Recenze
Škoda Superb Elegance 2.0 TDI 103 kW 4x4 DSG
Technické info
Přezdívka auta supejb Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Po skoro 4 letech a 160.000 km je čas na krátké zhodnocení mého soužití s tímhle běloušem.
Na konci roku 2010 nastal čas vybrat nástupce Scouta a jako na zavolanou zařadila Škoda Auto do ceníku Superba 4x4 v automatu. A nebylo co řešit. Nezastavil mě ani fakt, že s DSG převodovkou se dal v té době vybrat jen slabší 140-koňový motor. Ve 2. týdnu roku 2011 šel do výroby a koncem ledna už jsem v něm seděl. Pojďme si projít jeho hlavní vlastnosti od A do Z.
A - automatická převodovka. Ve chvíli, kdy si přiznáte, že auto potřebujete na to, abyste se dostali z bodu A do bodu B, tak není co řešit. Automat je jasná volba. 6-stupňový DSG řadí hladce, ale přesto má radši lehčí nohu na plynu, jízda je pak krásně komfortní bez cukání. Umí samozřejmě i zabrat a naházet tam kvalty jak vidlema, ale je třeba si zvyknout na kratičkou prodlevu před zabráním. Ale je to o zvyku.
B - brzdy. Auto není z nejlehčích, ale brzdí dostatečně. A když nastoupí ABS, tak je spíš jen slyšet než že by zběsile tlouklo do pedálu.
C - cena. No za vlastní by to byla celkem raketa lehce přes mega.
D - dětské pojistky. Na zadních dveřích. S malejma dětma jistota, ale pak běháte otevírat zvenku i dospělejm.
E - elektrické ovládání víka kufru. Moc příjemná a komfortní vychytávka.
F - fotky. Umytý a vyleštěný umí vypadat dobře skoro každý auto, ale málokdo ho takhle provozuje, že?
G - gufera. A to je jako co?
H - hasicí přístroj. Děsně mi tam za sedačkama furt lítá.
I - iluminace. Osvícení prostoru pro nohy a otevíracích kliček dveří vypadá velice luxusně.
J - jízdní vlastnosti. Prázdný či naložený nebo s karavanem, stále pohodlná a bezpečná jízda. ESP zabírá když je třeba a dá se z větší části vypnout a pak se dá na sněhu, štěrku či bahně i zablbnout.
K - klimatizace. Automatická, dvouzónová, bezproblémová.
L - lůžková úprava. Po sklopení zadních sedaček do skoro ideální roviny se vzadu v klidu vyspím i se zaparkovaným bajkem.
M - místo. Na délku ho má na rozdávání a zejména prostor před zadními sedadly vyzývá k tanci.
N - navigace. Pro cestujícího geeka nutnost, ale jednou mi ji čmajzli. Holt daň za koncernové a nedomyšlené řešení ve formě jedné, lehce odmontovatelné 2-DIN jednotky Columbus.
O - okna. Všechna v elektrice, to by jinak nešlo. Zatmavení foliemi doděláno dodatečně.
P - pohon všech kol. Opravdu je potřeba asi jen párkrát do roka, ale pak ho vážně oceníte, viz. video. Ale jinak vám dává takový obtížně definovatelný pocit jistoty, že nezůstanete někde zbytečně viset nebo že vypochodujete ze zatáčky, když ji podceníte. Prostě když nevíte kudy kam, tak přidáte víc plynu :)
Q - a sakra.
R - rychlost. Na německý dálnici i přes 200, ale dostat se na tuhle rychlost ze 180 už chvilku zabere.
S - sedačky. Sice jsem na začátku dlouho hledal nejvhodnější posez, ale pak jsme si vzájemně sedli. Navíc plně elektricky nastavitelné a s pamětí.
T - tempomat. Další nezbytná pomůcka pro delší jízdy, zejména po dálnici. Příště už ale musí být adaptivní.
U - úložné prostory. Dvojité dno kufru a hlavně prostor, který uvolnila rezerva, poberou spoustu zbytečných věcí, co můžete mít pořád sebou.
V - vyhřívání sedaček. V této výbavě i pro zadní sedačky bez příplatku, to už je vážně rozežranost.
W - wi-fi. Nemáme.
X - xenony. Krásně svítí, po nastartování se rozvičí do stran a nahoru a dolů, efektní a samonivelační.
Y - yes, you can!
Z - zamykání. Automatické po rozjezdu, klasika.
Závěrem snad jen tolik, že to byla třetí škodovka za posledních 10 let a opět nezklamala. Pokud hledáte schopného pomocníka do zemědělství, můžu jen doporučit :D
Silné stránky
4x4, automat, velký kufr, neskutečný prostor na zadních sedačkách
Slabé stránky
je to jezevčík a do kapsy ve dveřích se nedají dát velké PET lahve.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
2 zimy mě trápilo škubání motoru během 1.kilometru po natočení, nakonec se ukázalo, že jde o vadnou sondu v katalyzátoru
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Škoda Superb
-
Škoda Superb (2008) Majitel: filko
Přidáno: 1.12.2007 9110 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Superb (2008) Majitel: orange
Přidáno: 30.1.2010 2710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.9.2009 328 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.1.2010 629 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Superb (2013) Majitel: Technoid
Přidáno: 13.4.2014 910 Majitel 9.86 Uživatelé