Recenze

topesto (muž 54 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI PD DPF 103 kW 6-stup. mech. 4x4

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta skautík Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 1620 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Na začátek se zřejmě sluší uvést, že sem tohle auto vlastně asi ani nepatří, protože není "moje". Je totiž služební. Ale myslím, že to až taková výjimka na tomhle webu není, tak to snad nebude nikomu vadit. Rozhod jsem se ho sem dát proto, že si myslím, že informace ze skutečného používání můžou bejt mnohem zajímavější než novinářský recenze, kterejch je na webu plno, ale mám pocit, že sou psaný přes kopírák (copy&paste asi brzo zabije žurnalistiku).
Druhou věc, kterou chci říct hned zkraje, je to, že nejsem žádnej zatvrzelej škodovkář nebo oktávkář, jsme v rodině spíš na italský auta (design především! kvůli němu strpíme i různá příkoří, naschvály a dražší provoz) a můj vztah k této značce a vozům se vytvořil až během používání předchozího vozu OI Rider. Když jsem ho totiž před 4 roky v práci dostal, mísilo se ve mě nadšení nad tím, že mám konečně služební auto (přeci jen finanční přínos je dost velký, když všechny provozní náklady kromě paliva za soukromé kilometry platí někdo jiný, že?) s mírným zklamáním nad tím, že budu jezdit autem, kterejch je na silnicích plno a který bych si sám za ty peníze (680K) určitě nekoupil. Ale 4 roky používání a 130 tisíc najetejch kilometrů způsobily určitý posun v mým názoru. OI Rider se prostě projevil jako neskutečnej dříč bez vážnější závady, jen po 120 tisících km se měnily tlumiče, jinak stačil pravidelnej servis, na kterým nebyl důvod šetřit (když už to platil někdo jinej;-). Motor sice hlučnější, ale jde jen o zvyk, dostatečně silnej (81kW), aby se dalo zmizet z potenciálně nebezpečnejch situací a hlavně dlouhodobej průměr spotřeby 5,2l/100km byl naprosto úžasnej.
Takže když došlo po 4 letech na loučení, bylo mi i trochu smutno, ale to rychle přebil pocit těšení se na novou dieselovou oktávku (tak výběr omezuje naše firemní 'car policy'). A když už jsem měl výběr takto omezen, nebylo velice co řešit, Scout se podle mě designově poved a diesel se k němu dává jen jeden. Navíc v modelovém roce 2008 už má ve výbavě všechno, co bych chtěl (ESP, palubní počítač, všechna okna v elektrice, automatickou klimu, autorádio s MP3, 17" litý kola) a k tomu další věci, který jsem ani nevěděl, že bych chtěl, ale dost se hoděj (tempomat, stmívací zrcátko, dešťovej senzor, hill holder), takže sice říkám, že teď mám auto v základní výbavě a dokonce nemá ani nalakovaný nárazníky, ale ve skutečnosti jsem z něj dost nadšenej. Při výběru byl jedinej problém snad barva. Normálně bych asi automaticky zvolil černou nebo tmavě šedou, ale u scouta jsem měl dojem, že by asi zkazily dojem z oplastování. V době výběru vůbec moc scoutů nejezdilo a tak když jsem v autosalónu uviděl stříbrnou, pro rok 2008 prej novou, která vypadala opravdu dost slušně, šel jsem do jistoty. I když potkal jsem teď už i capuccino a šedivý provedení a taky nevypadaj zle.
Tak a teď už se dostávám k popisu vlastností, který považuji u scouta za klíčový:
Podvozek - zvýšení o 4 cm mi dává šanci, že nezničím přední spoiler o obrubníky jako se mi to podařilo u OI a taky mám pocit, že díky němu auto překvapivě líp sedí na silnici (i když to může být i něčím jiným, nejsem odborník).
4x4 - ano, vím, zatvrzelý čtyřkolkáři haldex moc neuznávaj, ale já myslím, že už jen šance na občasný připojení zadního pohonu je lepší než jen čistokrevná předokolka. A taky vím, že scout není žádný opravdový auto do terénu, mě bude stačit, že si v pohodě poradí se zasněženejma silnicema cestou na lyže a taky s parkováním na polích a loukách při závodech horskejch kol, kterejch nás spolu pár do roka čeká.
ESP - že moje další auto musí mít ESP jsem věděl už od absolvování kursu bezpečný jízdy na autodromu v Mýtě, rozdíl mezi chováním auta s a bez je prostě velkej. Fyzikální zákony to sice nepokoří, ale reakční doba a citlivost určit předčí schopnosti běžnýho řidiče mezi který se počítám i já. Takže když člověk nebude moc blbnout a pokoušet osud, je to velkej přínos aktivní bezpečnosti.
A teď popis pár věcí, který bych asi oželel, ale ukázaly se jako milé a prospěšné.
Tempomat - není sice adaptivní, ale i tak je chytřejší než jsem čekal. Jednak je možno přidat plyn třeba při předjetí aniž by se vypnul a pak zase pokračovat v nastavený rychlosti. Anebo i po vypnutí si lze buď nastavit novou rychlost a nebo se vrátit k tý původní. A hlavně jen s tempomatem se dá aspoň částečně zkrotit a uhlídat spotřeba, teda pokud si ho člověk nenastaví na 170 ;-)
Světla - asistent světel sice není v našich podmínkách stálého svícení použitelnej, ale zjistil jsem, že se zapnutýma funkcemi 'Leaving home' a 'Coming home' je možný mít světla zapnutý pořád a scout je místo otravnýho pískání spořádaně po odchodu vypne a při příchodu zapne. Takže je to tak, jak jsem zvyklej z fiatů, otázka je, jestli budou taky tak rychle odcházet žárovky.
Dešťovej sensor - i stěrače mám pořád zapnutý, tam kde se normálně nastavuje interval stírání je teď citlivost, mám to stabilně na 3 a scout stírá tak, jak bych to sám ani líp nedoved :-)
Hill holder - nemyslím si, že bych měl problém s rozjížděním do kopce, ale že auto po puštění brzdy v kopci stojí 2 sec. jako přibitý je docela fajn, poprvý mě to dokonce dost překvapilo, přece jen člověk nějakej pohyb dozadu podvědomě čeká.
Stmívací vnitřní zrcátko - nevím jak, ale opravdu to funguje, když za váma někdo potmě jede, je výrazně tmavší a světla vás neoslňujou.
MP3 - netřeba komentáře, poradí si částečně i s češtinou - viz fotky z testu v galerii.
Výstražný blikače - při opravdu hustým brždění se samy zcela předpisů zapnou.
Odkládací místo na lahve v předních dveřích - ve snaze o dodržování pitnýho režimu jsem v OI vždycky lovil pití vzadu pod sedadlem a to moc bezpečný ani pohodlný nebylo.
Zamykání dveří - v palubním počítači je možno naprogramovat automatické uzamčení dveří po rozjezdu a odemčení po zastavení a vytažení klíčku ze zapalování. Myslím, že zejména pro ženský nebo lidi často popojíždějící po městě dost užitečná věc. Kriminalita typu kdy vám někdo sebere ze zadního sedadla tašku s notebookem nebo kabelku zatímco stojíte na červenou už tu je a bude se určitě rozmáhat. Když jsem byl před 7 lety v Manchesteru, tak to tam zrovna dost frčelo.

Silné stránky

Podvozek - podle mě sedí líp než OI i než běžná OII a je určitě tolerantnější k českejm silnicím.
Výbava - v základu luxus pro střední třídu.
Kufr - inu kombík.

Slabé stránky

Spotřeba - zatím jezdím za 6,7, to je o 1,5 litru víc než u OI, ale věřím, že to pude dolů.
N1 - úprava, kterou jsem vůbec nechtěl, ale už tam byla, obnáší celkem nesmyslně zalepený boční okna neprůhlednou folií (přitom zadním oknem je do kufru normálně vidět) a taky mříž, kterou se psama sice potřebuju, ale tady je to jediná vrzající věc na celým autě.
Sklápění pravýho zrcátka při couvání - nepodařilo se mi to zprovoznit, chybí mi položka v menu.
Místo na hasicí přístroj - nepodařilo se mi žádný rozumný v interiéru vymyslet, tak se mi pořád koulí za sedadlem.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen ty nejlepší, zatím mi tady velice odborně nasadili poklice na zimáky :-) A problémy ani nečekám, servisujou nám tam všechny auta.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

To samé, nebylo to ani první ani poslední auto, který jsme tam koupili, takže by byl div, kdyby se nesnažili.

Závěrem vzkaz diskutujícím

Abych předešel zaplevelení diskuse marnými příspěvky, tak předem upozorňuji, že:
1. nejsem žádnej škodovkář zblblej německým marketingem, oktávky si můj respekt a obdiv zatím zasloužily. Je pravděpodobný, že kdybych psal recenzi na služební felinu, kterou jsem měl před 10 lety a která mě hodněkrát vypekla (jako třeba chcípnutím motoru ve 120 na dálnici), vyzněla by ta recenze hodně jinak.
2. do terénu si umím představit lepší auto, ale upřímně řečeno na mejch najetejch 30000 ročně po silnici, připadne počítám tak 500 po polních cestách, takže proč si hned pořizovat hummera (i když by se mi taky líbil).
3. myslím, že každej má právo výběru v čem jezdí a kromě přání tady v tom oboru hodně velkou roli hraje i to, kolik do toho může investovat. Kdybych moh utratit 2,5 mega, taky bych šel do něčeho jinýho. Je dokonce i dost možný, že kdybych moh utratit těhle 860K, co stál scout, zcela bez omezení, tak bych asi taky vybral něco jinýho, ale musím přiznat, že bych ho do užších kol výběru určitě zařadil.
Takže doufám, že si rozumíme, já na oplátku slibuju postupný přidávání fotek a komentářů.

 

Novinky v recenzi

3.12.2010 16:45

3.narozeniny

Tak dneska už máme za sebou 3 roky společného cestování bez nehod či jiných vážnějších problémů. Najeli jsme 140.000 km s průměrnou spotřebou 6,3l/100 km po silnicích a dálnicích různé kvality v Polsku, Slovensku, Maďarsku, Chorvatsku, Rakousku, Itálii, Německu, Dánsku a Švédsku. Po většinou sice jen s jedním pasažérem, ale někdy taky plně naložen s kolama a rakví na střeše či připojeným karavanem. Po celou dobu se Scout choval vzorně a nenápadně, svým extra kvalitám dal vyniknout jen na podmáčenejch loukách, rozbahněnejch polních cestách a zasněženejch vedlejškách se značkou "Silnice se v zimě neudržuje", ty máme nejradši.
Největšími závadami zatím bylo pár prasklých žárovek, pár startování s kabelama (chyba uživatele), hučící ložisko v zadním kole (vyměněno na 120.000) a to, že s pátejma dveřma se od začátku musí trochu víc třísknout. Jinak do toho leju jen naftu a vodu do ostřikovače a po cca 26.000 km chodím na garanční prohlídky a servis. I po 3 letech vypadá skautík k světu, ale kvůli tomu jsem si ho nepořizoval. Hlavně je to dříč a kámoš, kterej mě nenechal ve štychu. Nezbývá mi než si přát, abychom spolu takhle úspěšně zvládli ještě posledních 10.000 km a aby se jim v Kvasinách zase povedlo vyrobit takhle spolehlivej kousek, kterej bude skautíkovi důstojným nástupcem.

2.4.2008 00:00

tak máme za sebou prvních společných 10.000 km. průměrná spotřeba je zatím 6,5 l. je nutno ale říct, že většina mých cest je krátkých, tak do 40 km. na delší trase, jako například naposledy hradec králové - gyor, což je 360 km, byla spotřeba 6,0 l při průměrný rychlosti přesně 100 km/h, což docela ujde.

2.2.2008 00:00

Přidáno pár fotek exteriéru a interiéru a hlavně výsledek testu, jak moc si rádio rozumí s češtinou. Takže výsledek je, že z původního klasického "příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy" zbylo "příliš žlutoučký kun úpel dábelské ódy". Myslím, že by to většina Němců nepřečetla líp, takhle z tohodle pohledu je to slušný výsledek ;-)

16.1.2008 00:00

Oprava poháněné nápravy v technických datech, aktualizace porozumění si autorádia s češtinou a doplnění možnosti automatického zamykání dveří.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

kromě toho, že v autosalonu při předávání nechtěl startovat kvůli baterce, zatím vše v pohodě

praktičnost
10

o praktičnosti kombíka asi netřeba diskutovat a proti OI přibylo navíc ještě pár dalších odkládacích prostor

prostornost
10

místa habakuk na 2 dospělý a kolo nebo 3 psy, uvidí se jak to bude až se narodí prcek

jízdní vlastnosti
10

zvýšený podvozek a ESP mají výrazný vliv na jízdní vlastnosti, navíc já až takový extrémy nevyhledávám

jízdní komfort
9

je třeba si jenom zvyknout na traktorový zvuk dieselu

provozní náklady
9

až na spotřebu mě velice netrápí

náhradní díly
10

počítám, že budou až budou potřeba

výkon motoru
9

kdo by nechtěl vždycky ještě o trochu silnější auto, ale tady je to myslím tak odpovídající

spotřeba
8

proti OI trochu víc bumbá, ale to se třeba ustálí

hlučnost motoru
8

no jo no, škodováckej diesel, ale já mám ten zvuk vlastně rád

kvalita sedadel
9

žádný závodní, ale slušný a štelovatelný nahoru dolů dopředu dozadu

brzdy
9

ještě jsem je moc nevyzkoušel

zavazadlový prostor
10

když někam jedem, nepřemýšlíme, co zabalit, berem sebou všechno co je doma :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…