Recenze
Ford Focus 1.8 16v Zetec-E Futura
Technické info
Přezdívka auta Fokus, Fík, Fofo Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:162812 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 160 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Tenhle Focus je moje první auto. Řidičák už sice nějakou tu dobu mám, ale do nedávna nebyla potřeba a hlavně finance navíc, pořídit si vlastní auto. Až minulý rok jsem začal uvažovat o tom, že auto potřebuju (nebo spíš chci :D ). Focus se mi líbíl už od malička a ani by mě nenapadlo, že ho jednou budu vlastnit. Ale to trochu předbíhám :)
Zpočátku jsem neměl vybrané žádné konkrétní auto, ale určité kritéria jsem si stanovil – strop byl 50 000 Kč, většinu kilometrů najezdím po městě, takže ideálně benzín. Taky jsem nechtěl úplnou lemru, takže další kritérium bylo něco aspoň se 100 koňmi, alespoň sestnáctistovka. Stáří auta nebyla nejpodstatnější věc, ale samozřejmě čím novější tím lepší, už jen z důvodu bezpečnosti. No a protože mám psa, tak jsem chtěl minimálně liftback, případně hatchback a ideálně kombi.
Pokukoval jsem po géčkové Astře, Laguně, prvním Meganu v kombíku a taky po Focusu nejlépe však po faceliftu. Po nějakém tom hledání se v bazaru objevil modrý Focus kombi s motorem 1.8 dovezený před pár dny z Německa. Jel jsem ho omrknout a i když to byl předfaceliftový model, vypadal na svůj věk zachovale nejen zevnitř ale hlavně i zvenku, protože byl prakticky bez rzi (kterou jsem pak stějně po čase objevil. Naštěstí to nebylo nic vážného). Interiér byl čistý, nezničený, sedačky neprosezené, takže jsem o něm celkem rychle začal uvažovat a na mojí tváři se začal pomalu objevovat úsměv :) Při projížďce bylo taky vše v klidu (vše fungovalo, nebouchalo, auto startovalo hned a bez problémů), dokud jsem na to pořádně nešlápnul. Auto začlo nepříjemně škubat. Po chvilce hledání na netu jsem zjistil že problém bude nejspíše se zapalováním (svíčky, kabely nebo cívka). Bazarník mi z tohoto důvodu dal slevu a po koupi a návštěvě servisu se domněnky potvrdily – vyměnila se cívka, kabely a svíčky a bylo po problému.
Vůz byl vyroben v Německu 11.10.2000 a do provozu uveden 21.3.2001. Od té doby měl pouze dva majitele. Ten první zažil druhou světovou a ten druhý byl (soudě podle jména) jeho syn. S autem za tu dobu najeli 160000 km a soudě podle stavu auta zevnitř i zvenčí a slov mechanika, by měly kilometry sedět. Snad :D
Auto prošlo technickou tento rok už dvakrát - jednou v Německu a podruhé před koupí v ČR, takže víceméně by mělo být vše v klidu.
VÝBAVA
Stupeň výbavy mého Fíka je FUTURA. Výbavou moc neoslní, ale jsou tady tyto věci:
• Dálkový centrál
• Manuální klimatizace
• 4x airbag
• Elektrická zrcátka s výhřevem
• Přední okna v elektrice
• Rádio s ovládáním pod volantem
• Podélně a výškově stavitelný kožený volant
• Výškově stavitelné sedadlo řidiče
• Vyhřívané přední sklo
• ASR
• ABS
• 4x kotoučové brzdy
• "Sportovni" sedadla s lepším bočním vedením (výbava Futura)
• Sportovněji laděný podvozek (výbava Futura)
Silné stránky
+ Pohodlí
+ Velký zavazadlový prostor
+ Celkem slušné audio
+ Dobrá ovladatelnost
+ Vyhřívané přední okno (v mrazu k nezaplacení)
+ I po letech líbivý interiér s měkčenými plasty
+ Vcelku levné náhradní díly
Slabé stránky
Sem tam se nějaká drobnost našla, ale zatím to nebylo nic závažného. Ale mezi hlavní slabiny bych zařadil malou antikorozní ochranu, poměrně slabé odhlučnění auta, zejména ve vyšších rychlostech.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
• Hned ze startu výměna cívky, kabelů a svíček
• Rozvody byly dělány ještě v Německu ve 113000 km, podle čísla na krytu motoru. Nechal jsem je ale zkontrolovat a výměna nebyla nutná, stejně tak nebyla nutná výměna oleje, na kterém je najeto cca 5000 km.
• Výměna pružiny řadící páky
• Oprava zlomených kabelů vedoucích do pátých dveří
• Výměna šuplíku/popelníku ve středovém panelu, protože jeho madlo bylo ulomené.
• Oprava rzi na vnitřních lemech zadních dveří
• Oprava těsnění výplně zadních dveří
• Doplnění chladícího média klimatizace
• Narovnání spodní lišty předního nárazníku
Jo a málem bych zapomněl, taky jsem měnil žárovku osvětlení zadní SPZ a v přístrojovém štítu :D
Kromě servisu zapalování, kontroly rozvodů a doplnění klimy, jsem si zatím všechno upravil svépomocí.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl víceméně v klidu, působil seriozně.
Při podpisu smlouvy ale trochu "znervozněl", když jsem ještě před podpisem chtěl vidět doložku o stavu auta.
Jinak proběhlo vše bez problémů, dovozovou technickou vyřídili rychle. V pondělí jsem složil zálohu a ve středu jsem byl domluvený na koupi.
Novinky v recenzi
Recenze - 1. verze
Tak jsem se dnes rozhodl přidat sem i své auto. Recenze je zatím spíš taková základní, ale hodlám ji co nevidět více rozvést.
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé