidáno: 3.10.2007 168 Majitel 9.50 Uživatelé